Saturday, March 12, 2011

Am I Wrong??

Am I wrong?? Sampai sekarang masih tertanye lagi. Sume sebab cite dari member aku yang cakap gf die (dulu kawan aku) anti gile ngan aku.. ye ke?? Dh macam ex aku je kan nak men2 anti2. So tbe2 aku pun terecall lik 2 orang girl tu..

Note: Cite ni cite pasal diri aku, bace jika mahu =)

Ex Aku

Kitorang 1 tempat blaja, tapi x pernah kenal pun. Mule2 kenal dalam friendster je. 1 malam sebab tarikh tu, aku angkat 1 call dari sorang stranger. Rupenye member friendster tu yang call. Start ari tu kitorang jadi rapat. Aku pun cite kat die yang aku ske sorang pompuan tapi x berani nak confess. Die cakap nak tolong aku tapi last2 die yang fall in love ngan aku.. pulak dah. Aku yang x berani nak confess kat pompuan aku ske tu terus accept die. <-- ni kot silap aku. Mule2 ok pastu macam2 masalah datang. At last kitorang break and aku mintak die jadi kawan aku dulu. Tapi die xleh jadi kawan aku. Die gak cakap akan tunggu aku sampai bile2. <-- korang rase leh caye? Aku just senyum. Pastu die grad dulu sebab cos die kejap je and x lame pastu die dapat keje. Pas aku grad aku dapat tau yang die dah ade bf len lak. Aku senyum lagi..

Gf Member Aku

Aku kenal mase aku kat matrikulasi. X silap aku beze kitorang dalam 3 tahun. Mule2 ok je pastu die dah ade bf so terus sombong ngan aku. Aku just, ok xpe. X lame pastu die clash and tbe2 je die contact aku lik. Time tu aku lak dah ade gf so kawan je r kan. X pasal2 je 1 ari die cakap die sayang aku <-- tbe2 je?? Tapi sebab aku dah ade gf so xde r nak time. Aku pun clash gak ngan gf tadi and sekali lagi die cakap die sayang aku. Aku cakap aku xnak pikir dulu pasal ni so die bagitau die akan tunggu aku sampai bile2 <-- leh caye ke? Tapi pastu macam2 happen and aku ngan die xde r contact lagi. Die hidup die, aku hidup aku. Pastu baru2 ni aku dapat tau yang die dah kapel ngan sorang mamat. Ironi nye mamat tu member aku sendiri. Aku senyum lagi..

Habis recall aku tengok persamaan mereka:
1. Kedua dua mereka dah ade orang len
2. Kedua dua mereka cakap akan tunggu aku sampai bile2
3. Kedua dua mereka anti ngan aku
4. Kedua dua mereka salahkan aku for everything.

Aku Cakap

Aku x faham langsung. Ape salah aku kat diorang sebenarnye? Aku x suruh pun korang cari bf len. Aku x suruh pun korang tunggu aku, Aku x suruh wat pape pun. So ape salah aku? Korang dah bahgie kan, jadi nape still x puas ati ngan aku lagi? X faham. Kat my ex, kte pernah bercinte, bahgie and pernah wat macam2 bersame. Kte break pun atas kebaikan bersame kan? Saye x pernah mintak awak tunggu or ape tapi awak yang nak wat camtu. Pastu awak yang langgar janji sendiri so nape nak blame me lagi ngan cite kte break dulu? Kat mane lagi saye salah? Yang ko lak, lagi aku x faham. SEtau aku kite kenal dalam nset je kan? X pernah jumpe pun. X pernah jalan2 same. So bile jumpe ape pun x pernah, ape salah aku wat sampai ko pun nak anti ngan aku? Aku series x faham ni wei!! Ape salah yang aku wat ni??

62 comments:

puteri ain said...

sabar sabar..dunia memang penuh dengan dugaan yang kadang2 kita pun tak akan jumpa jawapan dia..

Wafiy Suzly said...

rilek

kalau dunia ni takde musuh

boring pula kan,

haha

biarkan mereka

kita hidup kita

dia hidup dia

dia tak puas hati apa lantak dia la

asalkan kita hidup aman selesa

dia peduli apa?

bukan pakai duit mak bapak dia pun kay are hidup sekarang ni

hasil dari mak abah kay are

n

duit gaji kay are sendiri

mereka biarkan dengan cara sempit mereka tu,

haha,

panjang lak aku komen

Zeanne said...

memang sengaja nak cari pasal kot tu..hahaha

Sarah Nabila said...

sabar2 KR..jgn tension2..bairlah kt diorg..nobody is perfect kan..mmg statement 'akan tunggu smpai bila2' tu sngt xleh dipercayai..ade hikmah semua ni jd..awk move on je dgn relationship skrg..lupakan yg lain (^_^)

yampe =) said...

sokong wafiy suzly.
x pe, biarkn dorg. dy cmburu kut. =]

Anonymous said...

buat malu perempuan je depe ni. haha

elianesuriane said...

huhu.. entri emo luahan perasaan..
hati org hati kita.. orang la kan.. kita tak tahu apa sbnrnye lam hati mereka.. myb mrk xnk sdr slh sndri so slahkn org len..


sabar.. ini semua dugaan... jodoh ketentuan Ilahi...

Anonymous said...

Salah kamu sebab kamu tiada buat salah untuk menyalahkan diri dimana salah itu bukan salah kamu tapi kamu salah sebab kamu tiada salah. Faham?

P/s: Tira pun tak paham :p

Yuslia Suhana said...

Biasala la tu..pompuan kalo bercakap mmg ikot emosi.. Time tgh syg, ckpla akn tggu smpai bla2.. bila dh ada bf lain, dah benci pulak.. tah apa2.. haha tp tak semua camtu la

fiezah91 said...

alahai..entri luah perasaan lak dia..ekeke.. sabar2.. masa br pts gitu la.. ckp nak tunggu smpai bila2 la apa la.. tp bila dah ada penganti, semua tu dilupa..hehe..

sabar je la ek

tricksrex said...

emm susah bila berbicara soal ni
nak komen pon susah jugak
emmm

sabo sabo

saljihitam said...

malu tapi mau.

ego. biase lah dude. buat tak tahu je. perempuan memang macam tu.

aku ??? errrrr. teetttt ! HAHA

saljihitam said...

malu tapi mau.

ego. biase lah dude. buat tak tahu je. perempuan memang macam tu.

aku ??? errrrr. teetttt ! HAHA

Cik Rimau said...

hurmm.. lumrah la kan kay_are.. masing2 xkan salahkan diri sndr.. even dah tau salah sndri.. kalau cik rimau jd kay_are, cik rimau buat xpeduli je.. peduli ape orang nak kate cik rimau hati kering ke ape.. janji bahagia.. hahaha

rj Etika said...

hahahahaha.

ok..itu saje. sekian, timaseh.



p/s : carik isteri terus. :)

Awan said...

perempuan nie terlebih emosi. mungkin dia pernah rasa kecewa yg amat sangat dgn kay, dan dia nak cuba lupekan dgn cara membenci kay. mmg kay tak suruh pun dia tunggu, mungkin diorang rasa bodo sbb mengaharap pada kay. huhu. maybe la kot. :)

Anonymous said...

Salam..adeh ! kejam perempuan tu...tragis kisah nie.

walinong sari said...

wahh.. terjiwang pulak mlm ni..

psstt: ehem, saya tak pernah bercinta.. so, tak berapa nak expert dlm bab ni.. maaf.

mommylavender said...

sabar kr....anak mommy ni kuat kan~heee

whitecappuccino said...

wat tak tau jer..biarkan..kalau bukan salah kita tak payah fikir cari salah k..

amny said...

sabar je laa..

mungkin diorang pkir diorang tu bagus..

dah2..

jangan nanges...

uhuhhuhu..=P

cikcleopatra said...

buat macam2??wow!!entry panas!!muahaha..tu ar kr cikcleo ade tak! memilih *tetibe ;p*

ala kr pompuan ni mmg emo sikit..adei ai.terima je la naseb jadi org hensem..haa tu tipu!lalala..


p/s:best gak an kalo wat kelab anti kr..hahak..

tomatokering said...

x fhm jgk pe salah kr ... hehe'
laki pon same je macam tu jgk..huu

Puan Kutu said...

ntah dieorg..pedulikkan..pmpuan klu dh break ngan laki msti nk slhkan laki jugak..kr berada dipihak yg benar..cool jer!

Wafiy Suzly said...

tag utk org meluah perasaan, haha
takde la, saja2

http://wafiysuzly.blogspot.com/2011/03/akibat-ditag.html

nazuha said...

dulu pun aku slalu pk cam2...nape dia x mo tegur aku dah..aku pun salah gak ke..huhu..sometimes i think that it is not fair for me,when someone being my friend for some other reason...but everything happen with some reason..Cume Dia lbh tahu..so, pk positive je la weyh..ko doakan je dorg bahagia..insyaAllah ko pun akan diberikan kebahagiaan olehNya...PEACE..(^_^)V

Bunga said...

bisala kay..sbb dia leh rasa cam..mybe sama gak perasaan kay jika duk tempat dia..so kita xdapat nak puaskan semua pihak..

yang penting kita tahu yang amna terbaik tuk kita dunia n akhirat ok..cayokkk..cayokk..

Unknown said...

tak tau la nk ckp pe.. sbb gua tak penah kapel <= jantan tak laku.. haha

chill k-R..

Cik Pulau said...

cik pulau pun tak paham..
tp honestly.. kalau org cakap nak tunggu sampai bila2.. sila jangan percaya.. itu adalah pembohongan semata-mata..
lelaki dengan perempuan sama je.. tiada pengecualian pun..
peace.. no war!!! ^^,

azi nur said...

...hidup macam roda....xkan selamanya duudk di atas~

cik ninie said...

huhu wat skit kple jew pk..sgle iz smple..^_^..heeeeeeee

Proud Mommy said...

ngee..tenang kay_are :)

shida anwar said...

wah ramai peminat erk?..nak salahkan KA gak lah..tetiba..

biarkan saja mereka..susah nak puaskan hati semua orang..

Zubaidah said...

pompuan mmg cmtu..blame 100 peratus kat lelaki...sbr la..kau blom jmpa yg mmg ditakdirkan utk kau lagi

❤Mrs. Myra❤ said...

Mereka salahkan awak sebab awak pernah 'curi' hati diorang kot...

Dah pulangkan balik ke lom ? :P hehehe

nik farina aishah.... :) said...

okay , kesimpulannye jangan percayakan perempuan even nik pon perempuan .. hehe memang tak de sebab langsung pon dorang nk benci kay_are , tak logik langsung ni ... lol..pelik betol la.... tapi anggap je semua ni pengalaman dan pengajaran hidup..

fuhhh, panjang lagi .. HAHA :P

anakpakcikali said...

sabar .. nnt jumpe jgk perempuan yg mmg sebenarnye utk awk . .yg x kn buat mcm ni..mungkin kite d temukn dgn org yg slh sebelum jmoe dgn org yg betol..bukan salah 'aku' tu la..hehe

najwa's said...

hehe ye, its complicated, really. bukan senang nak memahami n tolerate dengan orang len. bukan pompuan jek, laki pun sama.

pape pun, bertabahlah. mungkin kamu akan jumpa yg lebih baik soon? gudlux! :)

Noor Fatin said...

bagi aku, cakap tak serupa bikin. hahahaha kalau xnak tunggu, ckp je la xnak. konon2 buat simpati nak tguu ko lama2. kah3. ayat je tuu.

dah2. cari pmpuan lain yang lagi baik dari diorg! xpyh serabut fikir pasal diorg lagi tauuu :)

Anonymous said...

dia bengang sebab tak di layan la..ishh2...drama2..hahaha

niesz said...

hehehe..xpe, bunga bkn sekuntum, insyaALLAH, akn ade yg terbaik untuk awak nnti :)

Raden said...

anda salah sebab anda hensem dan mnyengat jantong mereke! memg anda salah..
kau game mereka yek?

Unknown said...

aduh..org mcm ni pun ada ye..
sabo je la...agaknya dorang tensen tu..sebab cinta kali ke2 ditolak kay :)

qasehraihan said...

hahahah.....macam2 pmpuan ni ek..

susah jugak kalau jd lelaki ensem ni..

depa tu mroyan kat awak sbenrnya tu..ngeh ngeh

sahromnasrudin said...

assalamualaikum bro..

Allah SWT tak akan menduga kita jika kita tak mampu nak hadapinya..sesungguhnya hang adalah insan terpilih untuk hadapi dugaan ini

fyna ahmad said...

huh...
sampai mcm tue skali....

Schubert Serenade said...

Derr...chill laaa...ilex sudaa!!
PEREMPUAN, "EMO"!!
Susah nak faham perempuan ni..so be cool..lantak kan mereka2 itu, xpyh penat otak nak stress2!!go and get a new GF!!and live ur life to the fullest ok:))

Asri Alam said...

buat dunno ja. haha

mykhalis said...

hahhaa.. aku merasakan anda adalah seorang yang sangat romantis dan misteri.. sbb itu awek2 di dalam cerita anda keliru.. takperla.. perkara dah berlalu

Halen said...

hehe.. adat la tu org2 muda bercinta. cool je klu diaorg ni anti biarkan je janji kita tak kaco dia.

act akak pun ada jgk anti beberapa org manusia sbb..

1-dia ckp dia suka kat saya oh tidakkk.. lps tu terus rasa mcm anti je haha kesian kan

dan yg sewaktu dgnnya.. :p

mrs kayrul said...

lelaki terhangat dipasaran betul la ko nie....sabar la...mungkin ada lagi yang terbaik untuk ko...

Unknown said...

diorg anti sbb tak dpt ko. normal la tu. cbe klau diorg dpt ko. takde la diorg anti ko. tapi klau diorg dapat ko, org lain plak enti ko. so kesimpulannye marilah kita anti menganti. hah. ayt last tu kidding je

Unknown said...

diorg anti sbb tak dpt ko. normal la tu. cbe klau diorg dpt ko. takde la diorg anti ko. tapi klau diorg dapat ko, org lain plak enti ko. so kesimpulannye marilah kita anti menganti. hah. ayt last tu kidding je

shereena said...

aiy0y0..fenin2..h0h0

kindergartenlibrary said...

Kay are ada peminat ke ? hehehe

czueka zulaikha said...

hee.biase la tu . time couple dulu syg after clash benci . susah la if dpt ex yg mcm tu , ta open minded lngsg . ta slah pun na jadi kawankn ~ ta phm btl . da mlu kott ta dpt KR, tu yang "touching" tak semena haha

MiszCoMoT said...

kr!comot memang xpuas hati ngn kr neyh!anti giler neyh...hahahaa relex bro...mereka cuma xtahu nak menghargai sesuatu yang baik bla mereka dah sedar mereka dah kehilangan sesuatu yang baik tula mereka akan mencari kesalahan orang lain demi untuk menutup kesilapan diri...ego tuh...heee chilll! ^_^

Qaseh Dalia said...

wawawa bila kay meluahkan isi hati ..tu lah perempuan ni pelik sikit tau ..kalau dia bhgia ots ok tapi kalau ex dia bhgia or tenang je dia jadi sedikit jelez wahaha maybe syg tu tetap ade

nazuha said...

pak cik..amende lak yg aku lebih tau nih...tetibe x phm lak aku..hihu~

Miss EZ said...

hmm kapel myusahkn jer..dh la kne kongkong..xleh itu,xleh ini..so idup tnpa kapel buat mse skrg adalah aman..haha

nazuha said...

lor..pulaknye..ce cite..ce cite..em..pape pun aku rase aku dah dpt pengajaran kot dr ape yg terjadi~hem..

Orkid Edyliyne said...

hrmm...
entahlah...
kenapa perlu macam ni eh kalau dah putus???
OE pun tak faham...
nasib baiklah OE punya handset dulu hilang dan nombor ex sekali angkut hilang sama...
jadi selamat OE...
sebab OE pula terbalik, sebab OE yang putuskan hubungan...
alahai...

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates