Friday, April 20, 2012

Eei More Tea Con..


Eei more tea con.. Salam.. Saje aku nak susahkan lidah korang menyebut pagi jumaat ni =P Pertama tama, time kasih r kepada sume yang baik ati komen entri budak2 aku semalam. Aku tak sangka entri power ranger pun ade yang sudi komen. Siap ade yang suruh cite pasal ultraman r, anime r pasni. Sejarah ultraman aku tak habis studi lagi so tunggu aku pass with flying color subjek history of ultraman nanti baru aku cite. 

Berbalik pada tajuk, korang dapat tangkap ape aku nak taip sebenarnye? Ya, tepat sekali!! Emoticon. Aku rase sume tau emoticon ni ape. Tapi aku yakin tak ramai yang tau maksud emoticon.. termasuk r aku =P <-- ni pun emoticon. So, aku pun tanye r best fren merangkap informer terbaik aku, bukan yahoo bukan google tapi akak wikipedia! Meaning die ikut panjang lagi tapi aku ringkas jadi camni je:

Emoticon - Pictorial representatio of a facial expression using punctuation marks and letters, usually written to express a person's mood. Emoticons are often used to alert a responder to the tenor or temper of a statement, and can change and improve interpretation of plain text. <-- credit wikipedia

Aku gatal2 saje letak kat google translate and jadi camni:

Smiley - Representatio bergambar ungkapan muka dengan menggunakan tanda baca dan huruf, biasanya ditulis untuk menyatakan perasaan seseorang, Emoticon yang sering digunakan untuk memberi amaran kepada 1 responder maksudnya atau marah satu kenyataan, dan boleh berubah dan memperbaiki tafsiran teks biasa <-- kredit wikipedia

Kesimpulan yang aku dapat emoticon = smiley ?? Err (-_-")

Sape yang bace entri ni tak pernah guna emoticon sekali pun dalam entri dorang? Kalau ade yang tak pernah aku nak advice korang untuk guna emoticon sebab emoticon ni best kot.. =P <-- see emoticon lagi Bagi aku letak emoticon dalam entri ni penting untuk memasukkan mood ke dalam entri. Dengan kata lain, emoticon leh tukar entri yang mendatar menjadi entri yang ade perasaan atau feeling maybe?

Kalau korang notice memang selalu aku guna emoticon ni tapi yang simple2 je r macam =), =P, ^_^, @.@ Ade member dalam fb pernah tunjuk simbol dancing kat aku tapi aku lupe T_T <-- emoticon lagi Aku sangat suka guna emoticon sebab aku leh bagi mood dalam ayat yang aku taip. Dengan emoticon gak aku leh joke2 ngan anyone yang aku nak tanpa perlu risau dorang salah faham joke aku tu.

Sebagai contoh, kite compare ayat simple je "Aku benci gile kat ko weh!" ngan "Aku benci gile kat ko weh! =P" Even kite just joke je, tapi tanda seru tu dah wat statement tu nampak serius kan tapi bile aku letak emoticon tu sume orang akan faham yang aku just main2 je. Kadang2, ngan letak emoticon dalam penaipan entri, entri yang serius gile pun leh nampak santai je bile bace. Tak caye cube sendiri.

So kesimpulan yang dapat aku bagi di pagi jumaat ni, ari ni ari jumaat... so yang laki jangan wat2 lupe lak <-- tibe2 je. Tapi, ape pun.. aku memang rase meletakkan emoticon mase menaip sesebuah entri dapat membantu mengekspresikan sesuatu entri yang mendatar. Tapi jangan r seratus peratus entri tu emoticon je sampai takde ayat langsung. Tu memang mendatangkan kesabaran -_- Tu je aku nak cite. Salam =)

32 comments:

Jari Jemari Si Gile said...

ding dong..
aku tgh tgu komen marathon dari kau kat blog aku ni..!!

aku HaniAsyira said...

mmg suka wat emoticon kot dlm entri.. baru nampak bernyawa sikit..

Vanessa said...

semua entri sy, sy letak emoticon :)

napa eh diorang nmakan emoticon?? gabungan Emot-Icon ke? ape tu emot? emotion?

pelik..

Unknown said...

tetiba asa nak senyum je baca entri ni =) <--emoticon jugak...

tapi mang betui, dengan penggunaan emiticon dapat menaikkan lagi mud pembaca (^____^) <--emoticon juga kot ni ye? dah jadi trademark..keh3 (^___~)v

Liyaa Mf said...

Okeyyy, aku salah sorang blogger yang tak pernah letak emoticon dalam entry.

At first dulu ada, sebab maseh mencari2 hala tuju aku dlm berblogging. After jumpa 1 blog personal ni, & of cos ia sebuah diary, aku memang suka gila blog dea, even entry dea sume emotional, mendatar, tanpa emoticon.

Then aku sgt terpengaruh dgn blog dea. Aku mengaku aku agak meniru cara dea menulis even tak dapat nak tanding la, penulisan dea pada aku hebat. Aku punya apa sangat.

Anyhow, aku lebih suka penulisan aku sekarang berbanding dulu. Mungkin aku tak pandai nak bermesra dgn reader kut. Letak emoticon ni sebenarnya nampak lebih mesra kan?

Apa yang aku boleh simpulkan. Entry tanpa emoticon ni nak menyampaikan yg sebenarnya setiap entry dalam blog tu adalah macam bercakap dgn diri sendiri je. Sbb tu la dipanggil diary kan? That's y ia memang akan jadik mendatar. Tapi if ada orang sudi baca, of cos la happy jugak! :D

Err lastly, aku harap entry tanpa emoticon tak dipinggirkan dalam dunia blog <-- Ayat sedih je :P

Zubaidah said...

haha, leh la try guna emoticon nie pasnie kan.... :P

adan said...

bro ko nak tau.. kadang tu bila aku malas nak balas chat facebooker aku selalu je pakai emoticon ni.. hehe.. :) <-- contoh 1.
:( <-- contoh 2..
:P <-- contoh 3...

Amirah Ahmad Zaki said...

Setuju ! And kdg-kdg saya guna emoticon tu dlm perkataan mcm --> :) jadi 'senyum'. panjang sikit post.. hehe

cinta siswi said...

heheh.. suke sgt gune emoticon :) :") :p >.< ^.^ hahaha

-eim- said...

letak emoticon gerak2 lg best...
nampak idup skit blog..
blog lama penuh dgn mende tu..
blog baru draw je..^^

nik farina aishah.... :) said...

wahhhh , nik suka nik suka. :D <--- nik pakai emoticon , heheh :P

Badrina Ibtisam said...

Hai!! Hehe saya suka guna emoticon! Rasa cam comelllll je, hahhahahaha! n__n =P

tuanseliper said...

yeah:-bd betol tu.sangat seronok ok.lagi2 org yg dahulunye aktif ym, bila kt fb jumpe kgkwn ym,abeh semua emoticon dikeluarkan.haha:))

nah ni aku sumbgkn emoticon sikit:
:-" <- bersiul, \:D/<-joget2
=))<-gelak golek2 b-(<--tumbuk mata sendiri

Woofer Storm said...

sy guna simbol ni je ^.^,nampk comel je macam sy..ahhaha melampau batas pemikiran kan bro?hahah sabor je la

Zehan Ilyana said...

berbelit lidah nak menyebut tajuk..padahal senang je nak sebut emoticon.. isk..:p

saya pun suka pakai emoticon..kehkehkeh

ஜ miss klanika ஜ said...

suka jugak pakai emoticon nie . rasa lebih mesra :)

Ain Norainsyah said...

Emoticon is an addiction. Hehe... Tolonglah eja elok2 sikit. :P

mirmashi94 said...

laaa . langsung x perasan title tue sebenarnya emoticon . haha :D . suka guna emoticon !

p/s : semangat eh sampai cari maksud . huhu :D

kindergartenlibrary said...

adakah anda penuh emosi sekarang ? haha ... chill kay are ! ^^

Kira Sakura said...

klu dlu klu chat kt fb kawan aku ske bg emoticon penguin tue.. tp klu aku nk letak emoticon penguin tue kt belog x sesuai la sbb die x gedik2 mcm kt fb.... =.='

Anonymous said...

ouh.ok.wAsalam

Liyaa Mf said...

Sila update entry cepat. Kang aku buat entry "Ke Mana Kay Are?" kang. Heheh.

Cheh! Macam aku rajen update je kan? :P

Cikra said...

hahaha oiii tajuk ko terbelit sampai sembelit aku tengok. hahaha. aku suka jugak guna eei more tea con tapi kadang2 aku cuba kurangkan guna

Anonymous said...

chemay suka guna emoticon tu time2 nak komen je.
:)

Noor Fatin said...

xbest gila kalau entry xde emoticon. mcm baca mendatar je. kah3 bila ada emoticon walau pn ini :P tapi dah rasa mencuit hati. kan3! ehehhe

Unknown said...

hehe..chii pun jarang guna emoticon dlm entri..sesekali je..
tp kalu chatting di ym..mmg slalu sebab ada mcm2..eheh

tp mmg penting..kadang2 dgn buh tanda2 atau emoticon..kita dpt bezakan mood sesorg itu ketika menulis...err..kan kan :p

Anonymous said...

emoticon rupanya. ingatkan mende ah tadi.haha.

kekadang je guna emoticon ni. heheh

Miss Purple said...

haha, betul, suka jugak guna emoticon dlm entry tp rsnya macam tak banyak, haha

paling suka guna emoticon dlm ym
=D <----emoticon, mood: suka

❤Mrs. Myra❤ said...

^_________^ <= emoticon yang aku selalu gunakan kat entry aku..^_^

bagi aku, emoticon tu penting, as penambah perencah dalam entry kite...:)

czueka zulaikha said...

emoticon sgt penting sebab tu lambang mood kita bila menulis sbb ta nampak muka kan ^_^

czueka zulaikha said...

emoticon sgt penting sebab tu lambang mood kita bila menulis sbb ta nampak muka kan ^_^

czueka zulaikha said...

emoticon sgt penting sebab tu lambang mood kita bila menulis sbb ta nampak muka kan ^_^

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates