Friday, May 4, 2012

Why You Not Me..

Why you not me.. sebelum tu selingan di pagi jumaat:


Guna blogger profile sebagai header blog.. kreatif!

Entri semalam, ramai orang tau tempat2 yang aku sebut tu. Tapi tuan blog yang kat atas ni taktau katne manjoi tu. So kat sini aku nak bagitau, mesti r kat perak, takkan kat kelantan lak =P Bagi sape yang tak pasti, manjoi tu dekat2 ngan area silibin. Kat area silibin tu ade supermarket billion. (sekarang taktau ade lagi ke tak) So, bese kalau nak pergi pekan ipoh memang kat silibin tempat tunggu bas.Dekat silibin tu gak r, aku telah ditemui oleh cikgu aku time ngah lepak kat cc tu -_- So kepada adik syira, kalau nak tau detail, sile rujuk kat akak kiera ngan akak haniasyira. Sekian time kasih.Owh lupe, hepi belated besday!! ^^

Ok tamat selingan.. kite mula balik dari awal

Why you not me.. <-- Ade sape2 yang terdetik dalam ati dorang camni bile aku letak blogger kat atas tu? Baik ngaku cepat!! =P Pasal entri 2 blogger comeback tu kan, ramai yang tanye kalau mereka hilang and datang balik, aku akan cite bende yang same gak ke? Kalau ikut aku, takde r aku nak cite pasal bende same je kan. Tak best rase nye camtu.

Lagi pun, kalau korang tengok betul2.. 2 blogger aku cite ari tu, betul2 aktif balik ke? Cube tengok kat bloglist aku, 2 blogger tu dah 6 ari tak update pape (memang nak kne pukul dorang ni -_-) So, actually is not about their comeback, but I just want to introduce them to my readers. Thats all. Penggunaan bahase london menunjukkan aku betul2 serius! =P

So, memang bukan sebab comeback pun actually. Aku cuma suka nak introduce blogger ngan cara aku sendiri. Contoh macam bro adan mintak aku sambung cite inosen aku, aku guna cite tu untuk introduce die sekali. Macam tu r ngan blogger yang lain2 tu. Kalau aku just letak review blog pastu aku letak 10, 20 blog sekali, 100% orang akan view ke blog2 tu?

Aku taktau korang tapi kalau aku 10 blog orang review, aku rajin lagi tengok satu2. Tapi kalau yang dari segmen, letak 50++ blog? Memang aku tengok 10 gak rasenye. Sebab tu aku rase, meletak cite sambil introduce blogger tu lagi better. Aku rase r. Untuk blogger kat atas ni, aku pilih sebab penulisan die memang betul2 ringkas tapi padat. Compare time:

Care aku bercite:

Semalam cuti, so aku taktau nak watpe aku pergi r PWTC. Ntah cane, mase kat sane.. tibe2 aku terjumpa ngan kawan2 aku. Paling tak best, leh lak terjumpe ngan "kawan" -_- Aku jenjalan kat sekitar tu dan terjumpa pulak ngan cikgu disiplin time sekolah dulu. Cane leh terjumpe ni? Paling aku tensen, ramai gile orang kat sane semalam. Standard r cuti kot. Tapi sebab pack gile, dah macam sardin.. memang tak best r jadinye.

Care die bercite:

Semalam cuti. Semalam pergi PWTC.Semalam jumpa kawan-kawan & 'kawan' :) Terserempak dgn cikgu Azahar, guru disiplin bekas sekolahku. Semalam ramai gila orang. Full Pack. Macam sardin. Tak best.

Senang cakap, kalau aku nye karangan.. die nye rumusan (-_-")

31 comments:

Ardini Izzati said...

Nak chekidautt lah blog yg direview. Saya suka cara awk citer. Macam suka2 je tulis tapi packed. Keep writing moree :)

cik hemo hemo said...

boooooks. :D

Liselle MonCherie said...

Laa Bro punye blog pun best ape,twist sana sikit baru baca pun mcm adventure,hahaha!Itulah trademark bro,karangan meh,kreativiti :)

Hansyirah Takezur said...

hoho. saje je beno nya kalo aku ada komen2 jeles bagai. padahal tak pon. :p

cara dia bercerita macam tak real sangat lorr. orang nak baca pon sangkut2. banyak repitisi & sinkof. haa. kan dah keluar komen daripada juru bahasa melayu.

peace. V(^^)

Amirah Ahmad Zaki said...

tulis panjang lebih detail kot? complete dgn perasaan, boleh bygkan kejadian tu and soooo oonnn.. hee. just opinion ! ;)

aku HaniAsyira said...

krngan kan ada unsur2 kreativiti kan.. so, nak kena masuk elemen penting lah kan.. keh2..

citer bro,, aku sanggup baca smpai abis.. heh..

aiyokk,, nama aku ke tuh?? teman pun berpinar jalan ipoh tu.. tp bab billion tu taw lah kalo naik kete yg dipandu bapak teman.. hohoho..

mirmashi94 said...

okehh . taken ^^ . tapi make sense , lau review 10 blog . siyes aku tekan satu je . hehehehehe ;D

CikTeddyCorner said...

bace blog ni mcm brckp dgn owner die..huhu

HeNRieTTa JoSe said...

rietta pown kdg kdg xsemua sempat bw klu segment....rietta lg suka terjah dr blog yg direview tu...sng sket...

Zubaidah said...

hahaha, rumusan kau cakap??? x baik btol, tp ko punyer entry takder la mcm karangan sangat pown, ok2 je, kalo pendek sgt pown x best gak kan

Liyaa Mf said...

Cara kau compare penulisan korg, teringatkan diri aku sendiri yg penah byk kali gak compare cara penulisan aku dgn kau. *Sila bangga jap, tp jgn riak lebih* :P

Aku jeles bila kau bleh elaborate cite kau tu dgn menarek, yet stil bleh control kepanjangan entry. Myb maksud kau, kau nye penulisan agak meleret & sometimes terlebih expression compare ngan blogger yg kau introduce tu.

The same point apa yg aku fikir bila compare cara aku & cara kau menulis. Jalan bercerita konfem la berbeza tp aku highlight kat sini cara aku & kau sampaikan cite. Aku punya berganda meleret & berganda berlebih expression. Aku baca balek entry aku pun bosan sendiri :(

Err tulis komen pun sama. Terlalu meleret & detail gak. Byk benda aku nak kena improve ni utk berjaya dlm dunia blogging ni. Cehhhh! :P

*Aku ada layan kau nye entry2 london baru2 ni sbb entry lepas aku de terbaca komen sorg blogger tu baca entry2 london kau. So far, aku suka gila! Aku komen details later lah. Too long already :P

syakirah izwanie said...

Why you not me? Sentap ah *campak mouse* K mengadaaa. Haha :D

Lysa said...

syira punya cara penulisan dia mmg cmtu, best dan senang faham :)
awak punya pun ok apa,lagi ada feel baca sbb cerita detail :)

-eim- said...

agak la..ang punya entry karangan..dia punya summary...^^

najwa nano said...

aku punya entry karangan gak.aku rasa kalo tulis summary macam tak sampai benda aku nak cakap.hihihi

Unknown said...

identiti kite hehe

Anonymous said...

ehh, ada nama kita laaaaaaaa. ada header blog kita laaaa. kihkihkih. thank you ^^

Anonymous said...

ehh kejappp. rumusan ? kehkehkeh. terima kasih laaa atas pujian tu :P

Cik Pulau said...

terasanya.. buat entry macam tulis karangan.. hahaha

Anonymous said...

hahahaha :D

Cikra said...

ko tuls panjang lebar macam karangan stpm pun aku tetap baca habis.wakaka. ada isi kot.cuba kalau aku, sah2 merepek je kalau tulis panjang2 =="

Camy Alya said...

hahaha. kau banyak idea tulis macam karangan. aku errr

cinta siswi said...

haha.. xkisah tulis cmen pun bro.. jnji blh bace..dpt ape yg ko nk smpaikn.. :)

Sayidah Nafisah Ruslan said...

ringkas dan padat.. senang nak baca :)

Kira Sakura said...

billion tue wujud lg!!! *aku nie kejanya bg fakta jela kt komen ko* kihkihkih

ko penah je review blog aku kan... thanks tau.. *baru nk ckap thanks* hahahaha

Noor Fatin said...

hak2 ringkas dan padat cara penulisan dia. yg aku panjang berjela :P

Anonymous said...

hahaha :)

czueka zulaikha said...

haha. wahh introduce org sajalah keje kau la ni ye. takpe bantu sesama blogger. aah la ayat dia simple,mudah paham tak pening. cuba kau baca ayat entry aku, menangis org nak paham haha. lagi teruk!

adan said...

Bro aku rasa style kita introduce blogger sama la.. dulu aku selalu gak introduce blogger cam yg bro buat kat blog aku tempoh hari.. kenalkan blogger dalam entri.. cam selingan sikit la.. bro faham tak apa aku cakap ni? hahaha

Unknown said...

chii lebih suka cara kr berbanding cara dia bercite..terlalu rumusan pun..mcm x berapa nak menarik..seakan2 ada cerita yg tergantng..kan kan kan

Zehan Ilyana said...

bila nak introduce saya??
kehkehkeh...*padahal dah kena introduce kat blog ni..:p

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates