Monday, March 12, 2012

Is It A Loser?

Is it a loser? Bape ari aku tak update.. untuk pengetahuan korang bape ari yang lepas aku agak bz mencari umah sewa yang lain. Honestly, memang aku agak geram gak sebabnye hanya kerana sorang hosmate wat hal, satu rumah kne tanggung akibatnye. Hosmate tu lak hilang ntah ke mane. Tapi takpe r, mungkin dugaan untuk aku dan hosmate2 yang lain. So kitorang time je r. Em.. memandangkan aku masih dalam mood cuba menerima suasana baru, so entri pagi ni agak mendatar sikit kot..

Is it a loser? Tempat aku lahir just tempat yang bese je. Terus terang cakap, even kalau korang nak makan dalam Giant, Tesco.. memang takde tempat tu. Nak cari kfc, mcD or ape je makanan fastfood kat tempat aku, memang korang takkan jumpe. Kalau korang nak cari kenny rogers, nando or any else makanan grand camtu, kat tempat aku memang takde. So, sejak aku kecik aku dah terbese makan nasi kat kedai2 makan yang bese tu. First time aku makan kebanyakan aku sebut kat atas tu bile aku start blaja kat um dulu. Tu pun bese nye bile aku ngan kengkawan aku r. Kalau aku just makan sorang2 memang aku akan pilih nasi ngan lauknye. Sebabnye? Aku tau kengkawan aku tu tak makan nasi selalu. Kate dorang, nasi tu makan ari2 leh jadi muak and wateva lagi. Entah r.. kadang2 aku tertanye gak kat diri aku. Makan nasi tu.. loser sangat ke?

Is it a loser? Mase aku ngah cari2 umah sewa yang baru, aku ade ternampak satu umah untuk sewa dekat2 ngan tempat keje aku. Pendekkan cite, aku pun g r tengok2 umah tu pas aku balik keje. Memang aku tak nafikan umah tu memang leh kate besar, 2 tingkat. Aku jumpe ngan orang dalam umah tu ngan sembang2 jap. Mule2 ok je sampai aku tanye die keje mane. Katenye die keje kat uitm. Then die tanye aku soalan same and aku just cakap aku keje dekat2 area sini je, sini kan banyak kilang. Die tanye lagi aku keje kilang ke? So, sebab taknak panjang2 aku cakap ye je r. Pastu aku dapat rase suasana tu macam dah lain. Die pandang aku macam sinis je. Mungkin die ingat sebab aku keje kilang aku tak mampu nak bayar sewa ngan deposit umah tu agaknye. Bile dah diam lame camtu aku pun memang malas r nak dok lame situ. Terus aku mintak diri dan reject untuk dok kat umah tu. Aku tertanye g. Keje kilang tu.. loser sangat ke?

Is it a loser? Akhir nye, pas insiden cari umah sewa.. akhirnye aku jumpe gak umah yang bagi aku ok r untuk hidup dalam tu. Mungkin r kalau nak compare ngan umah sewa aku sebelum ni, memang jauh beza. Tapi aku time je dugaan ni. Umah sewa baru aku ni bese je. Aku selesa kat umah ni tapi ntah nape kawan aku lak yang lebih2 tak setuju aku dok kat umah sewa tu. Katenye sebab dulu umah sewa aku besar, so tak standard r kalau aku dok umah sewa yang bese je. Statement ape kah itu? Umah sewa tempat aku nak tido je pun. Perlu ke standard tak standard? Aku membesar pun kat umah yang leh kate sederhana je. Bukan kat banglo pun aku hidup. Tapi ok je aku membesar. Cukup makan pakai sume. Taktau lak aku dok umah besar tu lagi bahagia. Tak faham aku. Lagi sekali aku tanye. Dok umah kecik tu.. loser sangat ke?

Is it a loser? Ok, takde dah cukup r cite aku pagi ni. Kesimpulannye.. ntah. Aku just nak cite pengalaman aku je. Mungkin ade antara korang pernah alami bende same, tapi taknak share. So takpe, aku share dulu =P Lastly, aku just nak bagitau pada yang nak tau. Kat umah sewa baru, aku tak dapat nak trace signal Yes4G tu. Maksudnye wat mase ni aku takleh nak blogging malam2 macam dulu. Ape pun aku akan try guna source lain untuk online. Kalau jumpe, jumpe r. Kalau tak jumpe, mintak maap dulu. Salam.. =)

18 comments:

Jari Jemari Si Gile said...

alahai.....
loser tak semestinye worst KR...
bio ah org pndg kite loser...
asalkan kite tau otak kite tak loser cm pemikiran dorg...!
kbye!

Liyaa Mf said...

Haih laa! Tak perlu piker loser ke tak loser. Setiap orang ada jalan hidup memaseng. Janji hidup kita bahagia, selesa, itu cukup. Susah dan senang maseng2, maseng2 rasa sendiri. Setiap orang ada bahagiannya.

Mungkin, mereka2 yang kau ceritakan tu, dah terbiasa dengan hidup yang terlebih selesa. Itu rezeki diorang. Aku tak tahu. Mungkin :)

.........cP~ said...

Salam.

Laa. Kalau macam tu, aku loser gak la. Aku mana reti makan kat Nando's la pe kebenda tu. Sama la, start belajar dulu je baru makan KFC, McD segala. Sampai sekarng pun nak makan semua tu kadang2 je. Masih batak lagi kalau jumpa.

Rumah tu, tak kisahlah janji boleh duduk. kawan aku even kerja nurse, gaji degree tapi duduk rumah flat je. Satu bilik kongsi dua orang, katil pun takde. Rilex r bro.

Nanti ko jimat2 duit ko dah banyak, tak ada diorang panggil loser dah. kuikui.

saljihitam said...

benda baik pun orang kata, benda buruk pun orang kata. lebih baik kita dikata dalam keadaan kita sedang melakukan kebaikan daripada melakukan keburukan - ustaz sekian sekian (ape tah nama beliau)

sekian

Kira Sakura said...

rumah beso x semestinya penghuni nya berfikiran luas dan bahagia..

biar la ape org nk kata, janji ko bkn buat menda x baik ye dak...

meyh aku nk sekeh sape die yg ckp kerek tue...

Puan Kutu said...

eh apakah?org yg menilai tu yg loser rasanya..:)

sheissheis said...

yeah! u LOSER! kasi perangat sket~
eh tak2! kalau dah selesa dengan apa yg kita adakan,abaikan suara2 asing itu...

Miss Nana Farhana said...

xde maknanya loser... yang penting, apa yang kita buat tu, puas hati... pendek kata, ukur baju di badan sendiri.. tu lebih baik kan... kalau kita selesa dengan apa yang kita buat, pedulikan org lain...asalkan kita bahagia dengan hidup kita, dah la... btw, jgn sedih, setiap masalah ada jalan pnyelesaian... =)

Noor Fatin said...

aishh jangan la cakap macam tu.. keje kilang tu keje jugak kan.. halal jugak. lantak la apa orang nak cakap. kita takkan dapat puaskan hati semua orang.

untuk rumah sewa tempat kita tinggal untuk pegi keje je, xperlu nak mewah2, asalkan ada tempat tggal. kita dok fikir kenapa tempat kita xstandard, cuba fikir berapa ramai dalam dunia ni yang masih xde tempat tinggal..

abaikan je la diorang tu.. jalankan kehidupan seperti biasa.. :)

Zehan Ilyana said...

uish..
tak ada maknanya loser..
rumah je kot.

rumah saya kecik n sempit, tapi best je duduk sini...:DDD

Lieza Nordin said...

alaa... --' pemikiran sempit sgt la tu.. sikit2 loser.. ekekke.. :D

Ain Norainsyah said...

kalau ikut ckp org,mmg tak hidup la kita...

Lieza Nordin said...

ditagged.. =p

http://aisyalieza.blogspot.com/2012/03/segmen-lets-be-friend.html

Anonymous said...

chemay punya area rumah pon tak ada kedai2 fastfood gah2 tuh.
setakat ada kfc je.
tuh pon jarang pergi.
orang melayu perut tetap nak nasi jugak.
takdenye perkataan loser.

and pasal rumah sewa tu.
tak apa la kecik pon,
janji ada tempat nak berlindung kan?
:)

jangan hirau kata2 orang sekeliling lah KR.
buad taktau je.
:)

najwa nano said...

kamu tak loser okeyyy.yang cakap tu sebenarnya dia yang loser.nasi is cool what.makanan ruji kita.proud to be malaysian.keje apapon asalkan apa yang kita kerjakan halal tu menjamin hidup yang berkat.orang bujang buat apa nak umah besar2.nak tido sorang diri.
hey u..you're not loser.please keep it in your mind safely!

Eera Shera said...

mne ade loser..like ur style..simple dimple pimple aje.dorg tu bkn ape,nk show off la tu..hdup sdrhana kn lbih bgus..mkn nasi x loser la..sy sehari x mkn nasi bleh jd sawan haha :p

pe slhnye kje kilang..janji halal ape..lebih baik dr dok melangut tggu org suap..buat x tau je kr

Unknown said...

nasi makanan ruji org malaysia..nape nk kena rasa mcm tu plak..yg kata loser..kena dok jauh2...

hal org pandang rendah yg keje kilang..aduhai..baru sebut kilang..da underestimate..dia xtau kay ni salah sorang org penting dlm kilang tu..teruk sgt ke org keje kilang ni..grrr..x suka x suka org mcm ni

Cik Rimau said...

actually kan kr, dorg yg pk camtu yg sebenarnye loser.. otak sempit.. haha.. pedulikan dorg... yg penting kute happy sudah.. :p

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates