Monday, May 14, 2012

Fire Tornado!!

Fire tornado!! <-- Apekah?? Weekend macam bese, cuti.. having a real life, tengok movie, jenjalan, tengok running man. Pagi tadi, aku tengok.. agak banyak komen aku time pasal novel yang aku cite tu. antara yang menarik perhatian. Banyak watak dalam novel tu. Ye ke banyak? Taktau taktau, nak tau bace sendiri =P. Ok, ari ni aku nak cite pasal anime lak.

Aku rase sume tau pasal anime. Kalau ade yang taktau.. err.. aku no komen =P Antara yang menjadi tarikan ramai wat mase sekarang ni kalau tak silap aku.. detective conan, naruto ngan bleach. Memang tak dinafikan tiga tiga anime tu memang best, dulu rajin tengok tapi sebab aku pun taktau ntah bile nak habis aku give up untuk tengok anime yang tiga tu.

Jadi.. kaitan tajuk ngan anime?? Macam bese, aku memang minat tengok something yang mungkin orang jarang tengok. Same goes to anime gak. Kalau korang tanye anime yang menjadi minat aku pada masa kini, ngan keyakinan yang tinggi lagi bersemangat aku akan jawab inazuma eleven! Sape pernah tau pasal anime ni sile angkat tangan cepat!! ^__^

Aku start tengok iklan anime ni tak silap aku kat cartoon networks. Konsep anime ni menarik minat aku, soccer aka bola sepak. Tak banyak rase nye anime yang berkonsepkan bola sepak ni. So, mudah r aku tertarik kat anime yang camni. Tambah lak, sebagai fan cite kamen rider yang sepak leh kuar api, anime inazuma eleven ni pun tak terkecuali.

Mula mula aku tengok cite ni macam bola sepak normal je. main bola gol.. main bola tak gol.. main bola bolos. Tapi rupe nye.. cite ni turut ada menyelitkan aksi shaolin soccer yang terlebih sangat. Tapi bagi aku tu yang best. Sepak bola kuar api, kuar ais.. baru r lain dari yang lain? Aku memang suka something related tu element. Tak caye, tengok title blog sudah =P


Antara watak utama anime tersebut (credit devhub)

Sikit jalan cite untuk anime inazuma eleven..

Endou mamoru, student sekolah raimon memang minat main bola. Sayangnye, sekolah tu takde kelab bola sepak. Akhirnye pas merayu kat pihak sekolah, die berjaya gak ade kan kelab bola sepak. Pendek cite, pas bape lame.. kelab bola tu just dapat cari 7 orang ahli je.Pihak sekolah yang berniat nak banned kelab bola tu  balik telah wat satu plan. Satu friendly match antara raimon ngan teikoku, pasukan bola paling top mase tu telah diadakan. So, endou mamoru telah diminta untuk cukupkan 11 pemain untuk friendly match tu, otherwise kelab bola sepak raimon akan ditutup. Pas susah payah, endou mamoru dapat gak kumpul 11 orang pemain, tapi seperti yang dijangka.. dorang telah dibelasah 19 - 0 oleh team teikoku. Di pendekkan cite.. kemunculan sorang gouenji shuuya striker yang dah stop main bola atas certain reason telah membolehkan raimon mendapat gol dorang yang pertama dengan sepakan killer nye.. fire tornado. Pas pujuk nye pujuk, goenji shuuya telah setuju untuk join kelab bola raimon. Endou mamoru akhirnye dapat tau pastu, raimon berpuluh tahun yang lalu merupakan pasukan bola yang digeruni pihak lawan, dan datuk nye yang dikatakan telah mati merupakan jurulatih raimon pada mase tu. Endou mamoru yang mengetahui cite tersebut akhirnye telah bertekad untuk menaikkan semula name pasukan bola sepak raimon. Pastu..

Pajang sangat dah aku cite, so kepada yang rase berminat nak tengok anime inazuma eleven ni.. leh r klik kat --> sini sementara masih available ok? =) Ape pun, bagi aku.. inazuma eleven ni satu anime yang jalan cite senang faham. Cume satu yang aku tak faham.. sepak bola kuar api, kuar angin, kuar naga, kuar rimau.. bola disepak tak pecah lak.. err @.@

28 comments:

mirmashi94 said...

pernah tengok citer ni! memang best. try laa one piece. siyes besh.

p/s: running man lagi besh. lalalalala~

Lady Windsor said...

ngeee lawaknya sepak bola kuar api, kuar angin, kuar ais..kalau berlaku di alam nyata agaknya haru biru padang bola..owhh kalau boleh buat wish..sepak bola kuar pakwe handsome..ahahaha ahkak suka! (gila..sigh)

cik hemo hemo said...

ooh. nak cari mane cite tu? err. haha

mirmashi, betool running man memang ohsemm. daebak!

Camy Alya said...

aku dapat rasakan kau punyai imaginasi yang tingii. haaa, jangan imagine yang tidak-tidak. haha :D

aku HaniAsyira said...

penah dengar sebab der baca mana dah.. anime, katun dan seangkatan dengan nya aku dah lama xtgk.. sob2x..

aizamia3 said...

bola disepak tak pecah lak.. ---> itulah anime.. kalau pecah dah jadi cite lain pulak.. hikhikhik..

psstt: sedang syok baca sinopsis anime ni.. habis pulak.. tak penah tengok lagi sebab cartoon network unsubscribe.. hehehe..

saljihitam said...

gua pun layan running man jugak!





errr ehem kbai

HeNRieTTa JoSe said...

wah...betsnye....rietta pown minat anime....paling suka fruits basket ngn gunslinger girl....

Zubaidah said...

skrg citer nie ada kat ntv7, tp disebabkan citer ada waktu pagi so mmg takder makne la aku leh tgk sbb aku bangun lambat :P

tapi aku still minat ngan naruto, bleach and d.conan, walopon cm takder penghujung, aku akan tengok sampai aku tua kerepot :)

x tw knpe bile tgk anime nie, cm kartun eyeshield21 sikit2,:P

Unknown said...

is suke baca komik... penyiasatannn >>> detektiv Q, hajime kindaici...hohohohoho

dari tgk kartun.. syoq layan komik... hohohohoh lagiks

-eim- said...

bola die mesti la special pnya,,,

sy layan anime online. xyah tggu next episode..^^

Abu Bagi said...

Salam kenal.. Dulu zaman study kat u ada gak follow pasal anime ni.. Tpi skrng dak kerja lama dah tinggal..

Miss Nana Farhana said...

T_T
dah lame sangat x tengok tv.. x sempat...

Unknown said...

slam dunk, detektif conan.. er, is that considered as an anime? hahaha. jesse tgok tu jak. tak pnah plak tgok anime dekat atas ni >.<

Noor Fatin said...

<< xpenah layan anime. xnormal x? kekeke :P

Amirah Ahmad Zaki said...

saya pun sama. tgk detective conan but dulu dulu. berhenti tgk gara gara tak tau bile nak tamat. jadi malas nak tgk. XP

najwa nano said...

macam budak r ko pakcik!hahaha
lama tak komen ko,aku busy exam r.T_T

Hansyirah Takezur said...

ada lg k anime tu skrg? xpernah dgr so far. aku xlayan mana dah anime. layan katun lak. phineas & ferb. bezz. :D

Liyaa Mf said...

Anime? Ada gak r layan tp mgkin tak seaddicted kau kut. Kau ni kategori cam husband aku gak. Husband aku, kalau dah layan anime tu, sampai lupa diri. Sanggup duk berejam depan lappy.

Bila aku join tgk tu aku suke je gak. Tp tak begitu benafsu utk tau keseluruhan jalan cerita. Kira aku tgk tanpa nafsu r. Haha!

Tp, kau nye synopsis buat aku rasa cite ni best utk ditengok. Tgk gamba dea pun dah tau cite ni comel! Hehe.

cha'e said...

aku tak layan anime tapi kalau running man , kita geng ! ahaha *gelak besar*

Lieza Nordin said...

xtengok cite ni... ketiga2 anime tu saya prnh tgk tapi x serius..mksudnya tgk bila rasa nk tngk... n bila ada jodoh sbb saya selalu lupa waktu n siaran apa (=_=') ahha xD ok... :P

HeNRieTTa JoSe said...

Psss...xlalu slim river rasanya...coz kwn sy yg drive....xde plak dia gtaw smpai slim river...tp rietta pernah smpai slim river dlu...bas bertukar kat sana, on da way dr penang ke shah alam...

e_darel said...

aku tengok bleach :D

Cikra said...

ko macam adik aku je tengok inazuma eleven tu. haha. tapi aku pon kadang2 join sekaki jugak tgk cite tu :P

Kira Sakura said...

dari cara ko cite sebijik mcm shaolin soccer tue.. mcm menarik je!!

❤Mrs. Myra❤ said...

ok..anime yang aku suka layan..conan je..:p

waa..macam menarik je anime nie...tapi tak minat bola pulak..T____T

Unknown said...

detective conan mmg sentiasa di hati selain doraemon..ehehe...

inazuma eleven? cam menarik je...x byk episod kan anime ni

Liselle MonCherie said...

Macam Shaolin Soccer plak, XD

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates