Sunday, April 1, 2012

Still Inspired Me..

Still inspired me.. aku baru je pas tengok cite Jepun faveret aku dulu2. Tapi bukan r kamen rider. Kadang2 kne r tengok cite yang agak realiti sikit. Asyik kamen rider je takleh gak kan. Cite ape yang aku tengok jap g aku bagitau. Sebelum tu mengenai bloglist yang aku baru letak and topup. Seperti yang bese berlaku, macam2 gak r reaksi yang aku time. Ade yang hepi and vice versa. Tapi ape pun aku takleh nak puas kan ati sume orang. Lagi pun bloglist cuma bloglist. Aku still akan jenjalan gak kat blog lain. So jangan riasau ok! =)

Back to the topic. Cite yang aku maksudkan ialah cite yang 1st time aku tengok tak silap time aku sekolah rendah dulu. Time tu aku budak aka murid sekolah, so cite yang melibatkan sekolah, guru dan pelajar mudah menarik minat aku untuk menontonnye. Cite tu bagi aku memang best cume sebab mase tu aku baru tahap sekolah rendah je. Aku tengok dengan "kosong" Means, aku tengok cite tu tapi tak faham ape2 pun. Tengok sebab best tapi tak tau ape yang best (-_-") Bile aku bagi hint guru, sekolah.. dapat teka cite pe?

Tak yah teka aku bagitau je. Cite tu ialah GTO!! Bukan Grand Theft Oto ye sebab tu game ajar budak jadi jahat. Pelik gak aku game camtu pun leh ade. Tapi GTO stands for Great Teacher Onizuka. Cite ni aku tengok dulu memang best tapi sebab ape best aku tak tau. Tapi, bile umur dah masuk 12.5 aku rase nak tengok balik cite ni supaya aku leh faham ape yang aku rase best pasal cite ni mase kecik dulu. Tapi sebab banyak tempat download dah kne banned aku hilang source nak download cite ni kat mane. T_T


Sumber dari google: Onizuka Eikichi <-- Cool macam aku =P

Nasib baik adik aku bagitau kawan die ade cite tu so terus aku suruh adik aku amek. So, pas dah tengok balik, baru aku betul2 faham jalan cite die. Aku suke cite ni sebab cite ni cube twist relation antara guru ngan student. Bile aku tengok cite tu, terbayang gak aku mesti sekolah akan lebih seronok kalau ade sorang dua guru yang camtu, Maksud aku guru yang tak kesah kite anggap dia kawan instead of sorang guru. Sorang guru yang sentiase amek tau pasal student2 die sama ade di dalam atau di luar sekolah.

Aku paling tertarik pada watak utama cite tu Onizuka Eikichi. Sedikit sebanyak watak tu memberi aku inspirasi untuk cuba memandang sesuatu melalui sudut berbeza. Sape yang pernah tengok cite tu mesti faham ape aku cube bagitau kan? Watak utama cite tu sorang guru dan pada mase yang same bukan sorang guru. Die ditugaskan untuk handle satu kelas yang cukup problem dan beberapa guru lain yakin die akan fail. Tapi sebaliknye.. dengan pendekatan yang berbeza, akhirnye student kelas die sangat respek kat die.

Pendapat aku sendiri, cite ni memang best. Cite ni cuba bagitau kite yang sesebuah sekolah takleh nak pentingkan gred dan status sekolah semata mata. Ape yang berlaku pada student sekolah tu gak kne dititik beratkan. Hal ini di buktikan ngan watak utama cite yang memang takde kelulusan sangat untuk jadi sorang guru. So, bagi die.. status, kedudukan or gred sesebuah sekolah tu tak penting. Ape yang penting student2 dalam kelas die rase hepi sepanjang berada dalam kelas die.. and die berjaya buat student die feel camtu

Lastly, yang tak pernah tengok cite ni.. try cari, tengok and feel sendiri. ^__^

18 comments:

Liselle MonCherie said...

Dlu mase kecik2 suka tgok Anime GTO
Pergh mmg cool cikgu ni,dah la muda
samseng lagi XD haha! Nk tgok yg real punye plak! mesti lagi best ni!

amny said...

CITER NI tak best ! tak best ! tak best ! hahaha

Liyaa Mf said...

Ahhh, rindu gila ngan cite ni! Dulu ada cd burn cite ni tapi dah hilang tak ingat simpan mana :'( Nak pinjam cd! :P

Cite ni memang best gegila pun orang gila pun takbest macam ni. Haha. Ntahlah apa yang best ek? Maybe aura Onizuka Eikichi tu yang buat cam jatuh chenta jek dedulu. Ceh poyo! Haha.

Plus, suka jugak dengan memurid dea yang 3 orang paling nakal tu. Miyabi, laki rambut curly & laki kepala botak2 tu APA NTAH NAMA DORANG. Miyabi comel gila! Yang lagik dua tu pun, ahhh suka gila laa!

Err baru ingat semalam rasanya laki aku ada download cite ni tapi cam sangkut2 bila tengok :(

Nak tengok GTO lagiiiii!

*Sorry comment salu over :P

adan said...

aku tak pernah tgk citer ni bro.. tp berdasarkan entri ni aku dapat rasakan cerita ni berkenaan dgn usaha seorang guru untuk mendidik pelajar agar berubah lebih baik dan rasa hepy dalam kelas..

aku ada kawan cikgu,cara dia layan anak murid dia sebijik cam dia layan member2 dia.. ke hulu ke hilir bawa anak murid dia.. guru penyayang..

Unknown said...

Pertama kali dengar. Versi anime macam ada tak dapat nak layan. But I know that feeling. Bila student happy di sekolah, automatik prestasi mereka akan meningkat.

HeNRieTTa JoSe said...

dulu pernah tgk...mmg best....coz ckgu dia sangat kamceng ngan student dia...hehehe....

Unknown said...

asek cakap nak tengok je cita ni ari duluuuuuuuuuuuuuuu...sampai la (sekarang) xtengok2 lagik... hohohohoh (^____^)

Unknown said...

memang layan cte ni..yg paling best..part dia ngan anak guru besar..da ar guru besar anti ngan dia..x pasal2 anak dia berkawan baik ngn onizuka ni..ehehe...

part dia selamatkan student dia dr gangster..mcm2..pastu ada satu student dia yg berdendam ngan cikgu n x percaya ngn cikgu..last2 dia berjaya gak...

kalo ada cikgu camni..mmg serius..terbaik ar

Lieza Nordin said...

xpernh tgk cite ni.. ekkeke.. jap nk google...


ekh.. suh kutuk ekh?? minta tolong tukar wrna background ni boleh x?? >.< mata saya jadi berpinar... :))kalau xleh xpe.. ^^ hehehhe...

Zehan Ilyana said...

wahhh!
dulu kitorang adik beradik pun suka tengok cerita ni! :DDDD

great teacher onizuka! :DD

Kira Sakura said...

cool macam aku??? ceitttt :p

aku xpernah tgk cite nie.. tp pernah tgk satu cite thailand yg lebih kurang dgn apa yg ko cite nie... budak2 dlm kelas tue sume bermasalah.. last2 semua jadi baik, ada yg mati...

ok aku nangis time tue sbb hero tue mati, die ensem.. hahahaha

Yumida said...

citer GTO...pnh tengok iklan dia..dulu2 ar...

Noor Fatin said...

xpenah tengok kot. ntah. xingat. hahaha dlu2 layan cite anak2 sidek, doraemon, pokemon.. errr err.. hehehe

najwa nano said...

tak pernah tengok citer ni mungkin sebab faktor umur kau yang 12.5 tu kot.kehkeh
aku layan citer jepun yang cakap melayu tu je macam ultraman..hehe

Cikya said...

kay_are,

geng GTO, ada satu cite jepun dalam pukul 6.00 petang.
yang perempuan kerja office uniform biru(skirt)+white blouse..ada dalam 5-6 orang.

tengok yang tu, sanggup tak turun main ngan member.. ;D

Shila said...

dulu aku idam pkwe mcm onizuka..

kah3..budak2 betul..!

Zubaidah said...

suke gile tgk cter tu, nk gak ade ckgu cmtu sorg, tp smpai ambk result spm pown x dpt2

CikTeddyCorner said...

macam menarik tp rasa malas lagi menarik.haha

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates