Monday, May 21, 2012

Reality Not Fantasy


Reality not fantasy.. tajuk ntah pape je kan? =P 2 ari aku cite pasal sekolah dan sambutan yang ditime agak menggalakkan. Sabtu ahad aku tak jenjalan blog or update pape pun, still ade yang datang bagi komen kat entri paling latest tu. Korang memang supportive. Thanks! ^^ Aku ade tangok2 komen dan macam ade yang aku kne jawab tapi sebab dah 2 kali cite pasal sekolah so aku pospon dulu ye.

Balik pada tajuk, ntah nape aku letak tajuk camtu aku pun taktau.. tibe2 je terlintas kat minda nak letak tajuk camtu. Mungkin 2 ari lepas aku rase realiti aku tak same ngan fantasi aku. aku guna simile so fantasi = blog <-- sukati je. Ape yang nak cuba disampaikan ialah bile aku tengok2 cite2 dalam blog aku ni terlalu santai dan kebanyakan nye cite yang hepi2 je kan? Tapi realiti nye betul2 macam tu ke?

Bukan aku nak kate cite tu tipu. Bukan2.. cite aku tu sume memang pengalaman hidup aku. Tak caye pergi tanye member2 sekolah aku dulu.. =) Ape aku nak taip kat sini, kalau korang notice.. melalaui cite2 aku yang banyak sangat merepek ke laut tu,  memang nampak aku hepi sangat2 dalam blog ni tapi betul2 ke aku ni hidup hepi je? Kalau korang tanye aku, jawapab aku of coz r takde hepi selalu.

Same macam sume manusia yang ade kat muka bumi ni, mesti r aku pun ade masalah gak. Even sekarang ni pun aku ade masalah.. cuma sebab aku diberi readers yang awesome dan supportive habis (cite merepek cane pun cakap best) So aku tak nak r memening kan pale korang dan menyelit unsur2 stress dalam minda readers2 aku ni. Kadang2 aku rase some problem tu kite keep sendiri sudah.

Tambah lak, kalau aku cite pasal problem yang aku hadapi dalam blog aku, aku already dah leh agak komen2 cane yang aku akan dapat. "Keep strong", "chill", "kne tabah", "sume tu dugaan" dan ape2 yang lebih kurang same maksud dengan nye. Betul tak? Of coz r aku tau sebab aku pun wat bende yang same gak =P So, untuk cite something yang di agak feedback nye.. bagi aku tak perlu kot.

Tapi tu sume pendapat aku r. Pendapat korang aku taktau. Lagi pun baru2 ni aku realize something. Dulu mase blaja kat universiti, aku ade gak r rase jeles ngan sesetengah member aku. Sebabnye aku nampak hidup dorang cukup senang. Biasiswa dorang dapat tapi mak ayah still bagi dorang duit blanje. Ape yang dorang nak, semudah tu je dorang boleh dapat. As simple as that..

Series aku agak jeles ngan hidup dorang. Tapi suddenly, bile ade 1,2 orang member yang cite kat aku masalah2 yang dorang ade, aku macam terkesima jap <-- ayat nak gempak. Aku macam tak caye je dorang2 yang aku jeles kan tu sebenarnye ade masalah yang bagi aku lagi besar dari problem yang aku ade. Masalah ape aku tak leh cite r sebab aku dah janji untuk keep problem tu baik2.

But that make me realize takde orang yang hidup die betul2 sempurna, betul2 hepi kat dunia ni. Sume orang mesti ade problem masing2, cuma kite tau atau tak je pasal masalah dorang tu. Even yang kate takde pape masalah tu lagi bermasalah sebenarnye sebab dorang taktau pun yang dorang tu ade masalah. Tak ke lagi masalah sebenarnye tu? Ape masalah dorang ade pun dorang tak tau.

Kesimpulan nye, kepada sesape yang ade rase my life is very easy very simple compare to your life.. think again ok? Is not I'm not having problem at all.. it just I dont feel like to share it. Aku pernah wat gak luah problem dalam blog ni, tak caye tengok entri label angry aku, bape banyak problem ade kat situ. Cuma bile aku decide open blog ni kat sesape je, aku just nak readers aku hepi2 je =)

22 comments:

Unknown said...

Semua orang ada masalah cuma cara dia handle benda tu saja yang berbeza. Yang membuatkan seseorang itu matang atau cengeng.

HeNRieTTa JoSe said...

semua org ada cerita tersendiri....

aku HaniAsyira said...

masalah pasti ada.. =)

Aesya Zealous said...

setiap org ade masalah. setiap masalah ade penyelesaian

Unknown said...

cewah, sopannya entry kau ni. haha.
em yela, kita kena tunjuk happy even ada masalah pun. baru la muka lambat nampak tua. *takde kena mengena. haha.

Kira Sakura said...

aku pun selalu decide kalau ada prob yg besar2 aku simpan sendiri tak suka bebankan org lain dgn masalah aku.. bg aku, aku suka klu diorg share masalah dgn aku sbb aku nk jadi seorang yg ada bila diperlukan tapi at the same time aku x mengharapkan sesiapa bila aku memerlukan..

Unknown said...

Count not the amount of money that u have, or wealthness that u own. Count what you've around u, your loving family - warm, supportive and always care with each other.. That's what make ppl get jealous with you. Money can't buy that :)

najwa nano said...

aku lagi suka meluah dekat blog sebab cara tu je aku rasa probs aku relieve.pasal ada orang datang komen tak aku tak kesah sangat asalkan aku dapat luah perasaan aku je..
aku selalu having big problems dan aku suka sharing sebab kalau aku pendam nanti aku jadi gila..hihi

aizamia3 said...

yup.. kekadang bila hari2 cite yang lucu, best, happy.. org dah tentu suka terjah blog kita tapi sikit sebanyak mesti terlintas dlm fikiran dorang, budak ni takde masalah ke..

takkan kita nak cite masalah kita kat sini kan (mungkin ada blogger buat) tapi kalau nak cerita gak kat sini, kena pandai olah, jgn terlampau ikut skrip.. hehehe..

psstt: baru je cadang2 nak wat entry lebih kurang cenggini.. dah draft dah pun.. tapi ntah bila nak dipublishkan..

Zubaidah said...

semua org ada masalah yg berbeza-beza kan, and tak semua org happy....

tp serious kot, lo bce blog ko cm idup ko nie menarik je, nak2 agy lo ko citer sal zaman2 ko belajar kat sekolah dlu

Noor Fatin said...

dlu2 aku suka luahkan perasaan kat blog. marah ke sedih ke, lpas tu aku fikir, sampai bila aku nka buat mcm tu. sjak aku putus aritu, tu la last aku mengadu sedih kat blog. lpas tu xbuat dah.

bukan aku xde mslh, bukan aku xpenh sedih dlm masa 4bulan ni, tapi aku rasa mmg xnak dh kongsi kat blog atau fb atau twitter. aku xnk org tgk aku lemah sgt, itu smua nak tacing ke apa ke, org nmpk aku happy je. hehehe tapi dlm hati Allah saja yg tau ;)

kalau aku sedih, aku mengadu pd Allah, ketenangan tu akan dapat ;)

xtau la mgkin sbb dah dewasa kan. hakhak faktor usia pn ada jugak kot

Liyaa Mf said...

Aku pernah je buat entry masalah. Tp the fact is bukan untuk mintak simpati, bukan untuk merungut, bukan untuk merintih, bukan untuk menunjuk yg aku ni plg menderita kat dunia. It's totally not like that. Cewwah!

Tujuan aku cuma nak memorikan itu adalah antara cerita dalam lyfe aku. Itu je. Cuma aku pilih2 gak r masalah cemana yg aku nak cite. Tak sume. And sometymes, aku gunakan masalah tu utk memantapkan cara penulisan aku je. Hehe.

Utk aku, tak kesah nak cite bnd sedih or bnd happy. Sbb sumenye begantung on how dea cite gak. Pandai olah cite, menarek la jadinye entry tu :D

Lady Windsor said...

baca blog kay_are ni leisure habess..it remind me to somebody actually..

cinta siswi said...

kdg2 org yg kite tgk rileks hepi always tuh org yg menanggung byk sgt mslh tp xtunjuk..heee

mirmashi94 said...

nice. hehe. atas blogger sebenarnya. ade sesetegah suka tulis pasal problem die,hidup die. maybe tue satu cara untuk blogger tue release stress. em,aku sedirik tak tahu aku jenis camana. aku rasa aku freestyle. haha. semua jenis story aku tempek je kat blog aku. as long as aku rasa story tue okayy untuk di-public-kan. hehe.

Amirah Ahmad Zaki said...

"Even yang kate takde pape masalah tu lagi bermasalah sebenarnye sebab dorang taktau pun yang dorang tu ade masalah. Tak ke lagi masalah sebenarnye tu?"

hahahaha, kelakar ! Tapi, betul lah kan, lagi masalah orang macam tu.

Mishter Izwän said...

sumo org ade mslh . cume tak tahu bagaimana, pada siapa utk kite cite kan mslh .


thanks visit blog aku .

Miss Nana Farhana said...

x semua orang sama dengan kita... kita ada hak untuk buat apa pon yang kita suka... betol x.. huhuh..

❤Mrs. Myra❤ said...

aku admit blog tempat aku meluahkan perasaan..:p
It's ok kan..sebab lain orang, lain caranya :)

Unknown said...

betul tu..setiap manusia ni lain2 dia punya happy dan problem yg dia hadapi..x bermakna kita nampak org tu slalu tersenyum riang ria..dia xde masalah..mungkin itu salah satu cara dia nak overcome ngn masalah yg dia hadapi..

cm kr kata..tiada manusia yg sempurna..=)

Cikya said...

orang kata jangan MATI sebelum HIDUP.
Erkk...ker ayat (CIkya, 2012) eh? ;D

tak macho lar compare life.
turun naik jatuh bangun capability lain bos. aturan QADAR hidup Hak Allah letak tu lain..

Senyum sahaja...

wafiy suzly said...

aku selalu bermasalah kot.. =='

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates