Wednesday, November 7, 2012

Miss Sulky Jeal ^_^


Miss sulky jeal ^_^ Salam.. Kalau nak di ikutkan, ari ni takde r bizi mane pun cume pagi tadi aku layan perang ngan someone. Lame kemain kitorang perang sampai hilang idea nak cite pasal ape. Dah habis perang leh lak die cakap bese r gaduh2 camni. Aku cume boleh (O.O) je.. memang dah takde keje ke die ni sampai nak perang ngan aku? Cekik karang baru tau =P Entri ni pun aku taip sebab dah dapat permission. Ikut aku nak letak gambar bekas kuih bentuk bulatan yang dah kosong tapi sebab semalam nye hal, langsung hilang mood aku nak wat camtu. So ape yang terjadi semalam? Rase rajin nak tau bace je r kat bawah. ^__^

Tapi sebelum tu kite berkronologi jap (Betul ke term aku tu? @.@)


Aku tau aku memang sopan dalam men drop komen =P

Atas tu merupakan first time aku komen kat blog die. Sebab tu kalau korang notice gaye bahase aku nampak sopan santun je kan. Komen pun bese je, bukan jenis lari kelaut macam selalu. Ape yang dipelajari kat sini, penting nye first impression mase mula2 drop komen. So, komen lek lok dulu. Dah rapat merepek tahap gaban pun takpe =P Tapi dalam kes die ni, memang takde efek sangat pun so tak bape lame pastu aku komen cane pun die wat dek je ngan blog aku. So last2, memang aku takde r expect untuk rapat ngan die ni. Makanya kat sini, awok takleh r nak marah sangat sebab awok tu yang sombong kemain dulu.. kan kan kan? =P 


Aku bukan along, aku just nak tolong.. 

Bape bulan lepas tu, menerusi fb aku dapat tau die kne transfer ke uitm shah alam. Dekat sangat tu. At least dapat jadi member dalam fon pun ok. Tapi waktu tu aku macam berbelah bagi. Aku fikir, ni kalau aku bagi number ni agak2 die time tak? Dalam blog pun dingin semacam je. Hasil nye, jadi r mesej macam dekat atas tu. Memang betul pun aku takut2 berani mase tu. Tambah lak mase tu die dah ade somone kan. Tak pasal2 kne cop gatal. Padahal niat time tu just nak tambah kenalan blogger dalam fon je. Tambah aku rase die ni unik bile aku bace blog die. So memang nak kenal r. Pendek cite, die text gak aku akhirnye. 


Iklan jap: Game baru super climax heroes bakal kuar 29 Nov  2012^^

Bile aku tanye, rupe nye mase die text tanye aku tak nak jumpe die ke dekat uitm shah alam tu? Die just main2 je. Aku je amek serius pasal tu. Sudah nye aku jumpe ngan die first time. Aku ingat perkenalan aku ngan die sampai kat situ je tapi rupe nye tak. Macam2 yang die cite dekat aku yang wat aku terpikir ade lagi orang lagi susah dari aku rupenye. Kejadian yang berlaku kat die satu ari tu mengubah segalanya. Boleh r aku cakap, kejadian tu gak yang wat aku ngan die jadi sangat rapat sekarang. Rapat cane aku tak dapat nak describe cume boleh aku cakap aku anggap die ni someone yang special bagi aku. Macam tu r senang cite nye =)

Start diari laki version 2.0..

Semalam, mase ngah drive objek merah takde name sampai la ni.. die yang ade kat sebelah cite kat aku pasal ade classmate die mintak number phone kat die. Kemain excited die cite siap cakap classmate yang mintak tu cari die pas habis kelas nak number phone die. Aku sebenarnya tak bape faham motif penceritaan tu. Mane r aku tau tujuan die cite tu nak bagi aku jeles. Tak terfikir pun. So pas habis die cite, aku pun just gelak je r. Sudah nye, die pulak yang majuk.. err. Lagi satu aku memang tak reti nak pujuk orang ni. So kalau orang majuk memang aku wat tak reti je r. Stiff terus tak tau nak watpe =__= (bunyi cengkerik)

Pastu, tibe2 ntah cane leh kuar lak cite pasal entri aku yang semalam tu. Kemain lagi jeles nye. Tak expect langsung aku. Memang r ade gak niat nakal wat entri macam tu nak bagi die jeles tapi takde r jeles sampai macam tu. Sape tak hepi ade orang jeles ngan aku kan? Tapi jeles sampai declare perang yang aku lemah ni. Die ni lak jenis jeles tapi bagi permission dalam bentuk sinis (-_-") "Pergi r kawan dengan dorang sume, pergi r.. tak jeles pun" (Lebih kurang camni) Aku lak just senyum je macam takde perasaan pas die cakap camtu memang makin angin r die agaknye dalam ati. Aku tak reti nak pujuk so diam je r.. err..

Sebelum balik, die bagi r kat aku "komik" tu balik. "Komik"? Yang tu rahsia kitorang je r =P Aku bace "komik" tu dan tergelak gelak. tambah lak part yang die betulkan jenama notebook yang die beli tu. Entah cane aku leh letak samsung sedangkan die beli toshiba.. ish ish.. careless mistake betul @.@ Tapi memang senyum aku bace "komik" tu. Habis bace, aku contact r die nak ucap time kasih tapi leh lak die bukak balik topik tadi. Memang lari mood betul. Aku tak reti nak pujuk cane so aku amek jalan mudah, off terus line tu. Memang nampak aku cool kan wat camtu tapi dalam ati memang rase nak terjun bangunan je pas off line tu. -_-

Tibe2 dapat mesej dari die. Marah kemain die ni aku off line tu. Tapi bile pikir2 balik ade sekali tu die wat camtu gak so kire kosong kosong je leh tak awok? (^.^) Aku reply selamat malam sume and tido sambil tunggu reply tapi harapan.. harapan menjadi layu. Ingat ari ni setel dah r sekali tengok2 dengan fb die pun hilang. Majuk betul ni. Semalam die ugut nak wat camtu. Ari ni betul2 die wat. Ish ish, nasib dalam pukul 10 lebih tadi fb die ada balik so kitorang pun main r perang2 ngan macam2 isu sampai last2 aku menang (Bese r hero kalah dulu menang kemudian ^^ Finally we live happily ever after (Ingat cite fairy tale ke weh? =P

End diari laki version 2.0..

Kesimpulan ari ni, entri ni aku taip dengan harapan die senyum r pas bace. Aku tak reti nak pujuk2 orang ni tambah lak aku ni memang jenis tak bape nak ade perasaan sejak dulu lagi. Aku kan sekeping bata =P So, memang aku tak dapat notice pun kalau orang cuba nak wat sesuatu kat aku. Mak aku pun cakap anak laki die ni lurus sangat. Kalau suruh wat A, A je r. Takkan ade, B, C dan seterusnye.. =_= Tapi ade certain blogger yang cakap cara aku bercite dalam blog ni menarik so aku gunakan je r blog ni ye cite something pasal die lak. So, kepada awok.. majuk + jeles comel tapi tak majuk + tak jeles lagi comel ^^ Tu je. Salam.


Die pun cakap..."N*** tu sume comel!" =P Blog mata cantik --> SINI

21 comments:

Jue Jaynee said...

hihikkk so sweet la..

Shila said...

ko bukan sekeping bata..

tapi ko sebijik bata..!

Anonymous said...

tau dah nk komen apa, penat tapi ttp nk baca !

NIZAM said...

sweet nye story. :D

smoga bahagia selalu ok.

mirmashi94 said...

aku rasa tak lama lagi harapan adik kau tu akan termakbul. lol. kau faham ke x maksud aku? jeng jeng jeng. lol ;D.

btw, tahu tak, kawan untuk dikongsi. so tak sepatutnya seorg kawan jeles kawan dia rapat ngan org lain. jadi, kesimpulannya, memang nampak sangat korang dah tak macam kawan sebab blogger mata cantik tu jeles.

kau memang. tade perasaan. -.-. kesian blogger mata cantik. phewwww ~.~

Liselle MonCherie said...

Hahaha,comel comel!

Liyaa Mf said...

Kali ni aku taknak komen banyak. Cuma, bila nasi minyak? Hahaha :D

Anonymous said...

seomga kahwin cepat2.
hehe
:P

Unknown said...

tak tahu nak komen apa... tapi nak tulis gak...

alolo.... pujuk stail baru... tulis dalam entri...
buka setakat sekeping bata... dah berkeping-keping batanya... :P

Zubaidah said...

SWEET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aku suke baca entry nie! dia mesti lagi super duper triper suke baca entry ko nie!!!

-KO NIE MEMANG TAKDE PERASAAN KE??? CUBALAH JELES SIKIT KALO DAH ADA ORG MINTAK NO NGAN DYE! PASTU PUJUK LA DYE ELOK2, JGN OFFLINE!!! ;(!!!!-

نورعيم said...

aloh main merajuk rajuk segala pulak. kalau sy biarkn je org merajuk tu. nk merajuk sgt kan. hahaha.

Unknown said...

ececece.....

Hansyirah Takezur said...

awww... sweetnyewww..

xlama lagi boleh le makang nasi minyok.. :p

aku HaniAsyira said...

yeay,, tak lama lagi boleh lah aku g umah ko tolong kenduri kan...

Unknown said...

errkk..tetiba saya terasa amat tua.. sbb bila baca ni terpk..alahai.. anak muda zaman sekarang bercinta.. kikiki..

Gdsbnga said...

ekhem hem kemain :P
kau ni janganlah bata sangat .hahahahaha
kau kena pandai pujuk perempuan yg merajuk .
biasalah perempuan memang ada angin dia kejap cemburu kejap merajuk kejap cecomel kejap marah marah , kau kena pandai handle , kau jangan terus offline ==' kalau aku tgh tgh merajuk Jaka offline mmg aku bertambah merajuk . haha
so - kau kena tahu ah pujuk perempuan merajuk :>

Nyue said...

nyue dpt rs ad sesuatu yg berlaku ant 2blogger ni...hope ad berita baik yg akan myusul..ehehehehehe....

THE AUTHOR said...

Menuju kebahagiaan ni....jihiji

Unknown said...

kemainnnn hahaha

Kira Sakura said...

yeayyyyyyyyyyyyyyy aku dah agak dah korang nie mesti ada pape nie.. tgk x insting aku tue kuat :p

seyes suka gila aku masa tgk korang dtg ritu. ain masuk blik aku tanya dtg ngn sape padahal aku tau dah mesti dtg ngn ko nya hahahahahha :p

missha said...

nak komen macam kak liyaa la..

bila nasi minyak??? :D

mohon jemput :)

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates