Friday, September 21, 2012

Host Maid


Host maid <-- tajuk aku dapat translate guna google. Salam sume. Rase macam dah lame aku tak cite pasal novel yang aku bace baru2 ni kan? So sempena jumaat ni, macam bese aku nak cite pasal satu novel yang aku baru je habis bace bape ari lepas. Novel berklimaks tragik yang aku pernah cite kan dulu terpakse aku postpon sebab novel tu takde kat tangan aku sekarang dan watak2 dalam cite tu except hero ngan heroin die banyak aku dah lupe name nye so kite postpon dulu. Err =__=

Hari ni aku nak cite pasal satu novel yang ikut kan lame dah aku tau kewujudan ia. Cuma disebabkan aku just sorang pembace novel bukan pembeli novel, ape yang aku wat cuma leh tunggu dan tunggu akak aku update novel2 die dan aku as adik yang pandai berjimat cermat, hanya perlu mintak untuk bace je =P Dalam bulan lepas, terbukak gak ati akak aku untuk beli novel tersebut. Novel ape? Kne r scroll ke bawah untuk tahu <-- care berkesan suruh orang bace entri yang ditaip ^^

Sinopsis cara aku untuk novel kali ini

Areen, sorang head chef di sebuah hotel milik ayah nya telah pun bertunang dengan kenalan die sejak dulu lagi Taufeeq hampir tiga tahun dan akan melangsungkan perkahwinan tak lama lagi. Tapi sifat buaya yang si Taufeeq ni ade wat Areen sakit ati betul Satu ari mase ngah shoping barang kawin ngan mak die, Areen secara tak sengaja telah ternampak Taufeeq ngah kuar dating ngan sorang pompuan. Kecewa dengan kecurangan yang ditunjukkan Taufeeq, Areen akhirnye nekad untuk..

Lut, seorang lelaki yang bekerja sebagai driver ayah kepada kawan nya tertarik dengan seorang pembantu rumah perempuan yang secara tiba2 datang bekerja di villa tersebut. Bermula sebagai teman main basketball same2 dan teman time jogging petang2, Lut akhir nya mula merasakan satu perasaan istimewa hadir dalam diri die. Lut menyukai pembantu rumah tersebut. Namun akhirnya Lut terpakse melupakan die nye feeling apabila mengetahui pembantu rumah tersebut sebenarnya telah..

Kehidupan Emir sebagai sorang doktor kanak2 yang tak bape nak ade life, balik umah dan pergi keje je berubah bila Asha datang ke rumah nya. Sifat Asha yang memang tak nak kalah kepada Emir menyebabkan ade je perbalahan yang berlaku setiap kali mereka berjumpa. Emir akhir nya jatuh cinta kat Asha dan bagitau Asha feeling die. Asha yang tak nak ngaku yang die pun suka kat Emir akhirnye perlahan lahan cuba mempercayai cinta Emir tapi Asha telah berubah fikiran apabila suatu ari..

Ape yang aku paling salute ialah jalan cite die. Prolog novel ni bile aku bace aku agak blur, sape hero? Sape yang kawin sebenarnye? Macam tu gak ngan ending die. Lagi satu yang menarik dalam novel ni ialah penggunaan bahase lain terutama nya korea dan kadang2 ade r bahase france, german. Memang boleh r aku describe writer novel ni agaknya peminat kpop sejati kot sampai tau pasal tvxq = dbsk sume. Kepada readers yang suka bace novel hero heroin tak nak kalah, leh r bace novel ni.


Cover novel yang agak lain dari yang lain =)

Review kali ni ada sikit tambahan di mana aku nak introduce writer die sekali


Klik header untuk kenal2 ngan si penulis novel =)

Walaupun dah lewat, aku amek kesempatan kat sini untuk ucap tahniah kat tuan header kat atas tu orkid edyliyne aka OE kerana telah menjadi sorang writer yang berjaya. =) Difahamkan OE telah pun kuar kan novel yang number 2 dan number 3 lak masih dalam proses. Macam bese aku mintak jasa baik akak aku untuk beli.. ^^ Ari tu bukan main riak lagi nurul atika bagitau name die ade dalam novel tu. So OE, next novel, name saya lak ye <-- tibe2 sopan =P Ok, sekian untuk ari ni. Salam..

25 comments:

Liyaa Mf said...

1stly, betul r cover novel tu mmg len dari yang len. Aku memang nak cakap tu tp kau dah wat caption dea pun.

2ndly, aku baca sinopsis tu biasa je. Aku pun baca fokus tak fokus je :P Tp review kau psl novel ni wat aku tertarek gila nak baca gak novel ni. Seriusly nak carik! Siap ada bahasa len bagai. Tp takleh blah bila kau terus assume yg writer novel tu peminat kpop. Haha!

3rdly, serious ke tu writer novel tu? Gila best dapat buat novel! Aku nak berguru dari dea la :P

4thly, aku pun ngah dlm proses baca satu novel, tajuk dea MAID. Lama dah baca tak habes2 -__-

aizamia3 said...

covel dia menarik.. ;)
nak gedik manja kat en. suami mintak teman belikan ni.. ;)

Eera Shera said...

syok baca review tu tapi geram je bila kat hujung tergantung..kasik suspen je haha

admin said...

Jarang sekali baca novel, so tak tahu banyak sangat... apapun terima kasih kerana berkongsi sesuatu kepada pembaca.

Unknown said...

#dbsk tu dong bang shin ki..aku pun tau even aku bkn peminat kpop sjati

#aku pon buat langkah penjimatan cm ko, mintak kat akak kiera sampai sudah xbagi2 grrr

"Mohon KIERA SAKURA nampak komen adik sayang dia ni muahhaha"

aliza said...

akak minat bc sinopsis novel je... nak bc novel x larat.. teballllll

Siti Natasha Irina said...

gila best...ayat novelist ni semua kelakar, plot dia pun lain dari novel yg slalu orang baca ^^

Unknown said...

Waa. Jarang nampak cover novel camni! Canggih ea. Hehehe. Lama da tak baca novel - novel ni. Dulu kemain, satu hari satu novel Alaf 21. Siap sapu air mata yg mengalir lagi. Hahahaha =D

szumika sakni said...

mgkn novel tu besa2 je..bca sinopsis pun rsa double besa tp ble awk review nice and nmpk cm novel tu ala2 filem box office...btw i think u ada bakat sorang penulis mna tw penulis skrip hehhee

Cikgu Ma said...

macam bagus cerita dia...skarang tengah tunggu buku dr ghost writerr

Hansyirah Takezur said...

wah.. menarik gila cover dia. nak pinjam. :p

memang la aku judge a book by its cover. haha

Ain Norainsyah said...

novel ni la yang dia sibuk sangat baca...rajin betul.:)

Miss Purple said...

wah review novel yg menarik...hehe
nampak macam sangat best nih...=)

Kira Sakura said...

aku tak baca sinopsis ko sbb aku baca lama dah novel nie.. *saje mention lame dah tue hahahahaha.. seyes mmg best novel smpi aku usung ke subang semata2 nak abiskan cite dia

Mishter Izwän said...

sinopsis dia macam menarik. tp syg aku tak suke baca novel. kalau tak msti aku nk pnjam . hehehe

نورعيم said...

hari tu baca sinopsis mcm tak best je terus taknak baca. heee.

HeNRieTTa JoSe said...

smlm pergi book store ada nmpak buku nie...tpi bajet xde....sedang cari series RAMLEE AWANG MURSHID dulu....

Anonymous said...

mcm cover cite korea.hehhe.y tu dh baca dh kt P2U.lalala.jimat duit! hahaa

Unknown said...

Untunglah kay...boleh jadi pembaca novel tanpa perlu jadi pembeli...ciss! Jeles...kalau nak jadi mcm kay aci tak? Pas kay bace pass kat emy eh? Haha siyeslah cover die laen dari yang lain...nk crk jgk lah nnt ;)

Unknown said...

sebut pasal host maid..teringat plak anime ouran high school host club..mmg best..


novel ni mcm menarik je..nak baca gak la :p

vendoline said...

wah cover dia cun la!!!!
musim2 masterchef ni.hehehehe
mcm best je jalan citer

ainraus said...

gaya macam best je novel ni. hmmmmmmmmm.

aku HaniAsyira said...

kesimpulannya, ko ni rajin betul baca novel ei..

Zehan Ilyana said...

housemaid = aku

:p

aku tak pernah baca lagi novel ni. and haritu masa pergi kedai buku rasa macam pernah gak jumpa novel ni tapi tak beli pun...

Orkid Edyliyne said...

alahai... baru je terbuka ini... macam nak terharu sedikit nie... hehe...
boleh je.. insyaAllah boleh diletakkan nama dekat dalam novel yang ke3 nanti... nasib baik tak hantar lagi kata2 penghargaan dekat penerbit. hehehee... ^^

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates