Wednesday, January 30, 2013

Operation..


Operation.. Assalamualaikum.. semalam akhirnye adik aku yang nombor tiga (Merujuk kepada anak nombor tiga dalam famili telah selamat menjalani operation dekat bahagian bawah dagu die. Aku pun tak pasti ape name operation tu tapi dari ape yang aku dengar orang cakap, operation tu ade kaitan dengan thyroid kot kalau tak silap aku. Ape pun keadaan adik aku tu dah stabil cume wat mase ni aku tengok die nampak lemah sangat dan tak mampu nak bercakap lagi. Ape pun aku harap semoga adik aku tu cepat sembuh dan aktif balik. Amin..

Beberapa hari sebelum adik aku nak operation, aku selaku sorang abang yang memang dengki.. cakap kat adik aku tu, nanti lepas die dah operation.. aku nak beli ayam kfc yang kini sudah ade dekat kampung aku (Bangga kejap) lepas tu nak makan depan die (Abang sape r ni kan? =P Tapi, seperti bese.. niat jahat ni selalu nye tak kesampaian sebab esok hari lepas bangun dari tido, rase something wrong dekat mulut aku dan bile aku telan breakfast pagi tu (Air kopi dengan biskut osbon) rase perit semacam je. Rupe nye lidah aku ntah cane boleh luka X__X

So, bermula dari hari tu (Sabtu) hingga ke hari ini.. lidah aku still terasa ngilu lagi bile menelan makanan. Lebih teruk lagi, ntah cane boleh sampai tak sehat lepas tu. Turn adik aku lak cakap dekat aku "Tu r, nak buat orang.. kan dah kne dulu.." (Sambil menyuap nasi dalam mulut die) Sabar je r.. +__+ Nasib r sekarang ni dah sembuh cume lidah aku ni still rase perit sikit lagi bile telan makanan. So ape yang perlu aku wat nak ok kan balik lidah aku? Ape pun, pengajaran yang aku dapat hari sabtu lepas, jangan wat dengki dekat orang yang nak kne operation.. -_-

Cite pasal adik aku nye operation tu, kalau nak ikutkan.. dah lame dah setel. Mak aku cakap sejak beberapa bulan lepas lagi, mak aku dah fail kan mase dan wat appointment dengan doktor. Tapi, boleh pulak mase hari appointment tu, petugas kat sana cakap kat mak aku fail adik aku tu dah hilang dan tak dapat dikesan.. lepas tu suruh mak aku wat fail tu lagi sekali. Memang kalau aku yang ade kat tempat mak aku mase tu... mau perang agaknye. Aku ni dah r garang.. boleh pulak dorang hilang kan fail yang penting macam tu pastu wat nothing happen.. Grr..

Lupekan, yang penting.. adik aku dah selamat di operation cume sekarang ni masih ditahan dalam wad. Tapi, yang tak best nye.. mase yang same.. kitorang dapat news yang nenek belah ayah aku kne stroke. Pulak dah. Tapi sebab adik aku operation dan certain masalah lagi, so ayah aku je pergi tengok nenek semalam. Aku ngan adik adik takde r rapat dengan nenek belah ayah aku tu tapi still nenek aku gak kan? So, harapnye nenek aku tu cepat sembuh r hendaknye. Korang yang bace pun kne doa adik dan nenek aku cepat sembuh ye? =) Time kasih.

Selingan attention to jiran blogger aku suatu mase dulu:

Firstly, yang tak tau.. jiran blogger tak same dengan bloglist, Aku mintak maaf sebab dah breach ko nye contract (Contract ke?) so ko pun bebas untuk remove aku dari list jiran ko ye. Aku pernah bape kali try access blog ko tu tapi masalahnye ko private dan terus private. Aku ingat ko bizi tapi dalam fb aku tengok ko aktif je. So, aku ingat ko dah tak nak blogging lagi r. Terkejut gak aku bile tibe tibe ko update balik blog lepas lame gile ko private blog ko tu. And then bile ko private blog and aku wat modification, memang tak leh nak berjirankan blog ko yang still private time tu. The rest is history.. sebab ko private, aku pun tak leh nak wat pape r. Sekian penerangan aku. Salam.. =)

16 comments:

Liyaa Mf said...

Tadi aku ada nampak kau update entry laen semalam? Mana? Tak sempat aku nak baca. Heheh!

Semuga adek & nenek kau cepat sembuh. Kau pun sama. Tu la balasan org yg suka dengki. Tu baru lidah kena tu. Baru sket je pengajaran yg kau terima. Lum yg laen2 :P

Saje nak bgtau. Mood blogging kelaut. Malas gila nak update & komen2. Camne ey? -_-"

Kira Sakura said...

eh bawah entry nie entry bila? tadi aku tgk tajuk lain. aku pun dgn harapan nak baca 2 entry la sekali gus tgk2 dah takde. mana pegi?

aku doakan moga adik dan nenek ko sembuh dan pulih cepat hendakNya. amin

tue la ko dengki lagi skang nie kan tuhan bayo cash je. padan muka ko hahahahahaha :p

adan said...

dey macha..mana entri sebelum ni? penat2 aku baca lepas tu ko boleh padam lak entri tu..aku tumbukkkk kau ni.. hahaha :p apa2pun semoga adik ngn nenek ko cepat sihat..

aku rasa time ko ckp nk beli kfc tu mst adik ko bedoa smoga ko dpt sakit gak..itu aku rasalah.. :p

Unknown said...

err...memang kejam jugak ko ni wei...haha...tu Allah dah balas cash bro...hehehe...

hopefully adik dan nenek ko cepat sembuh...May Allah bless us =)

#part jiran berblogging tu aku xfaham..jd aku abaikan,,,hohoho

HeNRieTTa JoSe said...

moga adik awk cepat sembuh...

psss....arrowhead tu, nama lainnya ngaku....

saljihitam said...

doa org yang sedang berperang antara hidup dan mati ni takde hijab bro wakaka

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ayookkk..
niat tak baik eh?
:p

Gdsbnga said...

hahahhaha padan muke hang !
ternyata kau ada delete entry sebelum ni sebelum sempat aku baca T.T

czueka zulaikha said...

adoi..pedengki jgk kau ni haha.. kan dah terkena :P
file hilang pulak erhh.. hospital slim river ke tu :P
pulak dah.. takpe la aku doakan ksjhteraan mereka okay :)

p/s: jiran blogger apakah? kurang faham disitu..

*wish me luck fer my final result!

نورعيم said...

lain kali jgn dengki dgn org tau. hihi.

semoga adik ngn nenek awk cepat sembuh :)

Unknown said...

pengajaran untuk ko tu... lain kali jangan dengki dengan orang lain... diri sendiri yang kena.. mohon beringat lepas ni... :p

misz aisya said...

lidah luka? sakit kot! klau skit gg pon boleh buat kite xmakan brhri2..tp, aku nak cakap jugak bnde ni wlau pon kejam;

padan muka! hahaha

jiran blogger?? istilah ape tu??

aku HaniAsyira said...

aku dah salu lidah luka.. macam penyakit biasa je tiap2 bulan. makan pedas or masam mmg azab je rasa.

adik ko mcm mana?? ok dah?? adik ko yg poli tu ei.. main teka je aku.. =P

inche hlovate said...

semoga adik and nenek awak cepat sembuh kay..aminn

Zubaidah said...

hahaha, tu la, sape suruh agy nak wat dengki ngan org , kesian adik ko tu! ape2 hal aku harap Allah bagi ksihatan yg baik buat korg 1 family, amin

missha said...

nseb sempat baca entri sebelum ni. hehe

sekarang adik n nenek dah ok? :D

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates