Monday, November 12, 2012

Cinderella's Dream..


Cinderella's dream.. salam. Ari ni isnin. Entri sebelum ni, ramai tanye sape yang lukis kartun tu kan? So sape nak tau, korang klik je kat gambar tu, automatik korang akan ditransfer ke blog yang melukis.. ^^ Ari jumaat ari tu, aku ingat nak menaip entri santai macam korang tak bese kan.. tapi apakan daya tibe2 internet lak jeles ngan aku. Pastu tak cukup ngan tu, suddenly pening pulak kepala aku. Pergi jumpe dr, tau je dah dapat mc. Memang terus balik umah r bile dapat mc tu. So, takde r entri dari aku sepanjang jumaat lepas. Harap maklum. Kaitan cite ngan tajuk entri? Memang takde kaitan pun saje nak bagi entri nampak panjang je =P

Ok takpe. Untuk memastikan takde orang memprotes entri aku yang lari dari tajuk, ni aku nak cite pasal something yang memang related ngan tajuk entri aku ari ni. Sebenarnya entri santai macam ni aku nak cite mase ari jumaat ari tu tapi tak dapat. So, kite bersantai je r ari isnin ni ye. Aku jarang sangat tengok tv so memang banyak dah r cite yang aku tak tau ngah air sekarang ni. Mungkin sebab dah terbese tak tengok tv kat umah sewa, bile balik umah pun rase nak tengok tv tu dah takde dah. So, memang takde r aku rajin lak tengok2 cite latest yang ade kat televisyen tu. Tambah lagi drama bersiri terutamanya drama melayu.

Sebab aku tak bape nak layan drama melayu ni sebab cite die kalau tak sedih tahap kritikal petala ke dua puluh empat memang tak boleh. Watak utama lak kalau baik, memang baik sampai kne pijak habis2 pun leh gak tersenyum. Leh time seadanya. Dah tu pulak, kalau dah kne dugaan tu.. bertimpa timpa. Happy tak pernah lebih 1 episod kadang2 setengah jam je hepi pastu mula r macam2 jadi. So, bende2 camtu wat aku rase jadi not so into to drama bersiri melayu sekarang ni sampai r aku tertonton satu iklan satu drama yang menarik minat aku. Tengok scene dalam iklan tu pun leh wat aku rase nak gelak bape saat so memang best r kot.


Rase rajin nak download, leh klik kat --> SINI (Sementara stok masih ade =P

Sedikit sinopsis cite yang dimaksudkan..

Saleha, heroin cite sorang yang kuat berangan nak jadi puteri raja. Die tinggal ngan ayah dan gak ibu tiri die. Ibu tiri saleha ni ade dua orang anak yang memang "pelakon terbaik" depan mak dorang. Saleha ni memang ari2 kne buli ngan dorang. Satu ari, saleha ni telah mendapat keje sebagai pembantu peribadi sorang anak pompuan kaya yang perangai macam ape je name lorna. Lorna ni memang perfectionist habis sampaikan sume bende kne sempurna dekat mata die. So, memang seksa gak r saleha ni keje sebagai pembantu peribadi si lorna ni. Nasib r nenek lorna yang gak owner umah tu sorang yang baik dan selalu tolong saleha ni. Nenek si lorna ni ade sorang lagi cucu lelaki name emir yang dikatekan punya sifat yang berlawanan ngan si lorna ni tapi tak tinggal dekat malaysia. Macam lorna yang garang macam singa, emir ni khabarnya sorang yang lemah lembut. Satu ari emir ni bagitau dekat nenek yang die nak balik malaysia. So, ape akan jadi seterusnya? Betul ke emir ni sorang yang lemah lembut? Ape masalah akan dihadapi oleh saleha? Nak tau sume tu kne r tengok cite yang aku maksudkan tu dari mula sampai habis.

Aku suka cite ni sebab berjaya wat aku gelak sorang2. Episod 1, scene saleha berlari dapatkan ayah die kat sawah sebab nak panggil balik makan, aku memang tak expect pun die akan jatuh dekat sawah tu. Memang gelak betul aku mase tu. Paling aku suka sebab cite ni takde r masalah kronik sangat macam yang bese ade kat drama (tukar bayi r, mak hero pembunuh mak heroin r, rampas2 kuasa) =__= Senang cite, drama ni memang santai je r. Tak perlu sambil tengok korang kne pikir ape akan jadi minggu depan. Just layan je cite ni dengan famili masing2 sambil makan popcorn. Tu je r aku nak cite. Sekian dari aku. Salam =)

26 comments:

Jue Jaynee said...

haha jue pun layan wayang ni..adik kat rumah la tu..suka sangat.. jue pun tersuka.

suka sangat kat emir...hhiiikkk

xsabar nak tnggu next episod

Liyaa Mf said...

Aku rasa aku pun ada terperasan iklan cite ni sekali & ada terdetik nak tgk. Tapi aku pun jenis tak hafal jadual waktu programme TV, so kalau kau tak wat entry ni, aku dah lupa kut niat aku nak tengok.

Kalau kau dah kata best tu, lagi semangat la aku nak tengok sbb dah dah ada pengesahan yg cite ni best. Okeyy! Jap lagi konfem aku download sbb macam byk je episode dah terlepas.

aku HaniAsyira said...

ermm,, boleh tak aku kata xberapa minat citer ni.. =P

Anonymous said...

x sempat nk tgk ler citer ni! hehe

Ain Norainsyah said...

dah siap download nanti, bagi kat ain tau... hehe... :P

HeNRieTTa JoSe said...

Jrg jrg tgk citer nie....

Pss....xde la sport mna pown...tp mnat.....

Unknown said...

oh tak sngka kau layan jugak cite malyu

btw, tingginya kau =P

Gdsbnga said...

tak penah dengar pun ceghita ni :O

THE AUTHOR said...

Tak pernah tgk lagi...hihihi

Zubaidah said...

aku kurg ckit ngan citer2 cmnie, tapi plg xleh blah ngan citer yg tukaq2 anak segala bagai. ade gak tgk iklan citer nie tapi hero cam sombong je

Unknown said...

aku tak tengok epi 1... lepas tu bru tengok.. kelakar gak tengok... santai aje...

Orkid Edyliyne said...

kalau ayah OE, tengok je cerita melayu, dia akan kutuk... jadi OE nie sangat jarang tengok cerita Melayu..
dan yang paling dia kutuk, cerita nielah..
tapi yang OE paling tak boleh blah, die tengok pulak tu sebab tak ada cerita lain yang dia nak tengok selain cerita Melayu... ^^

Anonymous said...

tak minat tengok cerita melayuu.
cliche sangat jalan cerita dia,
hewhewww
>.<

MiszCoMoT said...

cita nih macam suweettt kan... tapi comot tak tengok pom..hahaha

Batu Adventure said...

kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

wafiy suzly said...

salam bro. aku layan drama korea jer. hahaha. sori lama tak singgah..

Anonymous said...

Amboiii banykny masa free smpai layan cinderella lgi tuu..untung larr kn.

TiranaAduka said...

salam
Salam kenal kay are.

Mishter Izwän said...

aku pun suke gak layan drama nie. tp sejak da keje ni . da jarang la. lg2 cite berepisod nie. . tgk on9 boleh tak :)

mirmashi94 said...

hmmm. menarik. tade puteri dongeng moden ke? haha. balik2 cinderella. phewwwww~

نورعيم said...

dah lama jgk tak tgk cerita2 melayu ni. dok rumah sewa nama je tv ade tp blh kira dgn jari berapa kali on tv tu. hee.


cinderella lg? buat la puteri mayang ke. kahkah.

Unknown said...

bila ni? awat tatau pun .. huuuu~

Payeh Kuced said...

aku tak tau pun citer ni ada.. lagi noob~ aku mmg tak tgok tv...

aku nak pegi donlod !!

Payeh Kuced said...

aku tak tau pun citer ni ada.. lagi noob~ aku mmg tak tgok tv...

aku nak pegi donlod !!

Kira Sakura said...

aku penah tgk iklan dia tp tak pernah tertengok laki cite nie. tgk la nt ko rjin aku nk layan cite nie smbil lepak ngn husben kan hahahahhaa :p

missha said...

tak pernah lagi tngok cte ni..huhu

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates