Monday, May 7, 2012

3 Times!


3 times! Salam. macam bese 2 ari lepas = weekend = cuti. So, aku memang cuti gak r. Kuar jenjalan sume, setelkan ape yang patut. Ok, cukup ngan introduction. Aku nak cite pasal minggu lepas. Macam yang korang tau ari selasa ari tu ari pekeje sume orang cuti. So ari sebelum tu, aku amek r cuti. Tibe2 bos leh call aku. Berdasarkan pengalaman aku sebelum ni, kalau aku angkat call tu.. means aku kne wat keje rela dalam terpakse. Akhirnye aku decide tak angkat call tu. Sori bos. Cuti kot, mane leh ganggu ^^

Habis dah cite aku <-- mesti ade yang nak baling something kat aku pasni kan? =P

Ok, cite 3 times start kat sini. 2 hb. Aku gerak dari umah famili aku kat area silver tu. Gerak awal sebab sebelum ni, aku gerak lambat sikit pastu tibe2.. leh lak ade accident kat depan. No choice, aku terpakse patah balik dan masuk highway ikut entry lain. Tapi, pagi tu takde accident so aku sampai awal. Lompat ke waktu lunch. Member kate nak makan kat tesco sebab nak kuar duit. Aku ok je. Sampai sane order ape yang patut.. baru nak makan, tibe2 bos2 besar masuk kedai kitorang makan tu. Tegur2 jap pastu suddenly bos aku pergi kat meja kitorang and cakap ari ni kitorang tak payah bayar pape. Die blanje. Mula2 macam blank gak.. suddenly kan? Tapi bile betul2 confirm memang aku ucap thanks r kat bos aku ^__^

Ari kedua 3 hb. Mungkin sebab masih blank ngan mase kuar dari umah sewa compare ngan umah famili, aku kuar awal gile ari tu. Sampai kat traffic light baru realize, aku kuar awal sangat rupenye!! Patut rase macam something wrong je -_- Ikut nak patah balik je tapi buang mase lak. Pagi tu aku wat rekod ngan punch card 7.09 pagi. Tepuk tepuk! Waktu lunch tibe lagi. Macam bese aku jumpe member discuss nak makan ape. Tau2 je aku dapat berita sorang senior engineer kitorang nak blanje makan ari tu. Reason nye aku tak pasti sebab tu pun suddenly gak. Tapi dah senior tu nak blanje kitorang ok je r. So ari tu sekali lagi aku telah berjaye save duit lunch aku disebabkan senior engineer tu. So, time kasih banyak2

Jumaat tak silap aku 4 hb kan? Macam bese aku bangun awal pagi tu. ( Ari keje standard r kne bangun awal kan) Tapi kali ni aku tak blank lagi ngan mase dan aku sampai ofis pada waktu normal. Akhirnye. Ari jumaat, bagi yang Islam waktu lunch agak lame. So member aku plan nak makan kat satu cafe tu. Kitorang decide makan sane sebab nak avoid jumpe bos kitorang. Kalau jumpe bos, cane nak gosip ye tak? =P Pas yakin bos tak makan kat sane kitorang gerak ke cafe tersebut. Mula2 tak pasan tapi masuk je dalam cafe tu baru sedar bos2 kitorang makan kat sane gak ari tu. Akhirnye, kitorang end up makan sesame ngan bos. Once again, kitorang takyah bayar harga makanan tu sebab bos ngan baik ati nak blanje lagi. TIme kasih!

Kesimpulanye, kali ni memang betul2 habis dah cite aku.. =)

28 comments:

CikTeddyCorner said...

rezeki tu..sodap la mkn free..huhu

mirmashi94 said...

memang rezeki. haha. enjoy aje laa nikmat. bukan selalu kott dapat free kan kan ? tapi bile dah 3 kali , bukan kira selalu dah ke ? lol ;P

Vanessa said...

Ahaks,bestnye kna blanja~

Camy Alya said...

aku pun confused jugak. ko kerja ke belajar? bukan ko student ag ke?

Kira Sakura said...

itulah namanya reszeki terpijak.. kihkihkih

Lady Windsor said...

Moral of the story, do not avoid boss nanti dapat makan free...hehe! Burp!

Amirah Ahmad Zaki said...

seronok betul makan kalau org lain blnje ! ;) emm, lenkali rajin rajin kan lah makan ngan bos, mane tau takyah byr lg ke? hihi

Unknown said...

Rasanya setiap kali kay keluar nak gi makan ni, langkah guna kaki kanan kot. 2la rezeki tak putus2.. 3days in a row. haha.. untung la! ^^

aizamia3 said...

kesimpulannya dapat makan free untuk 3 hari.. amin.. rezeki jangan ditolak.. ;)

Anonymous said...

nak keje kat office kamu jugak boleh tak ?
btw..nice blog ..

Cik Pulau said...

memang rezeki...
apa kata jadikan ianya rezki aku lak..
ko yg blanja.. hahaha

Zubaidah said...

ko nie bertuahnya, 3 kali berturut-turut kot! rezeki dtg tuwh :)

aku HaniAsyira said...

motif cuter hi ialah......

selama 3 hari dibelanja sokmo.. ok, aku terkeluar sokmo dah... weee~~~

minggu ni 3 hari berturut ko yg belanja org.. tgk lah,, masin tgn aku menaip ni.. keh2..

ch000tz said...

rezeki kannn heheh

p/s: elements of life mcm title album tiesto ajer :)

Liyaa Mf said...

Woaaaaaaa! Makan free seh. Kira murah laa rezeki kau minggu lepas kan? Awal2 bulan da murah rezeki. Kalau aku tau, aku gi makan tmp kau mkn 3 hari berturut tuu. Bleh join sekaki. Heheh! :P

Hansyirah Takezur said...

waaahh.. alhamdulillah... murah rezeki...

ingatkan 3 times apa, rupa2nya 3x kena blanja.. untunglaa.. balas jasa diorang balik nnt dgn blanja kitorang (blogger nie)

#tetiba =="

Liyaa Mf said...

Komen tambahan:

Kau cakap psl gosip tu, teringat tyme aku keje dulu. Suke gosip gak setiap kali lunch. Lebih2 lg kalau ada isu hangat kat opis, mmg tak saba r nak tunggu lunch tyme tu utk sesi luahan perasaan. Hahah!

Bleh plak de komen tambahan ek? :P

Unknown said...

hahaha mmg mantop

seronokla tu

cik hemo hemo said...

belanja cik hemo cepat. insyaAllah lagi murah rezeki kamu. haha.

mcm best amek engineering. btol eh?

nina said...

wah save ah duit kau ennn! aku tak prnh ada pngalaman bos blnja sbb aku belaja lg tp aku rse cukup lah aku ckp yg aku fhm apa kau rasa sbb aku dlu prnh 3 hr berturut2 kwn aku blnja dinner! Akhir bulan pulak tu! oi jimat duit mak ayh aku! hehe

czueka zulaikha said...

wahh tak memasal duit save. rezeki :) tu la larik2 jumpa jugak kan haha. sesuai la dgn tajuk entry 3 times tu ye tak. bermakna 3 times juga la poket selamat hee

Cikra said...

pergh! 3 ari makan free. best la ko kan. haha. duit jimat. ekeke :)

Woofer Storm said...

alhamdllah ,ada rezeki untuk anda..syukur

adan said...

hahahahahah.... untunglah bro.. dapat makan free.. aku rasa bro ada jodoh ngan boss ar... heehe.. xkira boss laki ka pompuan.. yg ptng jodoh makan free..

johari said...

sorry sy dtg jemguk dan follow.

Sayidah Nafisah Ruslan said...

kemain nak hilang dari bos, tapi bos kemain baik hati siap belanja bagai..

selalulah terserempak dengan bos :)

Unknown said...

bestnya...rezeki yg x mampu ditolak tu..eeheh

kesimpulan di sini.pasni jgn lari2 dari boss ye.nnt x dpt kena belanja lgiv:p

Zehan Ilyana said...

lepas ni sila belanja saya makan pulak...terima kasihh...:pppp

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates