Friday, January 4, 2013

Free Item Free Soul..


Free item freee soul.. terlebih dahulu, assalamualaikum. Kalau kita tanya kat orang ramai, makanan ape yang best? Lagu ape yang best? Movie ape yang best? dan ape ape je soalan lain yang berkaitan dengan ape yang best, macam macam jawapan yang kita boleh dengar kan? Sebagai contoh, kalau tanye makanan ape yang best.. mungkin ade akan jawab mi rebus, nasi ayam, soto dan macam macam jawapan lagi. Tapi ape yang akan buat sume yang aku state dekat atas tu jadi tambah best? Setuju tak kalau aku cakap sume tu akan jadi lebih best lagi kalau kita dapat secara percuma!

Lumrah manusia memang suka bende bende yang percuma atau free ni. Sebab tu ramai yang beratur depan outlet baskins robbins mase bulan pose ari tu. Sebab ape? Sebab nak aiskrim percuma. Sebab tu gak r ramai yang beratur depan mcd waktu pagi bape minggu lepas. Nape? Sebab nak makan "benjo" percuma. Even bende tu just semurah murah bende sekalipun, asal percuma mesti orang sanggup wat ape je untuk dapatkan betul tak? Even kene beratur panjang pun not a big deal asalkan dapat barangan free tu. So, ari ni aku nak cite pasal something aku dapat secara free!

Cite nye camni, ade satu ari tu mase aku jenjalan dari blog ke blog lain.. tetiba aku rase nak menerjah satu blog ni. Blog ni aku rase ramai blogger dah tau sebabnye, setiap kali aku jenjalan dari blog ke blog selalu je aku nampak blogger letak blog tersebut dalam bloglist dorang. So, entah cane aku rase nak view blog tu ari tu. Kalau nak aku cite pasal isi blog tu, aku rase kebanyakannya berkisarkan cinta. Cume, yang menariknye, cite cinta dalam blog ni bukan r cite cinta yang asyik jiwang memanjang yang wat aku nak bace pun tak semangat. Blog ape? Boleh tengok kat bawah:


Blog yang aku maksudkan, klik untuk terjah =)

Dengan follower blog yang dah lebih dari 7000++ dan terus bertambah, confirm banyak blogger kenal blogger atas tu kan? Memang aku nampak blog tu banyak cite pasal kisah cinta tapi dari banyak sudut yang berbeza. Ade cite sedih, hepi dan kadang kadang sweet. Selain tu, ade gak r cite cite lain berlatarkan hidup seharian yang aku rase based on pengalaman blogger tu sendiri kot. Macam korang tau, aku kalau rajin akan bace dua, tiga entri dalam blog yang aku singgah dan hasil membuat pembacaan blog yang macam tu aku jumpe satu pengumuman yang menarik iaitu:


Dah tamat tempoh, saje tak nak bagitau awal sebab nak dengki kat korang =P

Lumrah manusia macam aku yang memang tertarik dengan ape ape je bende yang percuma, memang takde r aku nak lepaskan peluang tu kan. So, tanpa pikir panjang aku terus log in email aku.. wat ayat sopan sikit pastu send kat email atas tu. Dalam hati, ade gak rase segan sebab baru je singgah blog tu bape kali je kan.. bukan pengomen tegar pun, kenal pun tak. So, aku takde r berharap tinggi pun email tu akan dilayan. Esoknye, rutin harian aku pagi pagi.. cek email dan aku nampak email blogger tu. Terus aku bukak dan time kasih r aku ucapkan kat blogger tu ye =)


Aku tunjuk cover depan untuk tambah dengki =P

Setebal 65 muka surat, memang hadiah yang terbaik dari tuan blog untuk readers blog dia. Aku dah habis bace dah pun zine jiwa ni dan aku tertarik dengan kreativiti tuan blog dalam sesetengah karya dia yang mana dia guna ayat dengan hujung ritma yang sama. Sebagai contohnya, boleh aku lihat dalam karya bertajuk "bahagia" dan "ujikaji" Secara keseluruhannya, zine ni banyak mencitekan kisah cinta dan gak kehidupan dari kaca mata tuan blog sendiri. Cara penulisan memang lain sangat dari cara aku menulis. Ditambah lagi dengan free.. bertambah lagi r bestnye.. ^^

Baru kejap tadi aku singgah bace entri dekat blog atas tu dan memang aku ni bertuah agaknye, sekali lagi aku terjumpe pengumuman penting dari tuan blog yang memang menarik betul r. Tuan blog nak bagi hadiah lagi iaitu jiwa2. Cane rupe jiwa2 ni aku tak tau lagi, tapi peluang macam ni jangan dilepaskan. Offer kalau ikutkan ari ni tutup dah tapi rase nye tak salah nak cube nasib kan? Nak tau dengan lebih detail korang boleh klik --> SINI Ok r ye, aku nak hantar email dekat blogger tu, mane tau terbukak hati tuan blog nak send kat aku even tamat tempoh dah. Tu je. Salam =)

19 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

dua dua pown dh tutup....sedey.....huhuhu.....chantek lew cover zine dia...rietta xpndai nak mencoret....

Unknown said...

wei best ke?? dengki pulak aku tengok nye...ada macam novel tak?? orang kedekut memang simpan engsorang kan?? =P

eh,tp aku bukan nk riak la kan...aku tak suke sgt benda free..contoh ais cream tuh...xde keje lah aku nak beratur panjang semata2 nak benda alah tuh...benda tuh boleh beli...eh..tp kalau tuti fruti bg free nak juge aku...hehehe...sbb aku xsuke kerana smtime yg free tuh tak elok barangan nye..so aku lebih suke beli guna duit sendiri dan dapat kepuasan... ohh...terlupa pulak...ada satu benda free yg aku suke... hadiah yg orang bagi...hehehe...kira benda free kan?? =P

Gdsbnga said...

Elehhh aku dh ade lama dh zine jiwa tuu sebelumm kauuu :p hahahahaha blog dia mmg best ah . Aku siap godek post dia yg lama - lama . Best sgtt weii . Pandai gila dia buat ayat . Kan kan ? Sila angguk . Haha

Anonymous said...

nanti nak pelan2 terjah lah

Zubaidah said...

zine jiwa tu sebenarnya ape? owh, hahaha..... ko suke benda yg free eh? ko beratur sekali x time nak dapat benjo free tuwh

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Salam.

Aku baca ni.
Aku baca komen kau kat blog.

Dah balas juga email kau.
Kalau kau boleh balas email tu dengan menjawab soalan yang aku tanya dalam tu, kau boleh dapat apa kau minta :)

Unknown said...

dengki betol ahaha..dengki dengki dengkiiiiiiiiiii..wahhhh overrr..

Admin said...

suka pena zara :)
template baru tu.. hehe

adan said...

benda free mmg best kat dunia ni..

kalau la aku leh dapat bahan bacaan berbentuk buku dgn percuma kan best..

bila masuk shoopping complex mesti singgah kat popular jap.. rasa nak tido je dalam popular tu.. tersangat banyak buku..kan best lau kita leh pilih2 buku mana yg kita suka n tak perlu bayar,, haha :p

say to easy=) said...

blog dia memang best :)

cinta siswi said...

haha.. sape tak suke barang free.. even brang tu kite mampu beli.. free is the first option yg dtg dlm minda.. haha.. :p

#empunya blog itu sorg cikgu kan.. :)

misz aisya said...

aku dah lame follow kak zara ni. dan mmg aku trtarik plus admire penulisan dia.

dan aku ade beli novel terfaktab sbb nak baca tulisan kak zara.

bezanye aku dgn kau, aku pemalas.mls nak hntr emel, nak buat entry khas ke(sbb tu aku xprnh join sgmen). kecuali kalau org tu bg terus kat aku tnpe perlu aku usaha ape2. haha teruk kan?

THE AUTHOR said...

Kena terjah blog ini ...7000++ follower huh!!!

نورعيم said...

saje je kan btau lepas dah tamat tempoh. haha.

ni geng2 terfaktab kan? xlayan sgt sebenarnya. hihi.

HeNRieTTa JoSe said...

Psss....ntah lew....tourist guide yg gtaw dorg kt sna paggil itik liar....tp rupa dia mmg macam bangau cuma besar sket n hitam...rietta pown bru pertama kli tgk....

Unknown said...

saje la tu nak kasi orang jeles.. :p

barang free sapa yang tak nak...
tapi kena tengok juga apa barang free tu... bukan main tibai aje...

aku HaniAsyira said...

aku suka benda2 free ni..

Kira Sakura said...

kau tak nak ke kasi pape yg free kat aku? hahahaha :p

Liyaa Mf said...

Kau ni kira murah rezeki kut. Asyik dapat free je. Grrrr. Eh, tapi cover Jiwa tu cantek la. Haish! Aku teringin gak konon2 nak tulis zine ni. Cewwah! Tapi macam tak konfiden je ada yg sudi baca. If ada pun, jenis nak mintak free jek r cam kau ni :P Cheh, org yg dah glemer & berbakat pun sudi bg pree. Aku yg takde bakat ni awal2 ada hati nak berkira. Hahaha!

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates