Friday, January 25, 2013

Modification..


Modification.. Assalamualaikum. Ade tak yang perasan sejak pagi tadi korang tak dapat nak excess blog aku ni? Kalau takde.. err ok.. (Sambil menahan rase pasrah dalam diri) Kepada yang kot kot notice dan nak tau kenapa aku hide jap blog ni, sume disebabkan aku telah decide untuk membuat beberapa perubahan dan penambahan dekat blog aku ni sempena tahun baru kali ini. Sebelum aku cite lebih lanjut tentang beberapa perubahan, kat sini aku nak mengucapkan salam maulidur rasul dekat sume readers yang rajin menerjah dan bace entri dalam blog aku ni.. =) So, ape yang telah aku modified dan telah aku add dalam blog aku untuk tahun ini? Nak tau boleh bace kat bawah.

New template, new header with new quote??

Seperti yang korang boleh nampak, kaler gelap blog aku yang sebelum ni telah diganti dengan template yang ade sedikit kaler merah kat dalam die. So, untuk match kaler template yang baru.. aku telah memaksa adik aku yang memang terror guna photoshop tu untuk wat header yang baru untuk aku. Kali ni, aku telah add up objek merah takde name sebagai hiasan dalam header aku. Mask yang jadi trademark masih aku kekalkan dekat situ tapi untuk header aku yang number tiga ni, sekali lagi aku telah gunakan quote yang berlainan dan kali ini lepas lame pikir, aku decide untuk guna "Life is what we need to construct, since its not just simply a contract." sebagai quote bagi header aku kali ini.

No more facebook badge to be displayed.

Aku decide untuk remove gadget facebook badge aku dari blog. Antara reason aku wat macam tu ialah aku plan untuk pisahkan balik life aku dalam facebook dengan identiti aku dalam blog, macam yang pernah aku wat sebelum ni. So, mane r tau kalau ade readers baru untuk blog aku nanti in the future.. bagi aku cukup r kalau dorang just kenal aku melalui penulisan aku. Dengan kata lain, aku nak develop balik imej aku yang misteri dan tak diketahui mane mane blogger sebelum ni (Nampak sengal dekat situ kan? =P Tambah lak, aku memang dah jarang berfacebook.. so bagi aku macam takde point lak aku letak badge tu untuk orang add aku tapi sebulan pastu baru aku approve.. err.. +__+

Reference bloglist decrease into ten.

Untuk yang masih tak bape jelas, dekat sini aku nak jelaskan.. bloglist name mocha dengan latte ialah bloglist yang aku namekan reference bloglist. Aku namekan macam tu disebabkan blog yang terdapat dalam mocha dengan latte ni merupakan blog yang bagi aku boleh dijadikan reference bagi blogger baru yang masih mencari arah dalam penaipan blog. Tapi, untuk tahun ni.. aku decide untuk tinggalkan blog reference yang pada asalnya dua puluh menjadi sepuluh je.. lima blog lelaki dan lima blog pompuan. Bagi aku, sepuluh blog yang aku tinggalkan ni dah cukup untuk dijadikan reference bagi blogger baru. Tambah lak, beberapa blog reference lain aku nampak dah tak aktif menaip lagi.

Bloglist modification and debut of coffee.

Aku dah check bloglist aku dan aku dapati beberapa blog dalam certain bloglist dah tak exist lagi. So, memang takde pilihan.. aku terpakse remove blog tersebut sebab bagi aku no point untuk simpan url blog dah tak wujud kan? Untuk samekan balik bilangan blog dalam setiap bloglist.. aku dah ubah beberapa kedudukan blog dalam bloglist.. dan seperti yang aku pernah state dalam note entri sebelum sebelum ni, aku telah tambah satu lagi bloglist yang diberi nama coffee. Seperti sebelum ni gak, aku sendiri telah decide blog mane yang aku nak masukkan dan diharap coffee takkan malas macam akak dan abang senior dorang dalam chocolate, vanilla dengan cappuccino tu ye? =P

Akhir kata, tu r antara perubahan yang boleh korang nampak aku buat untuk blog aku kali ini. Perubahan lain macam jumlah dalam flavour dan susunan widget. So, dekat sini aku harap sume readers aku akan menerima perubahan dalam blog aku ni. Harap misteri kehilangan blog aku pagi tadi terjawab melalui entri ini ye. Memang saje aku hide kan so senang keje aku nak modified sikit blog aku yang dah setahun takde perubahan ni.. +__+  Siap ade budak lepasan spm yang mesej tanye lagi nape tak boleh nak open blog aku ni. Tak sangka femes gak aku ni rupe nye.. =P (Perasan dengan riak yang tak dapat diselamatkan lagi) Cukup r sampai kat sini entri aku malam ni. Salam.. =)

26 comments:

Payeh Kuced said...

wehee.. aku suka muka baru blog hang ni. lebih jelas rasanya dgn tulisan putih.

aku masih lagi wujud, cuma menyendiri untuk seketika :)

Payeh Kuced said...

ohh ye. ni baru betul misteri. buang terus fb badge.

Liyaa Mf said...

Aku la salah sorang mangsa yang bape kali try access blog kau siang tadi tapi asyik gagal. Grrrr. Dah agak jugak mesti ada ubah apa2 ni. Tapi aku tak expect kau ubah overall :D

Psl facebook, aku mmg dah lama buang widget fb badge atas same reason, kalau boleh nak seperate life dlm fb & dlm blog. Sebenanye, aku tak kesah kalau yg dah rapat2 dlm blog add aku dlm fb. Tp kalau yg tak bape kenal, pastu saje2 add, pastu cam takde function je add fb aku tu, err tak payah laa =_= Kereknya aku :P

Jeles! Aku dah lama nak tukar rupa blog. Tp tak jumpa template yg berkenan & aku malas :|

Unknown said...

smart

hensem

red

ai like kesimpulannye

coffee? erk aku disitu

thanks beb. tapi lately mmg mls gile nk bkak blog da T.T

Nadia Johari said...

mmg misteri le leps ni..hehehe..gmbr kete tu ape motif..hehe..jete idmn ke

adan said...

warna gelap tetap ada kan bro.. hihi..

satu aku perasan.. bila tgk nama bloglist ko ni kannn.. rasa cam hurmm.. ko suka minum ice blend ke bro? :p

Shila said...

wewit adik kepada kr..!

Buatkn akak header yg lg cntik dr abg awk ni, bole?

Haha.. Nice!
Dan aku jeles tp aku mls nk edit template..

misz aisya said...

ok, aku sbnrnye dah lme nak ckp bnde ni kat ko. mse template blog lame dlu, aku agak sukar nak bce sbb tulisan kelabu. aku plak rabun. tp, seriously aku tetap baca hokeyh wlaupon sukar. gigih kan??haha

yang ni, aku suka. clean and clear.

aku sbnrnye xjgke ko akan masukkan aku dlm bloglist. yelah aku blogger biasa2 je plus followers pon xramai. and bila aku trnampak blog aku, wuuuuuuuuuuuu gua trharu bro!

tengs. semoga life ko makin ohsem. :)

Lieza Nordin said...

baru la ceria... ni gelapp je.. ==.

Unknown said...

berwajah baru dah ..simple ,nice ,kemas yuhuuuu...xde la bila lepak kat sini rasa 'malam' je hak3.. eh..

inche hlovate said...

betul tu..mlm tadi try search tapi tak boleh..sampai cari kat google tapi takde juga..ingat delete blog :)

syhrh said...

wow blog dah tukar baju baru!
btw simple tapi menarik.
seriously tak tipu.
like (Y) (:

Gdsbnga said...

woooooooooaaaa blog berwajah baru . simple but nice . even kau tepek facebook badge sebelum ni pun aku tk pernah tergerak hati pun nak add . hahaha :p ekhems sampai hati kau kata gua malas meng-update blog ? ish ish ish .

Liyana Izzati said...

Woi bro, apehal blog kau macam ni? Terkejut. Aku ingat aku silap masuk blog manusia lain tadi. Haha. Kau nak wujudkan imej misteri tu balik? Mimpi lah. Yang pasti aku dah ada fb kau. Hahaha. Sesapa yang cari kau tak jumpa lepas ni, mohon cari aku erk. Aku boleh tunjuk jalan. Haha.

Hansyirah Takezur said...

wow.. lama tak singgah tengok2 dah modify. perghhh,.. jujurnya aku suka yang ni. hari tu gelap sangat. :p

tp aku rasa kalau ko lebarkan sikit size blog, better kot. tp aku fhm, ko nak samakan ngan size header kan. hehe. ok je. i can accept this modification. nice!

aku HaniAsyira said...

mujurlah aku antara golongan yg jrg on9 kebelakangan ni. jd nya aku taklah sampai tercari2 ko kan.. nice..

selamat aku cepar taw ko member sekampung

Unknown said...

komen aku blog ko cantik sikit je dari blog aku..wakaakaa...err...aku jeles tengok ko punya header...rasanya lepas ni aku nak lawan ko pulak lah...hahaha...baru nampak berseri blog ko dengan warna merah terang ni..sebelum ni aku tak berapa nampak sangat tulisannya..sekarang dah jelas...lagipun blog ko senaang nak bukak...simple..hoho..(mohon jangan riak dengan pujian aku)...


#thanks sebab bubuh blog aku kat "coffee" tuh... (terharu) @_@

Zehan Ilyana said...

okeh terasa yang aku ni memang pemalas sebab aku ada kat bloglist vanilla...hahhahaha


weh smart arr kau punya header and template baru ni..
er..nampak sgt kan aku dah lama tak blogwalking sampai aku taktau yang kau ada hide sekejap blog ni..hahahah...:P sorry bro.

err..pertanyaan!
habis seseparuh blogger yg dah kenal kau kat dunia luar ni..acaner?
adakah kau nak kick terus dari real life kau ke macam mana?>
hahahhaa

Unknown said...

toing2x...hah..gara2 dengki tengok blog ko yg makin "cantek' ni..aku pun dah set up header baru...keh3...

#jangan jeles...hoho

نورعيم said...

widget facebook tu sy dah lama buag. mls haihh letak, kang takpasal femes. haha.

eh, blog kita ade lg dlm list coffee tu. hee.

Kira Sakura said...

wei aku rajin la update blog :p

aku suka dgn perubahan baru nie. xpening baca dengan berlatarkan hitam. dlu berpinar gak mata aku. tp aku diam jela sebab aku tau ko malas nk tukar. kihkihkih :p

tomatokering said...

Kite dah tak jiran ek weyh? T_T
tskk tsskk aku merajuk ahh..

Unknown said...

tak sempat nak bermisteri sbb tengok2 da berwajah baru.. hehehe..

nampak sangat lama tak mai sini..

saljihitam said...

objek merah takde name <-- cemana tah. ahaha

Unknown said...

wei, lamanya aku tak jenguk blog ko...
terkejut tengok perubahan warna...
terus godek2 cari entri lama... ^_^

perubahan yang menarik dengan pancaran warna merah kat header tu... cool~~~
eh? aku termasuk dalam coffee? hihi...

missha said...

terima kasih kerana mengekalkan blog picisan dlm bloglist walau memng berhabuk, bersawang dan yang sewaktu dengannya. haha..

merah+hitam=smart :)

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates