Thursday, November 8, 2012

Still A Kid?


Still a kid? Salam.. mengenai entri semalam, komen2 yang aku dapat ade yang wat aku nak gelak, ade gak yang wat aku rase macam kne hempuk ngan batu yang besar. Jauh kemain korang ni. Memang betul2 kehadapan ni. Yang siap jadi penasihat bagi tau tips2 tu, aku nak tanye.. tips tu free of charge je kan? ^^ Semalam gak die tak puas ati sebab takde lak tunjuk aku nye jeles dalam entri semalam tu. Kire macam die je r sorang jeles. So.. nasib r =P Ape pun, doa dan harapan korang sume tu aku amin kan je r ye.. =) Cuma aku rase nak sampai tahap oil rice tu takde r kot wat mase sekarang. Tambah lak, aku kan kecik lagi.. err

Tiap kali aku balik umah, bile televisyen pun macam tak nak bagi aku tengok ia.. so ape yang aku akan wat aku layan je r anime2 yang ade dalam hard disk aku tu. Sekarang ni paling latest aku layan air gear. Cite die setakat ni menarik. Kadang2 pakcik aku ade r datang umah so bile tengok je aku ngah layan anime2 camtu kuar r statement yang lebih kurang macam "Dah besar2 pun tengok kartun lagi, macam budak kecik je" Memang statement tu wat aku terpikir, orang dewasa takleh layan ke anime ni? Bese aku tengok dekat blog2 yang related ngan anime, tukang komen pun kebanyakan nye orang dewasa. Hal ni dibuktikan dengan bahase2 "indah" yang dorang gunakan. Confirm2 dah beso dah dorang tu. Kalau tak, tak mungkin r dorang reti nak guna bahase tinggi macam tu kan? So, rase tak salah r tengok anime tu. Spiderman, batman, superman dan lain2 man pun asal kartun gak cuma dah di lakonkan orang betul je. Pakcik aku pun tengok boleh je. Takde lak aku cop pakcik aku tu budak2. Lagipun, orang cakap nak wat nakal pun kne r pandai2 cover line. Takkan r pakcik aku tu expect aku layan cite maria ozawa mase die ade kan? Tu cari pasal name nye.. eh, maria ozawa tu sape? Tersasul sebut lak =P

Ari tu kan aku demam. Kalau korang tak bape ingat sile r rajin2 cari entri pasal aku demam tu. So, bile dah baik tu.. mak aku suruh lak stay lagi satu ari just in case belum betul2 sembuh kan. Tambah lak aku ni memang pernah wat perangai pun mase demam dulu. Rase dah ok naik bas balik asrama, sampai medan kid rase pening, amek balik tiket balik umah ari yang same. Paling best 2 kali aku wat camtu. Geleng pale je mak aku. So, mungkin mak aku taknak bende same jadi kali ketiga so bagi je r aku rehat satu ari lagi. So, malam sebelum balik tu, macam2 bende aku dapat dari ayah aku. Mula2 ayah aku bagi kismis. Pastu tanye lak kopi ginseng ade lagi tak? Aku cakap habis dah tapi ade je air lain. Terus ayah aku bagi satu pek kopi ginseng. Pastu suruh lak aku bawak salah satu kordial yang die baru beli tu. Aku sebenarnye segan sebab aku dah keje kan. Mesti r rase segan nak amek sume tu. Kalau dulu mase zaman sekolah asrama lain cite r. Bukan je amek ngan rela ati siap mintak lain lagi =P Tapi bile dah keje ni still dapat macam tu memang aku speechless gak r. Pastu mak pun kuar statement "Abah tu ingat budak2 lagi kot layan macam tu" Aku memang gelak je r dalam ati. Ape pun time kasih r abah!

Mase raye ari tu, aku sebenarnye nak pergi raye umah kawan aku. Kitorang memang bestfren sejak sekolah asrama lagi. Mak aku pun dah kenal member aku ni. Mase tu open house umah die malam. So, aku bagitau mak aku, aku nak pergi sane. Bukan jauh pun. Dekat tanjung malim je. Tapi tak gak dapat permission. Mak cakap dah malam so tak boleh. Memang majuk r aku (Nampak aku pun pandai majuk gak =P Mak ajak pergi raye umah kawan die tapi aku taknak. Majuk r katekan. Tapi last2 aku terjoin gak raye kat sane kejap. Ni sume akak aku nye pasal r ni. Tak lame pastu ade member aku kawin kat area bagan serai. Aku nak pergi tapi kalau bagitau confirm tak dapat sebab jauh. Last2 aku contact bestfren yang aku tak dapat jumpe ari tu. Good news die ade kat area sane. Tapi nak pergi johor kejap lagi. Terus aku ajak join pergi kenduri tu. On the way balik, bestfren aku tu cakap nak singgah umah so ok je r. Balik tu baru aku bagitau mak aku yang aku tadi pergi bagan serai. Memang kne gak r ngan mak aku tapi nasib baik bestfren aku tu backup. Maka selamat r aku. Aku tau mak aku risau sebenarnya anak die jalan jauh tapi macam bestfren aku cakap "Biar je r makcik, N*** tu dah besar" Thanks brader!

Nampak tak ape yang aku maksudkan ngan aku kan kecik lagi berdasarkan cite2 kat atas tu? Tak nampak, wat nampak je sudah.. =P Tapi betul r kadang2 aku rase aku ni di layan macam budak2. Certain2 layanan tu memang best r macam dapat makanan free, kadang2 dapat duit.. yang tu best sangat ^__^ Tapi yang lain tu yang tak bape best. Tambah lak aku dah blaja berdikari jauh dari famili sejak umur 13. Aku taknak tapi dah kne pakse mase tu redha je r. So, bile lame dalam tu memang dah reti kot jaga diri sendiri kalau pergi mane2 sekarang. Aku tak reti nak tamat entri ni cane so aku wat wordless thursday je r.

Wordless thursday bertajuk first time tengok orang lukis gne paint live ^^


Tapi.. still aku tak reti nak wat gambar kat atas ni.. T__T

27 comments:

Jue Jaynee said...

sape sbenarnya kecik tu? haha hati besar tau

Ain Norainsyah said...

sedewasa mana pun kita, di mata parents, kita tetap anak diorang yang kecik. :)

ko ni asyik hentam aku je. xpe2... aku mogok xnak jumpe sebulan. :P

NIZAM said...

mak aku pun sama. kalo kt umah, takde maknenye aku bole kua lepak2 malam2 saja2. takpela, duk kt uni dah bebas kan. pasrah je dahku.

p/s: sapo saye ke awok do'oh tu? :p

p/s:kita kena pk ke depan bro. haks.

Anonymous said...

ttp nk baca sampai habis walau kepala pusing ni!

Payeh Kuced said...

sayo saye do'oh ko awok. saye sokmo.. huhu.. pure kelantan.. sape lukis?

mirmashi94 said...

aku rasa aku tahu sape lukis. nasib baik guna sayo awok, bukan aku mung. aku rasa lau guna aku mung lagi sweet ;P.

aku rasa mak aku dh tak anggap aku budak2. mak aku dah lepas je aku nak keluar ngan kawan. tue part paling best. asal kata nak guna kete nak g bla bla bla, mak aku angguk je. hoho. siap bagi duit minyak. tapi dekat2 je laa. jauh tu memang tak ar, aku x berani drive jauh2 -.-

Liselle MonCherie said...

Hehehe! Mak sy pun suke tgok kartun apa,spongebob pun tibai!
Betul...pernah skali parents ckp...cepat betul anak besar,klu boleh diorg xnk tgok kite besar sbb tu kite dilayan mcm bdak2 lagi. hoho

Menarik la doodle tu!

aku HaniAsyira said...

ko budak kecik dlm tubuh org besar.. haha.. semua dari kecil still ada perasaan budak kecik kat dalam kan..

mak, ayah mak akan rasa kita kecil selamanya baru rasa mcm mereka diperlukan lagi..

erk,, selamat aku dah lama praktis baca tulisan ore yg kecek kelate ni..

Zubaidah said...

biasa la tu. mesti family ko bimbangkan ko. aku phm apa yg ko rasa. abg aku tu, kalo aku nak melintas jalan wajib pgg tangan dye. kalo kat uni, nak pi beli nasi kat luar suh ajak kawan2 dalam 7 org baru leh bagi. tapi aku pi je sorg2.

org dewasa la plg byk layan anime bg aku

cerita best said...

lawa awek dlm entry 2 pakjoe nk no blh hehehe

Unknown said...

pakcik ko tu join tengok anime juga sebenarnya tu... :P

mak ayah tetap akan anggap kita still budak kecil selagi belum ada someone yang boleh jaga kita... ^_^

Orkid Edyliyne said...

perkara biasa yang akan berlaku bila balik kampung...
kalau ibu OE, mesti die cakap, suke hati ibulah nak ingat kau kecik lagi...
hehe... ^^

محمد رازيق said...

cantik gambo. sape lukis? masa kecik, mesti mak ayah ingat punya. takkan lupa, walau anak dah besar. hehe

Unknown said...

gambo tu seram

Unknown said...

Kasih seorang ibu...
Biar kita dah ada keluarga sendiri pun, mereka tetap risaukan kita bah tu :-)
kadang2 Wilma pun layan anime jugak :-)

Gdsbnga said...

wei paksu aku yg dah anak 4 tu pun layan je naruto . haha

Nyue said...

hahahahha...majuk dgn parents xlama...ahahhhahaah....

kartun tu, asal muka kecik jer...ahahahaahhaha

Ainn Hazwany said...

haha mak saya suka hagemaru :)

نورعيم said...

sama la dgn sy. umur mcm skng ni pn mmg tak lepas2 lg nak pi mane2. sabo je la.

abg sy yg umur 28 pn payan amine lg. sanggup tak pi mane2 asalkan tak terlepas anime favourite dia. apa punya abg la. haha.

Liyaa Mf said...

Weyh! Bahasa 'indah' bebudak skola rendah pun rasanya da pandai cakap. Bukan org dewasa je rasanya. Hehe.

Alaa kau baru keje je tp kan still bujang. Leh lg terima. FIL aku kdg2 bg duet minyak or duet tol setiap kali aku & husband balek KL. Malu kut nak terima. Tp rezeki husband aku tak pernah tolak. Haha! Err igt tak cite aku beli lappy? Actually husband aku belanja half price je, sbb FIL aku dah top up awal2 duet utk beli lappy tu. Ish, aku menantu je kut. Lagi la malu nak terima weyh! Tapi terima gak r :P

Tp part mak kau tak bg permission tuu err kau lelaki kut bukan pompuan kan? Takpe laa kaseh ibu membawa ke syurga :))

Noor Fatin said...

awak tak tgk abah layan saya mcm mana. haa mcm umur 6 tahun. hakhak mama slalu kata, anak abah tu dah 23 tapi layan mcm umur 6 tahun. hakhak!

comel jee

kindergartenlibrary said...

erm . . macam nelly je . -.-'

terasa ! huwaaa !!

aizamia3 said...

macam mak akak aarr.. ;)

Unknown said...

aku tak rase lak tgk kartun je bebudak

tapi aku mmg tak ske kartun pon

cerita best said...

pakjoe datang kesini dgn mata yg ngotok gila...nasib abis gak pakjoe baca hehehe

Unknown said...

semua ibu sememangnya begitu (^___^) walau dah kawen, dah ada anak sendiri, dorang akan layan kita sebagai anak2 kecil yang perlu dibelai.. itulah kuasa ibu kan? siapa mampu? hanya insan bergelar ibu sahaja yang mampu... (^___^)

Kira Sakura said...

memang keja gila la ko nie ulang alik hari yg sama duit lagi =.=

alaaaa aku dh kawen nie pn mak aku pesan mcm2 mcm aku budak kecik lagi sbb smpi bebila dorg tetap akan risaukan diri kita :D

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates