Monday, March 26, 2012

How Lucky They Are..

How lucky they are.. Salam. Selalu aku nampak dan aku yakin korang pun nampak situasi yang camni. Blogger femes follow satu blog ni. Dan tuan blog yang difollow terus mengupdate satu entri time kasih kepada blogger terbabit.. dan sebab entri tu melibatkan sorang blogger femes.. komen2 ditime sume sepesen je. Komen paling femes, gune ayat yang camni " Waah.. bertuahnye "name blogger femes terbabit" follow blog "name tuan blog" blog kite "name blogger femes terbabit" tak pandang pun.

Bile terbace komen yang macam tu.. aku kadang2 jadi blank gak. Kadang2 siap pening pale pun ade. Bertuah ke camtu? Aku pun follow gak blogger tu. Nape blogger tu takde pun wat entri time kasih sebab aku follow blog die? Nape takde pun blogger lain komen bagitau yang blogger tu bertuah sebab aku follow blog blogger tu? Nape weh? Nape???? Owh baru pasan.. follower aku tak lebih 1000 pun lagi. Patut r pun tak dapat layanan camtu. Mintak maaf r sebab tanye soalan tak patut tanye.. =P

Tapi kan.. kalau blogger femes follow kire bertuah, aku lagi bertuah gile r camtu..

Note: Statement di bawah mengandungi unsur riak yang melampau!!!

Sebab satu entri yang aku wat, aku pernah direview oleh blogger femes Bro Ben. --> Sini Aku gak pernah direview oleh blogger femes Ujang --> Sini Dalam satu entri aku, aku pernah mendapat satu komen dari blogger femes Eqbal Zack yang jemput aku join contest die. Blogger2 femes lain macam Nelly, Tomatokering, Qaseh Dalia, Syafik Rosli, Pendekar Berkuda, Faiz Tapit, Sufferzine, Izamir Rizwan ade yang follow dan ade yang pernah drop komen kat entri2 aku yang sebelum2 ni. So cane? Korang rase aku bertuah tak? 

Note: Aku tak tag dorang sume sebab aku yakin korang kenal dorang sume ni.. kan?

Riak betul aku kan? Tak kesah r nak kate aku riak ke ape ke, aku no hal. Tapi aku cube nak bagitau kat sini, walaupun agak ramai blogger femes yang  pernah jejak blog aku ni, tak pernah r plak aku naik entri pasal dorang sebaik je dorang follow aku. Sebab bagi aku, kalau just follow dan lupe terus blog tu.. layak ke blogger camtu dapat penghargaan? Baik aku bagi penghargaan kat blogger2 yang selalu datang bace blog aku, selalu komen entri aku dan selalu tegur kat shoutbox aku (dulu r) ye tak?

Jadi ape yang aku cube sampaikan kat sini. Kepada yang difollow, dikomen, di up, dijejak blogger femes, jangan r excited sangat ok. Bende tu paling lame aku rase leh tahan 2, 3 ari je. Lagi pun untuk menekan button follow, untuk meninggal jejak kat blog.. sume orang leh wat rasenye. Aku pun pernah excited camtu tapi bile aku realize bende tu macam tak fair je untuk pembace setia blog aku.. aku cube kurangkan entri2 tu. Pendapat aku, better kalau kite hargai readers lebih dari follower.

Lastly kepada yang drop komen yang cakap bertuah nye difollow blogger femes dan something like that, cukup2 r weh. Bukan ape.. korang ye ye je kate die bertuah tapi esok2 korang sendiri lupe terus blog tu. Aku sendiri pernah rase ok. Ayat paling manis aku dapat "Rugi betul sebab baru dapat tahu pasal blog ni" <-- lebih kurang camni. Tersentuh betul aku time tu tapi.. tu r last time aku dapat komen dari blogger tu. Lepas tu, harapan tinggal harapan. Memang "bertuah sangat" r aku kan?? (-_-")

31 comments:

Zehan Ilyana said...

kehkehkeh..
betul juga apa yang awak cakap ni..
nasib baik tak ada blogger femes follow belog saya lagi..wahaha..
tapi aritu, lyssa faizureen dengan abg ben follow kat twitter, happy kemain lagi..hahaha..macam hape je..
-_-'

err, blogger yang saya kenal yang awak sebut tu cuma abang ben dengan eqbal zack je.. err..-_-'
yang lain err.. baru tau saya ni masih tak tau pasal blogger femes..-_-'
huhu

Liyaa Mf said...

Ntahlah. Mungkin kepuasan setiap orang berbeza-beza. Tujuan setiap orang berblogging pun tak sama. Mungkin dengan mendapat perhatian daripada blogger femes dah jadik satu kepuasan kat dorang. That's y dorang excited sampai camtu. Haha!

Err mungkin dorang ketandusan idea nak update entry. Itu yang terus buat satu entry khas untuk blogger femes yang follow dorang tuu <--- Bersangka baek :P

(Ehh, banyaknya mungkin)

Wahh, bertuahnya blog Kr ada blogger femes nak review. Err? Ahaha! :P

Cikra said...

haha, aku tak tau nak komen apa.kang aku komen lebih2 aku takut kena serang blogger lain.wakakaka.

Tapi bagi aku tak perlu kot nak buat entri utk blogger fofular bila blogger fofular follow blog diaorg ke, komen entri diaorg ke.Rasanya diaorg akan masuk sekali je kot kat blog tu dan kemudian tak muncul dah, jd mcm tak adil kepada pembaca dan pengunjung blog yg lain.haha.. eksited lebih kot diaorg,almaklum blogger fofular n femes follow blog.

apa pun lain org lain pandangan dan cara dia :)

Ym.Bundle said...

untunglah kalau ade kot blogger pemes nak lawat blog aku ni..walaupon aku suka bahan blogger yg pemes2 tu kat komen dorang, tak penah pon beliau datang singgah balik blog aku apatah lagi nak polo..puihh..ekeke..

#lysaa fazuren je rajin mai shoutbox aku..cayang lysaa..wakaka..

Cikya said...

kay_are,

jangan hilang lama-lama... ;)
kadang,
depa dilanda dementia kot,
sampai takleh recall followed blog.
lalala

adan said...

hahaha.. bro selalunya newbie je camtu.. yg tak tahu reality hidup bermasyarakat dalam blog ni..

aku rasa aku bertuah dapat kenal blog ko dan baca entri ini bro.. ko rasa hebat tak aku cakap camni? hehehe

❤Mrs. Myra❤ said...

eleh diorang..
blog aku pernah je ade blogger femes komen, tinggal jejak..tapi takde nak kecoh mcm tu pong..:p

actually, aku sebenarnya lebih menghargai mereka2 yang rajin datang blog aku, komen2 kat entry aku...macam ade sorang hamba Allah tu..:p

eqbalzack said...

Assalamualaikum,
Habis abg eq baca entry ni. Sebenarnya popular tu takde dalam kamus blogging ni. hehe..adalah lebih baik ditukarkan kepada 'pencapaian' dlm blogging.

Bagi pendapat abg eq la kan khazreel, kalau kita serius untuk berblogging (untuk jana pendapatan atau dikenali dlm media) blogging seharusnya tak boleh syok sendiri. Lakukan sesuatu pada blog atau disekeliling kita supaya karier blogging ini sentiasa ada menunjukkan peningkatan dari tahun ke setahun.

OK, abg eq harapkan komen yg ringkas ni dpt beri sedikit 'idea' buat khazreel untuk berjaya dlm dunia blogging ni. femes dan followers tolak tepi dulu, buat kerja kita dan nanti rezeki jadi femes akan menyusul...hehehe

ikhslas,
abg eqbalzack

Unknown said...

Kita cari pembaca.

Anonymous said...

setuju sgt2.. follower ramai tapi xde readers apa gunanya kan..saya kalau nk follow pun, saya baca dulu entri2 dia...klu best baru follow...

"I FOLLOW U FOLLOW BALIK OK" xde dlm kamus hidup... haha mcm budak2 je tulis mcm tu..kan??

**lagu tu dah lama kot..cuma baru nak femes...

Jari Jemari Si Gile said...

aku tak kenal la KR sape tuh..
hikhikhik..

Kira Sakura said...

ko x sebut nama aku pun selaku pembaca setia blog ko untuk "baru2" nie.. aku nk bebai ngn ko, x kira, nk bebai jugak!!! hahahahahahaha :p

Ain Norainsyah said...

Betullah tu. blogger2 femes terbabit pulak akan share entri penghargaan tersebut kat fb, dan secara automatik, trafik blog mereka akan meningkat. Itu yang saya nampak. Tapi seriously, annoying! :)

sahromnasrudin said...

alhamdulillah..blog saya pun tak femes...biasa2 aja hihihihhh

Liyaa Mf said...

Jawab kat sini pasal penipuan tu boleh?

Dorang mungkin bijak pandai, tapi kurang matang. Yang dah matang, dorang mungkin terlalu ikut hawa nafsu. Sesetengah pulak mungkin terlalu terdesak sampai fikiran yang sebenarnya waras tu hilang pertimbangan untuk bezakan mana yang betul mana yang salah.

And ada pulak yang memang itu misi hidup dorang, untuk mengejar kemewahan dunia. Itu tak boleh nak komen apa :)

deeya said...

alor !!!!! nape wat entry cenggini . aku banyak nak komen lebey2 pasal blogger nie tapi nanti kang aku kena serang . hahaha ! lantak ar pemes tak pemes . kan kan :p

*aku takde qualification ar nak jd injinier . aku cume kuli jer . sob3 ! :'(

Lieza Nordin said...

honestly.. sy xkenal pun blogger2 y awak ckp kat atas tu.. kenal uncle ben je.. --'' ekekeke.. --'' lalala.. zassss... kbai.. salam.. ^^

Noor Fatin said...

aku penah sekali je buat entry pasal seorang blogger lelaki yg femes follow blog aku dan follow twitter aku (twitter yg dulu), kah3! rasa mcm gila pn ada ek bila fikir3 balikk. hahaha masa tu biasalah, baru nak berkawan dgn blogger2, hakhak..

skrg xbuat dah. sapa2 follow, follow la. hahaha

aku kalau diberi pilihan nak bagi hadiah atau penghargaan kepada follower atau pengomen, aku pilih pengomen. yeahh. sbb diorg selalu komen entry aku, xde pn yg tersimpang, itu tanda mereka mmg betol2 baca entry kita, bukan sng ye dak, nak dapatkan pembaca apatah lagi pengomen ni.. follower mmg senang nak dapat kalau guna konsep i follow u, u follow me back..

itu pendapat aku. ngeh3

Cikra said...

xda tempat nak menapak ni. cbox ko xda jd aku bls sini la buat sementara.haha.aku pun x pasti bila jantina aku tertukar ni.kahkahkah.. 2 3 org gak ingat aku laki.ciss. bdk comel dia kata bro.haha

nik farina aishah.... :) said...

cara senang nak org ramai datang kat blog dia kot . heheh :P

Puan Kutu said...

serius menyampah klu ada org buat entry camtu.sy dah tak heran nak pegi blog blogger pemes,klu dieorg follow pun lantaklah..haha

yg penting kita pegi blog reader kita.masa mula2 blogging dulu selalu gak baca blog blogger pemes nie walaupun tak komen.

skang sy pentingkan komunikasi dua hala.ko dtg blog aku,aku g blog ko..:)

kadang dah lama mengomen tak sedar pun rupanya sy tak follow beliau lg..:)

kindergartenlibrary said...

hahaha .. sabar lah kay are ! kay are memang bertuah .. lagipun , nelly suka orang yang ingat kita melalui penulisan kita ... drop komen pun oke jugak kan ? ni nak drop komen pun payah NAK MAMPUS !!!!

Geram je rasa ! hahahaha

Zubaidah said...

hehehe, btol gak apa yang kau kata, aku baru je nak buat entry sal kau jd follower aku, tp dh tak jadi la(hehehe)!

Dalila Samsudin said...

ni blogger femes dtg komen sini :p kihkikihkih *Perasan*

Unknown said...

lambatnye emy sedar existing blog nie..kalau tak awl2 dah follow and jd readers setia blog nie...

mesti blog ni ade kekuatan yang tersendiri kan...walaupon follower tak smpi 1000 still boleh, dikunjungi, dikomeni dan direviewi oleh blogger famous! tahniah awk! :)

Lin Maa said...

salam perkenalan..t.ksh byk2 sudi bc entri Hm dan sudi jd kwn hm..akan sentiasa folow ur blog..(^_^)

www.azrulin.blogspot.com

HeNRieTTa JoSe said...

Salam perkenalan....baru je tahu pasal blog nie...dari TH....rietta memang xpernah pown le dikunjungi oleh sesape yang pemes...xkisah la...sebab nawaitu utama rietta blogging adalah utk share and cari komuniti (friendship) itu je....

neway...thanks for the share....rietta banyak juga terbaca n3 tentang blogger femes follow ataw komen dorg...kdg2 terasa kerdil la jugak...follower rietta baru je cecah 100....

Lysa said...

readers lagi bagus daripada followers. yang sanggup tinggalkan komen pun lagilah perlu dihargai. nak-nak kalau yg buat word verification tu, (-_-") setakat ni follow lisa cuma kak yuyu je. huhu :D

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

appreciate readers other than followers.. nice :)

Cik Rimau said...

hahaha.. ye gak kan.. perlu ke nak bangga?? dah macam artis lak tahap blogger famous nie eh?? bukan dengki.. cume pelik jela.. xperlu la kot.. buat cam bese suda.. hahahaha :p

amny said...

"waahhh ,, bertuahnya blogger kr komen blog saya "

hahaha .. dulu aku pon selok berbagai bile blogger femes komen blog aku , siap taip entri lagi , punya lah nak bagitahu rakyat blogger yang blogger femes dtg blog aku .. hahaha

bila difikirkan balik , entah hape -hape -.-"

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates