Thursday, January 10, 2013

The Birth..


The birth.. Assalamualaikum, dalam satu ke dua ari ni internet connection agak problem sikit so tak dapat r aku nak date ngan blog aku ni. Sehubungan dengan tu gak, memang tak dapat aku nak menaip ape ape entri satu ke dua ari lepas. So kepada yang menunggu entri baru aku (Ade ke?) aku mintak maaf r awal awal ye. Kepada yang tak menunggu pun, takpe.. its ok, its orait =P

Untuk entri aku ari ni, aku nak share dengan korang mengenai someone yang telah menceriakan hidup family aku sejak tahun lepas lagi dengan telatah die yang buat sume orang ketawa. Tak lain dan tak bukan, anak buah aku yang first sekali! ^__^ So, sesape nak tengok cane rupe anak buah aku yang memang comel sangat tu kne r bace entri ni sampai habis ye.. (Taktik suruh bace entri)

Sehari lepas rumah famili aku tu banjir, boleh rujuk entri dekat --> SINI, kitorang dapat tau yang kakak aku yang tengah mengandung tu dah dimasukkan dekat hospital berdekatan tempat tinggal aku. Tapi, sebab mase tu tengah bizi dengan tugasan menimba air kuar rumah, so yang teman kakak aku dekat hospital mase tu husband die je rase nye. Tak sure mak aku teman sekali ke tak.


Iklan: cdbox fourze dah dapat! Thanks adik no 4 faham minat abang die ni.. ^^ 

Penat menimba air dan kemas balik umah jadi macam sedia kala, aku pun tido r kepenatan. Aku tak pasti dalam pukul tiga lebih or empat lebih macam tu, mak aku kejutkan aku dari tido dan bagitau yang kakak aku dah selamat melahirkan sorang bayi lelaki (Alhamdulillah) Tapi sebab mase tu aku memang penat ditambah dengan tengah mamai lagi, aku nye reaksi macam bese je.. Err..

Keesokan harinye, baru r aku pergi ke hospital tu naik kete abang ipar aku yang datang singgah rumah sebab nak amek barang ape ntah. Sampai je sane, aku tengok makcik ngan pakcik yang tinggal dekat area selangor pun dah sampai dah. Memang cepat berita tersebar. Adik adik aku pun ade dah kat sane. Kire aku r paling lambat sampai. Standard r hero kuar last kan? =P

Mase aku tengok baby tu, first impression aku.. muka die macam kakak aku mase kecik. Nampak sangat menipu kan sebab mase kakak aku kecik, aku mane lahir lagi =P Tapi memang nampak macam muka kakak aku r. Pastu ade gak macam muka abang ipar aku tu. Dah memang anak diorang kan? Mesti r same, tapi ape yang pasti.. anak buah aku yang first tu memang sangat comel!! ^^


Khalish mase baru tengok dunia first time.. Welcome!! =)

Mase nak bagi name kat anak buah tu, macam macam cadangan kuar. Kakak aku nak letak name tu, abang ipar aku nak letak name tu sampai satu mase tu akak aku decide nak bagi empat name dekat anak buah aku tu. Tak logik betul. Tapi last last dorang decide bagi tiga nama je kat anak buah aku tu. Name full die, macam bese rahsia =P tapi aku panggil anak buah aku tu khalish je.

Seperti yang aku dah mention dalam entri sebelum ni, 2 januari 2013, genap r anak buah aku tu berumur satu tahun. Aku tak bagi pape hadiah pun sebab tak tau nak bagi ape. Mase mula mula lahir dulu aku bagi kat die baju baby yang memang comel. So, aku ingat nak bagi bende lain lak tapi ape ye? Takde idea. Ari tu aku bagi mainan boboiboy die main campak campak je.. +__+

Kalau nak bagi kek, aku rase bukan anak buah aku tu yang makan, pakcik die yang cool lagi baik hati ni yang akan telan balik sume kek tu nanti kan? =P So, nanti r aku pikirkan hadiah yang sesuai untuk anak buah aku tu. Ape pun, semoga khalish panjang umur dan membesar dengan sihat jadi anak yang baik dan lepas tu boleh r kite tengok cite kamen rider same same ye.. ^__^ 


Selipar pun boleh dbuat main, versatile kemain macam uncle die gak.. ^^

Note: Tak nak letak gambar banyak banyak, saje nak dengki ngan korang.. =P

25 comments:

Unknown said...

wei..comel giler kut anak buah ko...tp tlong jgn perasan sbb dia xde iras ko...hahha..

ko nampak x kenapa anak bua ko tolak mainan boboiboy?? sbb dia ni humble...sliper pun dia boleh buat main...so aku agak budak ni msti suke explore...oh..biase...budak2 kan..

next...aku rasa besar nanti dia xminat kamen rider...mungkin dia akan minat detective konan...hahaha...suke hati aku je kan..

untung la adik ko memahami..dpat adik mcm adik aku..kerja nye bergusti siang malam dgn aku...sabar jelah...

aku pulak xsabar bile lah abang aku nak kawen..kalau lmbat sgt biar aku langkah bendul..senang citer...hehehe... =P

HeNRieTTa JoSe said...

huhuhu....mmg sangat comei....asal dua keping jew gambo....wah...nak jugak hadiah....betsnye adik hadiahkan...

PSS...maaf rietta tag awk....http://hati-dan-bicaranya.blogspot.com/2013/01/25-random-facts-about-me.html

Unknown said...

comelnya khalish..selamat hari lahir yg pertama ya.

hadiah eh? kalau chii..slalunya kasi baju..x pun permainan yg boleh membina iQ...:D

selamat tahun baru gak wat kay r

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..tuan belog..

semoga sihat sejahtera di samping anak buah bro yg comel tue ye

Anonymous said...

KA mmg cukup suka kat budak2 ni

akmal said...

anak buah dah excited citer kalo anak sndiri lg la kn

Lieza Nordin said...

comey gax kau masa kecik tapi masa besar xlak kan... muehehehhe... thniah dpt ank buah pertma... kau xleh klhkn aku la sbb aku dah rmaiiiiiiiiii nak buah :P haa... :D

*weh.. mana dashboard ah?? dah lama x update blog.. aku xjmpa entri2 org y aku follow... kau un sbb ada lam bloglist*

Hansyirah Takezur said...

subhanallah. sangat comel!

pakcik dia tak comel pon. hewhew...

teringin gak ada anak sedara. tp xde lg.. hoho..

Unknown said...

comel nye ank buah dia ,cm pompuan pon ado ..dengki betul tanak letak pic khalish banyak2 ,benci betol larhhhhh..

Unknown said...

comelnya anak buah kau!

نورعيم said...

membulatnya mata dia. kang ade jgk yg kena cubit2 ni. hee.

Nadia Johari said...

bile dpt ank buah pertama..mmg best..tapi klao dh ade banyak..best gak riuh cume rumh mcm tongkang pech..haha

adan said...

comel anak buah ko bro.. khalish..

aku cam kau gak.. 1st baby lahir rasa nak hadiahkan baju baby je..tp bila dah genap setahun jadi tak tahu nak beli ape.. beli mainan takut dia makan lak.. hehee

Badrina Ibtisam said...

Hehe sian kat pakcik dia buntu duk pikir nak bagi hadiah pe.. hoho pikir & pilih hadiah leklok, supaya Khalish tk main campak2 lagi okeis. :p

Nice nama Khalish tu.. Dia pnye full name mesti lagi nice kan =')

Apapun Khalish ni comel sgt aii!!!
Come come come nak cubit pipi!

HeNRieTTa JoSe said...

PS...bertam tu kat penang....
PSS...dah buat xperlu buat kot...hehehe....xpe...sj jer meriahkan....rietta pown xtaw yang awk dah pernah buat...maaf yea....

aku HaniAsyira said...

tambah sha kat belakang khalis tu dah sama macam anak sedare aku yang pompuan tapi tua 2thanun lah dari anak sedare ko kan.. cute je yea.. tp sah2 lah bukan ikut papa ngah dia.. xmungkin.. =P

vendoline said...

cntik la mata dia.heheheh
mana tau main selipar time kecik..nanti jd engineer reka pengganti selipar hahaha

Gdsbnga said...

kau ni ada berapa adik beradik sebenarnyaaa ? berapa yang dh kawin berapa yang belum ? haha sila buat entry untuk soalan aku ni . kahkahkah .

ce kau ajak anak buah kau ni tengok running man . agak agak dia gelak tak ? k aku merepek . abaikan . peace (y)

Unknown said...

mmg best je rasa klu da beranak buah ni kan. hehehe ^^ semoga khalish tumbuh mbesar, sihat walafiat.. mmg comel. hehe ;)

Unknown said...

comelnya anak buah... ^_^

Zubaidah said...

comel la. name dye pown best. bagitaw name pnjg dye ape! ko bg mainan boboiboy??????? pstu ko ajk dye tgk kamen rider?????? mmg jadik sebijik cm uncle dye la bile besaq nanti

Kira Sakura said...

arghhhhh comelynya. org kata klu preggy kena tgk bebudak cute ok aku nak tengok je gmbr dia xnk baca entry ko yg lain hahahahaha :p

weiii aku cadangkan ko kasi la selipar yg ada kepala kartun tue kt dia. cnfirm nt dia teruja kot. kot la tau :p

lepas dapat musibah dikirimkan pulak kegembiraan kan. syukur :D

Liyaa Mf said...

Comel la anak buah kau! Mesti tak sama muka cam papa ngah dea sbb papa ngah dea konfem tak comel :P

Aku mula2 nak cadangkan bg permainan2 yg dea leh naek. Ala2 beskal tp bukan r beskal sbb dea pun kecik lg. Baru setahun. Cuma bagusnya sbb permainan camni leh tahan lama la, sampai besar siket pun leh maen. Bg kete yg leh naek ke? Aku yeye je bg cadangan ntah2 kau dah bg pun hadiah kat dea. Hahaha! Masa anak buah aku setahun, pompuan, aku bg permainan yg dea leh ketuk2 kuwa muzik. Aku taktau nama alat muzik tu #_# Sbb baru setahun apa sgt yg baby pandai maen kan? :D

czueka zulaikha said...

asal comel sangat anak buah KR ni haha..aku dah otw nak masuk 12 :P

wahh baiknya adik.. besday akak n abang aku, aku kasi tepung je haha

missha said...

Standard r hero kuar last kan? =P

versatile kemain macam uncle die gak.

saja nak highlight ayat riak. haha..

comel amatt.. mata dia cantik :)

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates