Saturday, March 31, 2012

It Is No For Now..

It is no for now.. Aku dapat syndrome baru.. Memang timing tak baik betul. Cite die.. semalam time aku ngah lepak2 kat dalam bilik, tibe2 macam2 bende terlintas kat pale otak aku untuk mintak ditaip. Dari kpop ke novel ke pengalaman hidup ke blogging dan macam2 lagi r. Tapi problem utama sebab umah sewa baru aku tu still tak dapat nak jumpe signal yes4G, aku tak dapat nak blogging T_T Hasil nye aku mengalami syndrome "idea come at that time but nothing can do" atau bahase manje nye syndrome ICA2TBNCD

Takpe lupekan. Baru je kejap tadi sorang lagi member sekolah aku telah selamat mengucapkan bye bye to his single life. At last, berkawin gak die ngan pasangan nye yang juga member aku time sekolah dulu. Bile cite pasal dorang ni, teringat aku ngan connection yang ade between dorang ngan aku. Tapi.. Takleh2!! Aku dapat tau baru2 ni adik aku stalk blog aku ni senyap2 pastu report kat mak aku ape2 yang nampak fishy. So, kurang kan kontroversi tingkatkan prestasi! Ape pun, to both of you.. moga kekal hingga akhir hayat ok! ^__^

Esok malam aku nak g r dorang nye event and aku yakin mesti ade member yang akan tanye bile lak turn aku? Soalan, nape mesti aku? Aku sendiri pun takde jawapan untuk tu. Serious ni! Memang aku taktau nak jawab ape. Aku rase macam ade tapi takde. Aku rase macam takde tapi ade. Pelik kan? Kalau korang pelik aku lagi pelik. So, sebab malas nak peningkan pale aku ngan bende2 yang aku tak tau wujud or tak ni senang cite takyah r pikir dulu pasal bende ni. Tambah lak, banyak g bende lain aku nak achieve.

Ade gak aku dengar orang2 cakap umur2 aku ni dah sesuai sangat tapi bagi aku? Sorry, my answer is no. Aku sendiri pernah dengar member aku yang sudah cakap zaman sekarang ni yang penting duit. Bukan aku nak kumpul duit  juta2 pun.. tapi kalau rezeki alhamdullilah =) Tapi ape yang penting bagi aku, aku nak stabilkan dulu diri aku dan gak famili aku yang sedia ade ni. Tambahan lak, aku bukan lahir dalam famili yang rase duit tu macam air yang senang dapat so boleh dibelanjakan dengan sesuka hati. 

So aku rase, buat mase ni lagi baik aku fikirkan famili aku sendiri dari fikirkan orang lain. Lagi pun takde ape yang aku nak risaukan. If my pair still exist in this world, I'm sure someday I will meet her. So, nothing to worry about kan? Tak kesah r ape orang nak kate. Aku cume leh bagitau, aku dilahirkan dalam famili yang berbeza, dan yang paling penting walaupun aku anak yang number 2, tapi aku anak lelaki yang 1st dalam famili so maksudnye aku r yang kne tanggungjawab untuk jage2 adik aku 3 orang tu kan?

Tapi, tipu r kalau aku tak pernah ade feeling camtu kan? Name pun manusia bagi aku normal kot. Aku pun pernah je ade kenangan2 camtu. Pernah hepi, pernah marah, pernah kecewa, pernah hurt and pastu hurt other people. <-- agak kejam kan aku? Tapi nak wat cane, aku paling benci 1 bende. I dont want people treat me like prince when its nothing but treat me like nothing when its something. So bile lame2 aku pikir, at last aku rase yang aku bukan r orang yang sesuai untuk alami sesuatu yang macam ni. 

Kesimpulannye.. takde ape pun yang dapat aku simpulkan. Just nak share something yang ngah bermain dalam minda aku sementara ia masih ade. Aku rase perjalanan aku masih jauh.. InsyaAllah. So, sebelum pikir balik pasal bende2 yang macam ni.. aku nak kejar dulu sume yang aku nak kejar. Jadi wat mase sekarang, jawapan aku masih lagi tidak. Lagi pun takde ape yang aku nak risaukan.. Aku rase aku cool and attractive <-- perasan gile! =P Kalau tak, takkan r ade blogger yang wat request camni kot..^^


Pas aku jawab xmo, terus die tak datang blog aku g.. T_T

29 comments:

Ain Norainsyah said...

Umur 12.5 macam Mr KR, muda lagi. haha...baguslah kalau niat nak stabilkan diri dulu, kawin ni bukan mende senang,kan? :)

Anonymous said...

kalau kwn kau tanya bila turn, cakap jelah kau tgh tgu aku habis belajar. hahaaa


perempuan hati kaca sikit. kau lainkali jgn cakap tak mahu gedebuk, cakap jela kau dh ramai sgt adik smp tak terjaga haha

.........cP~ said...

salam.
Bukan lelaki je dikir macam tu. Perempuan pun ada yang fikir macam tu. Bukan anak sulung ke fikir macam tu. Anak tengah pun ada fikir, macam tu. Eh? Siapa,budak perempuan anak tengah tu?

Unknown said...

aish... direct je noh.. senang (^____^)

adan said...

tu la kan bro.. nak kawin tu senang je kan.. pung..pang..pung..pang... kompang anak muda..orang ramai datang majlis kahwin.. mmg happy ar.. tp lepas majlis kahwin kena fikir cara nak bagi anak orang yakni isteri makan lak..bagi anak orang tpt kediaman selesa,semua tu memerlukan persediaan...

dan aku belum ready utk semua tu..

buat masa ni fikir kerja je..

Yumida said...

niat dh ade..kira ok la tu...psl duit..klo nk kumpul mmg x pnh nk cukup..tp klo life tu dh stabil...lg bgs..pa pun..hope jumpe yg ideal..yg memahami..
sorg dh request jd adik tu..haaaa..tanggungan dh bertambah..hihi

Jari Jemari Si Gile said...

aku blom bace ag entry kau ni..
tapi aku terase mcm nak teros komen..
hakhakhakhak...

**panjangnye entry ni...!!!!!

Camy Alya said...

Mana ko tau dia dah tak datang blog ko? HAHA LAwak-lawak :D

Cikra said...

soalan mesti ada tu bila org bujang pegi ke kenduri kawen kawannya.hahaha..ko tadah je la telinga dgr.

pstt,mana ko tau dia x dtg blog ko lagik wei. haha. ko lebih tua dari aku, boleh tak jadi atok aku? kahkahkah.

najwa nano said...

umur cam kau memang patut kahwin pon tapi sekarang kan aku rasa memang lelaki kahwin lewat kot sebab pak cik2 aku semua kahwin area 30-an pastu dapat lak bini muda 20-an walaupun dia dah tua.aku rasa sebab dia kumpul duit banyak2 baru kahwin tu sebab orang2 muda nak kat dia.
lelaki kalau kahwin awal tak best,tapi macam aku perempuan kena kahwin awal nanti senang bila ada orang bimbing..cewah aku lak gedik nak kahwin.kehkehkeh

Hanis MY said...

takpe nanti Akan sampai jua giliran tu insyaAllah.

Jari Jemari Si Gile said...

ha ni baru nak komen bebetol sbb dah bace...

alaaa KR...
umo aku dah 26,blom kawen gak...
standard kalo g mane2 jemputan kawen sedare mare, soalan pertame ialah, yang ni bile lagi..??
hahahha bile ag ape..?
bile ag nak kaye ke macik..??
hikhikhik

pade aku kawen ni mcm hmmm...mcm...hmm....
hahahahaha...
mcm hmm lah..!!

Lieza Nordin said...

=p kalau ada jodoh x kemana.. =='' zasssssss~

Ungu♫ said...

nk suruh jd abg??biar betul..

Unknown said...

eh eh..nape tetiba apa yg kay_are tulis perenggan 5 ngn 6 tu sama eh..ehehe...xpe la..org kata..bila masa nya da sampai..insya Allah..akan ada nya...

CikTeddyCorner said...

buat teman k-r yg dh menikah tu,insyaAllah smpai akhirnya..amin!

nnti jodog dtg la utk k-r..utamakan yg lebih utama dahulu.huhu

ika tu?x caye die request cmtu..haha

Zubaidah said...

kau ni mcm abg aku la, semua kwn2 dye dh kahwin, dye awek pown tkder... tp btol lah, dye punyer life pown tak stabil lg so aku rasa excuse korg quite similar la....


knpe kau taknak jd abg bdk pompuan tu, kecian dye tw!

Liselle MonCherie said...

Congratz to your friends!
Susah betul bila dpt idea tiba2 tak thu nk sumbangkn kt mana bila internet x ade....huhu
Hidup ni mcm lemon dgn lime
bila ade lemon adelah lime
perisa aiskrim lemon&Lime
perisa gula-gula Lemon&Lime
Gatorade pun ade Lemon& lime
lebih senang lagi...Klu ade jodoh,tak kemana mwehehe

Anonymous said...

kr bile nak kawin?
alalalal~
:P

Liyaa Mf said...

Ceh! Adek stalk blog ek? Haha!

Alaa, kau muda lagik. Tak heran je if tamo kawen lagik. Tapi still takde gf tu macam agak2 woww jugaklah. Mungkin kau memang belum jumpa yang bebetul mencairkan jiwa. Echeh :P

Good luck dalam pencarian atau penantian jodoh ya! Pilih betul2 okeyy :D

Err ayat last tu memang tak bleh blah. Haha!

Cikya said...

haha....

tak tahan lar kay_are.

kr,
when the time is right,
HE will Lead you to them.
Them means the girl and her family.

kahkah.
untung lar adik nak stalk blog.haa.

Sarah Mnasir said...

ntah2 dia dtg skodeng lagi blog ni.. mane nak tahu an.. hee

Kira Sakura said...

follow the flow.. klu dah sampai waktu kita nanti, insyaAllah ada la.. tue yg selalu aku jawab satu masa dlu... and lagi satu klu org tnye aku, bila lak turn aku selalu aku jawab

"tunggu orang datang minang la" smbil senyum sengeh kt org tue..

tp ko dh tentu la x blh tiru jawapan aku tue.. kihkihkih

Noor Fatin said...

kalau fikir kahwin kan , aku pun rasa nak kawin skrg tapi bila fikir balik, aku ni dah la anak tunggal, keje pn belum lagi, belum lagi sempat mak ayah aku nak merasa duit gaji anak dia, aku pulak gatal nak kawin. wakaka xleh la mcm tu. skrg2nya biarlah aku senangkan keluarga aku dlu. sbb keluarga aku pn bukan org senang, sapa lagi nak tolong dan jaga diorg selain dari aku. aku lagi la anak tunggal. walaupun pmpuan, tapi semua tanggungjawab aku yg pegang..

xpe, insyallah, ada jodoh xkemana, pentingkan family kita dulu k :)

Zehan Ilyana said...

kalau lelaki, memang kena tunggu stabil, and yang paling penting tolong dulu mak ayah mana yang mampu..
sebab dah kahwin nanti, nak kena tanggung isteri and anak2 lagi..
masa bujang ni lah, berbakti sungguh2 dekat mak ayah..n adik2..:)
tak apa, kalau ada jodoh nanti adalah kan..:DDD


eh, cik ika tu eh? dah lama jugak tak nampak dia blogwalking..hehehe

Unknown said...

Jodoh itukan urusannya Allah. Kalau datang, datanglah ia tanpa dapat dielak.

amny said...

ambooiiiii .. yang last sekali tuuu ... jeles ni jeles .. ahahahah

Miss Nana Farhana said...

betol3.. sokong sgt... ok what kalau stabilkn diri dulu... lagi pon jodoh tu semua di tgn Tuhan.. huhuhu...

tricksrex said...

Fewitttt
ada org rikues nak mintak jd abg tu haha

rezeki,jodoh etc semua tu urusan Allah SWT
yg penting kita usaha,tawakal
just go with the flow je
pada pendapat aku la,org lain xtau haha

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates