Tuesday, April 10, 2012

Based On Internet Averages


Based on internet averages, kazreal.blogspot.com is visited more frequently by females who are in the age range 25-34, received some college education and browse this site from home <-- Statement sebelah ni aku dapat pas aku masukkan url blog aku dalam Alexa. Sape yang nak tau ape tu alexa leh klik --> sini Alexa ni satu site di mana korang leh tau secara lebih detail mengenai blog or website korang. Korang just perlu paste url kat ruang disediakan, enter and result automatik kuar (rank, stats, wateva)

Tapi aku bukan nak cite pasal Alexa r.Pernah cite kot so malas dah. Aku cuma nak memastikan sape yang selalu bace blog aku ni. So kalau based ngan statement yang atas tu, bile aku convert london jadi malay.. ape yang leh aku katekan kebanyakan pembace blog aku ni ialah golongan pompuan yang berumur di antara 25 hingga 34 tahun, mendapat pendidikan di kolej dan mengakses blog aku ni dari umah. Kalau kita mudahkan statement tu dalam bentuk point macam menjawab soalan bahasa melayu, jadi camni:

Berikan ciri2 pembace blog aku.

1. Pompuan (mungkin sebab aku laki)
2. Umur 25 - 34 (nampak sangat ade yang tipu umur betul dorang ni =P
3. Masih belajar (yang ni boleh di time)
4. Akses dari umah (ponteng kuliah ??)

So, memang betul r statement aku semalam. Blog aku ni tak ramai pembace laki rupe nye. Agak2 nape ye? Aku selalu gak jenjalan kat blog laki.Kalau tak cane aku leh tau pasal blogger woofer strom, kim hee rul, sufferzine, roq, sai azuan, eraz fadli, mykhalis dan lain2 tu. Kan nampak kat situ aku pun pernah singgah dan komen blog dorang tapi blog laki memang takleh attract blogger laki sangat eh? Habis tu blog macam mane yang blogger laki selalu komen eh? Aku nak tau gak ni, sape leh tolong jawab?

Kalau nak kate dorang suka komen blog pompuan, aku macam tak bape setuju sangat. Sebabnye kebanyakan blogger pompuan suke cite pasal girl stuff macam baju, fesyen, tudung, shawl. Aku tak rase blogger laki leh komen sangat pasal bende2 tu. Aku pun kadang2 akan komen pendek2 je bile entri melibatkan girl stuff camtu (sebab taktau nak komen ape -_-) Tapi, aku tengok blogger rajin rajin update entri. So adekah blogger laki suka update entri tapi kurang bagi komen? (ayat macam aku bukan laki je)

Kesimpulan. Walaupun cite pasal blogger laki, aku bukan gay! <-- ade kaitan ke? =P

29 comments:

MAY said...

haha..dekat entry CM ada jugak pengomen dr bloger laki..tapi tak rmi sgt la..tapi ada.huhu..~

mirmashi94 said...

mirmashi

1. Pompuan (mungkin sebab aku laki)
-okayy . pass . saya mmg perempuan . hehe .
2. Umur 25 - 34
-erk . saya 18 baru . hew hew . okayy ikut tarikh lahir , baru 17. hmm~
3. Masih belajar
-x lulus . saya keje tanam anggur .
4. Akses dari umah
-tepat sekali . mmg kat umah

conclusion , 2 of 4 aje betol . so site tue 50% aje boleh dipercayai . lalalala~ XD

Jari Jemari Si Gile said...

hahahaha nak tiru org atas gak...!!

1. Pompuan (mungkin sebab aku laki)
-haah2 betol aku pompan..
2. Umur 25 - 34
-ha ni pong betol gak sbb aku atas kau setaon jek...
3. Masih belajar
-haah2 masih belajar ilmu masakan jawe dari mak..
4. Akses dari umah
-tipuu... sbb aku byk akses kat opis..

**kbye..!

Liyaa Mf said...

Mungkin kau ni ada ilmu guna-guna kut bila masuk kat blog pompuan. Itu yang ramai terattract gi kat blog kau kut. Kat blog lelaki, takkan kau nak attract dorang jugak. Ha yang itu baru gay! Haha.

Err err takdelah. Aku rasa kau nampak ensem kut di sebalek mask kau tu. So ramailah blogger pompuan macam tersipu-sipu suka masuk blog kau. Kahkah! <--- Amek hati kau sket, okeyy sket je ye :P

Btw, statement yang last tuu, cuba kau piker balek & kaji betul2. Mungkin kenyataan sebenar adalah sebaleknya? Ahaha!

cikbunge said...

tipu2.. sya bru 21..hahah :D

A retarded kitty said...

sebab blogger pompuan lagi ramai dari lelaki.

har3

Lieza Nordin said...

adeh!! xtermasuk list umor laaa... =p hahahha.. ^__________^

blogger perempuan rjin lagi kut dri blogger lelaki bab komen2 ni.. ahaks!! ^_____^

adan said...

aku pompuan? ==

hahaha..

masuk blog pompuan yg byk show stuff2 tu.. "comelnya" <--- komen wajib

Unknown said...

blog is pun xramai lelaki yang komen.. besala... blog membebel hal rumahtangga.. hoohohoh (^___^)

Cikra said...

masih belajar woi tapi belajar kat rumah.belajar buat taik mata.haha :p

kim heeruul said...

itu la lumrah. perempuan suka baca blog lelaki. lelaki suka baca blog perempuan. =)

Zehan Ilyana said...

wa tak termasuk itu golongan umur aaa...
wa muda lagi..kehkehkeh..:p

er, wa memang akses dari rumah je..:p

blogger lelaki tak ramai la awak..huhu

Unknown said...

setuju dengan teenager housemaid, blogger lelaki tak ramai~ average hampir semuanya blogger wanita.

Camy Alya said...

nasib baik tak masuk ranking. wakakaka :D

whitecappuccino said...

1..akak..ye la pompuan
2.umor..40++
3.bekerja
4. akses dari rumah..betul

oh ya..FM tu Fridge Magnet .

Zubaidah said...

ye ke?wlopon aku punyer entry x byk yg ada komen, p lo tgk kat entry2 yg mula2 aku buat mse start blogging, rmai laki yg komen

tomatokering said...

errr aku pom tatawu blog macam mana sebab aku bukan laki. kehkeh :P

Noor Fatin said...

aku baru 23. err err hak3!

aah aku kurang mendapat komen dari lelaki, kebanyakan pmpuan. xtau kenapa. hik3

Anonymous said...

tak2x..perempuan tu sebab..ramai blogger perempuan..susah kot cri laki rajin wat blog.. T_T

kekwa said...

1. Pompuan <--- betul2! :D
2. Umur 25 - 34?? I'm 19, tapi belum bday lagi.
3. Masih belajar <--------- yes!
4. Akses dari umah <------ *rumah sewa. hihi :D

tricksrex said...

Haha yg umur 34 tu mungkin sedang cari calom suami yang muda muda ahakss

najwa nano said...

blog laki yang selalu orang komen aku dapat discover cam lensarosak,sarkasis.sebab mungkin blog tu bercakap tentang sensitive issue sikit..

HeNRieTTa JoSe said...

utk ciri ciri pembaca tu...hehehe...ada yg kena ngn rietta...ada yg idok....yes...im a gegurl....ekekeke....

❤Mrs. Myra❤ said...

aku rase tang umur tu ramai yang tipu kot..kenapa lingkungan umur aku takde dalam list ? :p

Unknown said...

alamak kesimpulan salah..kesiah tak dpt markah kesimpulan!haha :)

CikTeddyCorner said...

kebanyakan blogger pompuan suke cite pasal girl stuff macam baju, fesyen, tudung, shawl.say what?yeke..huhu

Unknown said...

blogger skrg ni ramai gurl..chii rasa laki pun ada je yg masuk..tp dorang prefer jd silent reader je kot..tu yg dorng xmo komen tu :)

Kira Sakura said...

mungkin blogger laki ramai yg suka baca tapi x tinggalkan komen.. entahla woofer storm yg ckap kt aku cm tue...hhuhuhu

Unknown said...

owh, ni yer pasal alexa tu.. hehe, baru nak tau ni. XD

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates