Monday, April 9, 2012

Adan's Request!

Adan's request! Sape tak kenal Adan, leh tengok header bawah:


To girls, klik header untuk sesi suai kenal + tackle menekel =P

Adan ni sorang blogger laki yang rajin komen entri aku. Selain tu ade gak r blogger laki lain macam padle ngan bro sahrom tapi dah pernah cite pasal dorang dulu so takyah cite lagi r ye.. g main jauh2 !! =P Pastu ade gak sorang lagi blogger rajin komen entri aku dulu, wafiy suzly. Sape ingat lagi? Tu pun senyap lame dah dan beberapa lagi blogger laki lain. See? Tak banyak reader laki rupenye blog aku ni (-_-") Back to topic, dalam entri lepas2, Adan ni cakap cite aku tergantung so die suruh aku sambung lagi. Ni mesti kes tak puas ati sebab nampak aku suci je dalam entri tu kan? =P Ok takpe, aku sambung sikit:

Satu ari mase aku dalam pertengahan form 2. Tak silap aku ari Sabtu sebab takde prep pun. Aku ngah baring2 kat katil aku belah atas. Tibe2 kecoh dorm aku tu ngan bunyi member2 satu form. Lebih kurang 6,7 orang tak silap. Dorang pindah dari satu katil ke satu katil macam ngah cari tempat yang sesuai. Last2 dorang park betul2 kat katil bawah aku. So aku pun terus r turun katil bawah nak tau pasal ape. Bese r.. tahap curiosity tinggi lagi time tu.

Rupe2 nye member2 satu form aku tu telah terjumpe sebuah buku or majalah or wateva it is r. Nak kate tebal takde r sangat. Tak silap aku dalam 30 ke 40 helai je kot. Tajuk.. of coz sampai sekarang aku ingat. Tapi untuk menjaga sesnsitiviti bersama, aku rahsia kan full name buku tu. Tapi singkatan die LH (discover sendiri maksud LH tu) Buku tu cite pasal sorang pelakon, pastu ade r chenta2 di samping tu ade r cite2 yang tak sepatutnye. Pendek kate buku tu merupakan sebuah buku cite yang separa tidak sihat. So kepada adik2 yang masik sekolah, jangan pandai2 g kedai mamak cari buku tu ye? (nasihat orang pandai)

Aku yang mase tu still inosen lagi, bile tengok ade something yang macam best, mesti r nak tau ape tu kan? So aku pun end up join bace buku tu bersame member2 satu form yang lain. Paling takleh blah sekali ntah cane aku leh main selit2 sampai aku sendiri dapat pegang separuh buku tu. Tu r first time aku faham ape yang famili aku rahsiakan dari aku sebelum2 ni. Senang cite, start ari tu.. aku tak inosen lagi -_-

Yang lain, faham sendiri sudah =P Cume aku nak tambah sikit ape yang jadi pastu. Ape yang aku dengar, akhirnye buku tu sampai ke pengetahuan warden. Cite nye jadi bile sorang student pompuan kelas sebelah dapat tau pasal buku tu. So senyap2 die amek buku tu terus die campak keluar kelas. So bile budak2 laki dapat tau buku "kesayangan" dorang kne buang, dorang kutip balik. Aku dengar pastu budak laki marah budak pompuan tu. Pastu budak pompuan tu g report kat warden pasal kewujudan buku tersebut. At last sume budak laki yang bace buku tu diminta untuk jumpe ketua warden kot kalau tak silap.

Dari ape yang aku dengar, ketua warden tu tanye kat sorang member aku nape bace buku camtu dan member aku tu bagi alasan yang aku rase terbaik "SAYA SUKA MEMBACE" series lawak gile bile aku dengar dari member die jawab camtu (dah jadi cikgu dah pun die sekarang) Aku rase mesti korang nak tau ape jadi kat aku yang turut bace buku tu kan? Ke korang tak nak tau? Ke nak tau?

Untuk pengetahuan korang, aku sorang je tak kne ape2. Sebabnye, sepanjang kejadian tu berlaku.. terjadi sesuatu yang menyebabkan aku kne balik umah dan bile aku balik asrama lik, rupe nye hal tu dah setel dan takde pape isu lagi. So sampai habis form 3 guru2 sekolah masih menganggap aku sorang yang inosen lagi =P Bile masuk form 4 baru guru2 sekolah sedar aku ni nakal gak, tu pun pas sorang guru nampak aku masuk cc (mase dulu, budak sekolah masuk cc kire nakal, sekarang??) Peristiwa tu sampai sekarang wat aku tertanye, aku nyorok sehabis baik nye. Cane guru tu nampak aku? Paling penting, ape die wat kat situ? Err..

Ape pun, cite tu dah lepas lame.. so aku pun tak bape ingat detail cuma lebih kurang camtu r cite nye. Sume ni cite betul ok, tak tipunye. Hmm, aku tak tau nak cite ape dah ni. So aku stop kat sini je ye. Harap berpuas ati ngan penambahan cite aku ni. Nak lagi detail, nanti r aku kuarkan novel pasal hidup aku (yang ni aku tipu) Last sekali, aku nak bagitau kat bro Adan.. takkan ade Adan's Request Ep 2. So jangan mintak! =P

25 comments:

Camy Alya said...

HAHAHA. Meh aa bg tau tajuk dia. sharing is caring kan :P

Afraa Ain Ahdia said...

hahaha.. part nie kelakar.. -.-"

"Tu r first time aku faham ape yang famili aku rahsiakan dari aku sebelum2 ni. Senang cite, start ari tu.. aku tak inosen lagi -_- "

Liyaa Mf said...

Ish ish, mak suh gi skola suh belajar tapi kau baca buku LH eyh? Apa nak jadik? Ish ish. Tapi baca LH pun sume berjaya jugak kan? Haha.

Bila membe kau tu kasi alasan "Saya Suka Mambaca", mesti cekgu tu terdiam & dah taktau nak cakap apa kan? Haha.

Ceh cehh, kira sekarang dah matang gila la ni? Ceh cehh.

Aku pun tertanya2, apa yang cekgu tu buat kat cc tu? Err confuse kan? Mungkin dea memang nak spot check & tangkap anak2 murid dea yang nakal2 cam kau ni. Mungkin laa kan? Err

Jari Jemari Si Gile said...

Hahahaha...
Kau seorang budak inosen yg buat2 inosen..
Kehkehkeh...

**aku nkvucap time kasih kat kau sbb sejak dari entry kau pasal aku tu,ramai dah blogger sedar kewujudan blog aku..
Hikhikhik...!! I lebiu lah kr..!!

Zubaidah said...

ko nie kirenyer terselamat r nie...
xleh blah part alasan "saya mmg suke mmbace tu", lwk doe!

Zehan Ilyana said...

saya memang suka membaca...hahahaha~
patutlah kawan tu jadi cikgu sekarang..:p


ph nakal pergi cc je laaaaa ni..:p awak pergi cc pulak buat apa? sibuk tanya cikgu tu pergi cc..xD

Cikra said...

macam tak aci je ko terselamat wei. hahaha. kira sejak ritu ko dah x inosen la ye.haha

Unknown said...

assalamu'alaikum. saya singgah folo disini...

adan said...

lelaki mana yg tak nakal kan bro..
mesti best dapat baca buku "kesayangan" lelaki tu kan bro.. hehe

part member ko jawab "aku suka membaca" tu memang lawak la.. aku rasa cikgu time tu pun mesti tak tahan ngan lawak member tu..

part ko masuk cc tu,aku rasa tak nakal lagi kot klu setakat main counter strike je.. lain la klu surfing internet sampai ke xxx... ==

thanks bro sbb buat entri ni.. aku cuba bayangkan ko budak inosen bertemankan songkok kat kepala.. hahaha... n thanks masukkan blog aku dalam entri ni.. ^__^

Liselle MonCherie said...

hahaha,"Saya Suka Membaca" <--- cara tersendiri memupuk amalan membaca! hahah.

Masa dlu bila outing nk pg CC,warden mesti marah grrr,Lama tak online mwehehe XDD

Anonymous said...

LOLOLOL xD serious kelakar wehh. hahaha. pandai pulak Adan ni request kan. kihkihkih.

SAYA SUKA MEMBACA. alasan paling kelakar xDD

insta: lea_na_nur_ said...

nice blog dan post yg amt menarik!

insta: lea_na_nur_ said...

nice blog dan post yg amt menarik!

whitecappuccino said...

haha..saya suka membaca...buku macam tuttt!!

HeNRieTTa JoSe said...

hmmm....btl la...reader lelaki mmg kurang....tapi xkisah lew...

Vanessa said...

tergelak juga sorang2 kat ofis bile baca post ni..hahaahaa

Lieza Nordin said...

ehhehee.. =p apakah?? *blur* adehh!! >.<

Unknown said...

heheh... yang ni part jawapan yang best.. witu betui gak, tergantung citer dia (^___^)kih3

Unknown said...

heheh... yang ni part jawapan yang best.. witu betui gak, tergantung citer dia (^___^)kih3

tomatokering said...

pehhhhhhhhhhhhhh inosen sangat lah kau dulu *sambilbuatmykaannoying. kahkah :P

budak sekarang masuk kuar cc benda biasa -...-''

Noor Fatin said...

LH? aku xdapat tgkap ar. bisik ar kat aku.. keekkeek

biasa2 la budak dlu2 innosen semuanya, budak2 skrg tak dah kot. huu

tricksrex said...

Haha kira berlagak innocent ah ni lepas pada kejadian tu?
Tak patut tak patuttt

Unknown said...

haha kenkonon tak inosent sejak bace buku tue lah nie? ceiit~haha ayat cover je tue. buku tue mesti buke ehem2 kan.hahaha

CikTeddyCorner said...

nasib mnyelebahi kamu la ni..untunglah..huhu

Kira Sakura said...

aku ingtkan kau nak serah diri kt cikgu jugak sbb ko pun dh buat salah.... hahahahaha

x pernah kat sekolah aku dlu klu bebudak msuk cc dikira nakal...ke aku yg tatau errrrr

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates