Sunday, March 25, 2012

Ace Pi Aim..


Ace Pi Aim.. Salam, aku balik umah famili aku bape ari lepas.. so memang tak bape nak online r jawab nye. (pada hal memang tak online pun (-_-") Sekarang ni pun aku still kat umah famili lagi dan memandangkan connection yes4G kat sini memang terbaik, so leh r aku mengupdate jap. Tapi sebelum tu, aku nak tanye something kat sesape yang tau.. tolong bagitau leh?

Aku baru perasan yang ape2 je pic yang aku letak dalam blog ni, takleh nak open kat new tab or new page. Kalau leh bukak pun saiz pic tu still same ngan saiz yang korang nampak dalam entri. Dengan kate lain, walaupun leh open in new tab atau new page.. pic tu still tak tunjukkan saiz yang sebenar. Nape jadi macam tu ye? Aku tak faham ni. sesape leh tolong? 

Tamat soalan. Wat mase ni aku taip malay dulu r weh. Bahase lain.. aku reti 2, 3 patah perkataan je =P Sekarang ni still dalam minggu SPM kan? Aku tengok ramai blogger yang berusia 17 - 18 tahun cukup berani untuk letakkan result dorang dalam blog. Kagum aku ngan dorang! Tu maksudnye dorang memang bangga ngan result yang dorang dapat. So tahniah kat korang!

Kalau bercerita tentang SPM, dulu2 time umur aku 17 memang aku pun rase SPM tu segalanye. Kire kalau tak dapat straight A's memang tak pandai lagi r tu. Tapi pas aku habis sekolah then masuk matriks, pastu ade rezeki masuk u lak, and bile umur dah 12.5 tahun baru tau SPM tu just first step je. Senang cite.. SPM tu bukan menentukan kejayaan kite dalam hidup pun.

 

Result aku tak straight A's pun, tapi aku still bangga!! ^^

So, bile aku bace2 berita ade yang bunuh diri, minum racun just sebab result dorang tak yang macam dorang jangkakan.. aku pelik jap. Bunuh diri tu.. betul2 leh bawak kebahagiaan ke? @.@ Rilek r weh, banyak contoh ade. Orang tak sekolah pun leh berjaya dalam hidup. So, terbukti bukan SPM is not everything. Yang penting tak putus asa and terus usaha.

Memang mula2 dulu aku pun sedikit kecewa gak r bile result2 member2 lain lebih gempak kan. Tapi bile aku dapat masuk matriks yang same, masuk u yang same dan dapat keje dalam field yang same dengan member2 aku yang result gempak2 tu, baru aku sedar tak kisah r bape result dapat time sekolah dulu sebab result tu tak menjanjikan kejayaan pun kalau kite leka.

So, kepada readers yang berumur 17 - 18 tahun yang berjaya dalam SPM, tahniah aku ucapkan tapi jangan leka dan terus usaha ok! Kepada yang kurang berjaya.. jangan risau sebab it's not the end of the world pun. Perjalanan korang masih panjang lagi.. InsyaAllah. Ape yang penting ialah jangan berputus asa, rajin2 berusaha dan doa lagi ok? Sekian dari aku. Salam.. =)


Sebab tak give up, at last, dapat gak aku pegang scroll ni.. ^__^

29 comments:

Anonymous said...

wow not bad juga spm kau

dan wow kau ir la kiranya ni? wow.

Kira Sakura said...

aku x reti la weyh seting2 tue..

btol kata kau, aku klu org dok bangga bf die masuk u tue u nie.. aku heran pun tidak.. jawab aku, tunggu bf kau keja nanti, baru kau dtg cari aku balik....

Unknown said...

tahniah! rezki kita telah ditetapkan oleh Allah, walaupun spm kurang memuaskan tetapi Allah ganti keputusanyg lebih baik!

Ain Norainsyah said...

Betul lah tu... SPM tu first step je, kita tak tau takdir kita lepas tu. Tapi, budak2 yang baru dapat result, tak sedar kenyataan ni. :P

syira said...

cerdik cerdik

~ Jebat Derhaka ~ said...

baek tuh ^^

Liyaa Mf said...

Wahh! Kira pandai laa tu Kay Are punya result. Ye lahh. Kan dah cakap, bebudak sekarang maken lama maken pandai. Hehe.

Setuju part yang bila kita dah keje baru tunjukkan kejayaan sebenar kita. Dapat kerja dalam bidang yang sama dengan kawan2 yang resultnya dulu jauh lebih tinggi daripada kita.

Tapi dalam kerja pulak, macam pulak cabaran & dugaan laen yang kita kena tempuhi. Senang cerita, usaha dan kejayaan ni sampai bila2 takkan tamat. Sampailah kita kembali kepadaNya.

Part bunuh diri tu, konfem2 tak membawak kebahagiaan. Tapi dorang cam dah tak sanggung hadapi hidup dengan kegagalan yang dorang hadapi. Kira nak end lyfe terus, so konon2 tak payah nak piker pape dah. Lyfe end.

Ace Pie Aim <--- Dah habes baca baru paham tajuk :)

Err still kena tipu gak yang dalam komen tu macam mana? Tak bape paham. Hehe.

Aleen Aiden said...

rupanya kau pun ada lagi. heee

Noor Fatin said...

add math a.. fuyoo. hebatnya spm ko.. hehehe aku dapat 2a je.. heheh.

betol tu, yg penting usaha :)

Yumida said...

mmg kira gempak ar result spm tu..siap tayang scroll lg..hihi...

sesetgh org berjaya dlm akademik tp bila msk dunia pekerjaan..amat sukar..mundur..hmmmm..org kata belum tiba rezeki lg..so usaha..n usaha..

follower ke 673

Cikra said...

wah! dahsyat addmath ko weh! huhu. addmath aku gak hancuss. :p

pasal budak bunuh diri tu aku pun rasa pelik. xkan sbb result tak seperti diaorg nak terus nak bunuh diri. ingat dgn bunuh diri tu dia blh ubah result tu ke. huhu

pstt, agaknya ko klik link kat gmbr tu kot sbb tu gmbr kat entri xleh nak klik. erk. mcm ne ek aku nak jelaskan.haha.

psttt lagik, ni blog baru aku. ko senyap2 sudah.jgn nak bgtau org lain tau

Hansyirah Takezur said...

woah, ekmek A1 tu... aku dapat b+ jep.
tahniah. spm is just permulaan. :)

Zubaidah said...

TERROR GILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sarah Mnasir said...

pening dgr masalah yg di hadapi tu.. tnye pakar na.. :D

result SPM terbaik gila tuu.. +math yg jeles tuuu

hazwan hairy said...

wow! cemerlang lah spm ko dedulu..thniah...beb jemput snggh sgmen pncrian bloglist april..sng nk bw :-)

Unknown said...

Saya "jelez". hahaha...

❤Mrs. Myra❤ said...

Alhamdulillah kan...
SPM tu bkn penntu segalanya...
tu baru permulaan untuk kita mengorak langkah ke peringkat seterusnya..:)
Dan finally, KR dpt pegang scroll tu...congrats! :)
new entry : jom share pasal PJJ :)
http://gulagulahati89.blogspot.com/2012/03/pjj-cinta-jarak-jauh.html

Liza Abu Bakar said...

excellent dah result tu. bukan senang juga.. memang bukan pennetu. kadang straight A's pun belum tentu jadi org atau pandai buat kerja. setuju sangat.

Lieza Nordin said...

ok la tu... xsmpt nk upload kita punya results.. ekekeke.. =p

Jari Jemari Si Gile said...

tamau tejon KBMALL k KR...

Anonymous said...

hebat jugak result dia ni...hihihi tahniah k..wlupun dah btahun dpt sijil ace pie aim tu..hehee

deeya said...

pandai nyeeeeerrr kay_are . dulu spm aku cukup2 makan je . cume 8E . tapi 'E' stand for excellent rite ? ok la tak G . kih3 !! semoga kau terus menjadi injinier berjaye =)

Aida Tamrim said...

Assalammualaikum ..

Satu entri yang bagus dibaca untuk mereka2 yang kecewa ngan kptusan SPM yang baru kuar baru2 nih. Betulla tuh. SPM cuma permulaan je. Perjalanan hidup ni masih panjang lagi. Yang penting, walau kita tak cemerlang di dunia, biarlah kita pastikan yang ilmu akhirat kita jangan lupa.

Apa guna dapat straight A's, dapat gi blaja kat luar negara, tapi agama dan budaya semua tolak ketepi. Hehehee =P

Zehan Ilyana said...

perghhhhhh...*pengsan* tengok result awak..hahaha..

memang betul spm bukan penentu segalanya..ianya hanya 1st step je..:)

moga awak terus berjaya di dunia and akhirat..:DDDD

adan said...

wow.. espiem ko gempak bro.. serius cakap..

Puan Kutu said...

spm cuma permulaan,ramai kawan akk yg resultnya biasa sahaja masa spm tp sekarang lebih berjaya..:)

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

bapak hebattt!!!

jeless aku..fly..taknak masuk sini lagi! umm

Cik Rimau said...

wow.. add math a1 tu.. hehehe.. betul2.. xsmstinye kne dpt straight a's baru ley berjaya.. maybe spm kurang bagus.. xbermakne da gagal nak capai impian.. bole cube ag.. isyaAllah berjaya akhirnye.. mase depan kite x de sape yg ley tntukan melainkan Dia.. so, slagi ade pluang utk majukan diri, teruskan usaha.. :p

amny said...

wowww !! bagusnya result Ace Pi Em dieee ... nak update sal result spm gk la gitu ..hehe

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates