Sunday, March 4, 2012

My Reaction.. (0.0) !!

My reaction.. (0.0) !! Sori 2 ari aku tak update pape. Aku balik kampung ari tu, so bercuti r jap. Ari ni aku balik umah sewa lik dan aku rase tension + stress + geram + macam2 lagi.. Tapi, later r aku cite sebab geram aku kat umah sewa ni. Malam ni aku nak cite ape yang di citekan oleh kakak aku kat aku. Bende ni agak mistik sikit. So, saje aku nak share ngan korang mane r tau ade antara korang yang pernah alami bende macam ni gak kan. Kebenaran.. Wallahualam..

Kalau sesape yang kenal aku kat luar arena blogging ni, mesti korang tau pasal adik2 aku. Aku ade sorang adik lelaki bongsu yang sekarang ni dalam tingkatan 2. Ape yang wat aku geram tambah pelik, adik aku ni sangat degil dan tak dengar kate. Mule2 aku ingat normal sebab setau aku time aku kecik2 dulu, aku pun lebih kurang macam tu gak. Tapi bile aku dalam darjah 6, rase nye kedegilan aku ni dah makin kurang dan makin faham realiti hidup.

Tapi yang aku pelik tu, adik laki aku ni memang sampai sekarang masih degil. Dalam rumah perangai die boleh dikatakan macam budak2 tapi kat luar dengan kawan2 die, macam orang dewasa lak. Kedegilan adik laki aku ni memang taktau nak cakap macam mane. Makin dilarang makin die wat. Makin tak bagi, makin die pakse. So, kadang2 tu memang aku gaduh gak r ngan adik laki aku ni, tambah2 bile aku rase die nye act dah lebih2 sangat.

Aku pernah cite kan pasal adik laki aku ni kat kawan2 aku dan mintak pendapat dorang bende macam ni normal ke? Kebanyakan dorang cakap bende ni normal bagi budak, and dorang suruh aku nasihat baik2. Masalahnye, adik laki aku ni memang tak makan nasihat langsung. Wat baik camne pun memang takde kesan pun kat die. So, aku malas nak amek tau sangat. 2 ari lepas, aku balik kampung dan kakak aku cite something pasal adik laki aku ni.

Kakak aku bagitau, dalam minggu lepas, ayah kepada kawan adik laki aku ni datang umah. Saje2 datang sembang. Pakcik tu istimewa. Dalam sembang2 tu, pakcik tu cakap yang adik laki aku ni ade "kawan" dan "kawan" tu selalu duduk kat sebelah kanan die. Pakcik tu cakap, "kawan" tu r yang wat adik aku tu degil gile2 nye. Bile aku dengar kakak aku cite pasal tu, aku rase agak terkejut gak. Sekarang bile di pikirkan balik, baru aku faham nape die degil sampai camtu.

Pakcik tu bagitau "kawan" ni dah ikut die sejak die lahir lagi. Maybe datang dari tempat die lahir. Tambah pakcik tu lagi, "kawan" tu kelihatan macam sorang pompuan dan suka kat laki yang lasak2. Mungkin sebab tu aku ngan adik laki aku takleh ngam sebab aku ni agak lembut sikit.. (tapi bukan "lembut yang tu" ok!) Habis kakak aku cite, aku macam terkejut pun ade. First time aku dengar cite pasal seseorang yang ade "kawan" ni. Betul2 ade ke?

Aku tak pasti tapi perkara ghaib memang ade kan? Wallahualam.

20 comments:

nanieydotcom said...

scary nye :)
tp ada dua jenis 'kawan'
satu imaginary fren and satu lagi unseeable fren..

p/s: haah dak um tp da grad da last year.. pergi lib utk selongkar pasal syer cert.. adoii...

Eera Shera said...

ade je..ade kwn yg smpi skrg benda tu dok ikot die..dah try buang tp ade balik. sbb bnde tu suka kt die. dah lama sgt. die ckp die mmg suka mrh2. cpt panas. tp skrg dah makin ok. die dah berubah, dah bertudung labuh pun. sbb bg dia Allah je yg boleh bantu..ade hikmah jugak bnde ni ;)

Liyaa Mf said...

Takutnya baca!

Tak taulah benda2 macam ni. Tapi rasanya ia tak mustahil & memang wujud. Wallahualam. Jumpalah orang yang lebih arif. Selebihnya, mintak bantuan Allah. Keyyy? :)

Hansyirah Takezur said...

setiap manusia ada qarinnya. kalau nak tau apa qarin tu boleh google..

emm, tapi bg sy la. bdk skolah men mmg cmtu.. masih trcari2 identiti dri. sy ada adik laki gak. mse dia form2-3 mmg agak bermasalah whether kt rmh n kt skolah.. lebih kurg sme la prangai cmtu, tanak dgr ckp..

tp alhamdulillah ble da form 5 nie dah nmpk kematangannya.. tp biasala.. mmg kena kawal. tkt tersasar jauh.

Kira Sakura said...

bnde ghaib mmg ada kan..

cuma kita jgn terikut2 bnda tue.. maksudnya adik ko tue yg kena blajar kawal diri dia dan byk dktkn diri dgn Allah.. sbb yg besa aku dengar..

klu amalan kita baik benda halus yg baik rapat dgn kita.. klu amalan buruk, bnde yg buruk la dtg kt kita.. wallahualam

Puan Kutu said...

lama tak kesini, td nmpk kr dekat komen blog awan..:)

pernah jugaa dengar pasal kawan nie.sellaunya ia jadi tanpa adk kr sedar.benda nie ada yg baik dan ada yg buruk.

selagi tak memudaratkan dan terlalu teruk,tak perlu khidmat bomoh dan ustaz rasanya.nak menghapus sikap degil adk kr tu dia sendiri kena kawal diri, doa dan dekatkan diri dengan Allah..

doa ibu bapa dan abg macam kr nie pun perlu..

Jari Jemari Si Gile said...

ade jek...
huhuhuh..
aku ade pengalaman tu..

mirmashi said...

nie first time dengar sal kawan mcm nie . betol2 . perkara ghaib mmg ade . naik bulu roma baca entry nie . huhuk .

sahromnasrudin said...

kite kne percaya tetapi jangan mudah dipengaruhi..

dekatkan diri dgn Allah SWT

Noor Fatin said...

mungkin awak kena bawak dia jumpa orang yang pakar pasal benda2 ni.. buang ke apa, supaya dia ok balik.. risau tu..

banyak2 berdoa pada Allah. Allah Maha Mengetahui..

tricksrex said...

Kenapa meremang bulu roma ku membaca entri ini?

cik ika said...

err..seram bce entri ni..

Anonymous said...

kau pernah nampak adik kau cakap sorang-sorang tk?

Unknown said...

mak aii. takut plak. huhu

Zubaidah said...

pernah gak dgr citer org yg ade 'kawan' ni, tapi nak bagi opinion lebih2 tak berani, insyaAllah ada hikmah and penawarnya tu

.........cP~ said...

Salam.

Entah la. Saya ni belajar perubatan moden, tapi, ada jugak pengalaman sekeliling bab benda2 mistik ni. Tak tau nak selarikan macam mana, sebab takut pulak bab khurafat segala ni.

Liyana Anuar said...

seram kalau baca malam2 ni~

cinta siswi said...

haihh.. bdk2 nie mmg ade snang ade "kwn"..

czueka zulaikha said...

tak sempat nak baca entry kau. ni pun curik2 online dalam kelas.. nt aku dtg balik :P

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

aku pun ada dengar kes yang macam nih..

tapi tak tahu la nak percaya ke tak kan..

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates