Thursday, April 26, 2012

Today Is A Release Day!!


Today is a release day!! <-- nampak tak tajuk london aku yang agak tunggang langgang kat situ? Tapi seriesly, ari ni aku release gile. Release yang tersangat release. Compare ngan isnin selase yang lalu.. memang jauh beza nye. Ari ni bos aku takde, pergi outstation.. technical proposal yang ade dateline pun dah selamat sampai ke tangan client semalam. Keje tinggal keje2 bese je. So senang cite.. ari ni aku tersangat bebas!!! ^__^

So, sebab aku baru balik dari malaysia yang sebelah lagi.. aku nak cite r kat sini bape insiden yang berlaku sebelum sepanjang dan selepas perjalanan tu. Malam sebelum aku bertolak tu, aku mule2 plan nak tido awal konon2 nye. dalam kul 9 lebih camtu nak tido sebab kne bangun awal esok. Tapi plan tinggal plan r. sebab tengok running man episod by episod (best gile cite ni) last2 kul 12 gak baru aku baru nak mula g tido (-_-")

Mula2 bile pikir2 balik aku macam nak sacrifice je tido aku malam tu.. sebab ikut logik akal, kul 12 tido.. belum tentu leh bangun kul 4, 5 pagi nye nanti. Tapi sebab nak kne drive pergi airport gak esok. so tido tu perlu r kan? Sebelum tido aku mempraktikkan skill yang member aku ajar untuk bangun pada mase ditetapkan iaitu ngan cakap kat diri sendiri yang kite nak bangun awal esok pagi banyak kali dan wow! Its working!!

Aku tak hadapi masalah langsung bangun pagi tu. Ternyata cara kawan aku tu memang berkesan. Aku kuar umah sewa awal gak sebab aku nak sampai airport awal. Taknak r terkejar kejar mase tu. Ngan kate lain, punctuality aku before time <-- riak.. riak.. =P Memang ikut kan aku sampai awal gak kat airport. Tapi sebab aku malas nak masuk tempat parking yang kne bayar aku pergi r cari tempat untuk parking free. (bukan kedekut tapi jimat =P

Malangnye, takde dah tempat parking free tu. Semua parking dah kne bayar. Tapi aku nak gak cari dan hasilnye.. aku tersalah masuk satu simpang dan tau2 je aku dah ade atas highway menghala ke shah alam balik! T__T Aku cube untuk wat u-turn tapi memang takde tempat nak u-turn and kete time tu sume nak laju je. Akhirnye, nak tak nak aku "berjaya" melakukan 2 kali pusingan di airport FI circuit. Sabar je r aku time tu. Sabar2.. (-_-")

Pengajaran yang aku dapat.. bayar je r parking fee tu pastu claim balik. Tu pun susah..-_- Hasil 2 kali pusingan sepanjang jalan tu.. aku yang sepatut nye sampai awal gile telah sampai agak lewat. Plan nak rilek musnah begitu je. Pas subuh aku terus r capai coklat sebab plan nak breakfast kat air port pun tak sempat. Baru nak rilek jap kat waiting area tu. So aku tanye FA kat situ pasal flight aku and jawapan yang aku dapat?

"Ni kat pintu P12 ni.. sume orang dah masuk dalam flight dah.. so cepat sikit" Dengar je jawapan camtu. Aku pun ape lagi, terus r membuat larian sebab P12 tu hujung sekali dan mase aku sampai aku nasib baik sebab gate tak tutup lagi. Tibe2 aku rase aku macam sorang peserta amazing race yang sedang cuba untuk naik flight pada mase yang ditetapkan dan hasil dari larian aku yang leh tahan laju. macam realiti tv, aku sempat naik!

Dalam flight macam bese.. FA akan tunjuk ciri2 keselamatan yang aku dah hafal kot. Mula2 pasal seat belt. Care pakai seat belt tu. masukkan dalam buckle pastu tarik. Nak lepaskan, tarik buckle tu keatas. Corong gas amek kat compartment belah atas. Pakai dan bernafas macam bese. Baju keselamatan amek kat bawah tempat duduk, bile evacuation baru tarik tali tu, ade siren, lampu nyala bile contact ngan air dan bla bla bla <-- See aku dah hafal kan =P

Flight berlepas.. dan sebab larian jarak jauh tadi.. 60 minit yang pertama aku cume mampu zzZ je. Bangun je aku tengok FA ngah jual makanan. Aku tak minat nak beli sebab mahal sangat ok! Harga air tin pun leh jadi sampai 6,7 ringgit. Kawan aku cakap standard r tu. Makan atas awan mesti r mahal. Ok.. tapi kalau lagi tinggi lagi mahal harga makanan.. nape bile aku makan kat area bawah tanah still mahal gak? Sape yang leh tolong jawab? =P

Pendekkan cite aku selamat sampai ke sandakan nye airport. (Alhamdulillah) Aku tengok jam dah dekat kul 10 dan tempat nak jumpe client untuk submit pun aku taktau katne. Aku cari kat google maps pun tak jumpe so memang agak kritikal aku time tu. Last2 aku cume leh bergantung pada alamat company client ngan driver teksi je. Nasib baik driver teksi tu memang tau jalan ke sane dan tau2 je aku sampai dah (thanks banyak2 r pakcik.. pakcik daebak!!)

Setel ngan urusan keje. Jalan2 time!! <-- Ni yang tak sabar sebenarnye.. =P Aku taktau nak pergi mane and bile aku tanye driver teksi, die cadangkan aku pergi sepilok tengok sedare charles darwin live kat sane. Tapi sebab aku memang takde mase pun nak pergi sane tambah lak ngan tempat tu jauh dalam 19 batu katenye.. <-- dalam kilometer bape?? So aku terpakse cancel plan tu and lastly pas pikir dan pikir aku decide untuk jenjalan kat pusat bandar sandakan je.

Actually aku pilih pusat bandar sebab aku rase mesti banyak orang akan bertumpu kat sane so leh r aku washing2 mata aku jap =P Aku expect kat pusat bandar tu ade r tempat makan yang lain dari yang lain sebab kalau leh aku nak gak rase makanan yang lain dari yang lain compare ngan semenanjung.. mane tau ade jual seafood 7 rase ke, bawal masak megi berempah ke kat sandakan tu.. tapi tak jumpe pun tempat makan yang seumpama tu.

Kecewa ngan tempat makan yang agak special, aku end up makan kfc je <-- macam r kat semenanjung takde kfc. Tapi kalau korang nak tau. rase kfc kat sandakan agak lain sedikit. Member aku pun pernah cakap camtu. Cume mase tu ake tak caye cakap die. Tapi betul! Aku makan hot and spicy sikit je dah naik muak. Last2 aku tak dapat nak habiskan ayam tu. Bagi aku sendiri kalau aku tak mampu nak habiskan 2 ketul ayam kfc, itu adalah sesuatu yang sangat ajaib!

Pas makan yang tak bape nak makan, aku pun decide r nak jenjalan or cari kedai2 souvenir yang ade kat pusat bandar tu. Tapi tau2 je.. hujan lebat r pulak kat sane. Aku ade gak tanye orang2 sane selalu ke hujan kat sandakan ni. Jawapan aku dapat lame dah tak hujan, tibe2 je ari ni hujan. Adekah hujan rahmat sebab aku datang ke sandakan? Tibe2 aku teriak jap =P Tapi hujan turun tak henti2 lame sampai aku give up nak tunggu hujan berhenti dan jalan2.

Last2, memandangkan aku rase hujan memang takkan stop.. plan nak jenjalan cancel! Aku pun decide untuk balik ke sandakan airport tu.. bertapa kat situ sampai flight datang. Ingatkan sume akan going smooth je tapi as usual flight delay lagi. Aku as usual gak end up tunggu kat airport tu berjam jam sambil taktau nak watpe sebab airport sandakan tu kecik je. Pendek cite..last2 flight sampai dan aku selamat pulang (Alhamdulilah)

Aku sampai umah dekat2 10 malam kalau tak silap. Memang penat gile dan agak geram gak sebab plan nak jenjalan tu tak kesampaian. Tapi nak wat cane kan.. aku cume leh plan je GOD decide everything. So takpe r.. maybe lain kali kot. Yang penting mission success, selamat pergi dan selamat pulang.Ape pun dalam penat2 tu, aku still gak sambung tengok running man episod by episod lagi sampai kul 12 lebih tapi malangnye semalam..

Note: aku lupe wat skill bangun awal dan aku end up sampai ofis kul 9 lebih!! T_T

27 comments:

Jari Jemari Si Gile said...

alaaa...panjanglaa..
penat nak bace..
ag 1 jam aku dtg balik...
akan ku gagahi bace entry kau..!!!

Zubaidah said...

hahaha, cmner la leh silap jalan lak tu... mmg x suka kalau planning nak p awal tp smpai lambat... running man mmg best!

Miss Purple said...

wah, hantu running man jugak rupanya, hehe..=D

Amirah Ahmad Zaki said...

best eh running man? taknak tengok.. takut undercontrol. huhu.. part lmbt smpai office tu tak tahan. kena marah tak? heee

ienaeliena said...

panjang nye story:)
dtg singgah(^_~)

najwa nano said...

jauh-jauh ko p makan kfc je bro.pe barang!kehkehkeh

Liyaa Mf said...

Seronok pulak aku baca diary kau ni. Panjang gila kau cite membuktikan today is really2 your release day! Haha.

Aku rasa banyak jugak benda2 sengal yang terjadik kat kau kan? Sebenanye aku nak cakap kau yg sengal. Haha :P

Kau suka over konfiden kan pastu byk bnd yg lari plan. Aku nampak byk bnd yg berlaku tak menepati apa yg kau expect pun. Haha! Tapi takpelah, cam yg kau ckp kau cuma bleh plan GOD decide everything. Betullah tuu.

Membe aku penah ajar nak bangun awal, sama gak ckp kat diri sendiri nak bangun kul bape then tepuk bantal 3kali. Cheh. Yeye jek teori. Haha!

Noor Fatin said...

eh pegi sandakan sehari je ek?? haha mcm tergesa-gesa je kan. ingatkan tido mana2., :P

xpe2, nti bila cuti leh la pergi lama2 kan. keekke

mst semua org pandang masa ko lari laju2 tu kan, ko perasan x? ngeh3

sbb letih sgt la tu, xsmpat nak ingt terus zzzzzzzzzz hahhaha

aku HaniAsyira said...

sebab tulah tak cite awal2 sal key-chain taw dah tak boleh beli punya.. dah ramal hujan kat sana.. kah2..

skill yg lupa diasah ketika saat kecemasan.. keh2..

adan said...

petua member ko tu memang berkesan.. sbb aku pun selalu buat camtu.. sblum tido set dalam kepala hotak.. "esok kena bangun awal kul6,klu x mampos!" cara ni berhasil bro.. hahaaha..

hujan rahmat la sgt kan..haha..kesian kau bro..tang kepsi tu,rasanya dah berbelas tahun aku tak mkn kepsi sandakan..haha..lain kali klu g sandakan singgah dekat sim-sim,sana popular ngan ikan bakar,xpun g seafood..seafood dia jauh dari bandar bro.. btw airport sandakan tu mmg kecik..

adan said...

jap2..sambung komen... lain kali pantas sikit berfikir bro.. masuk je parking berbayar tu.. kan boleh claim..tak pasal2 kena buat u-turn.. padan muka! hahahaha.. sori bro..aku gelak kaw2.. hahaha

Camy Alya said...

aku simpati dengan kau part nak pergi airport tu. dan aku taknak komen. aku cuma nak gelak jee. hahahahaha.

ternyata kau memang sengal tahap babeng :D

CikTeddyCorner said...

erk cik rase mcm tgh skodeng diari awak..haha

tuanseliper said...

nasib baik selamat sampai :')

Cikra said...

wakaka. kesian nya ko wei. tu la ko kedekut tak pasal kena buat u-turn,hahaha. maaf aku memang tak boleh nak berenti gelak baca citer ko ni.kahkahkah.

oii, aku serius aku kat sarawak. adan tu blogger sabah kalau tak silap aku.hahaha

Eliza Sulaiman said...

diari... :)

-eim- said...

running man bukan citer la..variety show..
hehe


wah, nie dah bole wt cerpen dh nie.
skill bangun awal tu, boleh la nt nk try utk class kul 8..^^

HeNRieTTa JoSe said...

psss....hehehe....beh bek ben10 dari band dot dot dot yang rietta dapat...10 kan lagi banyak....ekekeke....

ஜ miss klanika ஜ said...

bercuti ke sabah ? one day i hope i can visit there too ^^

Sarah Nabila said...

singgah sni..sedapnya mkn kfc..^_^
nnt ade rezeki gi la jln2 lg ok..

Lysa said...

semua suka running man. ni yang rasa nak tengok ni. memang cara nak bangun pagi tu berkesan. saya dah buat! :)

Unknown said...

part nak bgn pagi tu..selain cara yg kwn kr tu kata..ada gak yg kasi suggestion...tepuk bantal 3 kali..pastu niat dlm ati nk bgn awal..insya Allah..leh terjaga awal =)

daripada leh sampai awal..x pasal2 kena pusing 2 kali eh..ekeke..satu pengajaran da dpt kan :p

xpe la..xde rezeki nak jln2..tp bgus gak kan..at least..leh save duit dr beli sourvenir..so kalau org tanya ..leh kasi xcuse :p

Ain Norainsyah said...

kadang-kadang, bila baca entri mr KR, saya tak sangka mr KR dah tua n dah ada keja. haha

Liselle MonCherie said...

Haha nmpknya bro mmg dah mcm title running man tu mwehehe.Kerana syg nk bayar tiket parking XDD hoho byk kerja terpaksa dilakukan! XDD

Kira Sakura said...

yeke pasal taktik bangun awal ko tue? aku nak try la nanti kowt blh.. hihihi...

tue la berkira lagi kan dh kena pusing 2 kali.. pdan muka ko.. hahahaha :p

Zehan Ilyana said...

sebenarnya, entry ni haritu dah baca dah, tapi tak tinggal komen..:p
sekarang ni malas nak baca balik, *kehkehkeh*...
tapi, yang skill bangun awal tu, nenek saya ajar suruh tepuk bantal..contoh nak bangun pukul 5, so, tepuk bantal lima kali..setakat ni buat selalu je menjadi..:D

czueka zulaikha said...

sempat habis cikedis sebungkus baca entry kau ni haha..
gila rushing kau gy sane huhu. tapi syg jugak kan , ta bnyak bnda smpt buat huhu.

*running man pernah buat aku tercekik kau tahu , sbb aku tonton smbil makan kfc T_T

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates