Wednesday, January 2, 2013

Last Year New Year..


Last Year New Year.. Assalamualaikum. Mula sekali aku nak ucap selamat tahun baru kat korang sume.. dengan ucapan semoga tahun baru kali ini lebih baik daripada tahun sebelumnya. Seperti bese setiap kali datang tahun baru, topik yang banyak dibualkan tak lain tak bukan azam tahun baru. Tapi entri aku ari ni bukan r nak bagitau korang azam tahun baru ke ape kan.. sebab kalau aku cakap azam aku pastu last last tak dapat nak fulfill sendiri gak yang malu so pendek cite, tak payah r ye =P

Bila cite pasal tahun baru, of coz r yang paling aku ingat tahun baru yang aku sambut tahun lepas. Tahun baru yang bagi aku wat aku faham bertuah nya aku dapat sambut tahun baru dengan hepi sebelum ni. Sesapa yang ade terbace entri yang pernah aku taip dalam bulan mac tahun lepas mesti tau cite ape kan? Ke dah lupe? Kepada sesapa yang nak tau dengan lebih detail boleh r rajin rajin klik dekat --> SINI Aku jadikan cite tahun baru aku yang tahun lepas sebagai item untuk aku wat satu segmen tu.

Secara ringkas tahun lepas aku dengan family sambut tahun baru bertemankan air hujan yang entah macam mane boleh sesat masuk dalam rumah. Dengan kata lain nye, tahun baru yang lalu.. aku sambut new year dengan keadaan rumah aku yang banjir. Memang bende tu diluar expectation aku langsung sebab memang dah lama sangat dah rumah tu tak dimasuki air. Tapi banjir yang terjadi tahun baru yang lepas memang boleh aku kire teruk gak r kalau nak ikutkan sejarah banjir kat rumah aku.

Kalau sampai wakil rakyat datang masuk tengok dalam rumah, dengan kitorang yang tinggal dekat area situ dinasihatkan untuk tido dalam dewan orang ramai, lepas tu siap dibagi bantuan makanan lagi.. memang worst betul r tu kan? Tambah lak tak pernah dalam sejarah banjir dekat area umah aku sampai kene tido dalam dewan. Tapi tahun lepas, bukan takat tido je.. siap dapat makanan free dengan barang barang keperluan lain lagi. Memang sejarah tercipta dekat area rumah aku.

Boleh korang bayangkan waktu siaran dekat tv tengah countdown untuk new year lepas tu bunga api dilancarkan sume, aku lak tengah menimba air kuar dari rumah dengan abah aku. Memang rase sayu gile time tu. Betapa selama ni hepi hepi sambut new year mase tempat tempat lain dengan perang nye, gunung berapi nye, tsunami nye.. baru aku faham cane penderitaan orang orang dekat tempat lain tu. Selama ni memang even dah nampak pun buat buat tak nampak je. Tau nak hepi je keje nye T__T

Pendek kata tahun baru yang lepas buat aku realize beruntung aku dapat celebrate new year tiap tahun sebelum ni. Ape pun, sume  berlaku ade hikmahnye. Tuhan tu maha penyayang. Untuk wat keluarga aku hepi balik, Dia bagi akak aku jadi ibu, husband die jadi ayah, mak aku jadi nenek, abah aku jadi datuk dan aku jadi uncle yang cool, baik hati, dedikasi lagi responsible =P dengan hadiahkan dekat family kitorang sorang baby kecik yang memang comel kiut miut kawaii dan sewaktu dengan nye.. ^^

Sume tu berlaku pada hari ini setahun yang lalu so, dah setahun dah r umur anak buah aku yang first tu hari ni kan? So kat sini, papa ngah (Gelaran akak aku bagi) yang cool, baik hati, dedikasi lagi responsible nak mengucapkan selamat hari jadi yang ke setahun semoga panjang umur, murah rezeki dan jadi anak yang baik. Gambar anak buah aku tu takde dekat aku so nanti r aku upload bila aku dah dapat gambar tu ye.. yang penting, memang comel! Selemat tahun baru lagi sekali. Sekian. 

Note: Yang "sangat baik hati" tag nanti aku wat tugasan yang diberikan ye.. +__+

16 comments:

missha said...

6 tahun dlu pnah gak rumah bnjir. Memng sampai tahap worst. Kna tdor kat dewan, dpat makanan and keperluan free. Pakcik2 kat situ kata dah 50 tahun tempat tu tak bnjir. Huhu.. walaupn memng rasa benda 2 dugaan gila, tapi time tu la bru dapat rasa penderitaan n perasaan org lain.. huhu..

Knapa dscription utk uncle tu bnyak?? Errr...

Jue Jaynee said...

hahah memang cool sangat pakngah dia puji diri sendiri..wkwkwkw

kay-dari tahun lalu suka sangat puji diri..hihihi memang cool sampai sekarang.

nice tuk kenal ngan kay yang cool.. :)

Nour Adieb said...

selamat tahun baru

aku HaniAsyira said...

rumah aku atas bukit. syukur lah.

papa ngah?? erkk... first time lah aku jumpa pak sedare kena panggil cam gitu kan..kalau wife ko nanti jadi mama ngah.. mcm pelik je eih bunyi nya..

aku tak pernah tgk anak sedare ko. laki kan.. tgk sikit.

btw, percayalah.. gambar tu gambar aku masa kecik

misz aisya said...

ko duk mne smpai umah boleh bnjir? hmm kalau bnjir ni yg letihnye nak bersihkan lumpur dlm umah tu. ngan brg2 rosak agi.

ehem, aku ni pon makcu yg hot, comel, caring, baik hati dan responsible. bkn kau sorg je! huhu:p

Kira Sakura said...

aku baru tau ko ada anak sedara seyes. ke aku lupa ek? huuuu

kan bersyukur lah kita berperang dengan air dari berperang dengan manusia yg bersenjata bahan api ;(

Unknown said...

Selamat bertahun baru awakk! :)

faa_razak said...

selamat tahun baru ! jap , "cool, baik hati, dedikasi lagi responsible" ? PERASAN GILAAA TOPENG NEHHHH xP kenangan 2012 yang paling best mesti sebab dapat kenal cik awek . betul tak betul tak ? kihkih

Unknown said...

jangan anak sedare ikut perangai "papa ngah" dia sudah la..eh...hahha...tahun ni aku sambut tahun baru dekat hospital..bapak aku admitted midnight hari tuh...msing2 ade dugaan...yg penting kita ada yg kat atas sana... =)

Unknown said...

aku dah baca entri ko ni petang tadi...
malam baru aku komen... ^_^

sadis nye sambut tahun baru dalam keadaan banjir...
buat papa ngah yang 'cool, baik hati dedikasi lagi responsible' tu, selamat tahun baru... ^_^

adan said...

hye papangah yg cool,baik hati dan dedikasi.. hahaha..

selamat hari lahir utk anak buah kau bro.. semoga tahun ni lebih baik dari tahun sebelumnya..

Gdsbnga said...

Masa tahun 2006 tmpt aku penah banjir . Tapi air tk masuk rumah pun . Dia cuma keliling rumah je . Siyes rumah aku dh macam pulau . Lagipun tanah rumah aku tinggi . Jiran sblh punya rumah mmg dh selamat dh masuk air . Tahun - tahun berikutnya dh tkde dh macam tu .

Sepupu aku pun lahir hari yg sama dgn anak buah kau . Tp spupu aku dh 9 tahun dan still pelat . Haha . Tp rasanya pelat dia dh okayy sikit kot .

Btw , happy new yearr wei !
Smoge kau cpt kawin calon dh ada kan ? Hahahahahaha :p

Nadia Johari said...

setiap tahun ade memorinyer kaann..=)..

نورعيم said...

rumah kt kampung tu selalu gk banjir tp takat blkang rumah jela. air sungau tak mampu lg nak redah dapur rumah. hee.

nak gambar jgk! sila upload dgn kadar segera. ni ank sedare sulung ke? happy birthday adik! panggil apa? adik ke?

Anonymous said...

nak wish happy new year juga dik

Liyaa Mf said...

Bila kita ngah seronok2, salu lupa org laen yg ngah susah kan? Bila skali dah rasa, baru r rasa insaf jap. Tu baru siket tu. Kalau yg perang2 tu lagi r sedih kan? Kita lak kemaen huha sana huha sini.

Papa Ngah ek? Anak buah aku lak panggil aku Cik Ya. Husband aku lak dorang panggil Papa Cik Ya. If adek aku dea panggil Cik Iza, husband dea lak Papa Cik Iza. Hahaha! Senang je gelaran dorang bagi :P

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates