Tuesday, September 18, 2012

Few Months After..


Few months after.. Salam, first sekali mengenai isu masuk masjid dalam entri aku sebelum ni. Aku memang tak tau pasal tu sangat so kepada certain blogger yang dah tolong explain isu tu time kasih aku ucapkan. =) Alhamdulillah, niat aku nak kenal blogger di luar blog diterima baik sesetengah blogger yang aku approach. Walaupun wat mase ni tak sampai 10 orang pun blogger yang dah upgrade jadi kawan dalam phone, tapi ok r bagi aku sebab baru je start wat macam tu dalam tahun ni kan?

Bila aku kire2.. ade 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.. haa.. 8 orang sume nye. Dari 8 tu, sorang je blogger laki <-- player kah aku? @.@ Tapi standard r kot laki lagi tertarik kat pompuan dan vice versa kan? =P Yang blogger laki tu, aku send number kat die sebelum pose.. time raye baru text aku =__= Cube kalau aku sorang pompuan bagi number kat blogger laki yang tadi tu, confirm tak sampai 50 detik die text aku kan? So teori laki lebih tertarik nak kawan ngan pompuan and vice versa memang betul r =P 

Aku ni bukan nye someone yang ari ni contact guna phone, esok terus ajak jumpe.. tu advance sangat tu.. Aku lagi prefer step by step which means dari blog ke fb then ke phone pastu baru r jumpe lepak sesame kan? So, macam yang korang sedia maklum.. wat mase ni aku baru jumpe sorang blogger je tu pun sebab hal nak beli zine. Kalau tak rase nye tak kot nak face to face tu. Err.. Ape pun dapat interact ngan certain blogger bagi aku something yang nice sebab we can know each other better rite?

Their Full Name

Satu soalan usual yang aku akan tanye kat blogger2 yang aku text atau dorang text aku is ape name betul dorang. Bagi aku penting untuk tau name betul ni sebab majoriti blogger tak suka letak name betul dorang dalam blog kan? Termasuk r aku ^^ Sebagai contoh, owner blog teenagers housemaid yang gune nickname miss m, bile tanye name full die.. langsung takde huruf m pun. So mane datang m?? Ape pun, name betul die sedap tapi tak leh nak reveal sebab awal2 dah kne warning.. X_X

Other Side

Sebab lain aku decide nak kenal blogger luar dunia blog ni sebab aku nak korang lebih kenal aku yang sebenarnya. Series kadang2 aku agak pressure bile tengok certain2 komen yang kagum ngan life aku yang dikatakan best. Sedangkan what happen actually is aku memang akan share something yang aku rase best je. So, dengan kenal aku di luar blog ni.. korang akan lebih tau the other side of life aku. Sebab macam aku selalu cite, life aku bukan best selalu pun sampai nak kagum sangat.. Hmm..

Sharing Secret

Believe or not, 2 daripada blogger2 yang dah keep in touch ngan aku dalam phone.. tau detail mengenai cite yang bagi aku cukup secret dalam life aku. Aku pun tak tau nape tapi yang pasti aku lebih suka share something yang agak secret dan personal camtu ngan mereka yang baru aku kenal. Maybe sebab aku lagi selesa macam tu kot. Lagi pun kadang2 aku rase mereka yang aku kurang kenal ni lebih pandai simpan rahsia compare ngan someone yang kita dah kenal cukup lame. Aku rase r..

Kesimpulan nye, dapat interact ngan blogger melalui phone ni bagi aku satu cara untuk merapatkan lagi hubungan sesama blogger. Selain tu, care macam ni gak aku rase paling berkesan to make sure aku tak lost contact ngan certain2 blogger yang betul2 rapat ngan aku dulu. Menyebut bape name macam fiezah, trex, amny, miss shark, etc.. sebaik sahaja dorang sepi dari dunia blog, aku no idea ape yang dorang wat sekarang.. T__T Lastly, ade sesape nak volunteer jadi  number 9? =P

24 comments:

Anonymous said...

mgkin belum masanyer utk KA kenal blogger2 lain secara lebih dekat.. kekangan masa!

Shila said...

aku nk cop jadi no 10..

kalo dah ade yg ke 9, mohon mintak no tepon aku pulak ye..?

:p

missha said...

nk ke y 99 or 999 or 9999..haha :D

Anonymous said...

ha'ah kn..sllunya mmg lelaki akn tertarik ngn pompuan and vice vers..la kn ..klo sme jntina..hak tuihh..sombong tol certain tu ~.~ oh! benci y cmnie.Org y bru kite knl InsyaAllah x kn bocorkn rhsia kite sbb dia x knl kite g..tp bile dh lme2,mesra n kenal prangai..nauzubillah..hati2 je la.

NIZAM said...

Nama saya Nizam. nk kenal? heee.

Unknown said...

dlu aku mcm kau, terlalu berjage2
maybe sbb aku pempuan

then ape dah jadi? ari ni add fb, arini bg num. sejak lps tu aku p jmput dia

tapi dia pempuanla...

#percaya itu menebal dlm diri even br knl bpe jam secara phone. maybe, penulisan dia da wat kite selesa n percaya.
#itu aku la
#jadi no 9? akanku pikirkan =P

Unknown said...

*sejak patutnye sejam

aku HaniAsyira said...

berckp pasal ni.. aritu mak ko dtg rumah.. terkejut aku tanya pasal ko.. aiyokkk..

sonok jugak kenal blogger ni selain dari blog kan..

aku adalah beberapa num yg da.. hahaha

syakirah izwanie said...

Kita sama. Saya suka share something dengan seseorang yang baru kenal. Atau seseorang yang saya tahu saya hanya akan jumpa dia sekali seumur hidup. Ok. Pelik.But, thats my way.

Mishter Izwän said...

jmpe lg best. boleh borak panjang2. dlm phone pun kadg2 ade limit jugak

LaiLi Ayoko said...

so far i never have fren yg dari blog punye.ntah.maybe sbb aku pon baru je serius tulis blog..kalo dpt kawan yg kenal dr blog pon best jugak..makin ramai kwn makin luas pergaulan....:)

adan said...

jom jadi kawan aku lak bro.. :)

*bukan kita memang kawan ke?

HeNRieTTa JoSe said...

oooo...bestnye.....rietta xpernah jmpa mna mna blogger....emel ada la sket...call n sms seorang dua jew...

Liyaa Mf said...

Sebenarnya aku rasa best kalau dapat eratkan lagi friendship ngan kekwn blogger ni kat luar blog. Serius best aku rasa, especially yg kita rasa ngam & sekepala.

Tp since aku da kawen, so bebenda tu sume aku tak pikir sgt. Err actually bukan tak boleh. Tp aku rasa pompuan ni bila da kawen, kwn2 ni just leh contact via fon, fb, chat, blog je. Nak lepak2 kat luar tu jarang r. Tu aku, pompuan len aku taktau. Kecuali if kwn kita tu adalah kwn husband kita gak. Camtu r :D

Kira Sakura said...

betol la tue.. kadang2 kita lg rapat dgn kawan blogger sbb hari2 kita baca blog depa umpama mcm hari2 kita jumpe depa and share everything together kan

Kira Sakura said...

betol la tue.. kadang2 kita lg rapat dgn kawan blogger sbb hari2 kita baca blog depa umpama mcm hari2 kita jumpe depa and share everything together kan

Unknown said...

err....encik kay, emy nak skip no 9 tue boleh?

nak jadi yang no 10.pas no 10 tak yah ade no 11 ye? ye ye ye? nak jadi yang last! kahkahkah

inche hlovate said...

wah best la ade jugak keep in touch dengn blogger lain..sya nk jdi yg ke 9 la mcm tu..Pastu nk request no 10 tak payh ada okay?? hihihi

Gdsbnga said...

aku selalu berhubung dengan whatsapp dan twitter .
paling suka bercerita hal - hal jerawat aku ni la . hahahaha .
wei acane kau tahu sape yg jual zine ? cane nak beli dol ? macam best je

Noor Fatin said...

haha best sebenarnya dapat kawan2 dgn blogger ni. tambah2 kalau kita slalu ikuti perkembangan diorg.. heeh

bila nak bg num fon kat aku? err err bai =P

aizamia3 said...

nanti.. bila ai wat open house/ makan2 lagi.. datang ek.. ;)
boleh beramah-mesra dengan dak kakak dan adik n dak Nuha.. serta babah dorang.. ;)

نورعيم said...

saya taknak ke? kahkah.

Unknown said...

setuju..kdang2 chii pun lebih selesa berkongsi secret dgn sumone yg br kenal..lgpun dia bersifat neutral sebab x berapa kenal kita lg..n boleh jd pendgr yg baik dan pemberi nasihat yg baik gak :)

Zehan Ilyana said...

keh3..
nasib baik kau ingat warning aku..

tetiba aku rasa terharu kau puji nama aku sedap...
hahaha.


p/s: weh. kau tak share hal personal kau kat aku pun... tsk tsk tsk
:p

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates