Tuesday, July 3, 2012

Lappy & Notebook..


Lappy & notebook.. Ikutkan semalam bese nye aku mesti update kan? Tapi semalam aku tak dapat wat demikian disebabkan com lappy (company nye laptop) wat hal lak. Start jadi dalam minggu lepas bile tiap kali aku shut down, error akan muncul. Pastu satu malam time adik aku ngah layan epic movie dalam com lappy tu, leh lak tibe2 com lappy tu hang.

Aku ingat tu normal je sebab mase ari sabtu tu ok je. Sempat lagi kitorang layan manusia berlari yang zombie tu. Tapi esoknye (ari ahad) bile aku try on com lappy tu, blank.. tak nampak ape2 tapi bunyi nye ade. Pastu aku try2 boleh on tapi tibe2 kuar lak statement "Hardware Malfunction, System Halt" or something like that r. Memang tibe2 aku rase agak stress X_X

Sebab nye dalam com lappy tu macam2 bende aku simpan. Death note, bleach aku! So, memang aku harap sangat prob tu tak efek internal hard disc dalam com lappy tu. Esoknye (semalam) cepat2 aku jumpe company nye hardware technician dan good news, hard disc tak rosak. Fuhh. Pengajaran aku dapat, 3 external hard disc tak cukup, sape nak blanje yang ke 4? =P 

Dalam minggu lepas aku balik kampung dan aku tengok atas meja kat area ruang tamu umah aku ade sekeping notebook. Tapi yang menjadi misteri nye notebook tu still tersimpan dalam kotak. Pelik gak aku. Ade notebook tapi tak guna so aku tanye r kakak aku dan kate nye notebook tu kerajaan bagi dan owner die mak aku tapi mak aku nak pulang balik.

Akhirnye aku dapat tau rupe nye ade cite. Mak aku ade join persatuan ape ntah and persatuan tu konon nye perlukan notebook. So, mak aku gne name die untuk apply notebook tu sebab syarat die yang apply gaji kne kurang 3000.. tak silap aku r. So, sebab mak aku memang tak keje memang lepas sangat r syarat nak apply tu kan. So senang cite, lulus dan dapat.

Tapi kalau dah name nye urusan kerajaan, so memang ade macam2 prosedur dan ade sikit bayaran dikenakan. Pastu bile dapat notebook tu orang tu kata, orang yang apply.. owner untuk notebook tu. Pendek cite, memang mak aku r owner notebook tu. Tapi macam bese ade r individu yang iri hati tak ingat nye tak bagi mak aku pegang notebook tu.

Alasan die, notebook tu untuk persatuan. Macam tu r cite cane notebook tu terbiar kat meja tanpa diusik (tapi aku ade gak tengok2 luar) Jumaat lepas aku balik kampung dan tengok notebook tu dah takde lagi. Dengar nye mak aku dah pulang balik notebook tu dan cube teka sape yang pegang notebook tu? Sape lagi kalau individu yang dengki tu. Tepuk2 ramai2

Memang bile aku dengar rase macam ape je. Cakap je r terus terang ko nak notebook tu tapi sebab ko keje ade gaji sume ko takleh apply. So, ko suruh mak aku apply ngan alasan persatuan tapi bile notebook tu dah dapat and ko dapat tau mak aku yang apply jadi owner notebook tu ko mule r perangai puaka ko tu cakap mak aku hadap sangat notebook tu.

Pastu bile mak aku malas nak panjang2 cite, pulang balik notebook tu.. tau2 ko lak yang pegang notebook tu 24 jam. Apekah? Kate tujuan persatuan tapi wat harta sendiri. Paling takleh blah bile aku tau ko tu sorang cikgu. Cikgu patutnye ajar murid jadi baik tapi ko sendiri pun dengki kat orang tak habis2. Tak faham. Bawak r notebook tu masuk kubur nanti. Geram aku!

23 comments:

Shila said...

perghhh...!! gila ah.. aku puny internal hdd ngn ext hdd xpenuh2..

siap ada rs benda nk kene buang lg..! hahaha..

harap2 lepas ni, kalo jd ape2 kt notebook tu, bukan mak ko dipersalahkn..

Unknown said...

manusia... xleh tengok orang lain senang,,

jgn marah2 sangat.nanti cepat tua.

saljihitam said...

jilake punya puaka

Kira Sakura said...

dlm lappy pn blh simpan external erk? aku bru tau.. huhuhu

sakit hati sgt kot dgn manusia cm tue.. erm ko sabar k, biar la die kena hitung kt sana nt...

HeNRieTTa JoSe said...

uiks....biasa larr....tapi ramai juga yang dapat notebook 1 malaysia nie....

missha said...

manusia..memang tak lari dri hasd dengki ni..huhu..haish! *tkang baca pun jd geram skali.

Lysa said...

nampak sgt die mmg kemaruk nk notebook tu..pastu burukkan org lain pulak..kalau mintak elok2 lagi bagus kot...dari burukkan org..

Izwa Kamaruddin said...

alahaiii...nasib baik la emak kamu penyabar org nyer..

Nyue said...

nyue punye lappy pon rosak...arghhhh...external plak wayar problem.....
mmg xleh lari dr manusia yg hasad dengki ni..

Unknown said...

Mempengaruhi tanggapan profesion keguruan secara tidak langsung. Hampa :(

Zehan Ilyana said...

mak aih 3 external hard disc? aku satu pun takdak tau?
hoho


orang sekarang ni, cikgu ke apa ke, kalau bab hati tetap kalah juga..

kesian kat mak kau... hm... nnt kalau si cikgu puaka tu dah meninggal, gi tanam sekali notebook tu dalam kubur dia...

Unknown said...

Gile lah cikgu tu.mlu aku

mak aku pon xhadap netbook murah

ade duit belila sndri kn

external 3? Aku br nk tambah satu je lg. Sbb penoh cte korea je haha

wafiy suzly said...

yg cikgu tu pun, takde duit sndiri ke nak beli notebook, bukan mahal pon..ape pon tak bleh. kesian mak ko.

syera said...

bak sini satu hard disk! :P

ehem. bese la tu hidup ni tak sah kalau takde orang dengki. malu je jadi cikgu. netbook murah pun nak bolot dari orang. huh!

sabar je la kr :)

adan said...

Aku pun ikut grm laak.. nama je cikgu.. haaishh... Phd sgt tbl dlm diri..

aizamia3 said...

nak masuk yang ke 4 EHD tu.. boleh tahan.. akak pun satu tu pun payah nak penuh.. nanti akak penuhkan cepat2.. mana tau boleh gedik manja kat en. suami dapat lagi.. hahaha..

pasal notebook tu, kalau akak pun, akak pulangkan gak.. buat sakit hati.. biarlah dia bawak tdo notebook tu.. susah orang cenggitu..

aizamia3 said...

psstt: patutler semalam takde.. lappy n comp punya hal rupanya..

fardhila fawwazy blogspot said...

huh,..ada jgk org cmtu kn..sah,giler notebook..xprnh jmpa ke ape..hihi

Woofer Storm said...

marah nampak bro,sbr ye.hehee

slmt hari lahir ye..semoga anda baik2 saja,murah rezeki dan dipanjangkan umur..insyallah..

Liyaa Mf said...

Com lappy tu rosak sbb kau guna utk benda len yg bukan keje r tu. Penuh anime je. Saje nak kasi pengajaran kat kau. Ish, tak sedar2 lagi ke? :P

Psl hal mak kau tu, aku tak puas hati gak sbb org yg dengki tu adalah org yg educated. Org educated should act as educated person r kan? Grrr! <-- Tumpang geram.

Err tp first tyme aku baca entry kau yg menunjukkan kau ngah marah gila. Kuwa ayat puaka sume, pastu bwk notebook tu masuk kubur nanti. Err garang gak kau ni. Ahaha! :D

❤Mrs. Myra❤ said...

1st time entry yang menampakkan ko 'garang' :p

aku HaniAsyira said...

waduh2, konspirasi sungguh.. cerita yg biasa aku dengar buat mak aku bising2 kat umah.. alah, biarlah ah dia. dasar jeles lettew..

banyak giler koleksi citer ko weyh..

Unknown said...

Mak aih..byk nya sampai 3 xternal x cukup..haaa..mesti ada mcm2anime donlod ni :p

mmg ampeh dot com sngguh..menggunakan kelebihan org lain utk kepentingan diri sendiri...haishh..tu mesti nak buka fb la tu

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates