Thursday, March 1, 2012

Can Anyone Answer This?


Can anyone answer this? Nape ye bile aku dah betul2 ikut sesuatu blog tu.. dah simpan dalam otak url dorang, dah letak blog dorang dalam bloglist.. mesti dan2 tu gak r dorang stop menaip lame gile. Aku tau r aku pernah cuti lame dulu, tapi korang cuti lagi lame kot! So, cepat2 r balik ye.. Minah sorang yang dah delete blog tu, memang takleh nak watpe r.. huh!

Memandangkan aku tak tau nak cite pasal ape ari ni, so ape kate aku merepek pasal bloglist lak ok? Ape yang aku nampak, tahun baru.. sume nak baru. Bloglist pun nak baru gak. Maka ramai r blogger2 yang kuar kan entri untuk ajak orang join bloglist die.. ngan syarat blogger tu gak kne letak blog si tukang ajak dalam blog dorang supaya fair and square.

Dulu2 aku memang nampak care ni kire fair and square gak r tapi bile dah lame2 aku kaji, aku teliti.. I change my mind. Ye ke camtu leh fair and square? Korang yakin ke akan ade keseimbangan pengunjung dalam blog korang kalau korang join bloglist care camtu? Kalau same standard maybe r kot. Tapi cane kalau kalau tak same keadaannye?

Contoh aku bagi situasi camni..

Blogger1 yang baru blogging seminggu, follower ade dalam 5 orang. Blogger1 join bloglist blogger2 yang dah ade follower dekat 30 juta orang. Persetujuan dicapai, blogger1 letak blog blogger2 dalam blog die dan vice versa. Sekarang aku nak tanye , agak2 korang ape akan jadi kat bilangan follower blogger1 ngan blogger2 pas seminggu? (pikir sendiri ye)

Aku bukan cakap ikut suka ati. Pengalaman sendiri kot. Dulu pun aku pernah join bende2 bloglist ni. Pas aku join, memang blogger tu datang ucap time kasih sebab join.. tapi tu r 1st time ngan last time die singgah blog aku. So kalau orang yang letak aku dalam bloglist die pun tak singgah blog aku, bape percent orang lain leh notice blog aku dalam blog die?

Bukan sekali tapi beberapa kali. So pastu aku dah malas nak join bloglist2 ni. Bagi aku, kalau aku rase nak letak blog sesape yang aku ske.. aku letak je. Blogger tu kalau nak letak blog aku kat blog die or tak, ikut ske die r. Kalau takat letak dalam bloglist tapi tak pernah singgah tak gune gak. Better lagi takde dalam bloglist tapi still singgah kat blog tu, betul?

27 comments:

Lieza Nordin said...

nak jawab ye.. hek2.. ^^

x semuanya cm tu.. ^^'' ..

saya singgh je kat bloglist y saya buat... ^^.. masa nk ambil tu un pilih jugakk..

blogger yang berjuta2 vs blogger y sikit?? xpe la.. sekurang2nya dapat gax pengunjung kat follower yang berjuta tu singgh blog y follower kureng... hek2.. ^^''

Kita ikhas.. InsyaAllah.. org lain un akan ikhlas juga.. ^^

*pendapat shja*

salam kenal ^^

Ain Norainsyah said...

betul tu. tak payah ala-ala i folo yu, yu folo me back sangat la kan. :P

nanieydotcom said...

singgh sini blik respon entri ini.. agreed!!!
bile kite follow blog tu dan2 plak die xupdate.. last2 da malas da nk jenguk.. :) tp ada blog yg da 6 bulan da update terus hide je sbb mcm nk tak nk je

Liyaa Mf said...

Suka, follow. Tak suka, takyah follow. Suka, komen. Tak suka, takyah komen. Suka, bloglist. Tak suka, takyah bloglist. Senang kan? Tak payah nak suh orang tu wat benda yang sama balek. Kan? Kan? :D

Ocin Chee said...

wuucin dh lame x update..baru2 nie..je ingat kat awk.. baru nk update.. haha .. dh boleh jengah blog sy ;p

.........cP~ said...

Buat masa ni belum berfikir nak ada bloglist. So, tak tau la.

Unknown said...

Kadang-kadang bila blog kita ada dalam bloglist sedikit sebanyak boleh menyumbang sedikit trafik pada blog kita. Kalau tak banyak, sikit pun mesti ada.

Bab yang datang ucap terima kasih tu memang betul sangat-sangat. Dorg macam touch and go aje. Dorg tak ikut perkembangan blog kita pun sebenarnya.

So, better kita letak aje link blog yang kita suka baca. Lagi senang :)

Unknown said...

Sangat setuju.

Saya buat bloglist supaya senang saya tau blog yang updated sebab saya malas sangat nak masuk dalam dashboard. Mesti banyak yang miss. Kalau setakat nak kejar trafik, baik tak payah kot.

mirmashi said...

xpenah join bloglist . x penah buat bloglist . bile suka blog tue , hafal aje link . lagi pom , most blog buat link mudah2 aje bagi senang nk hafal . huhu ^^ .

Zubaidah said...

yup, ramai giler kote blogger mcm tu... at least singgah la kalau nak letak kat bloglist bagai pon

::CIK LYNN:: said...

yup...kdg2 betol...=)

Anonymous said...

hahah sentap kau jah

Muhammad Hafizzuddin said...

ko tak boh aku punya..seminggu 3 4 post mest ada..haha

Afraa Ain Ahdia said...

amenda tu bloglist? HAHA. okey soalan stupid. bg bulan, adenye bloglist dlm blog bln sbb sng. just tekan. tak payah dok g dashboard. pastu nak cari lagi. godek2 lagi.. penat tau tgn i nyahh :D

Eera Shera said...

setuju dan x setuju.depends la..kalo sy, tiap kali nk BW, mmg ikut my blog list dan commenter hehe..yg psl segmen blogger tkr2 bloglist mcm kt ats tu, stuju sgt. x fair ;)

Liyana Anuar said...

hehe..saya kalau nak blogwalking biase tgk kat dashboard tu je, tgk sape yg update~~

fiezah91 said...

ko ngata aku ke ni?wakakaka :p

bagi aku, aku lebh suka letak url blog yg aku suka singgah dan baca je dlm bloglist aku.

tak suka jo segmen or enchange bloglist ni kalau cuma singgah sekali pastu senyap.mcm tak adil :)

Mek Onie said...

bloglist aku geng paling rapat......

Woofer Storm said...

terasa skjp bro..wa pun mood tkde nak update entry..bukan apa,entry merapu2 ni wa malu nak publish..eehheeee

slmt mlm bro..sy budak baru beljar..

Hansyirah Takezur said...

betul3.. lgpon blogger site kan kata bloglist tu adalah utk meletakkan fav blog kita bukannya sbb tujuan cmtu...

Noor Fatin said...

aku pun letak bloglist dengan suka hati sendiri, mana blog aku suka baca, mana blog yg selalu datang blog aku, insyallah aku akan masukkan dalam bloglist. selalu bloglist mmg aku akan jejak jugak walau diorg lama xdtg blog aku~ heheheh

Kira Sakura said...

aku akan letak kt bloglist klu aku rasa nak letak.. mcm ko cko tue ... :)

❤Mrs. Myra❤ said...

tak pernah lagi terfikir nak wat pasal bloglist tu..

kalo kite rajin blogwalking n drop komen kat blog orang tu, insyaallah, orang tu pon akan rajin singgah blog kite..^____^

Puan Kutu said...

sbb kr nie lama sgt menyepi dr menaip entrilah akk dh lama tak dpt dtg sini..asal dtg takde entri..asal dt takde..last2 terus lost connection.hehe..

tricksrex said...

Garangnye abg kr kitew ni hahaha
weh ko pegi paksa minah tu buat blog baru cepat!

ecadwinkyasha said...

exchange bloglist eh?..mcm tu kdg2 ada faedah ada x?.klu yg buat bloglist sesaja nak memenuhkan ruang tapi tak bw,xde maknanya la kan..nasib eca buat bloglist supaya eca boleh update blog2 yg best2..hahaha.

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

betul! aku pun tak amek port sangat orang nak letak aku dalam bloglist dia ke tak!

but 4 sure, blog dalam bloglist aku wajib blogwalking tiap2 hari even takde entry pun..

nak masuk bloglist aku?? #tetibaaa...

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates