Thursday, May 3, 2012

After Pi Aim Are

After pi aim are.. semalam entri agak panas.. em.. panas ke? Panas gak r kot.. So ari ni kite cool down sudah ye.. boleh rakan2 blogger sekalian? ^^ Aku nak cite pengalaman aku mase kat sekolah asrama dulu. Dan untuk mereka yang masih tak bape sure ataupun wat reaksi camni --> @.@ pas bace title, kat sini aku nak bagitau pi aim are = PMR =P

Cite pasal PMR nak watpe kan? Mesti r same macam budak2 asrama lain betul? Awal2 tahun ikut suke ati, tengah2 tahun baru nak gelabah baru nak bukak buku sume. Pastu tradisi budak2 asrama (sepengetahuan aku r) lagi sebulan nak PMR tu mula r wat lawatan sambil blaja ke kelas2 lain terutama nye kelas2 budak2 junior. Sape tau ape sebab die angkat tangan!!

Sebabnye terase diri tu banyak salah kat junior, buli2 dorang tu wat lawatan mintak maap tu. Tapi pas PMR lepas, start balik buli budak.. -_- Lupe kan pasal sebelum PMR. Habis PMR, mase zaman aku tak silap ade 2 bulan sebelum cuti sekolah start. So punye r taknak bagi kitorang budak2 form 3 balik umah awal, habis cikgu2 plan macam2 aktiviti untuk kitorang.

Mula2 dorang wat lawatan. Kitorang mula2 excited dah tapi last2.. kecewa. Sekolah aku dulu kat area manjoi <-- sape tau? Dan tempat kitorang nak lawati terletak kat sg siput. Sangat dekat ok, takyah naik bas sekolah pun aku leh pergi sendiri kot. -_- Pastu melawat istana kenangan yang takde paku tu. Rase nye dah hafal dah rekabentuk istana tu cane. Hmm..

Tapi sebab nak amek hati cikgu, kitorang sume yang memang majoriti budak perak pun wat2 r excited sepanjang trip tu. Habis je ngan lawatan, cikgu suruh kitorang lawan antara kelas lak. Tak silap aku pertandingan drama ngan poem. Aku yang memang agak homesick ketika tu memang pikir nak balik je. Tapi sebab aku terlibat same aku pospon dulu.

Habis lawan antara kelas, aku nekad. Aku pun g r jumpe floor mate aku yang kebetulan dok dekat2 ngan area umah aku, Seperti yang dijangka, die pun nak balik gak. Aku dapat tau yang die dah siap call teksi lagi so kalau aku nak join, kne decide sekarang. <-- lagi advance member aku ni rupe nye. Aku pinjam nset member aku and call mak aku mintak pendapat.

Mak aku jawab "Kalau boleh balik, balik r kalau tak tak payah balik" Aku pikir jap and nekad nak balik gak. Kot tertangkap ngan warden mase operasi nasib r. Ngan habis risiko kitorang mintak teksi masuk dalam asrama dan kitorang berjaya kuar!! ^__^ Sampai kat medan kidd <-- ade lagi ke tempat ni? Aku call mak aku lagi sekali and cakap kat mak aku:

"Cikgu tak bagi balik tapi saya dah sampai kat stesen bas"

No choice, mak aku pun bagi je r aku balik. Bukak sekolah, aku gerun gak kot ade hukuman menimpa tapi takde pape berlaku.. nasib baik. Cikgu pun sume cool je. Dorang bagi 1 slip pasal oral exam. Aku dapat tau dari member yang stay pas aku lari balik tu, memang ade oral exam cikgu wat. Sape yang balik mase tu dapat call suruh datang sekolah balik.

Peliknye, aku tak time ape2 call dari mane2 cikgu pun. Senang cite aku tak amek pun oral exam tu. So, ikut logiknye dalam slip oral exam tu patutnye tulis TH r kan? Tapi miracle nye, dalam slip oral exam tu, aku ngan member yang lari balik tu dapat A. Member kelas sume tak puas ati sebab dorang yang wat oral exam tu banyak dapat B. So, waktu tu aku dapat wat satu kesimpulan

"Kalau nak A oral exam, takyah amek exam tu =P"

30 comments:

Cik Pulau said...

punya eksaited baca dari awal.. tiba2 last2 bagi nasihat yang takleh diterima.. hishh..
rosak budak2 pmr skang kalau baca entri ni.. naseb baek skang dah takde pmr. hahaha..:P

Anonymous said...

haha untung habislah kan, tak payah sit paper dah dapat A. peh

Kira Sakura said...

weyh aku org ipoh.. aku tau mana manjoi tue.. medan kid tue wujud lagi cumanya ada bas2 yg lompat2 tue jela.. bus ekspress dh pindah kt medan gopeng...

*gila eksaited aku gtau ko nie* muahahahaha

Camy Alya said...

aku dulu nakal gila. selalu lari asrama nak balik umah punya pasal. last last .....

Zubaidah said...

wow!!! terernye ko, dah la balik mcm tu je pastu dpt A!! aku bangga ngan ko!

first2 tdi aku bace tajuk entry ko, aku rse berbelit gak lidah aku nie

p/s: semalam sbb bosan aku bce post entry ko yg lme2 punyer, zaman2 ko tulis entry guna bahasa London, mcm nak gelak pown ade, sbb beza gile ngan gaya bhasa ko yg skrg:P, aku bce yg lama2 tu mcm skemar pelik je:)

Amirah Ahmad Zaki said...

pergh, nasihat yg last tu tak agak agak. hahaha.. rezeki rezeki. ;)

Unknown said...

Salam. laamaaaaaaaaaaaaaa sangat saya tidak melawat kalian, semoga terus menulis dengan senyuman ye... ◕‿◕

Unknown said...

mmg best duk hostel masa form 1 - 3 dlu. hehehe... tapi tak merasa plak jadi senior. masa prep, bukannya study pn, sibuk brcerita hal2 semasa ataupun tidur! hahahaha. tapi masa result PMR kuar, ok jugak. bole buat mak ayah snyum smpai telinga ^______^

Liyaa Mf said...

Nampak sgt cekgu tak wat keje. Tak amek exam tu terus dapat A. Haha! Memang rezeki kau lah tuu. Aku rasa pas kau call mak kau tuu, mak kau terus doa yg terbaek utk kau. Tu yg kau dapat A.

Kira moralnya kat sini, takpe tak denga ckp cekgu janji dengan ckp mak. Ehh? :P

Eyka said...

gudluck..:P

bler nak date? homai :O

Miss Purple said...

haha..rezeki =D

Ardini Izzati said...

Hahaha. Ada ke patut?

Fakhrul Haiyin said...

haha. miracle. kalau nk dpt A, xpayah ambik exam tu. kah3. bagus punya nasihat.

-eim- said...

berkat balik jumpa mak la kot..

XD

najwa nano said...

cikgu kesian kat ko r tu..tak pon cikgu sayang giler kat ko.

Lady Windsor said...

Zaman akak dedulu SRP, so tak tau bagaimana PMR punya gaya...

aku HaniAsyira said...

hahaha.. samelah pas pmr nekad lari balik.. lantaklah apa nak jadi pun,, keh2..

semua tmpat tu aku tau.. heee~~

cayalah bro dpt A gak..

Liselle MonCherie said...

Tahu2! Area silver! Hahaha,dlu pun sy ade gak buat kerja nakal fly balik mcm ni,hehehe lpas PMR memang boring...aktiviti mengarut je byk....hohohoho

JR said...

Kalau ada cikgu yg terbaca entri ni pasti dia tergelak. Nasib baik saya bukan cikgu, ihiks...

Anonymous said...

Manjoi tu kat mana eh? Sg siput tu kat perak kan kan kan sbb kmpg kat situ kihkih


eh eh eh mana boleh mcm tu. ini tidak adil tidak adil hahahaha. kiranya rezeki ah tu eh dpt A? heheh

Cikra said...

hahaha, baik ko nasihat. nanti aku suruh adik aku lari oral exam tu ye biar dpt A.Wakakaka :p

oiii,sakan ko conteng cbox kan.mentang2 aku x blh balas balik.hahaha. kotak komen bawah entri ni ada utk aku buat sepah. :p

Woofer Storm said...

bgus tips tu bro,lepa ni nak dapat A kena lari dari asrama dak?ehhee

#rezeki la tu^^

Unknown said...

err..chii dulu baik..xd plk jumpa junior2..hehe..tp sesi maaf2 ni slalu antara cikgu2 ngan pelajar je..nnt semua nya beratur panjang..pastu dok peluk2 cikgu..kata sorry n doakan yg terbaik =)

ishk..ini tidak adill..camne la leh dpt A ni..grrr

Hansyirah Takezur said...

maybe ckgu nilai based on ptandingan drama tu kot. ye lah sian kat ko... huhu..

nasihat tu takleh blah kot. ==" haha

adan said...

hahahaha... untung la bro.. lari dapat A.. hahaha..

tp kan. aku cuba bayangkan riak wajah mak bro time bro call mak..

"Cikgu tak bagi balik tapi saya dah sampai kat stesen bas" mesti mak cakap.. bertuah sungguh anak aku ni.. hehehe

ecadwinkyasha said...

kalau cmne,eca xnak la amik test petang nnti.kot2x dpt dean list.hahahaha.

rindu zaman asrama..waktu prep ptg,lari kuar pekan....balik bawa makanan..ujung minggu takde lekat kat hostel,balik rumah kawan,mak dia masak sedap2x....hahaha :D

cik ika said...

kih2..lpas ni law ad test oral..lari je la..kot2 a dpt A kn

aizamia3 said...

kalau ku tahu dulu.. tak payah amik.. hikhikhik.

Noor Fatin said...

pehh hebatttt. hak3 ni kalau junior2 kita baca ni, mesti diorg praktikkan :P

czueka zulaikha said...

wahhhh untunglah kau haha. klu aku bdk klas tu dah mngamk sakan baling kerusi dah haha. anyway rezeki kan :) *lepas dapat mcm tu, mst ade terasa nak buat lagi kan :P

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates