Tuesday, September 11, 2012

Slanting..


Slanting.. Salam. Semalam aku kne pergi ke jalan tun razak sebab ade hal kat sane. So, dah setel tau2 je dah dapat surat dari dewan bandaraya kuala lumpur X__X Time kasih atas kesudian tuan kepil surat tu semalam. Tak pasal2 je.. Err aku nak claim kat company agak2 boleh? So, bile sampai ofis hilang r mood nak update semalam <-- leh time alasan camni? =P Cite ape ye.. ok, ape pun macam bese..

Selingan bertajuk kaitan tajuk entri ngan isi entri sebelum ni.

Aku tengok ade certain2 blogger yang melayan note aku dalam entri yang sebelum ni, mengenai tajuk entri ngan isi entri tu sendiri. Beberapa teori dikuarkan so aku bagitau je r. Sebenarnya, kalau korang tengok cite juvana tu, permulaan cite ade lagu tema dinyanyikan sebuah band name drama. Lagu tema untuk cite juvana tu tajuk die babak pertama. Sape yang tengok mesti tau kan? So, tajuk entri ari tu aku amek dari part chorus lagu tu "teruja aku mengejarmu" and aku letak dalam google translate. Tapi, jauh benar lari bunyi die so last2 aku decide guna ayat sendiri je maka jadi r tajuk entri tu macam ari tu. Sekian selingan kali ini.

Let proceed to real story for today <-- lame dah tak guna london =P

Semalam, lewat petang aku dapat satu mesej dari sorang blogger yang agak lame gak aku kenal dalam blog ni. Blogger ni cakap die ade kat kl sebab ade satu urusan. So, pas balas 2, 3, 4 mesej die pun tanye aku tak nak jumpe die ke? Soalan yang wat aku speechless and tak tau nak jawab cane. Memang ikutkan aku nak jumpe tambah lak, sampai bile nak kenal just dalam alam maya je kan? 

Aku rase baru bape minggu je aku contact blogger ni luar blog which mean melalui fon. Ape yang aku leh describe pasal blogger ni, die memang berani kot. First time die contact aku ngan care yang aku tak expect langsung. Die terus call je. To be honest, aku pun tak berani nak terus call sesape first time contact. Bese mesej je dulu so memang aku respek r ngan keberanian blogger ni.

Senang cite, secara tak langsung nye.. blogger tu officially telah jadi blogger first yang sembang ngan aku melalui fon. So, pastu ade r sekali ke dua kali kitorang sembang2 and ade gak r sekali kedua kali aku (sile isi perkataan sendiri =P dekat blogger tu. Selain daripada sekali kedua kali tu, memang kitorang just mesej je r kot.. Macam bese. Senang, mudah dan lebih jimat <-- aku kedekut? @.@

Balik pada cite tadi, bile blogger tu tanye aku tak nak jumpe die ke sementara die still kat kl ni? Kalau ikutkan memang aku nak je pergi jumpe blogger tu. Cume bile aku ingat balik time aku pergi jumpe miss m mase beli zine direct ngan die dulu, kitorang dah plan dekat seminggu kot tempat, mase tapi still awkward tu ade bile aku jumpe face to face. Last2 senyum2 jap.. pastu done. Err..

Itu something yang kitorang dah plan dulu sebelum ni. So, cane kalau yang dalam 2 ke 3 jam je mase untuk decide? Aku rase side blogger tu ok je. Takde problem rase nye. Cuma masalahnye side aku ni je sebab bende yang aku tak expect tibe2 kan? Aku tak nak r nanti kalau aku jumpe blogger tu, blogger tu bukan jumpe aku sebaliknye sekeping batu yang tak dapat bercakap. =__=

So pas aku main matematik ngan blogger tu.. macam lagu ilyana main tarik tali bagai, last2 perjumpaan yang semalam tu telah dicancelkan. Memang ikutkan dalam ati aku agak lega tapi mase yang same aku terpikir gak, ntah bile lagi baru aku ade peluang nak jumpe blogger tu kan? Tapi pergi jumpe blogger tu dan end up jadi patung pun tak best gak kan? Tapi.. tapi.. tapi.. <-- banyak nye tapi

Ape pun, kepada blogger tersebut.. if ko bace r entri aku yang ni.. aku nak mintak maap ntah kali ke bape tak tau sebab tak pergi jumpe ko semalam. Hope sempena raye yang masih ade ni.. ko sudi r memaapkan aku. Nanti, kot2 ko datang lagi sile inform awal2 ok? Mane tau, selain jadi first blogger on call ngan aku, ko leh jadi first blogger jenjalan ngan objek merah roda empat tu =) 

Note: jangan pasni ko insaf nak ajak aku jumpe sudah r.. T__T

18 comments:

Izwa Kamaruddin said...

err...sama lah kita..kehkehkeh..hanya mampu ber 'hi' sahaja di luar sana :)

takpe kannn ?

Liyaa Mf said...

In certain thing, kau ni kira complicated jugak kan? Macam2 tapi yg kau pikir. Aku paham perasaan tu. Haha!

Tp, sometyme benda yg tak diplan tu tetiba akan berjalan more smoothly compare ngan benda yg diplan gila2. Tp sebenanye kalau aku jadik kau pun, nak selamat mmg takyah jumpa. Sbb aku pun spesis yg lebih kurang boleh menjadi sekeping batu yg tak dpt bercakap. Btw, ada ke batu yg dapat bercakap? Haha! :P

Kira Sakura said...

nanti aku nk jumpa kau jugak bawak suami aku tue nt bila aku ke KL dgn dia lepas kawen nt. jgn riso suami aku nt tue byk mlut mana tau ko x kekok kan kihkihkih

Unknown said...

jom g klcc sabtu ni

haha

kompem kau xnk kan?

Anonymous said...

sama cam citer KA juga... sebenarnyer KA di blog & diluar ada sedikit beza juga walau tetap mesra

Anonymous said...

wsalam..hmm..klo aq snng je..kene ad topik..klo x mmg mmbatu la smpai akhiry hohoo.

aku HaniAsyira said...

sapa yg tak awkward untuk first time jumpa mmg aku salute lah.. ko pun dtg raya umah aku pun tak.. camni lah sekampung.. hahaha

Gdsbnga said...

aku tk pernah jumpa blogger yang aku rasa kamceng gila kot dekat alam maya . haha . kalau jumpa confirm awkward.

Woofer Storm said...

segan nak jumpa blogger ni.sy bukan siapa2 bro...

mirmashi94 said...

mesti pmpuan kan? muahahaha ;D. aku rilek je jumpa kawan blogger siap salam salam kiss kiss. pipi je laa. lol ;D.

p/s: si adik beradik izzati telah aku jumpa. awkward? agak laa. tapi boleh laa berborak. not so awkward. mungkin sebab penggunaan dialek kelate antara kitorang. err, ada kaitan ke? lol =.=

Mishter Izwän said...

alahhhh. msti blogger ni pemalu jugak kan. .. chill la. belum get ready kot nk jmpe org yg tak kenal. nnti da jmpe oke letew

adan said...

bro ni mesti blogger pompuan kan..

untung ar blogger tu dapat naik kete merah.. hihihi..

*lama xlepak blog bro ni..rasa rindu lak.. hehe caya tak? sila pecaya ok..

selamat hari raya bro.. still raya lagi kan..kan.. nak duit raya.. heh..

Shila said...

jadilah batu tu...

aku prefer jumpa smbil makan2..

xde topik, bole suap makanan dalam mulut..hahahahaha..

gigiAriEma said...

Same ar, takut diam seribu bhasa je. Ko tgk aku aku tgk ko. Haha.
Kdg2 ade gathering blogger at sini pon tringin nk pg, tp pki kan tahap pendiam gg. Mati akai. Haha

Cikya said...

elleh kay_are elleh.

gua yang dah berkurun kat kL ni tak pernah ajak jumpa pom.

meh gath kat the mall esok.
gua nak balik rumah.
jangan pakai topeng sudah.

+, gua takde merah roda empat. ada kaki dua untuk jalan alhamdulillah.

takpe ker kr?

*serius tanya*

missha said...

adakah anda menyatakan anda seorang yang pemalu? err,,,.. haha.


ofkos perjumpaan kali pertama besenya awkward, tapi tak semestinya.. belum cuba blum thu :)

❤Mrs. Myra❤ said...

setakat nie, aku pernah jumpa ngan blogger2 lain..tapi tu pon melalui gathering je...:)
kalo nak jumpe secara personal neh, rase macam shy2 cat je :p

Zehan Ilyana said...

apa nak buat aku ni pemalu orang nya..:pppp

and nama penyanyi tu ejaan dia elyana okey elyana bukan ilyana...
sila eja dengan betul..:P


ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates