Thursday, November 22, 2012

My Colors..


My colors.. Salam. Entri aku yang sebelum sebelum ni.. speechless ngan komen yang datang dari sis zubect. Panjang kemain. Mentang mentang topik kpop, memang makanan die r tu. Tapi aku memang setuju ngan komen tersebut. Pengurusan company tu memang (Isi ayat sesuai) je. Bebaru ni ngan kes hwayoung out dari group. Pastu tetibe nak masuk budak form 2 join group tu. Budak form 2 tu pulak, ditemui secara tak sengaja oleh si kks time ngah drive. Tengok je budak form 2 tu terus die cakap budak ni ade bakat jadi bintang. Macam tu je? =__= Entri semalam lak banyak cakap aku riak. Err.. tapi tapi.. aku menaip berdasarkan umur aku 12 tahun time tu dan memang time tu aku riak pun =P So, untuk entri kali ni.. jom kenal aku meh..

Dulu riak sekarang riak main main je =P

Mase kecik, memang tak nafi aku memang riak betul. Tapi aku pun tak sedar aku macam tu. Budak lagi kan? Ape je yang aku tau. Aku pun tak ingat aku pernah ngadu kat mak aku yang cikgu tadika aku tak pandai mengaja sampai sedare jauh aku bagitau pasal tu time raye tak lame dulu. Sori r cikgu.. kite budak lagi mase tu, Mane tau ape ape. Same r mase aku sekolah rendah. Memang riak tu macam bese je sebab kengkawan lain pun riak ngan talent masing masing. Ade riak sebab lari laju, pandai main chess, main bola, choral speaking, nyanyi so normal r kot mase tu aku join riak kan? Kecik lagi. Tapi bile dah dewasa ni (Dewasa bukan tua ok =P aku rase kalau aku nampak riak tu, aku main main je weh. Takde nak riak betul pun. Saje gedik gedik nak show off something. Tu je. Memang bukan niat nak riak betul betul kat korang pun. So kepada yang terase ngan riak aku tu, aku mintak maaf dulu ye =)

Pendiam + pemalu = pendiamalu?? =__=

Even certain readers komen entri aku memang panjang sesaje tapi percaya r, aku ni tak bape reti nak bercakap. Sebab tu aku prefer taip cite panjang panjang sebab menaip camni je care paling aku reti nak bagitau atau share sesuatu yang aku nak share. Nak aku luah depan depan? Memang tak kan kuar r luahan tu =P Lagi satu, korang selalu je nampak aku rilek je komen blog korang kan. Tapi dalam realiti aku ni memang pemalu orang nye (Sambil tersipu sipu =P Terutama ngan orang yang jantina dorang opposite aku. Senang cite, even kengkawan pompuan aku banyak tak ingat dalam fb ngan blog ni.. tapi kengkawan pompuan lepak aku leh bilang ngan jari je. Tu pun sekarang ni tak lepak dah sebab masing masing dah ade life dorang kan. Macam ari tu, time kenduri sorang blogger yang aku pergi baru baru ni.. aku rase aku tak cakap sepatah pun ngan blogger tu. Nampak tak pendiamalu nye aku kat situ? Err..

Kenal betul dulu baru tunjuk kaler betul ^__^

Tapi aku bukan pendiam betul r. Kengkawan yang betul kenal aku, kalau aku bagitau dorang ade orang cakap aku pendiam dorang muntah dulu. Pernah mase zaman sekolah, budak kelas saje vote sape budak paling pendiam. Aku menang weh! Budak laki memang sume tak puas ati. Sorang member siap kuar statement "Ko kat kelas memang r diam tapi kat dorm macam setan je.. tak aci betul" Indah bahase member aku tu kan tapi dulu aku lebih kurang camtu gak T__T Senang cite nye, bile aku dah kenal betul orang tu.. memang mase tu takde dah r rase nak diam or malu tu. Lagi pun secara logik akal nye, tak kan baru first time jumpe nak tunjuk perangai "darwin mak ye" lak kan? Memang takde r nak wat camtu. Tambah lak certain orang leh time perangai camtu, tapi ade certain lagi yang akan rase annoying. Sebab tu, kalau first time jumpe kengkawan baru ni, aku diam dulu. Dah kenal, baru tunjuk belang ^^

Jeles tu standard r ade cume nye.. 

Aku rase feel jeles ni sume orang ade. Aku pun ade. Sejak dari dulu lagi. Contoh mase aku dapat upsr nye result, mak aku cakap nak bagi aku komputer tapi tak dapat pun. Sebaliknye, ade member yang result bese bese dapat komputer baru. Mesti r aku jeles kan? Tapi rase jeles aku tu takde r sampai nak curi or rosakkan komputer member aku tu. Dah rezeki die nak wat cane. Mase sekolah asrama pun aku ade je rase jeles ngan kengkawan yang lagi pandai dari aku. Dorang dapat pergi kuiz sane kuiz sini, terpilih jadi wakil pelajar dan macam macam lagi. Memang aku jeles tapi takde nak buat naya kat dorang. Ape yang aku wat, tambah usaha sikit lagi je r. So, last last aku pun merase gak jadi wakil untuk jawab certain certain kuiz ni. Makin dewasa, aku try r control rase jeles aku ni. Sampai ade yang tanye aku ni takde rase jeles langsung ke? Jawab aku ade je jeles tu cume kalau tunjuk sampai jadi gaduh yang tak nak tu.. 

Main main atau serius biar bertempat..

Sesape yang kenal aku rase nye tau aku ni memang jenis yang tak bape suke nak serius. Aku lebih memilih untuk main main dan amek rilek je sesuatu hal terutama bile bermesej or cakap cakap. Sesape yang pernah mesej or cakap cakap dengan aku mesti tau betapa kelautnye dorang bile mesej or sembang ngan aku =P Tapi bukan bermaksud aku ni memang tak reti nak serius. Ade mase nye aku leh jadi serius sangat sangat terutama bila melibatkan hal yang bagi aku sangat sensitif. Kalau bende bende macam tu pun aku nak wat main memang jerk sangat aku ni kan? Cume nye aku memang tak suka nak serius ni. Tambah lak orang cakap muka aku ni muka serius so kalau orang yang muka serius wat perangai yang serius jadi serius serius. Kan terlebih serius tu? So bagi aku selagi boleh bersantai dan rilek rilek mase sembang sesuatu topik tu, memang itu r yang aku pilih dari sembang care serius. Tak kene!

Aku rase cukup r kot aku bagi beberapa sifat yang ade dalam diri aku ni. Aku rase certain readers confirm ade share sifat yang same kan? Bagi aku normal je ade sifat macam kat atas ni sebab dah name nye manusia kan.. tak kan r sume nak baik je. Ape yang penting pada pendapat aku, jangan terpengaruh sangat dengan sifat tu. Contoh macam sifat jeles tu. Cube lepas kan ngan cara yang baik macam jadi pembakar semangat untuk bersaing ke. Jangan sebab jeles nye pasal, terus buat macam macam untuk orang tu menderita. Jauh menyimpang sangat dah tu. Ape pun, diharap sume readers yang sudi bace entri aku yang ni lebih kenal aku yang memang baik ati lagi sopan santun pasni =P Sekian je entri aku untuk ari ni. Salam =)

22 comments:

Unknown said...

hahaha main2 tu aku suke

aku xske serius memanjang

btw pendiampemalu de skit sme ngn aku, lau org sekepala aku terus jd xmalu haha

Unknown said...

tu diaaa...macam macam topik bawah satu tajuk..tak tau la nak komen mana satu..hahaha...

err...rasanya sekolah dulu akak takde la pendiam..kepochi je.. tapi skang ni pendiam sikit kot..hahaha.. tapi ngan kawan da kenal lama tu tetap kepochi.. :P

Jue Jaynee said...

huhu marathon baca entry kay are ni.. 100 meter


normal la tu..hihikk ingat kite pun pemalu juga ni..tapi time komen mcm da 10 tahun kenal..

be yourself..kalau jadi org lain..kan kasihan orang lain..hhihkk

Unknown said...

kak is pun pendiam, tapi kalau dah kenal dan kawan, kak is la paling peramah... kekeke (^___^) ramah yang sopan2 gitu... hiks (^_~)

Ain Norainsyah said...

saya pun pemalu jugak <---- fitnah diri sendiri. hehe

awok memang jeles pun. makin hari makin nampak. he :P

Anonymous said...

kadg2 sikap kita leh berubah2 juga seiring dgn pertambahan usia ! (Pengalaman KA ni )

Vanessa said...

lama dah tak singgah blog ni :)

sy dulu pun pemalu,smpaikn sorang budak ni 'anti' dekat sy sbb die ingt sy sombong,haha

Unknown said...

Sama la kot! hahaha. dalam text or chat bukan kemain lagi panjangnya. bila jumpa face to face, idea apa pn xtau nak ckp pa. hahaha.. :D

Unknown said...

aku pemalu & pendian... masa jumpa ngan cikgu, cikgu tu siap cakap lagi, 'nilah budak paling diam dalam kelas.'

sampai sekarang aku masih diam dan malu.. kalau kawan dah kenal, memang hilanglah diamnya...

be urself, kay... :)

Payeh Kuced said...

aku pemalu + bising = pemasing ???
aku ni pemalu orang nya(muhun percaya) tapi aku bising.. kalau aku senyap, memang membe2 aku akan pelik.. sebab aku ni mcm murai tercabut bulu gitu... hahahaha

sampai kelaut tuu.. hebakk.. nak try rasa ouhh mcm mna ke laut tu.. hahahaha

Zubaidah said...

huhu, semalam excited sgt sbb ko punyer entry sal k-pop :P tu ah yg byk membebel. ade je kwn yg perangai cam ko, kat fb berlambak kwn pompuan, kat luar nk bagi salam kat pompuan pown takut. malu. tapi bnde tu normal la. lame2 knl baru leh tunjuk perangai btol, takkan nak drastik sgt kot. time kecik perkara biasa r kalo riak, aku dulu dapat beli crayon cap buncho pown riak sakan :P

Liyaa Mf said...

Aku tak pernah riak langsung sepanjang hidup. Sbb aku ni mmg sejak azali seorang yg pendiamalu dan sopan santun <-- Kat sini pun dah nampak riak. Hahaha!

Actually, sometymes riak tu ada gak. Actually bukan riak, tp lebih kepada aku pun nak gak tunjuk sket sesuatu kelebihan yg aku leh banggakan. Tak banyak, sket je. Err tapi tu kira riak la ek? Okeyy, insaf =_=

Aku pun seorang yg pendiamalu especially masa kecik2 dulu, sbb tu salu kena buli. & skang pun sama especially ngan org yg baru kenal & lum mesra. Cam kau gak kut. Baru2 kenal aku mmg kaku walaupun nampak je kalau chatting/komen2 dlm blog aku byk ckp. Realitynya, aku agak pendiam :) Tp kalau dah rapat, ngam pulak tu, err aku akan cakap laju, kuat dan kadang2 over gak #_#

Gdsbnga said...

mana kau tahu seyhh pasal kpop ? :O
tk tengok running man ? hahahahha

Nyue said...

nyue pon xsuka serius 24jam..rimas k..hahahhaa...

misz aisya said...

hahhaha. ayat ko mcm sentap je. eh sentap eh?? haha

ilek lah bro. aku ckap ko berlagak pon maen2 je.

aku pon suke berlagak gak ngan kengkawan rapat. diorang dah kenal perangai aku. at last, diorang pon ikot perangai aku suka berlagak. hahaha. tp dlm kalangan kitorang jelah.

aku ni baik kan. dah lah cantik. hahahhahhahahhahahha

kindergartenlibrary said...

err , ayat banyak cm sensitif tapi cover jek . :P

Kira Sakura said...

memang pun!!! sepatah butir nasi pun ko xckp ngn aku!!! nasib aku nie bkn pesen sentap tak bertempat hahahahaha sentap ngn ko pun bkn dpt pe sentap ngn laki untung2 dpt kiss, ehh tersensored lak kt komen ko. mohon maaf :p

aku nie klu org baru pestime jmpe yg xkenal aku lagi msti kata aku pendiam skali dah kenal tobat semua nyesal kuar statment mcm tue hahahahaha...

aku lagi suka berurusan dgn org yg serius bertempat dari serius je manjang tak pun memain je manjang

missha said...

entri ni penuh perasaan keperasanan..haha

samala kita,, pemalu, sopan santun n baik hati.. ehem.

*muntah pelangi*

cerita best said...


jom kita join segmen pakjoe senang je bkn susah pun ....kita blh tambah kenalan baru seperti aaron aziz,farid kamil hahaha http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2012/11/segmen-jom-tukar-dan-kenal-rakan-blogger.html

faa_razak said...

riak tu betul ahh kan . pastu org riak marah pulak :p dia riak takpe :P hahahaha .

Orkid Edyliyne said...

mostly sama macam OE...
hehe... ^^
cuma baca dan sengeh2 sendiri je...
terpikir jugak pasal diri sendiri..

Liselle MonCherie said...

Heheheh luahkan di entri! sje lah orang yg pendiam byk isinye berbanding ngan org yg byk ckp.

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates