Sunday, April 15, 2012

Just To Let You Know


Just to let you know, entri semalam.. kebanyakan komen aku dapat banyak mengatakan adik angkat aku tu comel. Ye ye.. aku tau die memang comel pun. Nanti kalau aku contact die aku bagitau pembace2 blog aku banyak puji kecomelan adik angkat aku. Lagi satu komen yang request konon2 nak jadi adik angkat aku. Aku tau memang ramai nak jadi adik angkat aku tapi aku terpaksa tolak. harap maap =P Tapi ade satu komen yang aku tak expect akan ditanye tapi telah ditanye oleh sorang blogger, and aku rase nak jawab.


Klik komen kat atas untuk view yang bagi komen ^__^

Aku nampak dua point kat situ kan? Tudung putih ngan entri panjang..ke bukan? 

Sape yang tudung putih tu.. kalau korang bace entri panjang tak ingat aku taip semalam tu. Dalam perenggan ke lapan ayat last sekali yang dalam bracket. Ade aku nyatakan kat situ pasal kaunselor jemputan yang tolong same meng chill kan aku yang ngah down gile time tu. Seriesly aku memang down gile time tu pas something happen kat aku. Something happen tu pernah aku cite dalam blog ni guna bahase london. Tapi kalau aku rajin + ramai nak tau maybe aku akan cite dalam malay lak.. kalau aku rajin r =P

Jadi, kesimpulan tentang girl tudung putih tu.. tu hosmate adik angkat aku kat UPM tu je. Aku takde ape2 hubungan special pun. Kitorang just kawan je. Lagi pun mase aku kenal ngan yang tudung putih tu, die dah ade bf and aku dapat tau dari adik angkat aku yang bf girl tudung putih tu sorang pelumba basikal atau dalam bahase mudah nye cycler yang dikenali kat Malaysia. Aku ingat kan adik angkat aku ni joke je tapi rupa2 nye memang betul. Tapi cane status hubungan diorang sekarang ni aku pun tak tau. 

Pasal taip panjang.. seriesly aku pun terkejut gak. Aku kire2 tadi entri semalam ade r dekat 11 perenggan. Tak sedar lak aku leh taip panjang sampai camtu. Tapi, maybe sebab aku suka menulis kot. Dulu time sekolah rendah, mase minggu bahase melayu.. bile cite pasal pertandingan karangan bahase melayu memang aku r juara nye. <-- riak lagi Aku memang suka menulis cuma tak pernah r terpikir nak tulis novel, cerpen ke ape kan. Bahase tunggang langgang kelaut sume, memang hancur r kalau wat novel nanti =P

Lagi satu, aku rase kebanyakan blogger suka menaip dan membace. So, aku rase tak best lak kalau reader aku masuk blog aku ni dan tengok aku just post gambar2 ngan caption2. Taktau r blogger lain tapi aku rase tak best wat camtu. Tambah lak aku bukan sorang yang visual (aku rase r) Aku tak reti nak describe thing ngan gambar. Tu sebab kalau aku masuk blog yang post gambar makanan, tempat2 best, event2 gathering.. aku cuma leh komen "nampak sedap","cantik tempat ni, katne ni?" ngan "waah.. memang meriah" je -_-

Tambahan lak, aku rase ngan menaip entri yang penjang and sedikit detail daripada bese.. reader aku lagi senang nak imagine situasi yang aku cuba gambar kan dalam entri aku tu. Konsep die same r macam kite bace novel kan? Sape yang bace novel tapi takleh imagine situasi dalam novel tu.. aku cuma leh tanye.. "Korang takde perasaan ke?" So, harap jawapan aku ni menjelaskan sume soalan. Lastly, to kak Yumida, "Ari ni saya taip pendek je. 6 perenggan standard karangan kat sekolah. So bace sampai habis ye? ^^"

27 comments:

Jari Jemari Si Gile said...

Oi oi..bab yg post gambo tu aku terase tau..
Hahahaha...!!!

Cikra said...

wakakaka. oiii, aku pun kalau nampak entri bergambar je aku terus blur nak komen apa. serius wei. aku tak reti nak komen entri yang penuh dengan gambar tanpa ada apa2 yang blogger tu tulis. mati kutu aku fikir apa yang aku nak komen.hahaha

Liselle MonCherie said...

Man words are even beautiful
bgi gmbr pun kdg2 tak paham hehe.
Elok kalau diterangk lagi dgn perkataan lagipun org yg suka membaca mesti boleh imagine walaupun berdasarkn perkataan :D

Yumida said...

haaa..yg ni bc smpai abis..entry sblm tu baca setengah..tu psl tersangkut n terkantoi...so tahniah skali lg sbb dpt hasilkan entry sebegitu...
kengkdg kunjung juz cakap 'wah..meriahnyer' pon dh memadai..tu tanda org menghargai kehadiran kita

Unknown said...

chii x rasa panjang pun entri yg sblm ni..sebab da biasa baca entri yg lg panjang dari ni..dia rangkumkan semuanya dlm satu...memang x bosan...

eh jap..bkn ke sblm ni kr ada post pasal novel/cerpen. ke chii salah org ye

Zubaidah said...

semalam entry ko pnjg ke? x sdr pown, aku mmg jenis kalo start bce aku bce smpai habis, len la kalo bku2 sejarah...

Kira Sakura said...

cite la pasal kisah ko yg dlu tue... xpayah la aku translate dlm malay nt..kihkihkih...

klu dlu masa kt sekolah aku langsung tak boleh buat cerpen.. aku mmg x pernah ambik soklan cerpen tue.. tp sejak2 jadi blogger nie tetiba lak aku blh hasilkan cerpen walau hasil die x mcm org lain.... Alhamdulilah tmbh lagi satu nikmat tuk aku... :D

cikcleopatra said...

baik lah.lepas ni aku akan menaip dengan pnjg special to ko.hahaha.

HeNRieTTa JoSe said...

pss....hehehe....rietta mmg xmampu nak karang panjang2....paling2 pown tempek gambar jew...

deeya said...

pasnie aku nak try wat wordless wednesday la . bukan kate wednesday je , nak try dari sunday ke sunday balik . nak tngok ko komen ape . pasal aku kan malas nak ngapdet belog . huhuhu ~

Unknown said...

is nak taip pepanjang (^___^)
p/s: tapi xsempat.. rasa cam nak cerita memacam, tapi bila mud update ada, kita lak bz, las2 ilang camtu je (^___^)

adan said...

aku pun pelik ar bro.. bila aku masuk blog ko ni,aku main baca je... tup2 dah habis.. tah la..
maybe sebab:

*penulisan kau senang difahami..
*tak bosan
*spt yg ko cakap imagine.. ya..aku sedang mengimaginekan kau taip entri bersahaja.. apa yg terlintas itu yang ko taip.. dan aku suka itu..
*aku tak pernah pulak kira perenggan entry ko ni.. hahaha..
*aku macam ko jgk.. tgk picture byk sgt,maka terjadilah komen serupa dgn contoh dalam entry ni.. haha..
*last,bila baca entri ko ni,aku dapat rasa kau sedang bercerita.. :)

kbai..sekian.

Lieza Nordin said...

hehehe... >.<

mirmashi94 said...

ooh . lau permohonan nak jadi adik angkat di tolak . permohonan nak jadi kakak angkat dibukak x ? HAHAHAHAHAHA . ketawa jahat :D .

Zehan Ilyana said...

tapikan, kay are, masalahnya, kalau entry awak panjang pun, saya tak sedar sebab cara penceritaan awak jenis yang snatai and interesting la...:D
dats y i said, ianya padat..hahaha...

saya tak nak jadi adik angkat awak, nak jadi kawan angkat boleh? kahkahkah..:p

saya suka membaca, xD

Camy Alya said...

selalu jugak rasa tak tahu nak komen apa, tapi nak komen jugak.

last-last sekali

^^

Unknown said...

setiap orang ada gaya tersendiri untuk menyampaikan sesuatua cerita, bagi yang menulis panjang-panjang, kalau kita suka, kita bacala...hehe

kalau tak suka, leh cari blogger yang menulis ringkas-ringkas atau bergambar, kita ada pilihan untuk memilih blog-blog yang masuk dengan jiwa kita sebagai bloglist kan?

bagi saya, saya suka ja semua gaya penyampaian sebab itu adalah hak masing-masing dan blog masing.. hehe

Noor Fatin said...

aku suka tulis pjg2 gak weh, slalu ada blogger komplen ckp malas nak baca sbb entry pjg. dulu la. kah3~

skrg pn masih pjg, letak2 gambar sikit, sungguh aku xpandai nak tulis entry pendek2. hahaha!

najwa nano said...

kau pon spesis aku gak suka taip panjang2..tapi taip panjang2 aku rasa best.lagi details benda nak cerita.

Unknown said...

alamak emy suke tempek gmbr sebab mcm tak reti nak taip pnjg2! kalau taip pnjg2 takut org boring lak nak bace! uhuhu :(

eh..ade adik angkat! nak puji jugak lah! haha comel! :)

Liyaa Mf said...

Firstly,
Maken panjang entry kau, maken panjang jugak la komen aku. Mintak maaflah! Haha :D

Secondly,
Tang riak juara karangan BM tu rasa cam nak tumpang riak sama plak. Err err jom riak sama2! Haha :P

Thirdly,
Bab angan2 nak tulis novel or cerpen tu, aku ada! Okeyy, tolong jangan kutuk ye. Kasi support boleh. Tapi angan2 je la. Sedar, bahasa pun sama tunggang langgang je :P

Last but not least,
Aku rasa kau lebih rajen drpd aku. So, drpd kau harap aku carik semula entry psl kau down in BI tu, aku rasa better kau cite balek tentang kau down tu in BM plsss.

If kau malas jugak, sila bg link entry in BI tu. Pls plsssss! :D

Anonymous said...

Hahaa
gaya penulisan kau tersendiri, so kalau kau tak letak gambar atau letak ke pun boleh.

❤Mrs. Myra❤ said...

haha . pengomen tu kantoi xbace entry ko sampai abes . :p ngeh3..

aku lebih tertarik tengok entry bergambar . :p

cik ika said...

hehe..terase sy taw..
btw...entri pnjg tp gaya pnulisan slumber ika bcelah..
tp law ayat jiwang2, puitis, pnye a pnjg perenngan dy..err...tinggal je la..hehehe

nik farina aishah.... :) said...

nik terasa pasal entri bergambar , haha :P walaupon entri panjang tapi ada point tak pe la kan . :D hee

aku HaniAsyira said...

hahahaha.. samelah kiter.. tulis xigt dunia kdg2.. sampai kwn pesan, ada ke yg baca pnjang2..

apepun,, baca gak smpai habis per.. =)

kindergartenlibrary said...

siapakan ? siapakah ?? apa nelly tertinggal ni !!!!!!!!

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates