Wednesday, November 21, 2012

Three A's Two B's..


Three A's two B's.. result yang aku dapat masa trial upsr wat aku rase macam tak best je. Bahase london dapat B leh time lagi tapi sain? Macam tak logik je. Aku bukan terror sain ke? (Kecik kecik lagi dah riak =P Aku tengok budak lompat hepi kemain. Mane tak nye trial die sorang je dapat 5A. Sape tak bangga kan? Kalau aku pun agak nye heboh terus satu facebook ngan frenster. Tapi nasib baik mase tu mark zuckerberg masih di bangku sekolah gak. So facebook takde lagi.

Tapi memang aku rase tercabar gak r pas dapat result yang macam tu. Memang tak boleh jadi ni. Kena usaha lebih lagi untuk exam betul betul yang akan tibe bile bile mase. Mase tu cikgu dah edar borang masuk sekolah asrama cuma time tu aku memang zero pengetahuan pasal sekolah sekolah asrama ni. Term macam mckk, seratas, semesti, star.. means for what? @.@ Aku pun tak ingat borang ape yang aku isi mase tu sebab memang main amek dan isi je. Bagi aku, upsr dulu pape pun.

Tapi, kalau dah name nye budak sekolah. Rase malas tu memang ade. Mungkin sebab sifat cool lagi charming aku yang dah terserlah sejak kecik lagi (Aku pun taktau nape aku sangat perasan baru baru ni =P Aku telah ditempatkan dalam kelas budak elit, bebudak yang berpotensi nak dapat 5A. So ape kaitan masuk kelas elit dengan rase malas aku state kat atas tu? Cikgu fokus lebih kat kelas elit dengan wat banyak kelas tambahan tapi leh bilang ngan jari bape kali je aku pergi.. =__=

Bile upsr dah makin dekat, cikgu kelas aku arahkan kitorang buat study group dalam empat orang satu kumpulan. Sebab nak senang jumpe, aku wat studi group dengan 3 member yang tinggal dekat dengan umah aku. Mamat C, mamat J ngan mamat I. Nampak tak sume nye lelaki menunjukkan dulu aku memang inosen gile dan anggap lelaki ngan pompuan tu same je. Sesuai dijadikan teman gaduh =P Pas study group dah dibuat, kitorang decide umah mamat C as tempat discussion.

Kenapa? Sebab nye mudah je. Zaman tu harga sebuah komputer yang cpu sambung ngan monitor tu pun dah mahal tak ingat. So, tak sume mampu beli komputer mase tu. Pendekkan cite, sebab umah mamat C ni ade komputer.. memang umah die r jadi markas kitorang. So mase orang lain sibuk studi upsr, kitorang sibuk studi upsr sambil tu main main game komputer. Baru r study smart kan? Dah boring studi buku, studi lak cite digimon yang memang femes habis mase zaman tu. Terbaik kan kitorang? =P

Tapi, bile dah makin dekat upsr.. kitorang pun start lebih fokus tapi still aku skip kelas elit tu banyak kali dengan alasan tak tau jadual, hujan, takde transport dan sebagainye. Nasib r cikgu percaya ngan muka aku yang memang inosen ni so takde r kene pape. Tambah lak, bebudak elit lain pun lebih kurang aku gak. Tak lame lepas tu ari exam upsr pun tibe dan aku jawab je r ape yang aku tau. Paling susah mase tu bagi aku exam bahase london r. Tapi aku jawab je ikut suka hati aku. Janji jawab.

Bape bulan lepas tu, result pun kuar. Aku tak caye sebenarnye bile orang cakap aku dapat sume A. Sebab aku rase bahase london ari tu aku jawab macam sukati je. Tetibe cikgu kelas aku datang dan peluk aku. Antara ucapan cikgu tu yang aku ingat "Walaupun awak selalu muntah dalam bas, cikgu bangga dengan awak" Bile ingat balik, leh tahan sinis cikgu kelas aku ni. Ye cikgu saya tau saya ade muntah dalam bas time rombongan ari tu tapi tak perlu state kot. Malu r saya.. T__T

Ape pun memang mase tu rase best sangat r. Tak sesia aku study smart ngan jaye nye.. dapat gak sume A.  (Ye la tu ^^) Paling seronok bile dapat tau si budak lompat tak dapat sume A. Subjek paling die terror, bahase london dapat B. Menangis kemain die dalam kete. Aku gelak je. Ari tu riak kemain (Bese r budak budak dulu memang tak leh tengok orang lagi lebih dari dorang =P Ape pun, begitu r sedikit pengalaman yang aku masih ingat sepanjang aku prepare nak amek exam upsr. Tu je. Salam.. =)

Note: Aku wat entri ni sebab baru tau result upsr kuar ari tu. Ketinggalan aku ni.. T__T


Sijil aku memang special dan lain dari yang lain.. harap maklum =P 

25 comments:

Shila said...

dari kecik rupanya ko dah pndai perasan.. hahaha..

konfirm kalo ade subjek sapa paling kuat perasan, ko lah org nye..

ye tak..? haha..

Jue Jaynee said...

hihikkk best la dapat 5A...huhuh

perasan hiik? jadi jue perasan nak kawin jela ni kan? entry kawin je

Unknown said...

untungla pandai dari kecik

agak riak di situ

Ain Norainsyah said...

ain xingat nak ambik result upsr kelmarin...hehe

tapi bahasa kelantan awok dapak D.
cane? :P

Gdsbnga said...

hahahahaha special gilos kau punya slip :P

Unknown said...

special betul slip yu pi as ar kau... tahniah sebab dapat 5A... ^^

Zubaidah said...

aku nk tumpang riak jap kat blog ko boleh??? trial and real punyer upsr aku dapat 5A :p

tapi bile msk sekolah menengah dah jadik bengong dah

misz aisya said...

ko pesal berlagak sgt ni?? hahaha.

aku mase skolah rndh je pndai. masuk skolah menengah, hampeh! grrr

Payeh Kuced said...

tahniah kay are... hahahaha... ganahh demo... 5A tuuu...

result UPSR aku macam tak best sgt even berderet A (nampak tu :P)

entah, aku tak suka sangat ngan UPSR.. riak ni.. mentang2 dah ada pmr, spm.. hahahaha

syakirah izwanie said...

Hahaha. Entri ni banyak masuk bakul angkat sendiri. Tulah orang kata, Percubaan dpt semua A tak bermakna waktu exam sebenar pun kita boleh dpt semua A. sebab over confident la jadi mcm mamat yg menangis dlm keta tuuuu.

aku HaniAsyira said...

riak sesangat mamat ni.. ish2.. xngaku aku member sekampung..

"lari jauh2

cerita best said...


Asalamualaikum...sori le pakjoe lambat terjah maklum la tgh final exam kt kolej hahah....nie dh abis dh blh le terjah cm dlu blk hhahahaha

aizamia3 said...

kenangan masa zaman sekolah semuanya indah belaka.. ;) lagi indah bila kita antara pelajar yang cemerlang.. ;)

Unknown said...

kemain lagi result upsr! btw, congrats back in 10-12 years agooo. hahaha.. result upsr sy plak masa kecik2 dlu straight 4A, cun da tpi ttbe ada 1 Cacing.. hahahaha XD

Kira Sakura said...

perasan dengan ko dah memang mcm isi dengan kulit tak perlu nak heran lagi miahahahahaha :p

ko memang celit otak dari dlu lagi kan. moga anak ko nt akan celik jugak la otak dia mcm ko. aminnnnnnn :D

muntah? haahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha weiii tak cool la budak laki muntah dlm bas werkssssss :p

Nyue said...

untung la..kecik2 ag dah pandai perasan..hahahahahahhaa.....

kenangan zaman sek mmg semuanya sweet belaka

نورعيم said...

tang trial tu kita sama tp upsr tak sama pulak. bahsa london tu la pemusnah segalanya. kahkah.

Unknown said...

wah.. keputusan yang patut dibanggakan (^___^) kak is xterel london la, dapat B, yang len seb bek A... jadila 4A 1B (^___^)

Liyaa Mf said...

Congrats walaupun dah terlalu lambat! Hahaha. Kau ni dari kecik mmg dah pemalas gampang kan? Dah besar apatah lagi :P

Aku dulu dapat 3A 1C. C tu konfem kau leh teka untuk aku. Konfem, bahasa London. Nampak tak aku tak pernah tipu yg aku tak pandai English. Hahaha! Walaupun aku dah sedia tau aku tak pandai English masa tu, aku tetap kecewa =_=

Sbb English dpt C, aku tak berjaya masuk Skola Menengah Agama yg aku mohon, sbb minimum kena 3A 1B. Cheh, poyo2 je aku kecik2 konon2 dah pandai apply Skola Menengah Agama. Niat nak jadi baek r kiranya :P

amii afandi said...

haha, cikgu kau lawak la.

"Walaupun awak selalu muntah dalam bas, cikgu bangga dengan awak".
tak sangka, perkataan ni yang dikeluarkan. hahaha

missha said...

sijil kita sama la..entah2, sekolah sama kot dulu =.='

faa_razak said...

fuyooooo 5A :O fuyooooooooo cantiknye sijil .

Anonymous said...

haha~ caya lah kay_are~ loike~ :)

Liselle MonCherie said...

sama trial UPSR 3A 2B jgak! Tp akhirnya UPS betul dpt la 5A. heheh masa mlm sblum amik result x nk pg skolah takut nk amik result huhuhu

Zehan Ilyana said...

errrk...


tetiba nak setuju dgn kak senget punya statement...
dari kecik memang kau dah pandaiiii perasan...
hehehehe..

kau nye result smeua gempak kan..
*jeles*

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates