Thursday, March 17, 2011

Im Just A Human..


Im just a human.. and korang pun same gak kan? Jadi sebagai manusia, aku xde r seperfect mane pun. Kadang2 ade gak wat silap. So kat sini aku nak mintak maap jika ada silap aku kat korang. Bukan ape, baru2 ni aku rase ade blog2 yang aku x terjah lagi, ade blog yang dah follow aku (time kasih) tapi aku x jejak lik. Maap, nanti aku akan singgah blog korang ye. Ape pun kat sini aku nak bagitau sikit care aku berblogging supaya korang lebih clear.

Note : Entri ni series xde gambar!! Series!! X tipu!

Commentators

Terus terang, sape yang datang komen entri aku, mereka yang aku jejak dulu. Itu memang care aku so harap faham ye. Tapi, mule2 aku akan menjejak mereka yang komen kat previous entri dulu. Kirenye, aku wat entri A pastu ade orang datang komen. Esok aku wat entri B baru aku bw mereke yang komen kat entri A. Sebabnye, aku xnak peningkan pale aku. So bese nye aku tunggu dulu dalam sehari, baru aku menerjah blog sorang2.

Followers

Pastu aku akan view lak mereka yang memollow aku. Tapi yang ni besenye aku datang sebagai silent reader je dulu. So, jangan ingat aku x menerjah mereka yang follow aku ye? Ade je aku cume x nampak je =) Lagi pun sekarang ni aku agak bz mengumpul url blog follower2 aku. Ade sape2 yang caye? X caye xpe.. =) Tujuan aku satu je. Senang aku nak letak url blog follower2 aku tu dalam bloglist yang akan aku tambah bile2 mase nanti.

Shouters

Dulu besenye mereka yang tinggal jejak dalam shoutbox akan aku terjah dulu. Tapi sekarang, seriesly aku x terkejar weh!! Mintak maap banyak2 so ape yang aku wat, aku masuk blog sume shouters jap, amek url blog dan simpan dulu. Weekend baru aku datang terjah sume sekali. Jadi jangan riso r. Mereka yang sudi meninggalkan jejak dalam kotak jerit comel aku tu, pasti akan ku jejak lik korang dalam mase2 yang terdekat ni ok.

Requesters & Taggers

Macam yang korang tau, baru2 ni aku dah setelkan 4 request sekali. Tapi adekah maksudnye sudah done? Belum lagi ye. Aku kire2 ade dalam 7 lagi yang kne disetelkan. So aku plan nak wat 3 dulu. Sape 3 tu? Tunggu.. ^^ Mereka yang tag , time kasih banyak2. Aku akan wat ape yang telah di tag tu nanti. Tapi bukan ikut sape tag dulu r. Terpakse wat ikut due date bende yang di tag tu. Mane lagi cepat, tu aku wat dulu. Harap faham.

So tu je. Sape2 yang rase agak boring bace entri aku yang flat ni, mintak maap banyak2. Aku just nak bagi korang tau cane care aku berblogging. Len orang len care kan? Tujuan supaya korang lebih jelas nape ade blog yang aku datang selalu, ade yang aku datang ari ni, ade yang aku datang esok2. Jadi diharapkan entri ini membantu. Ape pun, satu je nak cakap. Aku tau tanpa korang, nothing blog kecik aku ni. Jadi, time kasih banyak2!! ^_^

46 comments:

Proud Mommy said...

kr memang baik hati :)
blog newbie pun kr tak kisah tinggal komen... :)

Anonymous said...

kamu seorang blogger yg sangat bagus..hehehe :)

Wafiy Suzly said...

aku sayang blogger cam kau bro
hha
ade lagi tak blogger macam kr ni?
aku nak terjah

Wafiy Suzly said...

pasal blog kedua tu
aku masih tercari cari momentum
aku taktahu nak tulis pasal apa la kr..

kindergartenlibrary said...

Suka entri-entri KAY ARE !! Hehe ..
Ringkas , sempoi ...
Nelly pun banyak fokus komen dulu baru tengok dekat shoutbox tu ..

❤Mrs. Myra❤ said...

pasal shoutbox tu , memang...tak terkejar dibuatnya...=.='...
terpaksa terjah satu2...T___T...

pasal yang tag tu , sory tau...hehe..

niesz said...

same mcm niesz, niesz utamakan sape yg komen niesz dulu, then br yg lain2..ehe..

amny said...

bagusla ko...

sama macam aku...(puji diri)

kih3...=D

syahassan said...

care kau lebih krg ngan gua kot.. cume kalo ad yg tag2 gua tue.. kdg2 gua terlepas pndg.. ngee~~

apepon.. gua puji r cre kau berblogging.. bgus.. :P

whitecappuccino said...

Ohh..macam tu ker..tak kisah pun.. :)

Unknown said...

chii pun slalunya akan jejak dulu yg kasi komen..senang..lg plak mmg da ada url dorang..da settle..baru terjah kt msjbox..pastu yg dok follow..

tp kadang2 tensen gak..ada dok fllow..tp xde kasi tinggal kesan..hurm...

apa pun..blog element antara blog yg chii ske terjah..coz chii selalu terkena kat sini.ahah :p

walinong sari said...

wahh, macam ni cara kr. patut banyak dapat pembaca setia. satu benda yang saya tau, kr ni memang humble. thumbs up :)




and tak mustahil kr akan jadi blogger yang di kenali ramai. so, keep it up kr.

Halen said...

ok la tu entry penjelasan kepada blogger2 yg belum faham.. :)

akak pun lupa la dh follow ke belum blog ni. tp arrghhh x bestnya blog ni sebab tu hari2 nk baca entry baru.. :p

tricksrex said...

bernas bernas
aku salu wat kat cb dlu baru la yg komen
lpas ni nk wat yg komen dlu la

Puan Kutu said...

bagus kr siap simpan url..mmg blog kr sy ska terjah sbb kr baik hati..tak caye?ini buktinya..

http://noormurniothman.blogspot.com/2011/03/ben-ashaari-blogger-lelaki-vs-perempuan.html

nik farina aishah.... :) said...

kalau sape yg tak faham entri kr tak tau la nik nk cakap ape kan.. hee
nik tengk sape yg bg komen tu yg nik pegi terjah.. hehe

Miss Red said...

nk share penglaman je..saya pun pernah dapat coment daripada kr....u tanya i pasal packaged blockbuster deals..kan..serius i terkejut sangat time 2..btw u punya entri memng best and jujur..:)

shereena said...

gud2!awk memang rajin komen entri sy.so nak ucap thanx s0 much!

btw,gud luck dlm blogging^^

. said...

aku terjah orang kat bloglist aku dulu. hehe. orang komen tu sudah pasti juga. tapi kadangkala memang takde masa @.@.

. said...

aku terjah orang kat bloglist aku dulu. hehe. orang komen tu sudah pasti juga. tapi kadangkala memang takde masa @.@.

Anonymous said...

Salm..perghh!! gigihnya...caiyok2 !

puteri ain said...

bagus la kalau macam tu ..thumbs up :) keep it up..

Anonymous said...

ERm ada cara yang tersendiri. Lebih kurang macam blog Apa Kata Hati yang membuat entri berkenaan cara dia manage blog dia. Tira je yang agak kusut sikit nak manage blog. Tapi alhamdulillah buat masa ni semuanya masih berjalan dengan lancar.

mrs kayrul said...

sama la kita....

amny said...

uitt..ade copyright sket kata2 ko letak dalam entry aku..

kih3....=D

jangan marah!(^^)\/

Orkid Edyliyne said...

x pe je...
dah sudi datang pun dah okey...
hehhe...
(n_n)

fiezah91 said...

cara kita hampir serupa cuma yg x sama bab follow n tag tu..ekeke :)

tp mmg org yg komen kat entri diutamakan dulu dr cbox.. tu jgk style aku.keh keh keh

Ammar said...

owh..macam tu..suka cara u

MiszCoMoT said...

owhhh kr...sesungguhnya comot telah tag kamu...kehkehkeh kena join gak sebab syaratnye simple gila...haaa gila teros comot letak...miahaha

ney link..
http://nurheartz.blogspot.com/2011/03/giveaway-coklat-by-blog-armiza.html

btw..betul2...yang komen tu la yang akan diterjah dulu..ingat senang ke orang nak komen entri..owhhh perlu dihargai...perlu...^_^

Asri Alam said...

lebih kurang sama la aktiviti blogging kita. haha

Unknown said...

mmg ade sistem tul la kr ni. hoho. nk kne ikt petua neh.

mommylavender said...

same2 kr.....sungguh merendah diri,mommy mai nak habaq..mommy tag kr ni

Raden said...

aku pon wat cam ko gak weh...sume la. kecuali tag. yg tuh kalo rajin aku wat. kalo da tak sempat2 aku mtk maaf sgt2 la kat org yg tag..

Ujang9897 said...

itu la caranya..=)

Shoutbox mmg tak terkejar =)

lagi satu tgk nuffnang...dari blog mana UV tu dtg

qasehraihan said...

saya pun sama..
saya akan wajib balas yg komen kat entry..yang katshoutmix mmg tgk skli lalu je..

Fendy TZM said...

Esok ada aktiviti "Kaum Wanita Tanya, Kaum Lelaki Jawab" diblog Cerita Tira. Kepada kaum wanita boleh ajukan soalan berkenaan kaum lelaki di ruangan komen blog. Kepada kaum lelaki standby je jawapan nak jawab soalan kaum wanita. Enjoy!

http://ceritatira.blogspot.com/

Zeanne said...

anne jejak dulu mana yang sempat je . sebab bz sikit sekarang . hehe .

tp kr ni bagus , tak lupa bloggers macam kitorang ni :)

Noor Fatin said...

yang num 1 mcm sy, sy mmg akan komen org yg komen blog sy terlebih dluu. lepas tu usha pulak kat bloglist. baru tggal kat chatbox. jrg sgt dah nak jerit kat chatbox. sy prefer komen entry lagi dari jerit2 tu.. hehe

Azah Rahaman said...

tahniah :0 anda seorang blogger yang mantap :)

Schubert Serenade said...

what can i say, u r gud blogger enuf!!hehe..tp, i rse other bloggers faham kot if u xsmpat nk g terjah blog dorg..no pressure laa!!:))

rj Etika said...

nak komen ape ek? sume orang dah komen benda yg same saye nak cakap.

*eceh..alasan malas puji. hahah. bai.

Unknown said...

Saudara memang bestlah. Awan pun kadang-kadang jadi silent reader saja.

Woofer Storm said...

gua percaya sma lu beb..lu memang sempoi..heheee

*lain kali awas tak tag gua..hahaaaa gurau^^

cool selalu,

dya adriza said...

agak2 awak kan.. kalau org bg komen, ptt x kita balas komen tu? selalunya, saya bls. tp smnjak dua menjak ni, mmg xd mood nk bls komen tu.. jahat x..

nano said...

wah,,,ramai folowers,,,,thnks ye dtg blog nano,,nano folo kamu,,see yeah

cikcleopatra said...

giler ar ko kr..nak tiru ar mcm tu..haha..aku pening sikit ar kalo ramai2 terjah nie..tak taw nak pegi mane dulu..hahak.tp ngn ko spesel sikit..hari2 pon maw pegi..ade dadah eh kat blog ko nie?wakaka.

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates