Thursday, May 17, 2012

Owh My School..

Owh my school.. entri pasal cikgu semalam menyebabkan datang nye satu soalan dari beberapa orang blogger. Ok, bukan beberapa tapi 2 orang je =P First is cik lisselle yang meneka aku sekolah kat star or sbpi. Em.. jawapan tu salah. Aku pernah interframe blogger ni dulu so ari ni aku interframe orang lain lak ye =) So, blogger number 2 cakap die sekolah dekat area2 ipoh so maybe die tau sekolah aku katne. Jom berkenalan ngan blogger tersebut:

Blogger ni aku taktau name betul die ape. Tapi name die guna dalam kotak komen aku haniasyira. So, nak tau sile tanye sendiri. Umur die pun aku taktau bape tapi aku tengok ramai gelar die ni akak. So maybe die ni dah tua sangat r kot =P Nak tau umur betul die bape pun tanye die sendiri. Ape pun akak ni nak tau aku ni sekolah kat mane, so to akak haniasyira.. meh sini adik bagitau adik sekolah katne. Bace sampai habis, tak bace siap r akak! Adik? err muntah =P


Tuan nye blog yang dimaksudkan, klik untuk ziarah

So katne aku bersekolah sebenarnye? Untuk pengetahuan korang, terutama nya yang bertanye, sekolah menengah aku dikenali ngan name raja permaisuri bainun. Sekolah ni betul2 terletak dekat area manjoi tu so sape2 yang duduk area situ or maybe area2 silibin, for sure pernah dengar name sekolah ni. Sekolah ni agak berbeza ngan sekolah asrama lain sebab time aku dulu, sekolah ni 100% di bawah jabatan pendidikan negeri perak. (Sekarang aku tak pasti)

Antara yang menjadi tarikan kat sekolah asrama aku ni (pada masa tu) ialah kumpulan orkestra sekolah yang dikenali ngan name orkestra muda bainun. Aku pun pada asalnye ahli orkestra ni gak. Sebabnye mase time pilih kelas, aku pilih untuk amek aliran muzik pastu aku dapat tau student aliran muzik automatik ahli orkestra. Pulak! Tapi last2 aku and budak laki kelas aku akhirnye berjaye di 'kuar' kan dari kumpulan orkestra sebab selalu ponteng latihan =P 

Cite, pasal cane aku masuk sekolah ni.. aku pun tak bape ingat sangat. Ape yang aku tau, pas result upsr kuar, kat sekolah rendah aku 6 orang dapat straight A termasuk aku (bangga jap) So, pastu cikgu sekolah rendah bagi r kat murid2 darjah 6 borang untuk di isi. Aku budak baik mase tu ikut je r arahan. Bape minggu pastu aku dapat tau budak straight A lain dah dapat tawaran ke sekolah asrama. Aku je tak dapat pape surat lagi tapi aku rilek je.


Yang ni pagar sekolah asrama aku..

Sebabnye aku memang tak pernah terlintas nak masuk sekolah asrama. Sekolah asrama = sume kne wat sendiri. So memang tak mungkin r untuk aku, yang mak tolong iron baju sekolah pagi2, mak tolong kejutkan tido, mak tolong sikatkan rambut, mak tolong kemaskan buku sekolah masuk beg sekolah nak survive kat sekolah asrama tu kan? Tapi nightmare aku start bile satu ari makcik aku bagitau surat tawaran dorang hantar kat alamat umah nenek aku. owh aim gee!

Senang cite, memang no excuse r. Ape pun alasan aku bagi tak ditime. Mak ngan ayah aku memang decide nak hantar aku masuk sekolah tu sebab nak aku belajar berdiri di atas kaki sendiri. To be honest, memang mula2 aku tak rela nak masuk sekolah asrama ni. Macam2 gak r yang aku wat just nak suruh mak ngan ayah aku give up. Tapi sume nye tak berjaya so last2 aku time je r nasib aku kne habiskan zaman sekolah menengah aku kat sekolah asrama ni.


Perasmian sekolah 4 ari pas aku lahir.. bangga2 ^__^

Aku dapat masuk mrsm pastu tapi sebab tempat die kat kedah nun jauh di sane, nak balik umah lagi susah. So aku decide stay je kat sekolah aku. Nasib mak ngan ayah time keputusan aku walaupun makcik ngan pakcik suruh hantar aku ke mrsm ngan alasan tempat tu lagi better. Ntah, bagi aku.. just tempat je kan. Ape yang penting blaja dengan tak je. Bile lame aku kat sekolah tu so aku start adapt ngan suasana asrama dan mula have fun ngan environment tu.

Banyak yang aku blaja kat sane, dari bende baik ke bende nakal =P Cane nak skip first class pagi2 tanpa dihukum cikgu, cane nak masak megi goreng guna air panas, cane nak transform pek milo 3 in 1 jadi candy bar, cane nak camouflage sarung bantal time inspection dan macam2 lagi. Memang seronok rupanye sekolah asrama ni. Baru aku tau. Ape pun, zaman tu dah lame berlalu tapi sume kenangan aku kat sekolah tu akan aku ingat sampai bile2 =) Sekian.. 

Note: Tajuk entri ngan isi entri macam tak masuk lak kan? Err @.@

35 comments:

aku HaniAsyira said...

aiyokkkkk.... aku muda lagi kot.. muda dari ko yang pasti.. aku pasti!!!! nak buat mcm mana yg kwn2 blog aku ramai yg baru abis sekolah... adussss!! abis tempek header aku kat sini.. arghhhh..

anyway kg aku jer kat ipoh.. aku bukan sekolah kat ipoh.. =)

Noor Fatin said...

oo kekkkeek aku mmg dulu2 xmau sekolah asrama,, mmg xmauu, hahah xtau kenapa. tapi last2 masa amik dip kena dok asrama gak. sadis gila rasa. hahaha..

sbnrnya banyak pengalaman kita akan dapat masa kita dok asrama. semua buat sendiri, even makanan ke duit ke semua bleh bajet sendiri. hehehe

Sayidah Nafisah Ruslan said...

untungnya dapat duduk sekolah asrama.. saya dari darjah 2 sudah duduk asrama...

dear anies said...

mengembalikan nostalgia ya

Camy Alya said...

asrama bestt.
biar aku tambah satu lagi

camane nak fly asrama.

ahaha

Lieza Nordin said...

hahaha.... mmg xbest kat asrama x_x tapi boleh bdikari kalau kat sana.. xkn nk harap parents je.. oh.. xterlambt lagi untuk ucapkn tahniah atas kejayaan upsr :PP

Liyana Izzati said...

Hahahaha. Aku dulu tak pernah duk asrama. Dari darjah satu sampai ke tua bangka ni duk kat rumah jer. Hahaha. Hidup kat asrama ni hmm tak tahu lah aku mcm mana. Hahhaha. Terernya dapat straight A UPSR :)

wafiy suzly said...

hohoi. rindu plak bile terbace entri ni, rindu nak balik sekolah :D

Kira Sakura said...

aku pun x pernah skolah asrama, blajar keindahan b'asrama pun lepas aku msuk PLKN.. time tue jugak aku bru tau cm mana nk trasform pek milo 3 in 1 tue.. hihihihi

Liyaa Mf said...

Aku duk hostel masa start masuk diploma je. Itu la start duk jauh dpd family. Bila aku dengar story org psl duk asrama ni, aku rasa cam best je. Cam jeles je. Tp aku fikir2 balek benda tu begantung kat kita gak nak rasa bnd tu best ke tak.

Kesimpulannya, aku hargai je life yg aku dah lalui. Nak rasa semua life org laen, mana bleh dpt. Hehe.

Liyaa Mf said...

Ohh, ya! Lupa nak jawab. Aku agak bz lepas Graduation Googles tu. Aku igt aku dah grad blogging. Tu yg tak update2 entry tu. Cehh, takdelahh :P

Jeles je kau hari2 update seh. Aku? Kesuntukan masa. Bkn je kesuntukan masa utk menaep. Tp suntuk masa utk berfikir gak. Will update soon. Terima kaseh tanya walaupun dgn ayat macam bagus :P Sekurang2nya aku terasa dihargai. Haha! :D

Liyana Anuar said...

ooo..lahir 1987 ye..huhu~~

Amirah Ahmad Zaki said...

eh camne nak skip class pagi tnpe kena marah? n cmne nak buat camouflage sarung bantal? mcm menarik.. pernah ddk asrama tp, tak bljr pulak.yg lain tu tau, yg dua tu tak tau. :D

Lysa said...

Wahhh pandainya dapat masuk mrsm!!! tapi tak masuk kan..tak rasa rugi ke? T___T X pernah masuk asrama sejak kecil,sekolah menengah ke rendah ke *kesian*..so I have no idea kalau nak masuk uni nanti cane nak kawal mental bila berjauhan dengan family :|

Cikra said...

macam best je duduk asrama. aku tak pernah nak duduk asrama masa kecik sebab aku ni dulu memang tak boleh jauh dr mak.kah3x :p

Unknown said...

Dduk hostel mmg best..belajar nak berdikari.semua buat sendiri, bukan blajar buat kari.. hahahaha. perkara paling tak bole lupa: cikgu denda ktorang smua dduk dluar hostel smpai pagi..@__@

Hansyirah Takezur said...

owww...

anak manja rupa2nya... haha..
aku dulu mmg teringin sangt duk asrama lps upsr. skali, dapat boarding school yg 100++km jauh dr rmh... huhu..

tp mmg best sgt duk asrama. pcaya x? aku pnjenayah skolah. lastly, jd KA. haha. u have read it. saja nak capub. hue3. peacee! V(^^)

Zubaidah said...

ak dlu pown mak sdare suh msuk asrama tp disebabkan abg2 aku takleh idup takder adik dorg ni so xleh la ( sbnrnyer aku yg taknak pi )

ape bnde yg ko buat spaya mak ayah ko x bg ko pi asrama tuwh? bce cam bertungkus lumus giler je xnak pi, hehehe

Anonymous said...

rindu pulak nak sekolah balik.
dok hostel.
aaaaaaa~
T____T

Vanessa said...

Dulu nak try masuk asrama, tapi parents tak benarkan,huhu

❤Mrs. Myra❤ said...

masa study kat kolej baru dapat merasa duk hostel...

tapi ramai yang kate duk asrama tak best...aihh...best ape kan...:p

HeNRieTTa JoSe said...

baca entry nie...makin teringat projek nak ngambil gmboo sekolah rendah dulu....

-eim- said...

sy first time duk asrama time masuk matric..malam first nangis teringat kt umah...
=D

mirmashi94 said...

laa . ingat oh my school yang variety show korea kat kbs tue . ahah. lol ;D

Unknown said...

macam mana nak masak nasik goreng guna air panas???wah.. hehe

Woofer Storm said...

waa sekolah dia hebatlah.

#sy suka duduk asrama,baru dapat berdikari^^

cik hemo hemo said...

kenangan lama terimbau. teringat kes kena kejar dengan warden. nakal. hahaha

Abu Bagi said...

Nape Rasa macam selalu je dgnr nama Sekolah raja permaisuri bainun...pemes gak Sekolah ni kan :)

CikTeddyCorner said...

ouh cenggitu citernya..kire da kenal skit2 tuan blog ni.ekeke

eh2 dulu kite penah gak masuk yg mcm okestra ni(apetah name betol eh,lupe lak)..last2 kuar sbb malas pi latihan..hiks same la =D

Unknown said...

kenangan zaman skolah..mmg best..tp chii pasti..mereka2 yg dok asrama dari form 1 lg byk kenangan...kan.

err..kr ada pengalaman misteri x..slalunya mesti ada kan :D

Badrina Ibtisam said...

Sy dlu dpt gak mrsm kat kedah (tk silapnya la.haha) tapi sy reject dan skrg sy mnyesal gile hahaha. :'(((

Mishter Izwän said...

rugi nye dpt mrsm tp pegi . tp nk wat cm ner kan . peluang hanya dtg skali . hehehe. duk asrama mmg menyeronokkan . bercampur ngan rakan2 sebaya . so, boleh masuk la kalau borak pape pun kan.

~1st time here. jmput singggah ke speechless009

kekwa said...

ohh, dlu skolah kt ipoh jugak rupanyaa. w pun ada member yg dulu skolah sana, dan budak band jugak

Dulu, ingatkan skolah tu just for perempuan jee. haha ^^

Zehan Ilyana said...

pernah duduk asrama 3 bulan je..lepas tu mama bawa balik..hehehe..:)

najwa nano said...

kau budak pandai...aku bongok.hahaha

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates