Friday, September 7, 2012

Was Excited To Chase You..


Was excited to chase you.. Salam. Mengenai entri semalam, ade certain2 komen yang aku tengok panas. Tapi tak hairan pun sebab mase aku first time bace ape yang blogger tu update pun aku rase "berani gile die update bende ni" Tapi semalam nye hal sume tu so takyah pikir sangat r ari ni. Hari ni ari jumaat so macam yang bese aku akan wat macam sebelum2 ni, mengupdate entri yang rilek2 je yang takde kaitan ngan isu semasa or something yang memeningkan pale. Just fiction semata mata.

Mula2, aku ingat nak cite pasal satu novel yang aku bace sebelum raye ari tu lagi. Kepada yang masih ingat, novel yang aku cite punya ending yang gile sadis tak ingat. Tapi, terpakse aku pospon lagi sebab dah lame sangat mase aku drag so name certain2 watak dalam novel tu pun aku dah lupe =__= So, lain kali je r. Ape pun ari ni aku nak cite pasal satu cite yang ikutkan lame dah cite ni, berkurun gak r rase nye cite ni dah main kat tv. Cuma aku baru je setel tengok sume episod cite ni malam semalam.

Cite yang aku maksud kan tu sebuah cite bersiri melayu bertajuk juvana. Aku rase kebanyakan orang tau pasal cite ni. Ke ade gak yang tak tau? Kalau ade yang tak tau, so sekarang korang pun dah tau =P Ok, aku tau memang dah lame sangat dah cite tu air kat tv kan. Cuma mase tu aku takde nawaitu pun nak layan cite ni. Tambah lak aku memang jarang sangat tengok tv kat umah sewa aku tu. Kire memang aku dah tertinggal keretapi bape puluh batu dah. Tapi, tak kesah r sume tu kan.

Aku start tengok cite ni mase bulan pose ari tu. Tak silap aku pukul 1.30 pagi kot. Ntah pe motif die siar time2 macam tu aku pun tak tau. Tapi, nak tido tak ngantuk, layan je r. Episod bape aku tak ingat cume sebab ending die yang wat suspen tu yang wat aku rase nak tengok lagi. So, esok ari nye aku stay r depan tv time yang same kot2 ade siar lagi tapi hampa kecewa sume ade. Cite lain lak. Tak jitu betul. So last2 aku decide tak boleh jadi ni, kne download and cari sume episod cite ni.

Tapi untuk mencari link suatu cite yang dah lame air kat tv memang susah r kan? For sure banyak link dah tak valid. Macam tu gak r yang aku hadapi mase cari cite ni. Banyak link dah mati. Dari blog ke blog aku terjah, sume link dah r main copy paste je. Sepesen pastu tak valid dah =__= Tapi, last2 aku jumpe gak link cite tu. Memang aku salute r care orang tu keep link cite tu. Memang takde orang leh suspect link2 cite juvana tu akan disimpan dalam tu. Sesapa nak link tu, leh mintak kat aku nanti.


Salah satu poster cite..

Sedikit jalan cite dalam siri juvana:

Juvana mengisahkan mengenai seorang remaja lelaki bernama daim yang dituduh membunuh ibunya just sebab ade saksi nampak die ade kat tempat kejadian dengan tangan die ngah pegang pisau yang dipercayai senjata yang digunakan. <-- just like that?? Err.. (-_-") Mahkamah akhirnya membuktikan die bersalah tapi disebabkan daim ni masih di bawah umur, daim ni telah dihantar ke sekolah wira bakti sebuah sekolah yang menempatkan pelajar2 bermasalah. Dari situ bermula r hidup daim sebagai sorang pelajar juvana. Macam2 r die kena kat situ macam kne pukul dan dera oleh budak2 juvana yang lain. Sampai satu masa die tak tahan lagi dan cuba nak bunuh diri. Namun kedatangan sorang guru kaunselor bernama zakiah telah mengubah hidup daim. Daim akhirnya menjadi lebih positif dan menganggap sume yang berlaku ade hikmahnye. Tak lame pastu, kedatangan sorang budak baru berjaya membuktikan yang memang daim ni tak bunuh ibu die. Persoalan nya, dapatkah daim bebas dari sekolah tu pas ade bukti kukuh yang die tak bersalah?

Episod akhir cite ni suatu yang aku tak expect langsung. Tak pernah aku imagine cite ni leh jadi sampai macam tu. Satu mesej yang aku rase cube nak disampaikan dalam cite ni, tak semestinya sorang yang nampak baik tu, betul2 baik dan vice versa. Aku paling ingat satu dialog yang diucapkan guard sekolah wira bakti kat warden sekolah "Semua orang ingat tuan ni malaikat tapi sebenarnya tuan lah azazil!" Terbaik! Memang makan dalam. Ape pun, banyak pengajaran boleh dapat dari cite ni =)

Note kaitan entri ngan tajuk entri?? Sile discover sendiri =P 

18 comments:

Shila said...

rajin pulak aku nk discover sendiri kaitan tajuk entry dengan entry.. keh3..

Izwa Kamaruddin said...

CERITA NYER TAK TGK PUN...EHH CAPS LOCK!SORY SAMBIL BUAT KERJA NI :)

Anonymous said...

citer juvana tu jadi kegilaan anak2 KA waktu bersiaran di tv dulu! byk pengajaran sebalik part2 yg kureng tu!

aku HaniAsyira said...

aku memang minat giler cita ni dulu.. maybe sebab ada zahiril adzim kot.. hahaha..

ada jugak kelainan cerita melayu kan.. =)

lambat sungguh ko baru tgk kan.. cerita ni dah menang award pun..

akpe ko naik keretapi kot.. ;P

vendoline said...

hehhehehe citer ni mmg lain dr yg lain..siyesly great

Hansyirah Takezur said...

aku tengok sampai episod 3 je lepas tu postpone lama gila. then terdelete and empty trash. --"

Unknown said...

teruja kejar link juvana utk tgk kan?

#nak la. xtgk lg sbnrnye

Liyaa Mf said...

Lama dah tau psl cite tapi tapi tapi tak pernah tgk lagi. Haha! Satu episod pun lum pernah. Tp aku agak mmg best kut cite ni. Lagi2 bila dah baca sinopsis kau ni, buat aku rasa lagi nak tengok. Err mana lak aku nak carik cite ni weyh? Adehhh -_-'

Kaitan? Kau excited untuk carik link cite tu la kan? Err simple je kut. Ke salah? Haha!

Anonymous said...

layan gak dlu cite nie dgn kwn2 mse kt hostel.Mmg x disngka2..y baik tu pling bahaya..x xpek pun..hti2 dgn org baik sbb org jht kite dh tau..org baik mkn dlm punye. .

Dalila Samsudin said...

wuh juvana ~ rindu nak tengok :D

Gdsbnga said...

cite ni tayang bape minggu sebelum aku sambung belajar . so mmg tk sempat nak tengok habis . haha

Abu Bagi said...

ko tertinggal puluh batu.. aku rasa aku lagi tertinggal ratusan batu hahahaha..

either buku or drama or movie dia kalau ada aku tak pernah tengok pun.. uh poor me..

Kira Sakura said...

Aku rasa aku phm ape yg ko cuba smpikn melalui tjuk tp aku still blur rasa mcm nk suh ko explain kn plak =.='

missha said...

dulu2 , tengok lngkah2 je..huhu

cikcleopatra said...

hahaha..tu la ko busy sgt sampai xsempat nak tgk juvana..juvana best!! ;)

mirmashi94 said...

erk. macam best. tapi aku x minat nak tengok. hehe. aku rasa aku dapat kaitkan tajuk entry. haha. okayy, aku b-o-h-o-n-g. -.-

CikTeddyCorner said...

dh x bape ingt camne citer die..hehe

❤Mrs. Myra❤ said...

mase layan citer nie dulu , aku tak sangka rupenye junior mase kolej aku (johan@botak) tu bole terer pegang watak tu...fuhhH~
tak tinggal beb cter ni...hehe

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates