Wednesday, February 23, 2011

Sometimes Don’t Understand


Sometimes don’t understand, series kadang2 aku x faham ngan sesetengah blogger ni. Mengenai isu2 request tu kan, semua nye start bile aku try men conteng2 sorang blogger femes yang banyak tolong kenalkan aku kat blogger len. Start dari tu, ade gak r blogger yang nak aku wat bende same untuk dorang. So, time kasih r banyak2. Tapi 1 yang aku pelik tu, pasal feedback tu r. Dah aku kate aku memang conteng2 je pun. Memang x reti aku nak lukis korang real2 nye.

Tapi time aku try eksperimen kat blogger femes tu.. sume cakap cantik r, cun r, comel r.. pada hal bagi aku lawa g kot orang len lukis. Tapi still feedback aku dapat.. cantik, cun, comel. Ok fine. Aku time. 1 ari tu aku try eksperimen kat sorang blogger yang baru, feedback aku dapat kat page sendiri agak baik. Macam bese. Sume memuji. So aku tengok r feedback kat blog yang wat request tu. Ade macam2 feedback. Ade yang cakap ok, ade yang cakap bese je. Xpe, aku time coz aku pun tau aku bukan kreatif mane pun.. =) Tapi, ade 1 feedback yang wat aku agak geram. Feedback tu bunyi lebih kurang camni:

"Ni macam gambar copy dari 1 iklan tu je.."

Kesimpulan, aku pun x faham ape motif kuar statement cam2. Kot nak cakap lukisan aku tu buruk ke, x lawa ke aku x kesah sebab aku terus terang cakap aku conteng2 je. Tapi bile cakap aku just copy and paste je memang sentap r weh. Penat gile aku amek gambar tu dari blog yang wat request, print, mirror sketch, scan, edit sehabis baik and post leh ko cakap aku copy dari iklan je? Sabar je aku (-_-“) Aku xde r niat nak jatuhkan sesape so sape orang nye, biar r rahsie. Cume 1 je yang aku agak pelik. Memang pelik sangat2.

Time aku sketch blogger femes tu, xde lak feedback2 negatif cam2. Sume nice je. Tapi bile aku wat bende yang same, gune alat yang same, teknik yang same, care yang same cume bezenye blogger je yang x same, macam2 feedback dapat. Ok ade, x ok pun ade. Nape eh? Step gune sume same je. Aku tau. Sebab die blogger femes kan? So mesti r xde yang berani kutuk even lukisan die sebab sekali ko kuar statement negatif cam2, memang confirm kne hentam lik betul x? Tu yang takut tu, kan? Kalau camtu kat cni aku ade 1 je nasihat untuk individu2 yang macam tu, pesanan ikhlas aku:

19 comments:

EqhaZin said...

besela tu. setiap org ader pendpt memsg :)

Yuslia Suhana said...

Buat dekk je dgn orang yg mcm tu...

Wafiy Suzly said...

blogger femes dorang takut nak kutuk, konon nanti mencemarkan nama sendiri takut kne hentam ngan fans diaa..

♪..aq[daN]pUteraku..♪ said...

sy ada tag kamuu..^^

nur said...

SESETENGAH BLOG DIORANG MODERATEKAN KOMEN DAN TAK SEMUA KOMEN BOLEH LEPAS...

APAPUN.. JUST TERUSKAN USAHA ANDA.. AMBIL YG POSITIF YE..
JEMPUT KE: ALL IN ONE

NuReLLe said...

meh2 sketch muka i plak..mesti xde sape brani komplen...:PP

**ayat nak mintak disketchkan..hee**

kehebatan cinta inchik SB

zeeLa-AtiE said...

lumrah idop..pompan lawa for example..setaun sowg bf.next year bf len plak...tp after clash nan exbf dy..still ader lgi laki len y sudi..c juz by using their beuty mask...;)

kindergartenlibrary said...

Teruskan berblogging dan lukis2 ...
pedulikan apa orang kata ...

walinong sari said...

orang macam tuh tak pandai menilai :) tapi masing2 mmg perlu ada pndangan yang berbeza-beza..

Unknown said...

sabar yer awk..
pedulikan ape org ckp :)
manusia ni byk ragam nyer..
so pkr positive ok..
mungkin apa yg org tu komen walaupun xbtol..
awk boleh jdkan sebagai cabaran utk awk trus memperbaiki lukisan awk di masa hadapan.. :)
bila awk da berjaya nnt..
org tu plak akan terkedu..

:)

mira_nas said...

huhu.. sabo je la..dia taste lain sket kot..cerewet orgnya.. sabar ye.

Bunga said...

bg bunga xpenting blog tu femes tau x..yang penting entri yang disampaikan..

rasanya yang bukan dari blog femes lebih jujur kot..sbb blog tu xfemes kan..lau femes semua puji kan..so biasa yang terlalu banyak puji2 ni xikhlas..entahla..

ini sekadar pandangan bunga..komen ini bukan tuk gambar yang awk lukis tapi tuk komen-komen yang awk maksudkan di blog femes n xfemes..

Unknown said...

selamat pagi dik

eik!!!..biasalah lumrah..tak semua orang senang dgn yang menang..

jaga kesihatan yer dik...semoga kamu dirahmati

Anonymous said...

folo & BW..

mehla jenguk belog ai..

salam kenal (^_^)

Qaseh Dalia said...

hehehe biase lah ... bila kita sukakan seseorg tu kita akan nmpak benda baik je ..:) n msg2 de pendapat nya ok

استاذة ليلا said...

humm.biasalah dunia blog.
lain org lain ragam~

pape pon sabar eh! ^_9
cool~ xkmane org y dngki2 nih.. =__=

qyqa said...

besalah tu..
ramai loser kat dunia ni..
chill!!!

MiszCoMoT said...

kr~neyla duniaaa...^______^

Dhia Delisha said...

ala.. blog kite kite buat je apa yg kite suke btl x? orang nak baca or x...kita jgn marah... dr ada yg bg komen menyakitkan ati... baik x pyh bagi lagi baik... hehehe...

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates