Thursday, January 3, 2013

25 Random Facts About Me..


25 random facts about me.. Assalamualaikum, pada tahun lalu aku telah di tag oleh dua orang akak untuk wat satu task yang same. Tapi atas kebizian dan gak sifat malas yang melanda, cuma tahun ni baru aku berkesempatan untuk buat task tersebut. Ape pun "time kasih banyak banyak" aku ucap kepada dua orang tersebut yang "tersangat sangat r baik hati kemain" sampai sudi mengetag aku.. 

Actually, ade syarat yang aku kene patuhi bile nak wat task ni iaitu:

"Sebaik sahaja anda telah ditag, anda rasa untuk menulis nota, dengan 25 perkara fakta, rawak, tabiat atau matlamat tentang anda. Pada akhirnya, memilih 25 orang untuk ditag. anda perlu menakrifkan orang yang tagged anda. Jika saya tag anda, ia adalah kerana saya ingin tahu lebih lanjut mengenai anda. Kerjasama anda amat dihargai" -- Ehsan daripada google translate +__+

Tapi rule dibuat untuk dilanggar =P so bab tag orang tu aku skip je r ye? 

First - Stage name yang aku guna (Ko ingat ko artis? =P dalam blog ni ialah kay_are. So cane leh dapat kay_are? Name betul aku yang tengah tengah, khazreel tu, aku amek awalan suku kata k dengan r dan untuk nampak lebih bergaya.. kononnye, aku ubah k jadi kay, r jadi are.. jadi r kay_are. Bergaya kan? =P

Second - Aku ni anak yang number dua dari lima orang adik beradik. Dengan senang cakap nye, dekat bawah aku ade lagi dua orang adik pompuan dengan sorang adik laki. Tapi still kakak aku memanggil aku dengan panggilan "adik". Terbukti dekat situ yang aku memang kelihatan muda remaja kan? ^__^

Third - Sifat ingin tahu yang sangat tinggi menyebabkan aku pernah sekali pegang ekzos motor abah aku yang mase tu baru je lagi dimatikan enjin nye. Hasilnye, memang menjerit r aku lepas tu. Sekarang baru aku percaya yang ekzos motor yang baru dimatikan enjin memang sangat panas. Tak caye try sendiri.

Fourth - Waktu kecik dulu aku memang malas nak pergi sekolah tadika sebab bagi aku tak best dan tak mencabar. So, akhirnya aku end up dengan sekolah tadika setahun je.. tu pun time kasih kepada sebotol sos yang membantu aku mengubah persepsi aku tentang alam persekolahan.. ye r sangat.. +__+

Fifth - Pernah menipu adik aku yang number empat dengan cakap dekat die yang whiskas, makanan kucing tu boleh dimakan manusia. Adik aku yang masih kecik lagi mase tu percaya cakap aku dan menelan beberapa kepingan whiskas. Aku pulak memang gelak je r sebab berjaya menipu adik.. =P

Sixth - Sifat riak yang tinggi dalam berbeskal menyebabkan aku dapat parut dekat bahu belah kanan. Sume disebabkan rilek je makan sambil bawak beskal dan tak sedar ade bonggol kat depan tu. Tau tau je aku dah terlentang menghadap jalan. Memang best betul rase nye. Sesape nak tau cane rase boleh tiru aksi tersebut.

Seventh - Pernah menjadi mangsa serangan air panas disebabkan sekeping penutup everyday tin hijau yang entah cane boleh jatuh mase aku tengah sibuk bancuh air. Memang sampai sekarang aku masih tertanye cane penutup everyday tin hijau tu boleh langgar cawan ade air panas tu sampai jatuh? Kuat betul!

Eighth - Mase sekolah rendah pernah dilantik sebagai pengawas yang bertugas menjaga kantin. Jawatan tu aku gunakan sebagai alasan untuk kuar rehat sepuluh minit lagi awal dari pelajar lain. Tapi still mase budak budak dah kuar rehat, aku tak jage pun barisan dan terus makan dengan rileknye.. Err..

Nineth - Pernah sekali pengsan mase bertugas jadi mc dalam satu perhimpunan dekat sekolah rendah. Sume nye disebabkan tak sempat nak sarapan sebab tak prepare ape ape lagi untuk perhimpunan pagi tu. Hasilnye, aku telah diblanje makan oleh cikgu pj aku dekat kantin sekolah selepas perhimpunan pagi tu.

Tenth - Ade sekali mase zaman sekolah rendah aku terpakse stay up sampai pukul tiga pagi sebab nak siapkan buku log pengakap untuk pergi perkhemahan keris perak. Siap kene ceramah lagi dengan family aku sebab tak nak siapkan buku log yang memang tebal tak ingat tu awal awal. Dah malas nak wat cane kan?

Eleventh - Menjadi student yang pertama telah muntah mase orientasi dekat sekolah asrama. Sume nye disebabkan makanan dewan makan yang pada waktu itu memang "sedap sangat nak habaq mai" sampai kan aku tak dapat nak time pun makanan tu dalam perut. Nasib lame lame dapat besekan gak.

Twelveth - Aku paling minat subjek matematik, tak kire r matematik moden ke matematik tambahan ke.. asal namenye matematik, memang aku minat sangat. Minat aku yang mendalam dalam matematik ni sampaikan kadang kadang cikgu pun suruh refer aku bile ade student tanye penyelesaian matematik ni.

Thirteenth - Aliran muzik yang aku layan dari aku kecik ialah rock kapak kemudian beralih kepada muzik nasyid (Taknak caye sudah =P lepas tu aku telah change ke hardcore metal (mcr, linkin park, muse, soad) dan yang terkini dan terlatest aku telah tertarik untuk melayan dan mendengar lagu lagu korea. Best weh!

Fourteenth - Sangat suka mendownload movie setiap kali ade kesempatan dan kadar internet yang laju, tapi still lebih berminat untuk tunggu movie yang didownload tu kuar dan tonton dekat tv je daripada tengok movie yang dah didownload tu dalam laptop. Korang rase perangai yang macam tu pelik ke normal? Err 

Fifteenth - Seorang yang memang gile kamen rider sejak dulu lagi. Terlalu gile sehinggakan ape ape je bahan media yang related dengan kamen rider, pasti akan dicari sampai dapat termasuk r cdbox cite kamen rider full episode, magazine, lagu, movie, gambar, klip video, etc. Nak pinjam bak sini singgit..=P

Sixteenth - Memasang cita cita untuk membeli sekeping heritage cherry sunburst gibson les paul standard pas tengok anime k-on. Harga dalam 3k kot kalau tak silap aku. Sape yang baik ati nak blanje? =P Ade sesape yang tak tau ape mende tu? Tak tau sile rajin menelaah google. Pastu belikan untuk aku boleh? 

Seventeenth - Tak pernah ade rase minat yang mendalam untuk memiliki sekeping blackberry, iphone atau pun galaxy yang bagi aku kebanyakan nye bersaiz besar kemain. Aku sampai sekarang lebih prefer enset sony yang mempunyai bentuk lebih kecik, solid, molid dan senang nak simpan dalam poket.

Eighteenth - Aku ni sorang yang garang lagi pemarah cume selagi boleh control, aku control. Tapi bile satu tahap tak boleh control dah, memang akan meletup habis. Mase tu memang sorry r kalau nak nasihat aku ke ape kan. Memang takde nye aku nak time nasihat sesape mase tu. So jangan buat aku marah! =P

Nineteenth - Minat dalam kpop sampaikan aku tengok mv same ulang ulang just sebab nak kenal muka sorang sorang. Sekarang ni, kalau setakat nak bagitau name member dalam 2pm, 2am, shinee, super junior, bap, btob, cnblue, ftisland, b1a4, etc dan paling latest c-clown tu memang dalam tangan je.. (Riak =P

Twentienth - Kriteria utama aku dalam pemilihan novel untuk dibace ialah hero mesti jenis kepala batu dengan ego tahap petala lapan, heroin pulak either layan je hero tu tak pun lawan balik. Jalan cite yang lebih kurang same, aku tak kesah sangat sebab memang standard r macam tu kalau dalam novel kan?

Twenty first - Sangat rajin untuk discover bende bende pelik yang orang jarang nak buat. Sebagai contoh mase zaman frenster dulu pernah wat overlay layout sebab nak nampak lain dari yang lain dan yang terkini rajin kemain nak mathch kan dp dengan timeline yang digunakan dalam akaun facebook aku.

Twenty second - Mase lapang time aku malas nak kuar jenjalan, bese nye aku guna untuk membuat konsert sendiri sambil bermain petik gitar. Setakat ni ade sorang je r blogger pernah dengar aku melalak.. tapi yang fly me to the moon tu aku pun tak tau entah bile r boleh disetelkan. Aku skip je lagu tu boleh? =P

Twenty third - Komik yang menjadi bahan koleksi aku mase zaman asrama dulu ialah senjata misteri yang berasal dari hong kong. Aku kumpul komik tu just sebab nak tau rupa bentuk sepuluh senjata misteri dengan sepuluh senjata syaitan yang menjadi element utama komik tu. Ape pun, komik tu memang best weh!

Twenty fourth - Pernah seludup keluar komik dari satu kedai buku beberape kali mase sekolah asrama dengan jaya nya. Sume nye disebabkan ade sekali aku dah bayar harga komik dalam kedai tu, tapi kedai tu cakap belum bayar lagi dan aku kena bayar lagi sekali untuk komik yang same. Akibatnye? War declare!

Twenty fifth - Seperti yang korang nampak, berjaya sudah aku setelkan task yang diberikan. So dekat sini aku nak ucap time kasih dekat akak shasha yaacob dengan akak nor syahidah (Aku perasan muda ^^ yang sudi mengetag aku dengan ucapan nak tengok aku garang, berani r tag aku lagi lain kali.. =P 

Aku tak tag sesape tapi sape tak tau nak update ape boleh try wat task ni ok? =)

23 comments:

Kira Sakura said...

disebabkan ko dah taip pepanjang aku nk buat task nie malas. jadi aku reply dari fakta ko jela blh :p

1) sama macam aku nama Kira je tapi sebab aku rasa satu masa dulu mmg pesyen org tmbh2 huruf ikut suka hati aku pun tertambah jugak jadi Kiera :p

2) ko sama mcm abg aku. ank no dua. ada sorg kakak, dua adik pmpuan dan sorg adik laki. mmg sama kn dgn abg aku.

3) yg ini aku cuma nak ucapkan hahahahahahahahahha padan muka ko!! :p

4) botol sos nie memang mengganggu tido mlm aku. mohon ko ceritakan dgn lebih lanjut pleaseee

5)ntah2 ko pun pernah kena tipu dgn kakak ko mcm ko tipu adik ko tue :p

6)aku pun penah jatuh basikal. eksiden dgn kereta. masa tue baru putus cinta masa zaman hingusan budak sekolah dlu. masa jatuh tue pejam mata konon pasrah sebab sedih sangat putus cinta. dasar budak xckup akaiiii =.=

7) aku syak adik ko buat pedajal sbb ko pedajal dia suh mkn whiskas :p

8) klu dlu masa sekolah aku nk jadi pengawas pasal nie la. pasal blh kuar mkn awal =.=

9) boooooo buat malu je pengawas pengsan hahahaha :p

10) hahahaha sama mcm aku kena siapkan buku log puteri islam. tp aku bukan mcm ko. aku rajin lg dari ko dh buat awal2 *riak* :p

11) apsal? pedas sgt? ke acena. ke ke. haishh cite la smpi habis

12) aku pun sama lg minat mengira dari menghafal. sbb tue aku tak suka sejarah. sejarah tue mcm ubat tido la untuk aku hahahaha :p

13) dah aku agak dah Kpop tue mesti ada terselit jugak =.=

14) aku syak ko rabun terok pasal tue xmampu nak tgk ikut lappy :p

15) lalat tue jugak yg ko minat x abis2 kan =.=

16) =.=

17) tab tue snang nk on9 besar sikit. xyah usung lappy dah. ok tak alasan tue :p

18) :z (muka orang bariskan giginya semasa ketakutan) :p

19) weiii xabis lagi ke pasal Kpop nie :p

20) ko ada baca 7 hari mencintaiku dengan Awak Suka Saya Tak? dh ke belum. klu belum aku suggest baca yg itu

21) ritu aku try buat DP tue last nya aku give up sbb rumit =.=

22) aku syak mesti Norainsyah yg penah dengar kan :p eh mana adik tue skang ek? sihat ke dia?

23) yang ini aku tak reti nak komen. sbb besanya la as gegel aku kan sopan xbaca yg ganas2 nie *sila percaya* hahahaha :p

24) weiiiii itu tak dikira mencuri ke? kalau dah bayak komik yg ko bwk kuar. kalau satu balas satu tue adil la. ke tak jugak? :p

25) sekian aku yg rajin mereply satu2 :p

Unknown said...

xmampu aku nk wat task ni weh

mekasih jela

ab kpop tu mmg agak riak

mohon dngr tgu tvxq plak

best

Unknown said...

xmampu aku nk wat task ni weh

mekasih jela

ab kpop tu mmg agak riak

mohon dngr tgu tvxq plak

best

aku HaniAsyira said...

perghhh,, siap ada penerangan lagi.. macam ni ke member sekampung aku?? ish2..

ko mang suka cari perhatian di khayalak ramai ei,.. pengsan lah, muntah lah...

ok, aku tak buat ko marah..

Unknown said...

best2..nice facts lol.. :D

faa_razak said...

yang pasal kay-are tu . ha'a bergaya sangat ;p

hmm , kelihatan muda remaja ? statement perasan di situ .

tadika pun malas , nasib baik jadi engineer jugak . kehkeh .

mmg abg yang suka membuli r kan . tak pasai si adik tu telan whiskas . kejam

last , mohon lain kali jangan riak , kang parut kat bahu kiri pulak

Unknown said...

1st: aku hanya minat filem boys over flower...yg lain bab korea memang aku xlayan...

2nd: aku suka likin park...sbb pengaruh buruk abang2 aku memandangkan adik bradik aku 5 lelaki...aku je ppuan dgn kakak aku..tp aku paling suka simple plan dgn kris allen...kalau xpernah dgr sila google (perli disini ye)

3rd:zaman kat sekolah aku pernah pengsan sbb merentas desa macam hape tah...lgpun masa tuh aku baru lepas sembuh dr operation kot...hasilnye?? addmited semula ke hospital...

4th: pe ke panjang sampai 25 benda ko cerite...hahaha...pening aku...tapi bab ko tipu adik ko pasal whiskas tuh emmang kejam la..kalau abg aku buat cmtuh...memang dah kenal hempuk dgn aku...

5th:aku benci addmath dan math...tp kalau ko tanya biology...science...chemistry...cehh,..pejam mata aku buleh jawab lah...meriak eh...=P

6th:masa tadika...aku menangis hentak kaki malas nak sekolah...jadi umur 6 thun baru aku masuk tadika...tp heran juga...otakku tetap cerdik...wlpun lmbat masuk sekolah...hehehe bangga sikit :p

7th: nama sebenarnya aku panjang...aku dpt inspirasi nama cik kakiketawe melalui encik mimpi punya blog...kalau encik mimpi suka layan blue sambil buat lagu..aku plak suke ketawe dan cuba sentiasa ceria...dan member suka cakap aku ni kakiketawe..maka terciptalah nama ni...

8th:ok...komen aku tamat di sini =)

outbound malang said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

Gdsbnga said...

Jahatnyaaa kauu bagi adik kau makaan whiskes . Ish ish . Boleh pulak tu adik kau tahan makan lebih dari sekeping . Aku bau mulut kucing aku pun tktahan . Bau ikan kuat benau . So kalau dia tengah memanja dgn aku ttbe dia bukak mulut nak meoow meooww ke apa memanglah aku tolak dia ke tepi . Busuk . Haha .

Nadia Johari said...

pergh jnuh bc..amik kesemptn mse jg pngawas jg kntin..yang whiskes xleh blah..nsb x kercunn mknn budk tu.bab pengsan tu mesti nervous sgt tu time nk jd mc..hoho..bab k pop..ermm..nad x lyn sgt lor..

misz aisya said...

bile bce entry ni, aku mcm;

mak aihhh rjin btol mamat ni buat entry cenggini.

dan spnjg pembacaan aku, asyik 'owhhh', 'lahhh yeke', dan 'hek elehhhhh'. haha

-khazreel. sdp nme kau.
-aku mmg dah agak kau ni laki yg garang. tp aku pelik cmne kau boleh minat korea dan bce novel.
-ko minta maths?? aku ni anak tiri maths kalau ko nak tau. :)
-msti Ain kan yg pnh dgr kau nyanyi. haha. so how is she? nak aku jge kan dia ke? aku kan dekat je ngan dia.haha.

sekian~

mirmashi94 said...

typical perangai of lelaki, susah nak marah, tapi once marah, meletup habis kan? that's why aku takut ngan lelaki. haha. over tak statement takut ngan laki? ;P. LOL.

p/s: teringat penah kena 'terajang' ngan ayah sebab suka sangat kacau adik sampai nangis. -.-. mesti ayah aku dah lama simpan nak marah aku kan? lol.

NIZAM said...

Hepi new year ;) harap2 ko bahagia la slalu k. apa name girl yang ko cite tu? apa cite bro? hee. cbuk je kn aku ni.

p/s: aku punye habit kalo suke movie itu, akan aku ulang tgk spoloh kali. habit apakah ini taktau la. haha.

نورعيم said...

hahaah terbaik la komen kak kiera tu. haha.

tak mampu la den nk buat 25 fakta tu. tp hoii berani bulu adik yg kecik tu. sian dia tak pasal makan whiskes tu. heh.

sy setuju part iphone dan sama waktu dgnnya tu. apa kejadahnya guna besar, nk bwk pn ssh.

kesimpulanna, tak mampu nk komen2 panjang2. haha.

THE AUTHOR said...

Tak larat aku nak buat 25 fakta tentang diri sendiri..huhuhuh
Good luck..hehehehe

Unknown said...

aku tahu ko memang suka mengarang ayat panjang cam gini..
aku suka gak dengar lagu korea hari2.. tapi tak tahu pun nama2 ahli kumpulan tu... setakat dengar aje..
ko garang sangat ke..?
ni yang buat aku takut nak komen lebih-lebih ni... :p hahaha!

Anonymous said...

wah byk info diri ni hehehe

adan said...

part ko tipu adik tu memang nakal level kejam bro.. hahahaha... mesti adik ko rasa sedap je makanan kucing tu kan.. haha

Zehan Ilyana said...

err...whoaaa...
kejamnya kau gelak lepas dah tipu adik kau makan whiskes tu...tsk...
apakebende heritage cherry sunburst blablabla tu?
*blur.

aku satu sampai 25 : Malas.
kahkahkah..:p

Liyaa Mf said...

Sume facts pasal kau ni aku rasa aku percaya & aku leh terima. Kalau kau tipu pun bukan aku tau #_# Cuma yg drpd dulu aku macam rasa antara percaya ngan tak, tak sangka ek kau memang peminat tegar kpop. Minat yg leh tahan menggila lak tu. Sampai igt sume nama dlm group tu. Maybe sbb aku tak minat kpop so macam tak sangka kau minat kpop camtu skali :D

Fact ke25, kau men tipu. Takde fact kat situ! :D

czueka zulaikha said...

banyak fact cerita dari sekolah rendah and zaman muda2 je haha

nampak la kat situ kenakalan dan kepoyoan kau hihi =)
satu perkara yang kita sama tang ekzos tu hahaha.. aku lagi dasyat bajet kuat, pergi taruk kaki kat situ.. pergh.. tidur 2 hari nak hilang sakit. sampai sekarang kesannya even dah taruk macam2!

saljihitam said...

macam temuduga calon suami je. kehkeh

missha said...

panjang T.T.. rajinn amatt.huhu

baca semua, tapi tak larat nak komen semua..zzzzz..

:D

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates