Friday, November 30, 2012

Upside Down ElementOfLife..


Upside down ElementOfLife.. Salam jumaat. Ari ni macam aku mention tadi jumaat. So jumaat kalau dalam blog aku ni memang cite kne santai dan rilek je. Cite sentap, sinis berapi tak dibenarkan.. konon nye =P Tapi sebab aku tak tengok tv, tak bace novel, so nak cite ape pun tak tau. So, sedang aku cari idea nak cite pasal ape.. baru aku teringat esok dah bulan dua belas so lebih kurang bape tahun dah aku berblogging kan. Pastu aku ternampak satu graf dan ting! Aku tau nak cite ape.


Lain blogger lain bentuk graf nye.. =)

Sebab aku tak tau nak taip entri bersantai cane petang jumaat ni, so aku ingat aku nak cite pasal blog aku sendiri. Asyik cite pasal blog orang lain, kesian blog aku takde sape nak cite pasal ia (Ayat mintak direview banyak banyak =P Confirm pasni sape yang pernah review aku akan wat camni pas bace statement kejap tadi tu kan 1. Baling kasut dekat aku. 2. Remove entri yang korang taip pasal blog aku tu =P Nampak kelaut dah. Jom sambung. Ari ni jom sesame share cite pasal blog aku ni.

Secara jujurnye.. bile aku tengok graf blog aku ni.. aku sendiri pun terkejut bile tengok blog aku dah exist sejak mei 2008 lagi. Macam mane leh jadi macam tu sedangkan entri pertama aku taip pada 2 oktober 2009 dan entri pertama aku tu mendapat komen yang pertama pada 27 februari 2011.. err.. Lupe kan pasal komen tu, tumpu dekat tarikh entri pertama aku ditaip. Aku taip tahun 2009 so cane 2008 lagi dah wujud blog aku ni? Aku series agak confuse ni. Sape leh tolong jawab?

Macam korang boleh nampak, memang sepanjang tahun 2009 blog aku ni memang takde orang notice langsung. Mase tu pun entri aku memang entri tension ngan stress memanjang. Siap guna bahase london lagi konon nye mane r tau kot ade pembaca dari obersi jumpe blog aku dapat r dorang faham ape yang aku nak cite kan (Nampak tak tinggi harapan aku tu? =P Tapi jangan kata orang obersi, kengkawan aku sendiri pun boleh bilang ngan jari je yang bace blog aku ni.

Entah berape lame blog aku jadi blog yang ditaip dan gak dibace oleh orang yang same bese nye iaitu aku sendiri. =__= Tapi mase tu aku nye pandangan pasal blog memang macam tu. Sebuah diari yang ditulis online. Tapi suatu ari bile aku tengok satu blog kawan aku yang banyak nye follower (O.O) lepas tu banyak nye komen (O.O) baru r terbukak minda aku sikit pasal dunia blogging ni. Baru tau rupe nye tak mustahil sesuatu blog tu difollow ramai orang. Macam tu ke..

So, tibe tibe aku rase mesti best kan kalau ade orang yang bace blog aku ni. Mesti lagi semangat nak menaip. Aku pun decide untuk ubah penulisan aku yang emo memanjang tu. Pada 31 oktober 2010, aku decide untuk tutup penaipan aku dalam bahase london tu dan mula menaip dalam bahasa melayu. Sume tu aku decide bile realize takde nye orang obersi nak bace blog merepek aku tu =P Pada 9 november 2010 bermula r penaipan aku dalam bahase melayu. (Lame nye sela mase T__T)

Bile aku dah decide untuk cube introduce blog aku kat luar. Aku blank. Cane nak buat?? Err.. mase tu r aku baru tau pasal segmen dan series time tu aku no idea betul segmen tu menatang ape @.@ Tepek banner tu ape? Letak url tu ape? Tag tu ape? (Nampak tak lame gile aku mase tu?) Pelan pelan aku amek mase cube faham menatang ape segmen tu. Last last faham gak. Aku pun mase tu semangat r join kebanyakan segmen yang aku jumpe. Memang nampak inosen sungguh mase tu.

Tapi macam aku mention baru baru ni, memang bukan mudah r nak cuba wat orang yang follower berkali ganda lagi banyak dari aku yang mase tu cuma ade 2 angka follower je follow blog aku. So, memang tak berjaya r. Ade r kurang dari sepuluh yang aku dapat tapi bagi aku mase tu, tu pun dah ok. Tapi, bile lame lame aku rase aku give up nak join banyak banyak segmen ni dan join segmen yang aku rase aku nak join je. So, bermula r zaman aku blogging ikut style aku sendiri.

Aku tukar blog aku habis habisan. Header tukar and wat topeng as aku nye identiti dan blogging ikut cara aku. Pelan pelan follower aku bertambah. Bile sampai 100, aku cube wat kelainan ngan conteng gambar follower tersebut. Tak sangka aku, kebanyakan readers suka dengan contengan tu dan ade yang request aku conteng dorang lak. Aku dah stop dah menconteng ni sekarang tapi sesapa yang rajin leh r cari sendiri entri entri contengan yang aku maksudkan tu ye. ^__^

Blog aku mase tu mula dinotice kebanyakan blogger. Memang hepi bile tengok ade yang mula komen entri aku. Sejak tu aku mula pelbagaikan cerita dalam blog aku dan tak depend kat hidup sendiri je. Blog aku diterima ramai dan macam korang nampak graf blog aku lepas tu memang tinggi memuncak sepanjang mase tu. Tapi menjelang aku start keje, macam macam jadi sampai aku nye entri pun boleh bilang ngan jari setiap bulan. Satu je.. err Lame lame blog aku alami zaman jatuh. T__T

Tahun ni, pada 16 februari 2012, aku mula menaip balik selepas sebulan lebih senyap. Alhamdulillah, ade certain blogger lame yang still ingat aku dan ucap welcome back kat aku. Memang terharu betul. Korang memang readers sejati =) Memang agak sedih gak bile tengok certain readers lame aku pun dah stop menaip blog. Aku harap korang menaip balik nanti ye! Tapi sebagai ganti, aku dapat banyak readers baru. Thanks gak korang sume yang sudi menerjah blog aku ni ye. =)

Sekarang, memang aku puas ati dengan usaha aku terhadap blog ni. (Usaha r sangat kan =P Macam yang korang nampak, graf blog aku mula menunjukkan peningkatan setiap bulan. Even takde r banyak mane tapi bagi aku dah cukup wat mase ni kan? Yang penting, aku ade readers yang sudi bace entri aku even entri kelaut panjang tak ingat kan? Ok done. Takde idea pun leh cite panjang macam ni kan? Ternyata aku ni memang berbakat menaip (Ni name nye sempat lagi riak =P

Note: Blog baru seminggu, no follower, meracau, tutup blog.. tu bodoh name nye =P


Camni r bentuk ElementOfLife sebelum disimbah cat hitam..

23 comments:

aku HaniAsyira said...

aku tak tahulah bila aku start blog.. dah lah entri lelama aku buang.. =P

anyway, happy berblog yea.. hahaha.. mcm reader baru ko pulak buat ayat mcm ni

NIZAM said...

yang bahasa london tu aku tau sbb aku suke klik entri lama2 masa mula2 aku jumpe blog ko ni. zaman study ko dulu kan. aku baca la pasal ko stress ngn projek ko la sume tu.

Payeh Kuced said...

bahasa london tu tak bleh blah... hahahaha... mana tau, skang ni orang obersi baca blog ko guna goolate? wakakaka...

lama gila dah blog ko ni wujud.. aku boleh imagine ko gigih join segmen2 tu.. kahkahkah.. tapi yang guna style sendiri jugak baru nampak hasil kan? follower pun dah bertambah.. follower ko dah 3 angka.. hip2 hoorey gituu :P

Unknown said...

yg jd start mei 2008 tu rasanya start google amek alih blogger.com kot....atau mmg scale graf tu start mei 2008...pasal blog aku pon tgk graf start tarikh tu...aku hanya publish first entri pd ujung bulan 9 aritu...

faa_razak said...

fulamak .. kemain lagi riak :p haha . ape pun , tahniah atas peningkatan prestasi blog anda . *skema kan xP

Unknown said...

oh.. begitu ye sejarah blog ko... maaflah sebab tak baca pun entri ko yang dulu-dulu.. ko memang ada bakat menaip panjang...

aku rasa aku dah follow blog ko sebelum blog ko disimbah cat hitam.. betul tak..?
aku ingat lagi header tu...

Zubaidah said...

aku pernah bace blog ko time2 ko jadik org london dulu, cm budak nerd sih, tp biase la, aku pown kalo taip ikut omputih nie skema rabak gak ayat sbb x terror mane pown sebenarnye. owh, ko nk link blog yg aku ckp eh? x tkot jtuh cinte ke? cntik minah tu, cm korean :P nah! ambik ko! http://tiffanybundchen.blogspot.com/

Unknown said...

maaf sebab aku lmbt sedar kehadiran blog ko

mekasih kat akak kesayangan aku, sebab dia, aku dah jadikan blog ni wajib diterjah

Gdsbnga said...

hahaha aku tahu kewujudan blog kau dari zubect !

Liyaa Mf said...

Kiranya, aku ni leh dikategori reader kau era kau bangkit semula la kan? Tak silap, macam aku follow belog kau awal 2012 macam tu. Eh yeke? Hehehe

Aaaaa camne tu start tulis belog oct 2009 tp belog dah mula wujud mei 2008? Ke kau dah buat lama pastu kau tinggal, pas bape bulan baru up 1st entry? Hmmmmm

Aku awal2 dulu pun sama kut cam kau cam ramai org gak. Manede sape nak baca. Tulis syok sendiri je. Sendiri tulis, sendiri baca. Tp pas bape bulan, aku terjumpa kawan yg best kat belog yg aku rasa ramai yg kenal belog aku drpd situ. Sbb drpd belog kawan aku tu, aku nampak cam seorang yg best kut. Erkkkk! Takleh blah ayat sendiri :P Pastu baru la mula zaman kenaikan aku secara perlahan2 dlm blogging ni :D

Tp aku suka je baca entry2 london kau dulu. Sbb aku ni jenis layan gak entry emosi2. Baca entry kau tu, dah macam baca diary lelaki. Tu yg best kut. Err tapi macam aku tak jumpa entry berkisar contengan. Maknanya, byk la entry lama kau aku terskip baca. Err err nak mintak kau conteng gambar aku gak leh? Leh r Kay Are. Hehehe

Liyaa Mf said...

Eh eh jap ada tambahan sket. Aku pun dlm blogging ni jenis pernah tukar style menulis gak. Em mmg mula2 kita plan nak wat belog nak tulis mende2 gini, gitu. Tp lama2 bila kita dah ada reader & rasa nak tambahkan reader, kena r improve sket2 cara penulisan, & mende apa yg kita nak cite kan?

Nak selfish ikut cara sendiri gak, kang reader bosan lak. Tp style yg kita ubah tu make sure la still style sendiri gak. Cuma, kita improve je & ubah sgl kelemahan. Cewwah! Padahal berbelog je pun :P

Ain Norainsyah said...

Rasanya dari memula kenal ko dengan sekarang, dah ada banyak improvrment sebenarnya...Dulu ko citer sal korean artist, aku xtau nak komen apa.Bukannya aku reti mende2 camtu. Tapi, bila cuti 6 bulan, aku datang balik dan tengok penulisan ko dah lain so baru aku baca lancar sikit. :)

Orkid Edyliyne said...

teruskanlah apa yang boleh diteruskan... hehe...
OE pun naik turun naik turun jugak nak berblog nie...
sekarang pun kadang ada kadang tak ada...
hehe... ^^

Kira Sakura said...

alaaaa ko nak heran ape sedangkan hello kitty tue pun sepatutnya hidup 100 tahun akan datang dah ada masa nie *haaa ko paham tak ape yg aku cuba sampaikan? :p

sama la dgn belog aku zaman baru nk muncui dlu. gmbo berderet tepi widget tue xmatang sungguh!!! :p

missha said...

sebenarnya, dah baca semua entri dalam ni termasuk yg london tu even agak susah nk hadam ..hoho..

inspired by others, translated by me.. :D bez ayat ni..haha.. awat tak guna dah?

kindergartenlibrary said...

hey , hey ! Nelly rajin cari dan baca entri kr !! hahaha

نورعيم said...

jap nk cek balik bila start blogging hihi.

kira berjaya la tu followers dah rmai, entry pn rmai org komen kan. hee.

Ainn Hazwany said...

tahniah ! Lagi setahun dah boleh kaya dah dengan blog je. ececeh. :)

Hansyirah Takezur said...

hoho... aku kenal blog ko baru tengah tahun ni and memang hitam camni laa time tu.. aku rasa spooky gila time mula2 masuk sebab hitam je...

try nanti ubah kelainan buat ala2 suci lak.. haha..

btw, tahniah!

THE AUTHOR said...

Entri yang menarik bro.
Kalau bahasa London pun OK gak....hehehhe

Yang penting semangat berblogging !!

Anonymous said...

khazreel.
i read my old post.
and i just realize yang chemay dah lama kenal belog nih rupanya.
tak teringattt.
haihhhh
=.=

inche hlovate said...

kalo baca entry mase mula2 berblogging dulu mesti rse nk gali tanh pastu sorokkn muka haha

**teruskn berblogging kay.. nasihat untuk diri sendri juga ni hihi

Anonymous said...

sukanyer baca N3 mcm ni

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates