Monday, March 14, 2011

No Tsunami Story Here..


No tsunami story here.. Jelas kan tajuk yang aku bagi tu? Memang xkan ade cite2 pasal tsunami kat sini. Sebab nye.. jap lagi aku bagitau. Sebelum tu..

Kepada korang dan korang, aku tulis ape yang aku rase. So kalau x ske xyah bace. Lagi pun ini blog aku di mane, aku nye blog aku nye ske nak taip ape. So kat sini aku nak mintak maap sebab aku x pernah tau pun korang dan korang selame ni turut membace. Lagi pun kalau x wat ape aku kate, xyah r terase. Tu je..

Note : Entri kat bawah sangat2 serius!

Ok, xnak panjang2 cite.. sambung lik pade topik asal. Memang betul r.. xkan ade cte pasal tsunami kat blog aku ni. Sebabnye.. dah banyak sangat blog yang bukak cite pasal tu. Kalau nak kre2, dalam 10 blog yang aku terjah, ade r 7, 8 blog wat cite yang same. So sape2 nak tau lebih detail pasal tsunami segale, leh r terjah blog2 yang len tu ye..

Lagi pun aku x rase aku penting diri bile x post cite2 pasal tsunami tu kan? Xde pun aku rase bersalah or pape. Yang penting, aku turut doakan keselamatan sedare2 sesame Islam dan orang2 len kat sane. Bukan ke yang tu lebih penting untuk kite wat. Dan aku rase aku lebih baik dari pemberita kte yang sempat g wat lawak ngan isu tu..



Nasib bukan kamen rider.. kalau x memang geram gak r..

See?? Kalau nak bandingkan ngan aku x post pape cite pasal tsunami ngan pic kat atas tu, ape r sangat kan? Paling teruk lagi dengar2 cite isu ni turut masuk CNN. Kalau betul memang tahniah r aku ucap kat tuan pelukis sebab "berjaye menaikkan name negare kite" tepuk2. Bende serius pun nak di wat jadi bahan gelak kan.. ish ish..

Tapi tu r die.. manusie, macam aku macam korang memang x pernah nak amek pengajaran. Bende2 macam ni dah selalu jadi tapi bape ramai je yang amek iktibar untuk lebih sedia menghadapi sume2 ni mase2 akan datang.. kalau ade r mase2 akan datang kan? Ape yang aku nampak tiap kali bende2 macam ni jadi cume..

1. Bantuan dihantar ke negara terlibat
2. Konsert2 sume automatik batal
3. Wartawan lumbe2 nak dapatkan berita terkini

Nampak kan? 3 bende yang bese terjadi bile hal2 macam ni terjadi. Tapi pas bende ni setel, mule r sume lupe diri. Konsert2 sume jalan macam bese. Negare2 len lak mule r jalan aktiviti bese, jatuhkan negare len. Cane tu? Xkan bile jadi macam ni je baru nak bersatu padu kan? Bile xde bencane camni ko, aku musuh. Leh lak camtu kan?

Pape pun aku cume penaip bese yang menaip ape aku rase. Bende dah jadi so ape yang kte leh wat cume doa, usaha dan redha ngan takdir Nya. Aku bukan orang baik so same2 kte baiki diri kite agar lebih sedia untuk yang seterusnye. Fenomena supermoon yang dikatekan akan jadi 19 Mac ni, aku harap kite sume akan dilindungi Nya..

Aku nak wat korang berpikir jap. Bende depan mate kite senang caye. Tsunami jadi dan sume caye akan peristiwa tu. Tapi macam mane ngan yang x nampak? Maksud aku ape yang tersirat. Pekate korang cube jawab soalan2 aku yang kat bawah ni jap. Xde berkaitan ngan tsunami tapi penting untuk kte lebih bersedie untuk akan datang...

1. AS sebenarnye dalang peristiwa 11 september
Apekah tujuan AS nak wat camtu?

2. Tentera israel nak meruntuhkan masjidil Aqsa
Nape mesti masjidil Awsa dan bukan masjid len?

3. Lady gaga nye klip video sangat pelik
Apekah rahsie yang tersembunyi dalam klip video tu?

Sebelum stop, aku nak share something pasal kematian. Korang mesti perasan bile mati je ayat camni akan kedengaran..

"Sabar r banyak2 ye, Tuhan lebih sayangkan die"

So bende ni wat aku terpikir ape yang dimaksudkan sebenar nye? Pas aku besar aku blaja so akhirnye aku dapat tau something yang mengejutkan related ngan the end of the world. Something tu wat aku cakap, memang Dia sayangkan orang yang lebih dulu meninggalkan dunia. Korang tau x nape aku terus pikir camtu?

Sebab orang yang dah meninggal xkan sempat tengok hari pengakhiran dunia dan mungkin ade yang xtau, mereka yang ditakdirkan melihat peristiwa tu merupakan orang yang paling celaka kat muke bumi ni. Jadi bertuah kan mereka yang pergi dulu? So sebelum end, same2 kte berdoa agar kite x termasuk dalam golongan tu.. amin..

40 comments:

yampe =) said...

sme2 kita berdoa. amin~ =)

Wafiy Suzly said...

fan kamen rider ke?hehe

puteri ain said...

amin ya rabbal alamin..

cikcleopatra said...

yeS!!i'am agree with u kr..org yg dapat tgk kiamat tu sangt susah..dan diakhir2 dunia ni la umat nabi muhammad saw ramai yg sesat..mintak dijauhkan..

p/s: bersedialah anda untuk merindui cikcleo krn cikcleo takkn on9 dlam beberapa hari..boley ke??Ahahaha.

tricksrex said...

amin

walinong sari said...

err, sama ngan sorg artis ni yang buat lawak pasal tsunami. update kat twitter lak tuh. takut pulak pk sal kmatian (amalan tak cukup lagi)

Anonymous said...

Salam..amin.seram2.

! Nurida Ardy said...

jepang meme penuh dengan katon2 penyelamat bumi..sampai akhirnya orang luar guna balik katon diorang tuk buat lawak sengal cam gini..secara serius meme nmpk kurong harjor, tapi secara funnynya 'ada baik lepas ni jepang buat katon yang berunsurkan moral value'..wink wink

Woofer Storm said...

mnusia tdk lepas melakukan keslipan demi kslpn bro,dah fitrah azali mnusia mcm tu..pengalaman mengajar kita,so pndai2 la kita kan..ermmm

ayat last tu betul bro,mnta2 la dijauhkan..amin3

amny said...

suka bace last perenggan tu..:)

thnx 4 sharing..

kindergartenlibrary said...

Kalaulah berada dekat tempat tsunami ..aish !

nik farina aishah.... :) said...

betol , betol, betol.. sama sama kite doa kan keselamtan mereka .. semua ini ade hikmahnye kan , bumi dah semakin tua bile2 je kiamat macam macam bende pelik dah datang ..

Anonymous said...

Kehidupan didunia ini umpama neraka sementara. Jadi tidak usahlah kita mengejar dunia sangat. Subhanallah.

Cik Rimau said...

cik rimau takut dgr psal supermoonn tu.. hope xde pape yg jd la..

whitecappuccino said...

tengok Tsunami kat tempat orang pun dah seram..takot sangat2..apatah lagi nak menghadapi Kiamat yang tak dapat kita nak bayangkan.

rj Etika said...

Supermoon? Nape saya tatau? -_-"

CikTomyam said...

sy lak guna ;arwah dulu baek orgnya' =)

czueka zulaikha said...

salam..
suke the last ayat tu
semoga kte trgolong di dlm org2 yg beriman..
AMIN..
nice entry KR :)

❤Mrs. Myra❤ said...

kite doa2 la ea semoga kite tak tergolong dalam golongan orang yang paling celaka kat muka bumi tu...aminnnn~

Cikgu Tie said...

semoga hidup dalam keberkatan dan penuh keikhlasan di dunia dan akhirat.

saljihitam said...

nak tau tak ape jawapan bagi soalan kau tu ?

Puan Kutu said...

suka perenggan terakhir entri kr..Amin..

Proud Mommy said...

..erm klip video lady gaga semuanya membawa kecelakaan!!..

Unknown said...

tanda2 besar da nampak, tapi rmai lagi yang mengejar dunia..macam tak nampak ape2 je..

Unknown said...

soklan 1 xpsti but soklan 2 ngn terakhir sgt2 psti sb isu nie kami pnh bncgkn dlu..

Bunga said...

bunga pom xpost pasal tsunami..bukan sbb xkisah..sbb dah ramai yang post..

yang penting kita doakan bersama2 supaya semua umat islam mengambil pengajaran..

Unknown said...

Dia sayangkan org yg lebih dulu meninggalkan kita sebab Dia xnak org2 tersebut hanyut di dunia..

tp yg kurang baik ni pun..bukan nk amik iktibar..patutnya masa yg diberi ..kena la perbetulkn diri..tp ini tidak..semakin hanyut ada ar...

sama2 muhasabah diri =)

Zeanne said...

pasal pic tu , diorang ambil mudah kot.tak fikir sensitiviti ~ huhu

MiszCoMoT said...

comot takot....=( aminn...moga kita xtermasok dalam golongan tu...Ya Allah...

dya adriza said...

supermoon tu pasal apa plak? adess..

saya setuju dgn pendapat awk. 100% setuju! dan selalu berdoa, moga saya meninggalkan dunia ni lbh awal sebelum kiamat tiba..

nazirulhazwan~ said...

sepatutnyer die lukis gambr pokemon ramai2 lari. mesti lagi harum name negara.haha

Qaseh Dalia said...

juz berdoa yg terbaik bukan dimulut bukan penulisan tapi dr hati ...:D

So Shy Lady (SSL) said...

stau akak, sbelum kiamat.. yg tinggal d dunia cuma kaum kafir aje. smua umat nabi Muhammad saw tlah djemput oleh Allah tlbih dhlu.

klau salah hrp pbetulkn ;)

Anonymous said...

aminnn.......

Noor Fatin said...

sy pn xbuat post pasal tsunami. byk sgt dah blog yg cite. huhu sama2 la kita bdoa keselamatan mereka..

Halen said...

xpe xde entry pun yg penting hati kita ikhlas mendoakan mereka2 yg terlibat. dan sebagai insan yg bertuah dan terselamat sama2 la kita beringat yg hidup tak selalunya indah sebab kita tak tahu apa akan jd di masa depan. mungkin bln depan, ujung thn ni, thn depan, dua thn lg 5 thn lg kita akan pergi. bila2 masa je tuhan boleh panggil kita. sama2 la kita ingat mengingati.

saljihitam said...

bagus lah. kalau tak aku nak troll kau pulak dalam entri aku. HAHA

saljihitam said...

bagus lah. kalau tak aku nak troll kau pulak dalam entri aku. HAHA

tomatokering said...

tak suke citer pasal isu semasa sbb rmai sgt dah buat..doakan pun dah ckup..huhu just think behind the story..btol tak? hehe *BI fail

Orkid Edyliyne said...

amin....

jawapan OE untuk persoalan...

1-sebab... OE pun tak pasti tapi OE tahu yang ini...
2- sebab dah tertuliskan yang benda nie akan jadi...
3- sebab benda yang tersirat disebalik vedio clip dia yang memuji dajal... (ini OE dengar dan baca somewhere... OE tak ingat)

sama2lah menginsafi diri...

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates