Thursday, March 22, 2012

Finally 300..

Finally 300.. Ape yang dah 300? Nanti aku cite. Lame tak wat, so selingan jap:

Berikutan entri yang ini aku telah mendapat kritikan negatif dari 3 orang blogger. Blogger yang dimaksudkan ialah blogger gile <-- die ngaku sendiri, aku iye kan je =P blogger padle dan gak blogger kierasakura. So jom kite tengok kritikan yang dimaksudkan..


Sebenarnye, bukan kritikan pun.. saje nak gempak (-_-")

Selepas tu, aku tukar background asal kaler coklat jadi backgroud hitam. Tapi..


Tak nampak gak? Tak lame dah r tu.. <-- ayat gurau senda ^^

Kepada yang masih tak mendapat ape2 idea, dorang sume cite pasal pic yang ni


3 orang je tak nampak.. or sume yang bace tak nampak? @.@

Ngan rase geram2 kuku "terpakse" aku menaip balik cite ni dalam versi kuno:

Note: Saje aku bold untuk tambah unsur sinis.. =P

Di citekan ade 2 orang adik beradik. Si abang merupakan seorang yang alim dan baik manakala si adik lak tak dapat nak di cite kan cane sifat nye. Sudah banyak kali si abang menasihati si adik supaya meninggalkan segala kejahatan yang si adik buat namun si adik masih enggan. Di pendekkan cite pada suatu ari, si adik telah diberi petunjuk. Si adik yang mula insaf telah pergi menemui si abang untuk meminta tunjuk ajar dari si abang. Namun pada masa yang sama, si abang mula rasa bosan dengan hidup nya yang asyik beribadah je. So, si abang plan untuk pergi jumpa si adik dan berseronok bersama. Selepas itu, baru si abang akan sambung beribadah semula. Situasi digambarkan si adik menaiki tangga untuk berjumpa si abang. Si abang pula menuruni tangga sambil berlari untuk menemui si adik. Mereka berdua bertembung dan merempuh satu sama lain lalu terjatuh dari tangga tersebut. Kedua dua mereka mati dengan niat yang berbeza.

So, diharapkan 3 orang blogger tersebut sudah dapat membaca.. =) Habis selingan..

Any idea regarding 300 that I mention above? <-- gile speaking london tu!! Ok, kembali ke cite asal. Sebenarnye aku letak tajuk tu sebab ni merupakan entri aku yang ke 300. (tepuk r sikit) Mungkin pada blogger2 lain entri ke 300 tu takde pape yang spesel tapi bagi aku dan blog aku ni, entri ke 300 punya makna nye yang tersendiri.

Kenapa? Sebab sebelum ni aku menaip ngan menggunakan bahase london atau lebih spesifiknye bahase inggeris. Entri pertama aku memang gune english sebab mase tu aku just bagi member2 seuniversiti, sekolah dan sekampung je bace blog ni. So cite pun ikut ske je r.. =P Sesape nak bace entri first and last aku dalam bahase london, leh r klik bawah..



Pas aku menaip 150 entri dalam bahase london, aku taktau cane nak menaip g. Ngan kate lain, bile aku bace sendiri entri2 aku dalam bahase london tu.. kebanyakan nye nampak serius betul! Takde satu pun yang ade unsur santai kat situ. Aku pun pening bace entri aku sendiri.. @.@ So last2 aku pun decide untuk menaip dalam bahase melayu.


Nov 9 2010.. Entri 1st bahase melayu di post ^__^

Dan hari ini.. Mac 22 2012 <-- lame nye sela mase, aku selesai 150 entri dalam bahase melayu lak! So, pasni aku nak taip gune bahase ape lak? Korea? (lagu korea reti r) Japan (takat arigato, daijobu shinpai sunna, sashiburidane je.. lupekan r) T_T I'm Malaysian and my readers majority from Malaysia too so I will keep typing using Malay language ^^

Tapi kalau ade yang nak aku taip london sekali sekala, sile r bagitau =)

31 comments:

Eera Shera said...

menarik cite tu..pas ni tulis entri dlm bahasa jepun pulak ek hihi

syera said...

kr!sehat?

lamenye syerah tak datang blog ni. huhu. sori...

ce wat entry jepun lak. hehe!takpun main campur2 je. XD

tahniah dah 300 entry. syerah tak sampai pun agi. hehe =)

*cite tu best. mintak2 kita mati dalam niat yang baik. husnul khatimah =)

Jari Jemari Si Gile said...

okbye..!!!

**syg kau!

Jari Jemari Si Gile said...

eh jap2...!
aku la blogger gile tu kan..????!!

Liza Abu Bakar said...

memang terkebil juga nak membacanya... isi dah menarik.

Kira Sakura said...

hahahahaha.. itu rupanya menda dalam kotak tue.. tp kan klu kau letak gmbr dlm entry kau mmg slalu pn xleh nk bukak.. apsal erk? aku nk la gak view komen aku sndiri tp xblh!!!! jenuh aku kecik beso kecik beso kn mata aku nie... hahahahahaha

Puan Kutu said...

dah pernah baca entri london tu.hikhik..tak kesah la london ke malay ke yg penting kita org malaysia.hakhak..

Zehan Ilyana said...

lepas ni ce try bahasa cina atau bahasa tamill...

kita kan orang malaysia..
meh buat entry 1malaysia..
hahaha..

:ppp

Noor Fatin said...

xpenah kot aku tulis entry dalam bahasa london. xberapa pandai kan.. hik3!

try tulis spanish pulak.. ekekek

Aida Tamrim said...

Assalammualaikum ...

Both also can .. Hehehe .. Tengok target market yang nak ditarik untuk membaca blog awak ni. Kalau stakat standard English boleh la lagi .. Kalau yang tahap dewa tu yang susah skit nak paham .. Huhuuhu ..

P/S : Pasni buat la entri bahasa rojak plak. Agak2 Boley ke? >_<

Unknown said...

salam kunjungan balas...

hazwan hairy said...

wahhh..haha

Anonymous said...

ustaz aku
pernah cerita pasal tu kat aku.

simple je cerita tu but it brought deep meaning

Syida Muhajir said...

Cerita yang mudah difahami dengan maksud yang mendalam. Syida pernah dengar, Prof Izy Hj. Ali berkata dalam Tazkirah Hot.fm, mulakan perjalanan kita dengan niat yang baik agar perjalan kita tidak sia-sia.

sahromnasrudin said...

nasib baik aku tak termasuk dlm blogger gile huhuhhhhh

Anonymous said...

owh yg tu...saya pun x nampak jugak sbnrnye..hihi...

tahniah dah 300 entri..hiihii.. :P

Vanessa said...

wahaha..sy bru 7 post dlm bhasa inggeris pun dah tak tahan..nikan lg 150?!
mybe sy ni sorang yg perfectionist, so kalau type dlm bhasa inggeris tu, mngambil msa kira2 5jam untuk siap...so tak tahan den..

skrng dah tukr pulak g bhasa rojak,ngehehe

~ Jebat Derhaka ~ said...

xmenahan

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

sengal!!!
dah lama gila aku nak cakap kau sengal hehe..

bdw, congrats!

Shila said...

300...???


clap...clap..!!

pomm..pommm..pom.. *bunga api*

takde nk open table ke..? kehkehkeh..
sempena entry ke 300..? :P

kr, buat bahasa jawa plis..!

Liyaa Mf said...

Juling2 jugak baca cite dalam TV Sony arytu. Tapi berjaya jek! Haha.

Untunglah pandai speaking London! Bleh buat 150 entry lagik. Boleh jadik cekgu tuisyen BI saya? :P

Zubaidah said...

buat r entry bhse german plak :P

Sarah Mnasir said...

buat entry lam bhasa len plak.. bleh tlg ajar blogger2 skalian bahasa an :D

Sarah Nabila said...

jadi cikgu bahasa london sy boleh?? :)

Hansyirah Takezur said...

wah, orang kampung guna bahasa london. gempak!

entri k300 dah? banyak nya.
tahniah! aku paling malas nak update blog. even dah nak dkt 3thn berblog tp entri xsmpai 150 ag. hue hue hue

adan said...

aku rasa cerita tu aku dah penah baca dalam entri ko yg lepas2.. aku dapat baca je.. peliks..

cinta siswi said...

haha.. bagus2.. pasnie taip dlm bahasa loghat plak.. kelate ke.. kedah ke.. huuu

congrates!

Unknown said...

nmpk je..huhu...

Ain Norainsyah said...

Gud luck in blogging. :)

Kira Sakura said...

*erkk ko kena seting blek kowt pasal gmbr tue...

Cik Rimau said...

wah.. da byk yer entri kr.. huhu.. blog cik rimau da lame labah2 buat sarang.. haha

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates