Tuesday, March 22, 2011

Me, A Bottle And A Contest..

Me, a bottle and a contest.. <-- Tajuk macam budak sekolah darjah 1 nye karangan kan? Pedulikan. Agak2 korang ape aku nak cite? Kalau korang ingat aku nak cite pasal ape mak aku wat, lupekan je. Tapi seperti yang aku bagitau dalam entri sebelum ni, aku nak cite ape jadi pastu. So, yang nak gelak leh get ready. Yang nak gelak guling2 leh amek space =P Tapi, mule2 aku ingat nak cite je. Sekali tengok ade 1 contest ni macam kne je ngan cite aku. So akhirnye aku pun decide, sambil bercerite, masuk contest (bijak2 ^^)


Contest paling bebas! Jom reramai meriah suasana! =)

So sejak berlaku nye kejadian tu, aku memang fobia ngan objek name sebotol sos tu. Pernah sekali.. ok rase nye banyak kali, aku gaduh ngan akak aku. Mase tu aku ngan die brutal gile. (sekarang die dah feminin, dah kawin pun so xde member gaduh gak) Sambung lik. Kitorang gaduh memang tahap mafia nye. Memang selalu men kerusi plastik tu je. Tapi 1 ari, akak aku yang bijak telah gne kelemahan aku tu. (hantu betul) Berbekalkan sebotol sos, beliau telah mengejar aku dari hujung dapur sampai ke luar umah. Aku hanya mampu berlari seolah olah nampak hantu. Sabar je r. Sape suruh aku jahat sangat.. (-_-")

Darjah 1. Time tu kenal 2 budak laki. Bese r, kecik2 mane layan pompuan kan? =P X lame pastu, aku ngan selambe cite rahsie tu kat dorang. (amaran : jangan cite rahsie kat budak sekolah rendah) Aku bagitau ni rahsie. Dorang cakap ok! Tapi, x lame.. seminggu je 1 batch tau pasal tu.. Time kasih r kat mereka. So bese r kan, budak2.. x reti pape. Keje dorang ade bahan kutuk. So memang leh kate selalu r di bahan kan ngan cite tu. Pastu aku janji xkan ske ati cite kat sape2 lagi! <-- semangat! Nasib budak2. Pas habis cuti darjah 1, masuk darjah 2 banyak dah lupe pasal tu. Tapi ade gak yang ingat. Hampeh!

Bile habis sekolah rendah, aku dapat masuk asrama. Kat situ memang awal2 xde ape2 sangat. Ye r kan, mase tu aku junior, dorang pun junior so xde nak amek tau hal orang len pun. Tapi bile dah rapat2 tu mule r makan same2, sarapan same2, supper same2. Time tu dorang pun notice yang aku memang x makan objek dalam botol tu. Macam2 care dorang wat untuk aku cite sebab dan untuk pakse aku makan. Ade yang siap nak bagi aku 10 ringgit lagi kalau aku makan objek dalam botol tu. Tapi memang x berjaye r. Pernah gak dorang pakse aku makan dengan care yang betul2 pakse, tapi pantas aku melarikan diri.

Bile lepak umah sewa lak, dorang notice pasal tu time kitorang lepak2 makan fastfood. Betul r tekaan korang, aku memang makan kfc, mcD tanpa bende tu ok. Memang xkan makan r. So kesempatan ni kadang2 digunekan dorang untuk pedajal aku. Contoh, kate r dorang beli something untuk dimakan ramai2, kadang2 dorang letak bende tu siap2. Hasilnye aku x dapat makan.. <-- mereka pun bijak. Pernah sekali aku pesan nasi goreng ayam, rumet pesan nasi goreng. Tapi bijaknye pekedai tu meletakkan objek tersebut kat ayam tu pulak. Aku hanye mampu cakap kat rumet "Ko amek je r ayam aku ni.."

Jadi kesimpulannye, atas tu sume cite betul ok! Xde tipu nye, x caye leh tanye sape2 yang pernah lepak makan ngan aku x pun jom r lepak kfc ngan aku and tengok sendiri ^^. Kadang2 beli burger kat kedai2 bese pun kne bawak adik. Sebab nye? "Bang, burger 2. 1 macam bese yang 1 lagi untuk adik xyah letak sos ye.." <-- terbukti bijak =P So, rase nye sesuai r aku jadi kan cite ni bahan contest kat atas kan? Sebelum end, esok result spm kuar so kepade yang rase die amek spm tu aku nak ucap gud luck kat korang sume!! ^_^

45 comments:

rj Etika said...

cisss...penat bace sampai habis pon takde kuar lagi cite pasal sebab-sebab takot botol sos. gile kecewa rase. -.-"

whitecappuccino said...

hebat betul penangan sebotol sos nih! tapi tak jelas lagi apa sebabnya..huhu

walinong sari said...

panjang ceritanye. hohoho.. pelik betul lah kr ni. O.o

mommylavender said...

kelako la kr ni..tapi masih mesteri betuiiii..pe ke sbb takut bebeno kat sos tu...cepat2 kasi tau, tak ti mommy lak kejo kr dgn botol sos~hahah

PinKy MoMMa said...

dik x join segmen abg ben pasal rokok tu ke? cpt masih sempat lg nih..close tonite.. =)

elianesuriane said...

hehee... ni kes tkot btol sos.. klo kwn kte sowg tu, alergic ng sos.. sbb wktu kecik dlu kne psiko cili itu pedas..

Yuslia Suhana said...

Tak payah citer separuh2 boleh takkkkk... Haha.. cuba bagi cerita habis.. Apa salahnya botol sos tu?? Hmmm... hurmmm... kicap makan tak??

nik farina aishah.... :) said...

mak ai macam tu sekali fobia dengn cili sos ,, tak nk cite ke?? cite la nk tau .. hahah susah nk jumpe org tak mkn sos cili ni.. hehehe jom kuar dengn nik nk tengk cikit tahap fobia tu.. HAHA :P

esok amik result , wish me luckk :)

Cik Rimau said...

uishh.. bukan nak cite nape takut sos.. nak tau la jugak kan.. ape yg seram sgt dgn sos tu.. hurmmm

Anonymous said...

raksasa botol disini..huahaha

Noor Fatin said...

haahahaa.. nape la awak takot tu.. isk2! :)

. said...

masih tertanya-tanya. kenapa takut botol?

tricksrex said...

jom kr mkn kepsi kekekekekeke

niesz said...

hahahaha...mmg takut benor dgn sos yer, try la mkn sikit, confirm nk lg..haha..

btw, gud luck ya :)

Puan Kutu said...

part yg bwk adk beli bege mmg takble blah!bijak!!cover baik punya..:)

Asri Alam said...

botol sos aja? aku konfius, takut lipas aku boleh paham la

EJA said...

pjg nye entry pape pun nice ..heheh

Anonymous said...

Ni apa pelik sangat perangai. Haha.

Wafiy Suzly said...

asal aku bukak je dah berjuta juta lemon yang komen,arggg.. haha. best gak citer sos ni,
cuma yang taleh blah,sos atas ayam tu tah2 member pedajal tak?kakakaka

nothing substantial said...

ni la yg expert panggil *somatic markers*.

Anonymous said...

Salam..erk ! cmne mkn tnpa tu ? x sedap lar~

Orkid Edyliyne said...

hehe...
ini memang menarik...
oh... hari tu ada hati cakap katak dekat sebelah OE ye...
hehhe... (gelak evil)

eh tak adalah.. OE budak baik tau...
okey... kamu diterima masuk...
OE dah letak kamu di sidebar OE...
anyway, good luck...
(n_n)

aizamia3 said...

kalau tak bawak adik pun still boleh beli burger pe...
habis baca entry ni tapi tiadalah kenampakan sebab musabab kenapa takut dengan botol itu... sampai bilalah agaknya nak hilang fobia tu..

MiszCoMoT said...

comot kena ngorat kr samapi boleh taw rhsia disebalik sos tu la!!hahah dah dapat comot buat entri...opsss...terlepas cakap pulak...miahahaha =P

noa said...

wei kesian sama itu sos, beliau tidak bersalah, kenapa ko pulaukan dia? kenapa? kenapaaaa???? (ok dah abis dh drama sebabak aku :p)

ENTRY HOT : Betul ke Tak Betul??

Unknown said...

setiap org ada sebab2 dan keunikan sendiri....sos..hurm..menarik...1st time chii dgr..

Aleen Aiden said...

keh3.aku klo gado ngan akak memang bley buat sentap,xbecakap 3 4ari.tp skang da besar da ok..xgado2 da..hu3

sahromnasrudin said...

ape kata hang buat entri khas mengenai sos??? mesti menarik punye tau hehehehehe

Proud Mommy said...

padan sgtla kr g aussie..
burger cni x letak sos..hehe
x pyh bwa adik nak cover haha

dwatyKNY said...

HAHAHAHAHA.....AKHIRNYA DAH TAU kelemahan KAY-ARE...

Encik Suami said...

masa kecik2 dulu..main baling tin ngn selipar je.hehe.

My New Entry "MINGGUAN WANITA"

mizzapple said...

hoho.
takut sos upenye.
sbb apa eh?
ce cite ce cite.
ramai yg nak tau nih.

Qaseh Dalia said...

haha ngokngek guh ...

alin said...

hmm..sabar je la..ingtkn ade suspend2 ke..hhuhuhu

nazuha said...

weh,sepanjang aku blajo nila baru aku dengar org fobia kat sos..haha~slalu jumpe org fobia jarum suntikan je...cam critical je ko nye fobia nih..ish2..ko tau x penyakit fobia ko ni ade rawatan nye..kalo ko teringin nk try la..huhu~...(P/s : thun ni,kalo jd wat aktiviti beraye mcm thun lps, aku nk suh mak aku masak sume mskn bersos la..hoho~=P)

deeya said...

haish ! rase cam nak cekik-cekik jerp dak neyh la .. apsal susah sangat nak crite kisah benar nie . grrrr >_<

mrs kayrul said...

untang adik ko...dapat burger free je la...hahahahhha...apa la fobia sangat ngan sos tue...cuba ko citer rahsia kat sini plak...penat dah aku ikut citer pasal sos nie...

❤Mrs. Myra❤ said...

tanpa disedari , awak telah memberitahu kelemahan awak...:P
yes ! saya nak bagi sedozen botol cili sos kat awak nanti...:P

shereena said...

bila la nak crita nie..adoi..ttggu2 tau.

puteri ain said...

mana cite pasal botol sos ?

cikcleopatra said...

cite ar kr nape ko tak makan sos!! penat aku tunggu wei!

Unknown said...

klau ko tak cite lagi pasal sebab musabab kejadian tu.......jom kite sume ugut ngan botol sos tuuuu!!!!!!!!!!!!!!

jom aku tggu kat kepsi!

amny said...

cehh..kedekut taik idong masin!!!aku dah nak menagis dah bab nak tawu sbab pe ko xmkn sos!!smpai ati ko xnk citer.....

wwwuuuuuuuuu(T_T)

(aku pastikan 1 ari nty aku tw gk!!)

ahhahaha

tomatokering said...

hohoi....awat sampai macam tu skali.. bagus nih boleh kenakan kr..hha :P

. said...

hehe,,KR penTakot sos.. hahahaaa.. sos tu x jht pn laa..hehe

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates