Tuesday, March 1, 2011

Kay_Are Bloglist??

kay_are bloglist?? Tapi sebelum tu.. terharu betul. Ari ni langsung x blogwalking sape2 sebab bz gile2.. (untuk pengetahuan korang aku and member2 masih g kat dalam ofis menyiapkan pre bid document untuk 1 tender.. ngan kate len.. aku menaip entri dalam ofis and dari tadi aku x tido lagi.. T_T) Lari tajuk lak. Series terharu bile aku tengok komen sebelum ni makin +, kotak jerit pun +, pemollow pun + thanx korang!! Nanti aku jejak lik ye.. =)

berdasarkan tajuk entri, aku ingat nak bukak bloglist.. sape nak join?? Tapi masalahnye aku saje cakap je.. x rase nak wat g. <-- sedar diri masih kecik. Bukan pe, takut kalau wat nanti, xde yang join.. So lupekan dulu ye. G pun aku lagi ske letak sape2 yang aku nak dalam bloglist. Sape tu sape2 ?? Sape saje especially follower aku. Semalam aku dah ++ blog follower dalam blog list aku. Tapi x habis g. Nanti aku update lagi ok?

Jadi motif aku letak tajuk tu? Nak cite pasal bloglist sebenar nye. Korang tau ape tu bloglist? Mesti tau nye kan. Function?? Setau aku, aku fungsi bloglist ni supaya senang sorang blogger nak bace entri2 yang die follow.. xtau r lak kalau aku salah kan. Tapi, aku tertanye - tanye gak. Sume orang wat camtu ke? Sebagai contoh kan, baru2 ni ramai gile blogger telah bukak bloglist dorang, alasan nye nak cari blog baru untuk di bace..

Terus terang cakap, dulu memang taksub aku join bloglist2 tu. Tapi sekarang x lagi. Nape? Sebab bese nye bile aku join bloglist, aku akan dapat komen camni dari tuan nye blog "thanx sebab sudi join ye.." Pastu 1 ari.. 2 ari.. sunyi sepi.. cengkerik berbunyi (krek krek krek) Faham x ape yang cube aku sampaikan? Bukan sume tapi kebanyakan nye xde pun singgah blog aku. Bese r, orang baru. Sape nak terjah kan. Aku senyum je..

So, pastu aku xde r join sangat bloglist ni. Ye r, x gne aku ade dalam bloglist tu kalau si pembukak bloglist x pernah terpikir nak klik blog aku. Setakat jadi perhiasan je time kasih je ye. Tapi ari ni sebab aku xtau nak wat entri ape, aku decide nak join bloglist sorang mamat ni. Mamat yang x asing lagi dalam wat entri tajuk gempak!


Rase nak join, sile klik header atas tu..

Nape aku nak join? Sebab blogger ni memang humble. Ingat g time mintak request, ade r dekat 4, 5 kali die ingatkan aku. Terharu 5 saat. Paling latest, die siap add aku dalam fb g. Mane dapat fb aku ntah.. Die suruh cite pasal blog die tapi aku malas =P So aku ganti ngan sepucuk surat chenta yang dulu aku nak post sebab die cakap, die x dapat g request yang aku dah wat tu. (banyak yang komen, x nampak lagi ke??) Tapi belum sempat aku post, dan dan die nampak. Saje je kan. So mari bace same2 surat chenta yang patut aku post dalam blog sebagai tande mintak maap aku kat blogger ni mengenai isu request x dapat tu.. (isu tu sudah lame setel ^^)

Note: patut nye nak post ngan title to both of them, tapi x jadi

To both of them, iaitu korang berdue. Request korang mintak aku dah setel lame. Aku dah inform korang tapi sampai sekarang xde feedback pape. Bukan mengharap cume nak makesure korang dah receive ke? + lak takut korang x dapat and korang cakap aku x wat request yang di minte. Hakikatnye request tu dah lame siap nye. Tapi kalau korang x perasan or x notice aku pun xleh nak cakap pape. Cume 1 je. Jangan cakap aku tipu korang pule. Sebab request dah wat lame and ade saksinye. Jadi kot x dapat notice gak, cume ampun maap yang aku pinte. Ok r, aku pun malas nak pikir pasal ni lame2. + lak aku sekarang ngah keje and bz sini sane. Tapi sebelum tu aku ade 1 pesanan je. Kalau entri yang ni korang notice or terbace, and korang rase nak g tengok hasil request yang di minte, klik je link kat bawah and korang akan sampai sane. Pembace len nak tolong inform dorang pun boleh juge. Tu je aku nak cakap aku nak cite. Time kasih same2.

Psst: subuh dah menjelma, so aku stop dulu (masih tidak tido.. T_T)

22 comments:

Wafiy Suzly said...

yg penting sebelum fikir pasal bloglist gi tido dulu:P

Orkid Edyliyne said...

OE pulak rasa bloglist tu untuk orang yang datang blog diorang dan tengok...
'oh ada listlah boleh tengok'
bukankah???
OE pun kurang faham dengan benda ni...
selalu tahunya post entry, comment entry...
lain semua tak tahu...
alahai...
(n_n)

Unknown said...

sabo je la, cam sama je kisah sedih tu hhuuuu..lelama ti cengkerik tu tak de la bila lalang2 dah di tebas...selamat bermimpi

saljihitam said...

hahaha entri pepagi butee.

eh kalau aku tak amik port pasal benda ni kire kejam tak ? heheh

sahromnasrudin said...

saya dah lama tak hapdet blog list saya heheheeee

Intan Maizura Ibrahim said...

no.304
http://intanmaizura.blogspot.com

walinong sari said...

erkk.. jarang join bloglist apa smua (sbb mls nak buat entry) :p

mrs kayrul said...

kesiannyer...terbukak gak la hati sekarang join ujang punyer...hehehhehe

Bunga said...

bg bunga bloglist ni khas tuk sesiapa yang bunga folo tuk tahu kedudukan update diorang..jadi xkira la korang aktif tau x bunga akan letak kat bloglist..sbb bunga suka bc blog..dari dulu lagi..

pernah gak join sekali..time 2 xtau pom bloglist tu pe..kat ne..bila adik bunga ckp..mmg agak hampa..entahlah..itulah akan jadi kali pertama dan terakhir..

sbg contoh si A.B.n C mmg tiap2 ari komen n bc enrti kita..tapi bila buat bloglist n diorang xsuka join2 bg diorang nak letak biar ikhlas..tiba2 blogger yang baru D telah join n telah diletakkan di bloglist..apakah perasaan si A,B n C.. mesti sedih..n bg bunga bunga xnak blog yg bunga folo sedih..:)

. said...

perkerja yang rajin.

sokong kata bunga :)

Unknown said...

heheh..sempat lgik ye update blog even x tdo lg..kalo chii.pala weng da..taleh pk nk coret pnjg2 mcm ni :p

kindergartenlibrary said...

amboi ..entri pagi buta ya ?
Ni sah tak boleh tidur ..hahaha . . .
tak apa ..join saja ..
=)

Orang kata , bila kita join , banyak kenalan ..
orang kata ke ?
Nelly kata ..:D

Kik0 ♥ QiLaH said...

rajin ye karang 360 patah perkataan..huhu -_-"

Anonymous said...

Tira letak bloglist blogger pada blog Tira yang selalu aktif datang melawat Tira selain dari teman-teman terdekat. Jadi Tira tahu cerita-cerita terbaru dari mereka. Boleh juga tegur-tegur sapa. Hehehe~

syuwai said...

di sini saya nak simpulkan hujah2x anda;

1. anda pekerja yG rajin [wow~]

2. akhirnya anda t'buka hati gak nak join bl0glist si mamat kentut ujang ni ea..haha

3. anda sedang kepenatan jadik pi la rehat dulu..harharhar

p/s kita sama2x bl0gger baru..huk2x

=,=

nurul rasya said...

rasa macam nak join bloglist ujang lepas baca entri ni

SheNn said...

Sekali je join segmen Bloglist ni,pastu tak mau dah...malass.Hehe

Anonymous said...

salam..bloglist ? bloglist ? tak perlu kata apa-apa join jelah.

rj Etika said...

woah...tender doc?
projek ape?

Hahaha...komen yg lari tajuk. XD

fiezah91 said...

haha..rajin nak jon bloglist ek..wuuu..

skrg cuma letak blog yg aktif buat entri je.hehe..

Unknown said...

xper2..wat jer..mane tau kt belakang tu rmai lg yg support..huhu

nur said...

nak wat bloglist jugak la.. hehe..
JOM KE: ALL IN ONE

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates