Monday, April 9, 2012

Update + Comments


Update + comments. Salam. Jumaat, Sabtu, Ahad aku cuti. Cite nye aku g umah member aku kat Bangi. Lepak2, makan2, jalan2, gosip2. Esok nye pulak ari Sabtu aku g wedding member sekolah aku. Habis wedding malam tu aku stay umah member aku lagi. Aktiviti same diteruskan. Lepak2, makan2, jalan2, gosip2.Jadi kesimpulan nye, tak dapat aku nak menaip ape2 3 ari lepas. Lagi pun ade blogger cakap aku banyak idea nak update. So aku wat2 r macam takde idea nak update 3 ari lepas. Boleh tak camtu?? =P

Ok, habis penerangan. Perhatikan header di bawah:


Bile blogger sendiri ngaku die gile, kite iye kan je ye kengkawan =P

Aku rase blogger atas ni lagi banyak idea kot. Aku update entri sehari 1 kali je. Maksimum pun 3 kali je sehari tapi tu pun jarang2 sangat. Blogger ni lak, dalam 4 bulan dah ade 129 entri. So terbukti sape lagi banyak idea kan? Tahun ni start.. means die baru lagi r kan? So, sesame kite support blogger ni ye =) Blogger ni ade cite pasal aku dalam blog die.klik --> sini (time kasih!! ^^) Cume ade satu statement tu yang aku rase aku kne jelaskan kat blogger ni untuk kefahaman bersame. Statement bawah ni:


tapi yg takbesnye, die ni mcm pemulas pemalas nak reply komen org kat blog die..
ekekeke


Bukan pemalas nak reply komen orang. Aku rase kebanyakan blogger yang kenal aku sejak tahun2 lepas tau aku reply komen dorang sume dulu. Tapi time tu aku gune seterimik so takde masalah pun nak reply komen sume. Tapi bile aku cuma leh bergantung pada sekeping broadband iaitu yes4G, aku memang dah takleh nak wat camtu lagi. Sebabnye.. yes4G tak same dengan broadband lain, Once prepaid habis, memang takleh surfing dah. Broadband lain tak bayar still leh surf tapi slow r kan? Tapi yes4G, no money, no surf!

So, macam aku cite dalam entri lelepas.. dari aku habiskan kredit reply komen orang kat blog aku sendiri, baik aku habiskan kredit tu komen entri orang lain. Untuk lebih fair (bagi aku r) aku pun decide untuk delete sume reply komen aku yang sebelum2 ni. Sebab tu korang yang dah bace blog aku dulu2 lagi, kalau korang notice betul2, entri aku yang lepas2 tu dah takde komen2 dari aku lagi. Lagi pun, dengan care tu.. baru r aku betul2 boleh nampak bape banyak dah komen yang aku dapat dari korang sebenarnye.

Aku nak riak jap ni. 10 saat je, boleh? Setakat ni aku tengok komen dalam blog aku ade 3263 komen sumenye. 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0. Ok, habis riak =P So, kalau korang tanye perasaan aku memang aku hepi sangat r. Follower blog ni tak banyak mane pun. Tak cecah 1000 pun lagi. Tapi bilangan komen dalam blog ni.. secara matematiknye lebih kurang 4x bilangan follower aku. Memang aku terharu dan berterima kasih sangat kat korang yang rajin bace and drop komen kat entri2 aku yang merepek ni ^^

Kalau korang tanye cane aku leh dapat komen2 yang agak banyak tu, aku cuma leh kate.. sile tanye mereka2 yang datang komen tu. Mereka lebih tau jawapan nye. Bagi aku entri aku bese2 je, siap merepek lagi, siap leh tipu2 lagi =P Cuma mungkin sebab aku rajin komen entri orang (rajin ke?) Pastu lame2 tu blog2 yang aku selalu komen tu dah jadi macam kawan aku siap leh kutuk2 ngan rilek lagi. Camtu r kot. Pendek cite, kalau kite support orang, orang pun akan support kite. Sekian je cite aku ari ni.. time kasih =)

25 comments:

Jari Jemari Si Gile said...

hahahahhahahahahaha....
tq KR....
blushing jap..!

Izwa Kamaruddin said...

baik laaa...hahaha..ok nak follow blog kwn tu!

Cikra said...

balas komen ke tak ke tak ada sapa kisah kot. rileks sudeh. haha.. betul tu, aku sokong ckp ko. kalau orang sokong orang lain, orang akan sokong kita balik. ok. tu je nak komen. bizi2.haha :p

Liselle MonCherie said...

hehehe tp klu reply komen pun kdg2 ade jgak yg tak baca reply komen XDD
hehehe.

MAY said...

em..CM tak sempat la nak update entry smp byk2 dlm sehari..tgk keadaan la..kdg2 perap entry tok publish esknye sbb bkn ari2 ade idea..lgpun, nak merapu pun no idea jgk..hihi

em..part reply komen kat entry..CM mmg tak reply pun klu org yg drop komen dlm entry CM..sbb mcm tak ckup masa..hopefully tade bloger yg kecik ati kan..sbb besenye CM akan terjah blk blog yg tgl komen kat entry CM..pastu klu ada soalan die tgl dlm entry CM, CM akan jwb bile terjah blog die..sbb bese bile CM drop komen kat bloger laen pun, CM tak kan tgk die reply ke tak..hehe..

*yg pasal foot detox td tu, mmg totally ok..bdn akan rasa ringan..tak semestinye pompuan je gune.laki blh gune utk buang toksin dlm bdn..tak pcy?try la.. =)

MAY said...

sekali tgk komen CM punye la pjg berjela-jela kan..hahaha...selalu mcm ni...kui3...maafkan saya...**versi zizan raja lawak dlm abpbh mlm td**

adan said...

hahaha.. perenggan terakhit tersangat la betul...

give n take.. lama2 dah rapat wlupun hanya dalam blog.. ^_^

bila ko sebut pasal jumlah komen,aku terus cek jumlah komen aku.. hahaha...

Vanessa said...

haha..ni lea nak tmbah jumlah komen KR XD..
sy rajin tinggalkn komen klu post 2 best..tak kesah le kena bca atw tak komen 2,heehee

p/s: profile bukannya diprivatekan, tapi takde profile widget dlm blog(saya x letak dlm blog), 2 pasal takleh nak msuk..klau nak jejak blik, cari je 'clumsy fuss' ^^

Shila said...

eh KR..!

aku pn nk belagak gak..

tapi malu laa..

oke..xjadi nk berlagak..
sbb xde ape nk di berlagak kan..

keh3.. =P

ko mmg hebat..! sila berbangga lagi sekali sebab aku da puji..

i puji u..u puji i..

PADLE said...

aku dah lame tau kenapa kau tak reply komen aku.dah laaaaaaaameeeeee tauuuuuuuuuu..:p

kau lepak bangi tak roger aku kan..kalau roger awal2,aku dah payung kau tutti frutti..kehkeh

Camy Alya said...

Thanks kay are!

(tetibe) -_-'

Liyaa Mf said...

Yang perenggan pertama tuu. Err err. Macam terasa je. Ke bukan? Err err. Buat2 tade idea? Lempang kang! :P

Err rasanya tak perlu kut kau nak buang reply2 comment kau yang dedulu. Tak sayang ke? Kalau aku, aku sayang. Itu sume kenangan untuk baca2 balek. Hehe. Takdenye isu fair ngan tak fair ni lah. Haha.

Err tapi kau dah delete pun kan? So abaikan je. Err aku pun cam da lama ngengade nak buat entry pasal kau ni. Tapi otak aku berputar tak laju cam kau. Haha. Lagipun aku tau kau ni riak. So, tak perlu la aku teruskan niat aku tu :P

Unknown said...

OK... is gerak ke belog beliau sekarang jugak (^___^)

HeNRieTTa JoSe said...

bestnye menghabiskan 3 hr cuti dgn jayanya.....

pss....rietta pown cam tu gak....reply komen kat n3 org tu, bkn blog rietta sndiri....

Zubaidah said...

oi! bdk laki suke gosip gak ke?hehehe
tol la, kau mmg rajin comment kt blog follower ko kan? sbb tu r kteorg mmg slalu comment kt blog ko! lagipn ko punyer entry mmg sempoi(tlg jgn riak ok)

btw, ko ade komen entry aku yg baru2 nie kan?yg aku cter sal prob aku tu... kalau ko rajin n yes4G kau tu laju, kau bukak balik r comment tu, aku ada soklan untuk kau, hehehe :)

CikTeddyCorner said...

care kite same..huhu cume certain2 komen la cik balas kt blog cik.hehe
cara nk dpt komen bnyk,kite bertukar komen..ehehe

Unknown said...

bab reply tu...xkisah sgt sbb mmg da pnh xplain pun kan b4 this..cuma tula..setiap blogger..dia ada cara tersendiri mcm mana nak reply blk mereka2 yg dtg komen :)

kutuk2 eh..tp setakat ni rasanya xde kutuk2 lg kan :p

mirmashi94 said...

dah tahu dahh kr . lalalala~

p/s : sila pegi komen kat blog saya ye bang ^^ . *tetibe hormat kr lebih2 hari nie . hehe .

Lieza Nordin said...

hehehe.. sy lebh suka reply komen kat entri pengomen.. >.< hehee.. --'

jom terjah blog dia.. ^_____________^

Sarah Mnasir said...

reply komen dgn cara ke blog blogger tu dapat cri ilmu & dapat tmbh kawan an an :D

Afraa Ain Ahdia said...

hahaha.. panjangnyeee die punye jawapan :P

Zehan Ilyana said...

erkk..saya pun jarang reply komen..huhuhu..xD

tomatokering said...

aduhhh #sentapSenah pom tak reply komeng.. huhu

tricksrex said...

Ada je org berkemampuan update sampai 10 entri satu hari. Tapi akan ada masa dah tak boleh nak update apa2 jugak. So harapnya si gila (errrr sori) dapat teruskan update hari hari lepas ni tanpa ada mslh xde idea ye

Kira Sakura said...

sbb aku pakai wifi makanya aku rajin komen kt blog sndiri... hahahaha

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates