Friday, November 23, 2012

The External..


The external.. Salam. Ari ni jumaat dan tak bape nak ade isu untuk dicitekan. Novel baru pun aku tak bace lagi so nak cite pasal novel pun memang tak boleh. Televisyen pun dah lame tak tengok aku so ape yang jadi dalam televisyen tu pun aku tak bape tau. So, untuk ari ni sebab masih nak mengekalkan konsep santai di ari jumaat, aku nak share ngan readers aku gadget yang aku rase penting untuk mengelakkan aku tak boring time tengah malam bile esok tak keje. Tak lain tak bukan, sekeping hard disk.

Seperti yang korang leh nampak dalam certain entri aku, aku ni sorang yang memang ade habit suka mendownload pape je yang boleh didownload. Aku pun tak ingat sejak bile minat mendownload ni datang tapi memang kalau aku nak download sesuatu bende tu, memang aku cari link sampai jumpe. So, bile makin banyak aku download, makin tak muat r space nak simpan kan. Akhirnye, atas teknologi maju yang berjaya menghasilkan external hard disk, masalah aku berjaya disolvekan. Syabas diucapkan!

Hard disk aku yang first sekali abah aku yang belikan. Mase tu mane mampu nak beli sendiri. Keje pun belum. Aku takde mintak pun. Mase tu tak silap abah nak cari lcd screen rase nye. Sambil tu aku tengok tengok r hard disk yang ade dekat situ. Takat tengok je sebab nak beli tak mampu. Sekali mase nak bayar harga lcd screen tu abah cakap "Nak mana, amek r satu.. abah bayarkan.." Bape kali gak aku comfirmkan takpe ke? Dah abah kate ok terus aku rembat satu. Hard disk first aku. Thanks abah ^__^


Hard disk aku yang first ni kire hard disk personal aku r. Memang hard disk paling aku jage sebab satu abah aku yang beli, dua.. dekat sini r tersimpan file file yang paling aku minat. Movie kamen rider, movie super sentai, sume aku campak dalam hard disk ni. Lelagu yang aku download ntah berapa ribu ade tu pun aku letak dekat sini. Siap ngan koleksi album korea ade dalam tu. Banyak tak ingat macam 2pm, 2am, beast, ft island, shinee, snsd, suju dan memacam lagi r. Belum kire lagi lagu bahase lain macam indon, japan, taiwan, melayu. Installer pun banyak aku simpan dalam hardisk yang first tu. Ari tu pernah tercampak sampai kuar dari case. Nasib bile aku pasang balik still ok. Memang lega. Kalau tak memang selamat tinggal r kat movie kamen rider yang aku susah payah nak download tu. Nasib.. nasib..


Hard disk number dua aku beli sebab adik aku mintak. Hard disk ni aku share duit dengan adik aku sebab time tu kewangan tak stabil lagi. Hard disk ni adik aku nak sebab die cakap kengkawan kat matrik ade koleksi cite korea ngan running man. Semangat r aku dengar ade running man free untuk disedut. Takyah download =P Sekarang tugas mendownload running man aku bagi dekat adik aku sebab die yang in charge hard disk yang number dua ni sekarang. Memang sampai sekarang masih berjalan lancar. Tahniah adik!! Selain dari running man, hard disk number dua ni turut menyimpan cite bersiri korea, jepun dan melayu yang aku minat macam full house, gto, mimpi cinderella (paling latest) dan adik aku yang terlebih rajin turut mendownload dan simpan siri we got married. Aku layan nickhun je baru.


Bile capacity movie dalam lappy aku mencapai tahap kritikal sampai takde space, aku pun decide untuk beli hard disk aku yang number tiga. Sebab movie yang aku sedut dan download memang banyak sangat, lebih kurang 3000++ movie setakat ni, hard disk number tiga ni aku beli dengan space 500gb. Selamat je sume movie tu masuk, tinggal 10gb je space =__= Memang banyak sangat movie yang ade dalam hard disk number tiga ni sampai akak akak ofis pun join same amek dari aku. Ade movie melayu, london, thailand, japan, korea, indon tak kurang gak hindustan. Tapi hindustan aku paling suka 3 idiots je r. Tapi even banyak sangat movie dalam hard disk, still kadang kadang aku prefer tunggu movie tu kuar kat tv gak. Macam ari tu layan kung fu panda kat tv padahal movie kung fu panda tu lame dah ade dalam hard disk. Err..


Baru baru ni promosi yang dibuat dekat digital mall yang terletak dekat petaling jaya menarik minat aku. Hard disk 500gb ngan harga 175 bagi aku murah sangat. Terus aku beli satu tambah lak aku tengok file file anime aku macam berterabur. Separuh dalam hard disk yang first, separuh dekat C, separuh lagi dekat D. Memang semak habis. Aku ni memang jenis yang takleh tengok folder semak dalam laptop. Umah semak leh tahan lagi =P Nasib baik dengan terbeli nya hard disk aku yang number empat ni.. masalah file file anime dapat diselesaikan. Sekarang ni sume anime yang aku download macam inazuma eleven, selemun, death note dan memacam lagi aku simpan kat situ. Sekarang ni pun aku ngah on going download cite yu gi oh sebagai next collection. Banyak lagi ruang hard disk baru. Anime ape lagi yang best ye? Any idea?

Setakat tu je r bilangan hard disk aku wat mase ni.. empat. Memang ade plan aku nak beli yang kelima tapi mungkin nanti nanti kot. Nampak tak kat situ betapa fanatik nye aku dekat dunia download ni. Memang macam macam dah aku download walaupun kebanyakan nye aku takde tengok pun. Adik aku siap cadang lagi jual file file tu sebab tension ngan kengkawan die yang amek running man tak segan, download tak mahu tu. Nasib ko r adik. Ape pun, sekian je entri aku yang santai sesangat petang ni. Salam =)

31 comments:

Liyaa Mf said...

Aku kalau husband aku belikan hard disk untuk aku, untuk aku kata dea, tapi at the end mesti dea yg lenjan hard disk tu. Sume stuffs2 dea je dalam tu. Untuk aku la sangat kannn? Hahaha!

Memang macam tu. Kalau da simpan movie dlm lappy ke dlm external ke tetap nanti layan bila kuwa kat tv je. Yg simpan tu sekadar collection je. Takde rasa nak tgk sgt pun. Bila kuwa tv, eksaited lak nak tengok. Kannn? :D

Unknown said...

hahaha aku ade satu. mse aku belu 200. gile tgh xde duit beli jugakla

#nak dekat penuh ngn cite.
#da keje nk beli y kedua plak

Zubaidah said...

ko ni gile ke ape??? byk gile tuwh hard disk ko! siap ade yg utk movie jepun la, kamen rider la. dasat btol la ko ni. citer anime yg best? one piece? fruit basket? dalam hard disk aku ade koleksi d.conan je. tp space still ade 300. sem depan kalo terpakse aku kne buang la movie2 aku coz aku nk kne install byk software and save lam hard disk. sedih aku

Shila said...

wlupun esok ko x keje, malam ni mesti xsempat nk layan cerita dalam harddisk kan..?

ehem! *komen xde kaitan dgn entry..bai..!

Unknown said...

Mak aii! ramainya hard disk. hahaha =D
mmg among the great collector la kay ni ek?haha. mcm kwn sy sorang, hard disk dia penuh dgn movie.. kawan2 lain best ja nak pinjam sb ramai pilihan dlm tu. hahah :D

Gdsbnga said...

bak satu boleh aku isi dengan korean dramas and horror muveesssssss .
gila apa kau ni -,- haha banyak benau . aku tak penah ada external hard disk

widiea azira said...

external ak pun dah full. .tp syg nak delete haha

NIZAM said...

pengumpul hard disk ke bro? pergh! smpi 4. beli yang 1 tera terus la. heee. tu la, kdg2 tgk dlm tv lagi feel tau. mcm cite industan la. aku suke tgk kt depan tv sambil terbaring tau.

Ain Norainsyah said...

buat apa kumpul external sampai 5, bini pun sampai 4 je bleh...hehe

Jue Jaynee said...

nak kena beli la lepas ni..laptop kat rumah tu..habis slow je

Unknown said...

gila banyak hard disk ko... aku ada gak lah satu.. ehsan dari abg aku... akak ngan abg aku yang suka download cite ni.. aku tumpang sekaki aje...
3 idiots memang kelakar...

misz aisya said...

ko manusia yg agak pelik fanatiknya pernah aku jumpa.

aku xpernah download movie. sedut member punye je. pas tengok, delete.

harddisk aku dah bertahun usianye. tp baru suku je aku pakai. hahahha.

Liyana Izzati said...

Haha. Terkesima aku baca entry kau ni. Fanatik gila dengan movie anime kpop bagai. Cerita melayu ada simpan? Haha. Lagi satu kau pernah tak terfikir nak hadiahkan aku satu hard disk? Kalau takde elok jugak kau fikir kan. Hmm. Nice idea right? Haha.

نورعيم said...

amboiii 4 sekali ade external tu. sy 1 pn tak tercapai lg nk beli. hee.

Kira Sakura said...

mengapakah jarak memisahkan kita kalau tak boleh aku copy segala movie yg ada dlm hard disk ko hahahaha.

weii ko tau x dlu aku xreti nk sebut external hard disk nie dlu aku sebut "memori petak" haaaa hambik kau..

aku nk bagitau jugak gmbo wedding aku yg 15gb tue pun aku cmpk dlm hard disk aku satu2nya yang ada nie #sje mentioneg gmbo kawen hahahaha busuk punya pangai :p

Hansyirah Takezur said...

Perghhh.. banyak gila harddisk! aku yang satu tu pon tak terbuka2.. kalo aku jadi ko, aku kena label, apa kandungan yang ada dalam harddisk2 tu. hahaha

wakgelas said...

wak pon sukak donlod movie.., tp blom smpi 100 movies jugakkk.. UHhuuu

missha said...

mohon belanja satu hard disk..haha.

err... citer inazuma eleven bez!! :D

kalau lah msia boleh bola cenggitu..huhu..awesome.

محمد رازيق said...

hard disk yang pertama tu cam aku punya bro. aku beli dah lama.dan dah rosak pun hard disk tuh. huhu

THE AUTHOR said...

Blm beli2 lagi...

Mishter Izwän said...

bnyk nye hard disk dia. pnjam 1 boleh . . bro zaman aku nk beli hard disk mahal siot. tp sekrng btape murah nye hard disk . . .

Nyue said...

nyue time stdy beli hard disk...lps editing nk save video la konon tp alih2..penuh dgn movie korea/melayu/omputih/jepun..hahahahaha...

lps keje beli satu ag..yg kecil ncute..hehehe

diari farisha said...

singgah sini nak jemput join segmen : http://diarisedetiklebihfarisha.blogspot.com/2012/11/pencarian-bloglist-musim-1-diari-farisha.html

Unknown said...

zaman sekarang harddisk mmg murah2...pastu ditambah dgn unifi lg...huhu...mmg lepas ni rak2 buku boleh digantikan dgn rak2 harddisk pulak...tak pun buat network drive terus...

OKje said...

OKje kalau benda-benda mcm ni memang tak ambik tau... tu semua hubby punya hal!!he..he... tapi taulah jugak nak guna... nak upload gambau!

Unknown said...

singgah sat

Mrs Velentine said...

hard disk..teringin nak beli..hehe

Anonymous said...

KA pown baru sambar satu... x tahan rega die tu!

aku HaniAsyira said...

perghhh banyak giler hard disk ko.. aku ada satu yg 500gb nya.. itupun beli masa pc fair.. murah sikit walaupun nak nangis bila beli..

bila aku nak dapat citer ko no

Orkid Edyliyne said...

OE ada satu je hard disk yang keluar masuk isinye...
itu pun kadang2 guna untuk jadi pendrive... sebab malas nak beli pendrive baru bila pendrive yang lama dah hilang..
hehe...
memang tak bosanlah kalau macam tu punya banyak cerita... huh! (lap peluh) hehe... ^^

Liselle MonCherie said...

Pergh,kaki movie der ni,sy punye pendrive 16 gb pun gne tak smpai 2gb huhuhu XD

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates