Friday, July 20, 2012

Find But Not Find..


Find but not find.. Salam sume. Aku tak tengok berita pun semalam tapi dengar nye memang confirm pose start esok. Kire nye malam ni dah start tarawikh r kan? So aku harap tahun ni ramadhan aku lagi baik dari tahun lepas <-- sedar diri banyak dosa T__T Err.. err.. sebenarnye aku nak mintak maaf kat korang. Secara jujur nye semalam aku memang tak blogwalking sesape pun. 10 ke 15 minit pas aku publish entri semalam, kebizian melanda secara tibe2. Sebenarnye aku memang dah expect pun bende tu jadi. terutama bile melibatkan "The Extremely Nonstop Depression Emotion Report".. tender.. tender..

Aku dah pesan dah kat bos aku cek r proposal tu ari selasa. Jumaat lagi dah bagi kat die. Tapi kate nye banyak mase lagi sebab tender closing rabu 4 petang so pagi rabu (semalam) leh cek. Last2 die tak masuk sebab ade hal lain -_- So, mintak orang lain cek. So, bile orang lain cek.. lain lak care nye so macam2 kne ubah. Tertekan aku, dah r mase tak banyak. Tapi nak wat cane, ikut je r.. ubah macam yang dimintak. Last2 dalam 3.30 petang baru sume setel. 30 minit nak hantar tender? Sempat ke? Nasib akak ofis bagi cadangan call tender committee dan lega, die bagi extension mase sampai kul 5. Nasib baik.

So, bile tender dah submit, ati pun lega. Kaitan ngan tajuk entri? Ni baru nak cite ni. Sebenar nye tajuk entri ni berkaitan ngan permintaan sorang kawan blogger aku. Pastu aku ade state yang aku akan cite pasal tu dalam satu note aku selit dalam entri lelepas. Memang mata blogger tu leh tahan tajam. Nampak jelas die note aku tu dan kate nye akan ku tunggu.. nanti tiba saat itu <-- ternyanyi jap =P Tapi kat sini aku nak mintak maaf r kat blogger yang kat bawah ni kalau penerangan yang akan aku bagi jap lagi tak memuaskan ati. Aku tak cukup info sebenarnye tapi bak kate orang negeri 9, eden torai <-- negeri 9 ke?


Blogger dan gak peng request.. nak kawin dah tak lame lagi =)

Sebab nak pastikan ape yang aku nampak tu betul, aku pun geledah r google sebaik mungkin. Macam2 keyword aku search. Start dari restoran kolam renang, kolam renang bahau, restoran kolam renang kiara square bahau dan sebagai nye. Tapi tak banyak info yang aku dapat dan not a single picture pun. So, aku cite based on ape aku nampak je ye? Mula2 name. Aku tak bape ingat tapi yang pasti name restoran aku makan tu "name pompuan" kolam renang. Aku pun tak ingat name tu. Maybe yaya kolam renang or hawa kolam renang kot. Tak pasti yang mane satu tapi antara dua tu je aku rase, Kalau silap sori.

Restoran tu terletak dekat pekan bahau. The only landmarks yang aku tau untuk cari restoran tu ialah kiara square mall, pasaraya yang ade dekat situ dan gak stesyen minyak shell. Lokasi restoran betul2 hujung mall tu dan gak belakang stesyen minyak shell. Nape name restoran ade kolam renang kat belakang, maybe sebab memang ade swimming pool kot belakang restoran tu. Time tu malam so tak clear sangat. Tapi memang aku notice macam ade laluan dan aku nampak loker2 untuk simpan barang kat hujung laluan tu. Cuma sebab laluan tu dah di grill (sebab malam kot) tak dapat r aku tengok ape ade dalam tu

Makanan bagi aku memang sedap! Tambah bile malam tu famili abang ipar yang blanje, 2x sedapnye ^^ Malam tu aku sempat rase tomyam campur, daging masak merah, ikan masak rempah kalau tak silap aku. Kailan ikan masin aku tolak tepi <-- tak bape makan sayur -_- Memang sedap tapi pedas tak ingat. Mungkin sebab negeri sembilan so memang masakan sume berapi nye. Tu je r rase nye, yang dapat aku citekan pasal restoran kolam renang tu. Malam tu first time aku pergi sane so nak cite lebih2, info pun tak banyak. Google pun tak membantu. <-- kata google ade sume info. Tipu!! =P So, harap jelas ye.  

Selingan pagi jumaat.. tahniah diucapkan!


Klik grow untuk tumbesaran, nyum2 untuk lebih tinggi =P

Alhamdulillah, adik aku yang number 2 telah berjaya mendapatkan tempat kat universiti same ngan universiti abang die yang cool dulu, kini dan selame nye =P Aku ade gak tengok pilihan2 yang die wat dan memang ape yang dipilih nye just sains komputer ngan kejuruteraan awam je untuk setiap universiti. Zaman aku dulu, sume course aku mintak janji sume course dalam satu universiti yang same. Result atas tu adalah pilihan kedua adik aku so means die tak dapat pilihan pertama die. Bagi aku takpe, rezeki lain still ade. Lagi pun memang tak mungkin adik aku leh beat abang die ni (sempat lagi riak ^^). Pasni once again um akan jadi umah kedua aku. Awal2 lagi mak dah pesan tengok2 adik kat sane nanti. Senang cite, um.. I will be back! Tarikh daftar 2 september 2012. Tu tarikh kamen rider wizard start bersiaran tu. So, nak hantar adik aku or nak tengok kamen rider wizard kat youtube? <-- terbaik nye abang -_- Owh ye, adik aku ade tanye2 aku cane nak apply biasiswa jpa tapi sebab aku dah lame tinggal dunia studi aku pun tak sure. Ade kate dah lame tutup so bile bukak nye? Ade sape leh tolong aku dalam isu ni tak? Please please please.. =)

Note: Aku nak cite something pasal sorang cosmate aku, maybe next time.. hmm

22 comments:

missha said...

selamat berpuasa~

tahniah sebab dapat setelkan tender :)

eden torei? errr..

restoran tu baru kot..haha..google tak sempat jjcm lagi kat situ..

tahniah adik number 2.

katanya Permohonan JPA atas talian (online) bermula 1ogos ..tp tak sure la:)

Unknown said...

Selamat menjalankan ibadah puasa ^^

Wow wow.. ni suma mesti pakar IT ni..sarjana muda sains komputer tu.... >____<

Izwa Kamaruddin said...

Salam ramadhan :)

Anonymous said...

buat tender bagai ni dah jadi antara rencah garam dalam tugasan KA. mmg penat o!

❤Mrs. Myra❤ said...

Bertambah sorang lagi pakar IT ..:p
Tahniah untuk adik no. 2 tu! ^^
ish3..
bole berkire2 lak antara kamen rider wizard ngan anta adk ..

kamer rider tu bile2 bole tengok la der...:p

wafiy suzly said...

aku bgntung ptptn jer, haha

Gdsbnga said...

cakap kat adik hang congrats . dan selamat menjalani bulan Ramadhan . semoga ramadhan tahun ni lebih baik dari tahun tahu yang lepas :))

Cendol said...

Salam Ramadhan juge.eh ini la belog bnyk selingan ni.huh tahniah ye adik ko tu.terer la sains komputer.aku kagum 2 minit!

Payeh Kuced said...

selamat puase..

google takde jantina kan ?

Noor Fatin said...

selamat berpuasa!! keh3~

tahniah untuk adik ko. tgk la abang dia smart mcm mana, mesti la tumpah ke adik ye dak?

cosmate? wow! cepat2, nak baca! hehe

Unknown said...

sy bsswa lain, so, x tngok jpa..

aizamia3 said...

akak lagi teruk.. dah nak habis sahur (masa komen ni dipublish) baru nak jenguk kat sini..

takdan nak bercerita bagai kat dlm blog sebab sibuk dengan urusan dalam rumah..

Liyana Izzati said...

UM? oooo okay.

Badrina Ibtisam said...

SALAM RAMADHAN!!! :)

vendoline said...

sedap makan..boleh bawak ramai2 berbuka kat sana

jemput join n promote my 1st give away

http://edyfee.blogspot.com/2012/07/my-first-give-away.html

Unknown said...

tahniah buat adik sebab berjaya menempatkan diri di UM...mayb pasni adik yg ke 3 pun akan ikut jejak yg sama :D

Zehan Ilyana said...

jeles aku tengok orang yang dapat sambung belajar kat um ni..huhu..

err.. gila stress kalau kena ubah kerja last minute, nasib baiklah siap..
kalau lah aku, oleh sebab aku ni jenis menggelabah lebih, ada kemungkinan tak siap2..huhu..

salam ramadhan, kr..:)

Abu Bagi said...

proposal apa wey.. sabarla bnyak kena ubah.. tapi siap gak akhirnya..

tahniah but adik no 2 ko.. semoga sukses kelak..aminn

CikTeddyCorner said...

edeh..citer psal mkanan lak..dh terbayang dlm kepala.haha

eh2 tahniah buat adik kr,cik pon sains komp gak tp kat ump,pahang la..hehe

Hansyirah Takezur said...

tahniah adik ko dapat um! sebaya ngan aku ke? haha.

fuuh. nak apply jpa tu, mesti result tebabom. tahniah skali lg.

tak salah aku jpa bukak 1 ogos nanti. tp aku xsure sangat. suh dia usha2 gak laman web ni:

http://esilav2.jpa.gov.my/

ek eh. kamen rider tu yg dihighlight ye. lawat aku jugak. aku daftar 1hb sept kat usim. haha

Kira Sakura said...

haaa trima kasih sbb melangsaikan curious yg melanda aku.. hihihi... erm tak pun kan restoran diorg tue dulunya kolam renang.. err err memandai aku jer :p

say tahniah kt adik ko ye.. :)

Liyaa Mf said...

Tak pernah dengar lagi pasal restoran kolam renang tu. Tp aku rasa aku caya yg makanan situ sedap kut. Err ntah. Maybe sbb n9 terkenal ngan kepedasan, sedap r kut. Hehe. Leh r nnt try. Err bila lak aku nak gi n9 tu. Haha!

Congrats kat adek kau. Cakap dea blaja rajen2 okeyy! Mesti best kan dpt selalu gi balek U tempat kita blaja? Cam mengimbau kenangan kan? ^^

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates