Wednesday, May 2, 2012

What Do You Think?

What do you think? Ape pendapat korang? Al kisahnye camni.. ari tu aku saje r online facebook ngan guna sistem proxy <-- terpakse sebab server facebook dah kne block kat mane2.. -_- So, sebab aku femes.. =P memang ade je r notification bile aku log in facebook tu. Aku cek ape yang aku receive.. wat ape yang patut dan tibe2 bile aku cek kat bahagian event aku mendapati.. jeng jeng jeng

Blogger sekian2 invite you to vote for digi wowowi award 20XX 

Aku tibe2 rase pelik + pelik2 + pelik3.. Ape hal tibe2 nak invite aku suruh vote lak? Ko sape aku sape? Nape aku kne vote ko ? <-- kedengaran aku agak sombong kat situ kan? Pergh!! Berlagak gile mamat ni. Follower belum cecah 4 angka pun dah berlagak <-- ade sesape yang terlintas untuk bagi pandangan camni terhadap aku? Tak kesah pun tambah lak the reality is.. aku memang sombong pun =P 

Tapi most important thing kat sini, blogger tu kenal aku ke? Friend dalam facebook aku pun tak, blog aku ntah die ingat ke tak kewujudan nye. Tibe2, bile time digi wowowi award tu, ngan tak dijemput leh lak suruh aku vote die. Memang tak dinafikan blogger tu ade gak tolong aku tapi aku rase aku lagi banyak tolong die. Blogger femes, selalu r aku cite pasal die. Dulu r.. sekarang tidak lagi.

Yang wat aku agak annoying kat sini, dalam entri2 blogger tu.. banyak kali die bagitau yang die tak kesah pun menang ke tak digi wowowi award tu.. so kalau dah camtu cite die, atas motif ape blogger tu send invitation untuk suruh vote blog die tu kat aku? Dah memang tak kesah wat bese sudah r. Takyah send invitation bagai. Tu dah nampak sangat desperate nak menang <-- kejam ayat aku kat situ =P

Aku ade gak tengok blog2 lain yang join gak digi wowowi tu and kebanyakan dorang memang cakap dorang nak menang. Memang nampak r tiap kali wat entri, dorang akan mintak pembace dorang untuk vote. Kalau camtu aku tak kesah r dorang nak kempen gile2 pun sebab at least dorang jujur bagitau yang dorang nak menang. So, aku memang puji r blogger yang benar2 jujur ngan niat dorang tu.

Tapi actually bukan nak menang taknak ngaku tu yang jadi isu nye. The issue is, blogger yang bagi aku still stranger mintak aku wat something. Apekah? Tegur aku pun tak, nyemak dalam shoutbox pun tak and suddenly suruh aku vote die. Dulu zaman naive, memang ade gak aku join vote2 ni tapi adakah aku dapat ucapan time kasih? Takde. Even the simple word "tq" pun aku tak receive pastu.

So, kesimpulan nye kat sini.. kepada blogger yang hantar invitation.. kenal dulu rakan blogger anda baru mintak something ok? And about your invitation.. thanks but no thanks.. lagi pun blogger femes kot. Setakat bape keping vote dari aku ape r efeknye kan? Takde jejas peluang nak menang pun. Banyak lagi follower akan vote kan? Ape pun, kat sini aku wish good luck je sudah ^^ 

Selingan ari ni.. aku nak komen sikit pasal komen aku dapat dalam entri sebelum ni. Ramai tanye, kalau dorang hilang pastu comeback, aku akan wat entri untuk dorang ke? Kat sini aku nak jelaskan, is not about comeback actually. Aku just nak kenalkan blogger2 tu je dan aku guna comeback dorang as the reason.. tu je. Sebab aku pilih dorang untuk dicitekan? Next time r aku cite. Too long already =P 

29 comments:

cik ika said...

hee..ta bek kot wat cm uh..hehehe...ik ni dpt event cm2 at derk je..sbb plg mls buka noti...ponoh noti den..

Lady Windsor said...

Salam kay are
if it happen to me, i do ignore...kannya apa tak kenal kita tetiba minta vote..haishh tidaklah..

owh btw i often see u @ liselle blog..

anyway..this is nice blog...blogging on your own style...:)

Anonymous said...

waahhh, berani-beraninya dia meminta vote drpd mu. memang tak ah kan. kihkihkih.

Kira Sakura said...

klu aku sempitkan ko dlm invitation weed aku nanti ko mesti mrah kan? hihihihi :p

Camy Alya said...

ada jugak dapat invitation digi wwow ni. tapi kat emel. then aku dengan baik hati nya nak tolong vote la kononnye. nak jugak menyumbang seposen dua.

bila dah tekan tu tetibe dia suruh login pulak. ah memang tak lah kan. dengan senang hati nye aku tekan punat pangkah -_-

Lysa said...

kalau lisa, vote je tapi ikut mood lah jugak. kalau tengah malas, hmm memang tak. haha betul tu,patutnya dia tegur-tegur dulu, baru mintak vote. :)

Liyaa Mf said...

Asal kau emo sangat ni? Cam panas gila je? Haha! Aku bab2 vote ni salunya abaikan je. Jarang2 nak involve. Hehe.

Aku cuba menyelami perasaan kau. Betullah. 1st, psl nak menang tp tak mengaku nak menang tu dah satu hal. 2nd, psl stranger tp dah mintak2 vote dpd org. Kalau tak kena mood kita baca request dorang tu, memang bleh bengkek jugak lah.

Org2 macam tu biasanya mmg muka tembok. <-- Aku tolong tambah kekejaman ayat kau. Haha! :P

Tapi untuk coolkan balek hati kau, kau anggap je la org tu just send invitation kat sume org even to stranger. Dea just invite, if org vote itu rezeki dea, if org tak vote, bukan rezeki dea la. Tp mmg tak malu ek nak send invitation tu? Hehe. Malu kan? :P

Anonymous said...

woah! woah ! kelas ko KR ~.haha..

x pe tgn y memberi lbih baik dri tgn y mnerima.vote je r.die nk sgt tu.kih3.

cik hemo hemo said...

dah macam melodi ni. wahaha
sabar, rambut sama hitam hati lain lain.

tapi kalau pendam lame lame buat ape, baik luahkan jep. jujur tu.

-eim- said...

ignore ja..kalau bkn sbb event vote2 nie, xdenya nak singgah blog kita..

malas layan~~~=.="

Zubaidah said...

kalo yg aku knal aku xkesah la nk vote, tp kalo yg buat x taw je aku pown buat x taw gak la..... ntah pape org cmtu, kalo aku masuk contest tu, aku ngaku je yg aku nak menang:P

Hansyirah Takezur said...

Haha.. Part last tu trasa.. :p

Biasalah tu.. Nk femes n nak mnang.. Alaaa.. Dunia je smua tu. Kalo mntk tlg doa smoga iman brtmbh btol jgk..

Noor Fatin said...

aku rasa mcm tau je sapa blogger tu.. ekekkek :P

aku xvote pn dan xmasuk bertanding pn. sekiann

Jari Jemari Si Gile said...

ini tidak adil..tidak adill bagi ku.... <<<<---- lagu yuna

Unknown said...

mang banyak notification camtu.. tolong vote, tolong klik.. huhhuhu
is xsempat nak tolong ( ayat lebih berhemah.. kekeke )

HeNRieTTa JoSe said...

dapat invitation yang sama...tapi xsure lew org yg sama kew x....

kindergartenlibrary said...

Yup , Nelly selalu kena .. lau kenal , nelly tolong je la ..

tapi , nelly memang tak pernah tau function digi awards !! hahaha

Zehan Ilyana said...

sama ler, saya kalau kenal saya vote la, and kalau dia jenis yang nice and tegur balik...but yang setakat femes, but tak pernah tegur..saya ignore je..kehkehkeh...
yang pasal digi tu, ada gakla yang tegur suh vote..but, i was like..erm...tengokla kalau ada mood nanti..*tapi selalunya takde mood* kehkehkeh

Miss Purple said...

haha...emotional jgk ye bab2 macam ni =D

najwa nano said...

btul2..tak kenal pastu suka2 je suruh orang vote.ko sape??sape??
lagi satu,ko tak kenal dia pastu ko tolong vote dia,pastu dia menang ada dia nak kenal ko,ada dia nak share hadiah ngan ko.takde2..apo bondo lah digi awards ni..

Cikra said...

hoi hoi.blogger mana ni wei?hahaha.ada jugak yg buat event mtk tlg vote tapi aku?vote utk blogger yg aku kenal je la. yg x kenal mmg aku tak vote la.buang karan kot.keh3x.

Ros said...

Assalamualaikum,

Macam2 jenis perangai manusia yang dok ada ni kan Kay.....

aku HaniAsyira said...

wat tak tahu jer... keh2..

mana tau ko femes mintak kami vote.. tape aku tolong..

Fakhrul Haiyin said...

haha. terbaik! minta vote ni sama kes jaa dgn 'i follow u, u follow me back.' kah3. desperate cari follower.

Liselle MonCherie said...

heheh aiyaa mana boleh suruh vote2,kne ikhlas dr pembaca betul x?
Huhuhu tapi disebabkn ade mood baik nk tolong marilah gatal2 tgn vote jgak XDD hehe

Unknown said...

agak2 kalo pasni chii nak minta tlg kr utk vote bleh dak eh :p

slalunya kalo chii dpt invitation mcm tu..chii sekadar pandang je..xde pape action..mcm kr kata la..kadang2 sekadar word tq pun xde..haishh...

adan said...

bro...nasib la aku tak pernah lagi dapat jemputan2 ni..undi2 segala..
klu dapat kat aku,memang ignore je.. tak kenal,tetiba nak vote2.. haha.. kesian..

ecadwinkyasha said...

ko ada vote aku x?..xde kan,so,sila la bersedia 13juta tahun akan dtg..hahaha. :P

eca pantang bila invite tuk join event 'like'.buat la cara baik,xyah event2 dkt fb. :P

czueka zulaikha said...

nampak kejujuran kau bila taip entry ni haha. betul tu. time digi woww bersepah pulak invitation datang huhu.. sape yang ta nak menangkan ? *ayat coverline je tuh. konon, low profile. opss hee

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates