Tuesday, November 6, 2012

Discovery..


Discovery.. Salam, entri semalam aku agak pelik. Nape ramai tak nak percaya coconut rice tu nasi lemak? Betul r weh. Aku tau pasal tu mase tengok oh my english. Tak pun cube korang taip kat google "Coconut rice is nasi lemak?" Nanti korang tau r aku tak tipu. Kadang2 pelik gak bile aku cakap bende betul susah nak caye, bile aku tipu caye lak. Camtu adakah aku perlu menipu selalu? =P Ok, takpe cite entri semalam dah habis so cite lain lak tapi sebelum tu.. jeng jeng jeng.. selingan selingan..

Selingan bertajuk sweet 17 silent reader..


Klik header untuk wish good luck kat si silent reader ^__^

Ade sorang blogger ni. Aku anggap macam adik aku sebab umur die baru 17 tahun. Mase mula2 die follow blog aku, terus terang cakap.. aku tak notice pun kewujudan blog die ni. Sebab nye even die follow blog aku pun, macam takde langsung komen yang die drop dalam entri aku. So, bile orang tak komen, aku pun tak tau r kewujudan blogger tu. Lepas tu blogger ni add fb aku dan aku approve je r. Pas dah perang2 bagai, baru aku notice blog die so aku pun tengok r blog tu dan mendapati.. banyak nye adik ni gossip pasal aku.. T__T memang terharu betul aku. Tambah lak, sorang silent reader yang aku tak notice lak tu. Patut nye aku nak cite pasal blogger ni semalam tapi cane leh terdrag satu ari lak. Ape pun, blogger ni sekarang ngah struggle ngan exam ace pi aim so diharapkan readers aku yang baik ati leh same2 mendoakan kejayaan silent reader aku ni. Aku tamatkan selingan ari ni ngan petikan entri terharu tahap gaban dari si silent reader..=)


Aku rase kalau open in new tab leh jadi besar kot.. hmm

Ok, jom ke entri related ngan tajuk. Mende yang aku discovery tu? Kejap, discovery ke discover? Takpe pedulikan. Sebenarnya, baru2 ni aku rase semak gile gambar2 dalam folder aku so memang tak leh jadi camni. Gambar2 tu sebenarnye gambar yang aku post dalam blog so saje aku simpan untuk rujukan sendiri. Tapi bile dah semak macam tu, aku rase rimas pulak tengok so last2 aku decide untuk folderkan je gambar2 tu ikut tajuk entri dan pas bape jam berlalu, siap r folder yang macam ni:


Ade tak blogger lain yang wat macam ni gak? Ke takde?

Memang aku lebih puas ati sebab sekarang setiap gambar yang aku post dalam blog dah di asingkan ikut title setiap entri so memang nampak lebih kemas (Ayat puaskan ati sendiri) Pastu aku tengok r ape lagi yang ade aku letak dalam folder related ngan blog tu (Nampak sangat lame tak bukak kan?) dan aku jumpe something yang wat aku senyum sorang sorang. Satu folder yang dalam die ade note ngan title 100, 200, 300, 400 dan 500. Sape terror cube teka ape bende yang ade dalam setiap note tu?


Camni r note yang aku maksudkan tu..

Mase tamat! So tak perlu nak teka lagi.. =P Aku bagitau je r. Dalam setiap note tu aku letak setiap blog yang follow blog aku ni dari dulu sampai sekarang. Cane leh semangat lebih mase tu aku pun tak tau. Tapi rase nye sebab note2 tu gak r aku dapat jumpe balik certain blogger lame yang pernah datang terjah blog aku follow pastu datang sekali dua waktu dulu tapi sekarang ni leh r aku katakan jadi tukang komen tetap aku. Kalau takde note tu takde nye aku nak klik more kat button follower tu. Malas -_-


Yang ni sebahagian follower ngan url blog dalam note title 100

Memang agak mengejutkan bile aku tengok dekat note title 100, miss ran (Atau name glemer nye iffah) merupakan follower blog aku yang ke-38. Means lame dah follow blog aku rupe nye. Mase zaman tak matang lagi. Time kasih! Blogger lain macam kiera the copycater follower ke-128 ngan miz ruha bird7842 follower blog aku ke-138. Memang betul r cakap miz ruha ari tu yang memang dah lame die follow blog aku cume lepas tu die tinggal terus blog ni. Ish ish. Nasib ngaku kalau tak aku curi domain die =P

Kesimpulan entri ni aku taip sebab nak bagitau aku rajin.. boleh? ^^ Bile kenang balik, memang macam2 gak aku wat untuk pastikan follower aku tu jadi readers kan? Sebab tu memang hepi sangat r bile setiap entri yang aku taip ade yang datang komen. Sebab aku rase aku dah wat sehabis baik kot bagi aku. Nanti bile aku free, aku update r note ngan title 600, 700 ngan 800 lak so that aku tak lost terus ngan follower2 blog aku yang sekarang ni. Sekian je entri tak bape nak ade motif ni. =__= Salam. 

23 comments:

Unknown said...

Rajinnya...
Wilma tak buat pun semua tu bah ^_^

NIZAM said...

Hai..hai. Wah! ape cite? lama gler tak datang cni kot. aku tau mesti ko heran mana aku ilang kan. sbb aku kn ari2 dtg komen sini dulu. haha. apa2 pun, yeah! I'm back :D

Ain Norainsyah said...

rajinnya...macam aku.hehe :P

Anonymous said...

nak g terjah2 jugaklah

Izwa Kamaruddin said...

terjah semua org!!

Pn Ayu said...

jom terjah menerjah :)

Jue Jaynee said...

awesome..hihikkkk siapa kah dia ?

peminat rahaaasssiiiiaaa

Nyue said...

wahhh....rajin giler...terbaik la...nyue pon xde serajin tuu..eheheh

Liyaa Mf said...

Silap r sbb kau dah cakap diri sendiri rajen, so tak perlu r kut aku pun nak cakap kau rajen kan? Hahaha *Dengki* :P

Tapi sebenarnya aku rasa unik gak cara kau simpan nama2 followers tu. Ini macam betul3 menghargai kut aku rasa. As if kau akan carik semula sume followers kau tu bila kau free2. Kalau aku, rasanya lum terlambat kalu nak wat, sbb follower aku baru bape sgt. Tp aku tak terlebih rajen cam kau. Aku rajen cuma tak terlebih je. Hahaha. Err aku follower ke bape gaknye ek? :D

Psl gamba yg post dlm blog, aku pun rasa semak, lagi2 kalu gamba yg aku google byk2 tp tak sume guna pun -_-" Aku folderkan gak tp tak ikut tajuk entry la. Tu pun half je, half lg bila taktau nak letak kategori apa takde r aku folderkan. Leh tiru cara kau ni. Sape suh kau reveal :P

Unknown said...

ada peminat rahsia ye... nak pi terjah jap la...

hahaha... nama aku ada kat situ... time tu aku tak matang lagi... tak tahu apa2 pasal blogging ni... sekarang dah matang sikit.. hihi...
siyes aku #138? :D :D

Zubaidah said...

hahahaha, btol la silent reader tu cakapm dah tua2 nie bawak2 la carik bini, bukan tgk kamen rider je 24 jam :P

rajinya ko nie, aku rasa x pernah agy aku tgk blogger2 buat folder segala bagai, KAGUM!

Hansyirah Takezur said...

mesti terharu kaannnn org tulis camtu? adoyai.. takde ke orang nak jadi silent reader aku n tulis camtu. sumpah terharuu...kui3 :3

ya Allah rajin gila ko pergi buat sistem berfolder tu! terkujat aku. haihh.. rajin2... memang blogger sejati lah! XD

Anonymous said...

betul2 blogger tegar nihh.
chemay kalau lepas aplod gmbar kat blog.
terus delete gmabr tu.
sebab malas nak semak2 kat laptop.
hewheww

mirmashi94 said...

apasal kau rajin sangat? -.-.

wahh. bagus gilaa. memang semangat ar blogging. siyes weh, tabik spring mengikut hukum hooke. haha. itu ayat adik kesayangan kau.

p/s: aku 17 jugak. harap maklum. 12.12.12, officially i'm 18. motif aku bagitahu kau, aku nak cakap aku muda lagi. sementara masih muda, baik aku bagi tahu satu dunia umur aku, nanti dah tua, mesti la umur tu top secret. hoho ;D.

kindergartenlibrary said...

Bila tengok balik entry zman tak matang ,. kelakar pun ada . sampai tak ingat dah sapa folo kita mula2 . :P

aku HaniAsyira said...

malas nak ckp pape.. semangat lah ko kan

cerita best said...

rajin nya blog nie wt entry panjang2....tpi mmg berbaloi pakjoe baca hehehe

Unknown said...

pergh, siap buat entri bagai2 pasal u.huhu.. folder tuh aku letak dalam satu folder je.campur habis.huhu

Orkid Edyliyne said...

wah sangatlah rajin (dengan muka kagumnye) hehe...
OE pun kadang2 buat macam tu jugak untuk gambar2...
walaupun asyik rotate gambar same je...
hehe...
yang bloglist tu, kadang je OE buat. bila dah pening, terus tak jumpe mana pegi list2 tu.. last2 kena guna cara manual balik... ^^

Shila said...

rajin gila ko..!

eh..jelesnya aku ada org cerita pasal ko kt blog yg bukan ko punya..

isk..

Gdsbnga said...

semangat gila kauuu !
aku tk pernah buat macam tu .
haha

faa_razak said...

k mmg terlewat gile baca . kesian ann . haha . ape pun thanks arr update .

rajin gile aarrr topeng buat ceni en :p

Kira Sakura said...

kemain byk ko taip rajin dlm entry nie. nk suh aku puji letewwww :p

aku cnfirm x rajin nk buat folder gmbr pe aku update dlm belog. lepas update aku delete haaaa snang xde semak mata aku hahahahahaha

aku rasa aku follow lepas aku drop first komen kt belog ko sbb jnis aku, aku follow je sesape yg komen kt belog aku hihihihi :p

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates