Wednesday, September 5, 2012

Orange Tension..


Orange tension.. Salam, seperti yang aku bagitau semalam.. ari ni aku nak jawab satu lagi soalan yang diterima dalam entri baru2 ni. Kalau ikutkan aku dah bagitau dah ari tu secara simple sebagai selingan dalam entri yang --> SINI Mungkin sekali lagi mesej tak sampai kat sume readers so takpe. Ape pun, jawapan untuk soalan tu hanya dua huruf so kalau aku jawab dan stop entri pastu memang tercipta r rekod entri pendek pernah aku wat pas bape tahun. Tapi, I'm not ready for that =P

Blogger yang bertanya tu bile aku kire ade dalam 3 orang so memang tak cukup rajin r aku nak letak banner blogger2 tu sume =P Ape pun, kepada blogger yang bertanya iaitu makcik bunga, makcik achik dan gak makcik purple.. soalan korang mengenai adik aku tu masuk universiti yang mane memang cukup simple jawapan nye. um <-- nampak tak memang dua huruf je. Universiti malaya, kebanggaan kami semua, bertambah para ilmuan, di pelbagai lapangan.. <-- tak sangka aku ingat lagi lagu ni.

To readers yang masih belum tau dan pernah blaja kat universiti ni dulu, aku pun merupakan student kat situ start tahun 2006 sampai 2010, satu cos ngan blogger femes suratan kebetolan nazirul hazwan tu <-- bangga 10 saat =P Time tu aku lepak kat kolej 2 yang asalnye diberi name kolej kediaman menara budi tapi disebabkan kedatangan aku kat situ, akhirnya name kolej telah ditukar menjadi kolej kediaman tunku bahiyyah. Aku stay kolej tak lame.. setahun je pastu aku dok kat luar.

Nak kate aku tak aktif, rase ade je aku join ape2 yang patut mase stay kat kolej tu. Kelab perpaduan melayu, minggu seni kreatif, jamuan raya dan ntah ape lagi tapi still tak dapat nak stay tahun berikutnye. Member sekolah merangkap roomate kat kolej tu keje die huha huha kat luar tapi time festival seni die main gitar dan dapat stay. Kalau tau baik aku tak masuk kelab pape, just join festival seni pastu jadi r pemain kastenet or tamborin yang berjaya. Confirm dapat stay kan? =P

Tapi sebaik sahaja aku start dok kat luar ngan bape orang member yang lain, memang aku dapati lebih jimat. Kepada yang tak tau, yuran kat sane memang mahal. Tambah kat certain kolej yang ade sediakan makan yuran leh cecah 2000++  So, mase tu baru rase lega tak dapat stay kolej. Dah jimat banyak tu yang start habit merase makan mahal. Ari ni nandos, esok kenny, lunch kat secret recipe, study kat burger king, bukak pose kat tony romas. Patut r duit jpa cepat habis =__=

For certain2 blogger yang turut mendaftar minggu lepas, confirm2 r sekarang ni mereka masih dalam minggu orange tension atau name manje nye orientasi. Kalau kat um, dorang panggil minggu haluansiswa. Mungkin sebab minggu tu merupakan minggu untuk siswa ngan siswi diajar menentukan haluan mereka <-- teori pandai2 aku je =P Paling best dalam minggu orientasi ni sape lagi kalau bukan encik dan cik fasi. Time ni r dorang nak wat macam2 permintaan yang ridikeles (-_-")

Satu task yang bese ade dalam minggu ni ialah mendapatkan tandatangan sume fasi. Salah satu bende yang aku kne wat untuk dapatkan sain tu ialah ngan propose sorang akak dari fac dentist. Tapi last2 aku nye propose telah ditolak kerana tak cukup romantik kate nye.. Damn! Bende tu nampak macam buli je tapi sebenarnya fasi wat camtu sebab nak ajar student baru jadi lebih sporting kan? Tapi walau ape pun alasan aku memang paling tak suka ngan minggu orange tension ni.. 

Suatu malam time orientasi name aku dipanggil oleh kem komandan. Name manje king. King ni memang garang gile mase tu. Die cakap aku ade wat salah so die suruh aku sebut ape salah aku. Rase salah aku kuar pergi kolej lain selamba je 1st day orientasi. Tapi lame dah lepas bende tu. Pastu bape name lain dipanggil dan ditanye soalan same. Tibe2 surprise! rupe nye fasi sume pakat wat prank kat student yang sambut besday bulan tu. Terharu besday aku disambut time orientasi ^^

Satu yang lain mase orientasi kat universiti ialah fasi akan ajar cheer dan macam2 sorakan. Mase last day, setiap kolej akan compete untuk tentukan cheer mane paling bersemangat. Sampai sekarang aku ingat lagi sume cheer tu. Sekarang ni time adik aku lak untuk rase ape yang aku pernah kne sepanjang aku orientasi dulu. So pandai2 r ye. Ape pun, pengalaman menjadi sorang student bagi aku satu sweet memories yang tak leh nak lupe. Setuju? Tak setuju aku hentam! =P 

Note: Sampai kne delete blog? Padah menaip ikut suka ati.. ish ish

25 comments:

Gdsbnga said...

peh peh lu panggil gua makcik T T aku jauh lagi muda dan comel dari kau tahu . hehehehehehehe

Anonymous said...

he he mmg waktu tension tu!

HeNRieTTa JoSe said...

ini dah kira adik ikut jejak abang lah nie....bagus la macam tu....UM mmg no 1...

Shila said...

aku xsuka minggu orientasi..

dan aku akan jadi pelajar paling pasif..

wakaka..

❤Mrs. Myra❤ said...

lama da tahu..lalalalala~

eh, bile nak bagitahu kaler baju raya ko..:p

saje nak wat orang berteka teki ekk :p

Unknown said...

Memang kalau dekat kampung kelantan raya haji lagi meriah, suka tengok orang kampung gotong-royong melapah. Kalau raya aidilfitri, biasa 3 hari je ada lawat melawat ni, lepas tu dah macam biasa balik - tak macam kat Johor ni marhaban sampai sebulan kan.

Ko kalau Heisei minat yang mana? Bagi aku Kamen Rider W superb, tapi ramai online suka Blade dengan Agito, terutama Agito. Yang Showa era tu tengok time sekolah rendah je la, so memori cite tu pun ikut nostalgia je.

Ko baca manga Kamen Rider Spirits tak? Best giler wooo.

aku HaniAsyira said...

aku tak suka minggu orintasi.. tp xdalah sampai kena teruk sgt.. cuma xsuka.. walaupun aku penah jadi fasi.. fasi yg baik.. hahaha..

apa yg sampai kena delete blog??

Sheila Adziz said...

wahh... seronoknyer dpt msk um...

Izwa Kamaruddin said...

delete blog?hurmm...dimana hak kebebasan bersuara?

Unknown said...

orange tension mse masuk U tak tension sgt..
tp orange tension mse masuk matrik mmg btol2 tension..

inche hlovate said...

minggu orientasi memg bosan tapi bila dah tak blaja mula la dok teringt kan

Kira Sakura said...

kan baik ko xyah aktif hahahaha... aku rasa msti kwn ko nyesal gila dpt stay kt kolej hahaha..

bab cheer tingat aku masa plkn dlu dorm memasing ada lagu dan sorakan time joging kena nyanyi smpi habis pusingan

نورعيم said...

um? nak btau kita uitm je. haha. takde motip.

paling menyampah kena mintak sign senior tu. dah tu muka senior kerek mcm u tu dia punya. muahaha.

berdendam dgn senior ni sbb dl teruk punya kena. haha.

#mesti kekal misteri. hikhik.

نورعيم said...

um? nak btau kita uitm je. haha. takde motip.

paling menyampah kena mintak sign senior tu. dah tu muka senior kerek mcm u tu dia punya. muahaha.

berdendam dgn senior ni sbb dl teruk punya kena. haha.

#mesti kekal misteri. hikhik.

Miss Purple said...

makcik yea...hoho..

yup2, paling tak suka minggu orientasi, tapi bila dah lepas, ingat2 balik, rasa kelakar pulak..hihik

NIZAM said...

masa minggu orientasi tu aku rasa nak maki je kat fasi2 tu sume. dah la aku takpnah duk hostel. nk bgn pg2 kul 5 mmg takla kan. sbb stress kot aku smpi demam. 2 3 ari gakla duk tdo je dlm blk. abg fasi tu jugaklah jaga aku, bwk g klinik sume.hahaha. sori ek abg fasi.

Hansyirah Takezur said...

ceh ingatkan mende orange tension tu. orientasi rupanya. best gila orientasi um kottt... aku nye orientasi gila boring. dah habis dah la. taklimat all the time. memang bagi extra time untuk aku tdo.. =="

Akue Achik said...

owh...UM..jauh laaaaa sgt2 dr tmpt study saya..hoho..

msuk form 1 kna orientasi,pndah skolah baru kna orientasi..

msuk form 6, dua kali kna ikut orientasi sbb pndah skolah dua kali..haha

tp xlma form 6 trus msuk ip..kena orientasi lagi..

dah muak kna orientasi..

tp m`orientasikan org tu best..wahahaaha

Afraa Ain Ahdia said...

tibe2 teringat zaman orange tension kat kolej.. *macamlah dah habis belajar.. brppp

vendoline said...

best la org smbut bufday reramai..syok woo

Liyaa Mf said...

Masa aku diploma & degree dulu sampai abes aku duk kolej. Even tak aktif aku akan wat rayuan duk kolej. Sbb UiTM duk kolej jimat gila. Yuran bape ratus je kut, takde r sampai cecah 2000++. Membe aku ajak duk umah sewa pun, aku tetap nak duk kolej. Baek kan aku? Haha! Tetiba.

Orientasi aku dulu rasa2nya takde r sampai kena buli kut. Biasa2 je kena gi aktiviti2 yg membosankan. Yg penting jadual pack -__-

Unknown said...

mmg tensi haha

Anonymous said...

hahha..aq pling benci orientasi kolej aq.Untung r dpt msuk U terbaik.

missha said...

tak suka orientasi, tapi suka mengorientasikan, haha.. dalm erti kata lain, jadi fasi.. muahaha :D

mirmashi94 said...

entri ni aku x baca habis. harap maklum. kau citer pasal kau duk um kan? aku bukan um. malas nak baca. haha. ayat mintak pelempang kan? tapi lelaki gentleman x lempang budak2 macam aku ;P.

p/s: sejak bila kau tempek blog aku kat bloglist kau? baru perasan. keh3.

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates