Monday, October 22, 2012

No Name See Doctor Two Version..


No name see doctor two version.. Salam, ari ni aku ingat aku nak cite pasal 13 oktober 2012 <-- standard r simpan seminggu dulu. Ape jadi pade tarikh tu? At last objek merah takde name menjejak kilometer ke 10 000 which means service pertama objek merah takde name pas hampir 4 bulan aktif bergerak. (Member siap suruh aku bagi je die objek merah takde name tu sebab macam tak jalan je ia kat tangan aku.. err -_-) Sebelum sambung cite kite tengok something dulu:


Tibe2 jadi 800. Time kasih! ^^ Sape yang ke 800? Leh terjah dekat --> SINI

Version 1:

Ok, lets continue with the story. Ari jumaat sebelum nye 12 oktober 2012 aku call r adik aku sebab nak ajak die teman. Lagi pun die cakap bese nye ari sabtu memang die free pun. Takde kelas. Tapi, pas aku call die bagitau die ade kelas ganti sampai pukul 11 pastu baru free. Sebab malas nak tunggu aku cakap r kat adik biar aku pergi sorang je r. Tapi kalau pergi sorang macam boring je tak tau nak sembang ngan sape dalam perjalanan nanti so aku ajak r someone untuk teman aku dan dia pun setuju.

Mula2 plan nak hantar kat area klang je sebab kalau tak silap tu pusat servis paling dekat yang aku pernah pergi mase objek merah takde name jejak kilometer 1000. Orang kat sane pun cakap dorang ade wat service 10 000 km tu so ok r kan? Sampai je sane aku dapat tau yang pusat servis klang dah tak wat servis 10 000 tu lagi. (-_-") Baru dua bulan lepas dah takde dah? Sebab malas nak wat drama sebabak kat situ, ngan agak geram aku drive objek merah takde name pergi pusat servis lain.

Aku teringat tempat aku beli objek merah takde name ni dulu baru je open dorang nye pusat servis. So, maybe aku leh hantar objek merah takde name kat sane kot. So, ngan laju 60 - 80 km sejam <-- insaf sebab dah kne speed trap raye ari tu T__T aku pun membelah highway nkve terus ke duta terus ke duke menuju ke pusat servis ampang. Sampai sane, aku sekali lagi hampir jadi hulk bile orang sane pun cakap takde servis 10 000 km dan suggest aku ke pusat servis pandan jaya. Pulak dah?? Grr..

Lepas aku suruh orang kat ampang tu confirm kan betul2 pusat servis pandan jaya ade wat servis 10 000 km or tak, aku pun terus r gerak ke sane. Memang geram betul aku mase tu. Hujan kat luar tapi panas nye r hati. Mase aku mula2 plan nak beli objek merah takde name tu kemain lagi cakap nak servis, hantar je mane2 pusat servis yang berdekatan. Takde masalah punya. <-- takde masalah? Nasib orang sebelah suruh sabar kalau tak memang kuar r ayat2 "indah" dalam objek merah takde name tu.

Problem utama, cane nak pergi pandan jaya? Memang tak familiar langsung aku ngan area sane. Ikut instinct confirm sesat so last2 tanye sesape aku jumpe. Memang salute kat brader kat satu kedai makan tu sebab siap lukiskan peta lagi untuk aku pergi pusat servis pandan jaya tu. Thanks a lot. Memang membantu tapi sebab aku fail bace peta once again silap masuk jalan -__- Akhirnye pas pusing2 sekitar dekat bape minit ntah selamat gak sampai ke pusat servis pandan jaya. Alhamdulilah..

Akhirnye pas dah discuss ngan orang kat area pandan jaya tu, confirm r sudah objek merah takde name boleh diservis kat situ. Memang aku lega sangat tambah lak mase tu die nye meter dah jadi 10 006 <-- terlebih sudah. Agak lame gak aku ngan die kne tunggu kat situ sementara objek merah takde name diservis. Nak pergi mane2 pun tak boleh sebab memang takde ape2 kat situ. So, takde pilihan duduk je r aku ngan dia kat situ sambil bercite ape2 yang patut sampai objek merah takde name siap diservis.

Ade r dekat bape jam ntah menunggu, akhirnye misi menanti pun selesai. Objek merah takde name setel meeting ngan doctor for the first time. Aku ingat pas setel tu leh r pulang ngan smooth tapi kalau dah name nye aku, sesat tu memang tak dapat lari dari hidup. Ntah mane2 aku sampa mase tu aku pun tak tau. Ade r dekat setengah jam aku aku pusing2 sekitar sampai jumpe highway ke shah alam balik. Ape pun, nape aku rase cite macam mendatar sangat je? Ke aku je pikir camtu.. Hmm.. @.@

Pas jiwa tak kacau aku try menaip balik tapi nak delete atas malas so biar je r =P

Version 2:


Ok, lets continue with the story. Ari jumaat sebelum nye 12 oktober 2012 aku call adik ajak die teman tapi die lak cakap die ade kelas sampai pukul 11. Kalau dah camtu bye2 r adik. Jumpe lain kali je r ye =P Aku tak tau nak ajak sape.. konon nye r. So aku ajak r dia. Dia? Sape dia? Dia r.. Dia =P (miss senget ngan atil confirm2 senyum dah depan lappy tu kan?) Aku pun tanye r dia dan dia pun cakap ok je tapi pastu kne blanje die makan r. Baru seminggu demand dah? Makan eh.. ok r camtu. Deal!

Weekend pun tibe, so memang aku siap2 dalam pukul 10 camtu tapi sebab nak siapkan cd untuk burn amek dia lambat sikit. Tau2 je dapat ceramah free sebab sampai lewat. (-_-") tinggal tepi jalan karang baru tau. Aku sampai pusat servis area klang dalam pukul bape ntah tapi memang orang kat sane wat aku rase nak bagi rider kick je sorang satu sebab cakap dorang takde wat dah servis 10 000 km. Ari tu mase datang tanye ade sekali lagi tanye takde? Sukati je nak main tukar2 kan.. Geram aku. Grr!!

Orang tu cakap sabar, awal lagi kan. Ok fine, aku melt jap. Terus aku ajak die pergi pusat servis area ampang lak sebab aku dapat tau kat sane baru je bukak pusat servis baru. Dalam kete memang ade gak rungutan aku tapi orang sebelah tak habis2 nasihat ngan sore lembut die tu. Cukup2 r tu cair kan aku.. =P Sampai kat pusat servis ampang sekali lagi aku di kecewa kan. T__T Dorang suruh pergi kat pandan jaya lak. Dorang ingat aku ngan wat larian rentas desa ke nak main check point2 ni? 

Nasib r aku memang bijak, sebelum gerak pergi pandan jaya tu.. aku mintak orang kat ampang tu confirm kan betul2 dulu betul ke kat pandan jaya leh wat servis? Memang fed up dah aku mase tu. Agak kalau orang sebelah nampak, memang tak berani bagi ceramah dah. Macam adik cakap "Abang memang garang pun" <-- sukati je adik aku menjatuhkan saham abang die yang cool sentiase ni. Pas confirm and siap tolong book sekali objek merah takde name tu, aku pun terus r gerak ke destinasi seterusnye.

Problem utama, pandan jaya tu menatang ape? Ingat aku papago ke leh detect area tu just ngan cakap je =__= Ntah kemane aku pergi aku pun tak tau. Memang main ikut suka ati je. Tanye orang keliling info nye tukar2 kejap sane kejap sini. Nasib aku baik pas jumpe sorang brader kat kedai makan yang siap sanggup lukiskan peta lagi untuk aku sampai kesane tapi sebab aku fail faham peta tu. Sesat gak T__T Sekarang baru tau nape geografi aku dulu dapat B. Pendek cite, sesat2 at last sampai gak.

Mase sampai tu aku tengok, ade r beberapa lagi sedara objek merah takde name yang tunggu untuk diservis. Nasib aku bijak sebab dah book siap2 dulu mase kat ampang tu (Refer perenggan 4 untuk detail) Tapi bijak2 pun sejam gak tunggu turn. Last die suruh aku cari surau dulu sebab aku belum zuhur lagi mase tu. Aku riso nak tinggal die sebab area tu sunyi tapi statement die "A** tak penting, solat tu lagi penting.. pergi solat dulu ye" memang wat aku speechless tak tau nak jawab ape. Err..

Aku terkejut mase tengok surau kat area tu berkunci. Pelik aku. First time dalam sejarah aku tengok surau berkunci. Nasib ade beranda kat luar surau tu. Tapi, sempat gak r aku wat aksi sepupu darwin sebab nak panjat pagar surau tu. Pas setel ngan zuhur aku pergi r balik pusat servis tu tapi objek merah takde name belum setel gak. =__= Ntah pukul bape ntah akhirnye setel gak keje2 servis. As promise, aku bawak r die pergi makan pastu (Tapi makan katne tak terpikir lak aku nak cite kat sini =P

Note: Aku rase version 2 lagi ok kot cite die. Korang rase?

15 comments:

Anonymous said...

wah tahniah dah cecah 800 follower, meriah tu

Nyue said...

semakin meletopp tu...tahniah..hahha

version 2 xsempat nk baca..karangan pnjg sgt..bos masuk keje...ptg nty nyue dtg ag..ahahahaha

Unknown said...

extra safety la kot, psl tu dia kunci. zaman skg ni, susah nak ckp. hehehe.. btw, nasib gak ada org baik hati lukiskan peta gps utk kay.. hahaha :D

faa_razak said...

kemain lagi gempak tajuk . servis kete rupanya .

Kira Sakura said...

aku rasa mcm nak baling ko kt sungai je buat aku pelik pasal pe jln citenya mcm sama je =.=

kemain lagi ko setia kan 10 000 terus servis aku slalu lajak kan dia 200 lebih ke bpe ke.. kihkihkih :p

Aing said...

hari ni dah tmbah sorang ..hehe :)

karangan ini buat aku cuakk~ kemain jalan ceritanya :D
#BALING BATU MASUK AIR

aku HaniAsyira said...

ada beza ke tade beza?? musykil aku.. ok lah version 2 nama aku ada.. aku tak senyum mulanya tp ko kata tersenyum2.. maka dengan itu aku sengih saja..

ok lah tu pusing2 area selangor + kl kan.. memantapkan skill perjalanan ko

Zubaidah said...

firstly, tahniah sbb da dpt 800 followers
secondly, aku prefer 2nd version :)

Unknown said...

wah! tahniah dah 800++ dah... ^_^
aku prefer 2nd version..


wei, thanks sebab nama ko berderet kat published komen aku... gelak aje aku tengok.. rajin kemain lagi ko komen... tapi aku suka.. :) :)

Ain Norainsyah said...

sape "dia" yang dimaksudkan tu? curious betul... (buat2 inesen)

Gdsbnga said...

tkde version seterusnya ka ?
haha

Anonymous said...

hahaha ada banyak version pulak dahh?

*eh eh siapa dia tuu? aumm aummm ><

Liyaa Mf said...

Aku baca dedua version. Tp sbb jalan cite sama, so aku rasa version 1 tu pun dah okey pada aku. Cuma, version 1 nampak kau lebih nak cite psl servis kete. & version 2 nampak kau lebih nak cite tentang "dia". So, aku tau r apa yg tersirat sebenarnya. Ahaha! :P

Btw, congrats dah 810 skang. Eh, kejap je dah tambah seploh org. Tlg bw untuk aku weyh :P

نورعيم said...

panjangnyaaaaaaa. hehe.

hebat la followers dah 800. haha.

missha said...

sokong kak liyaa puny komen.. haha :D

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates