Monday, March 7, 2011

Traffic!!! Wait!!


Traffic!!! Wait!! Tujuan aku letak tajuk macam kat sebelah ngan kat atas tu sebab nak bagi gambaran tentang pengejaran trafik yang selalu di wat oleh sesetengah blogger (bese nye xmo ngaku) Cite pasal kejar trafik, aku xrase pun aku jenis camtu (ade gak r tapi kejar sikit je.. ^^) Sebab nye aku x pernah amek kesah pun bape banyak UV aku dapat sehari. ++ aku pun x bape tau pekebende UV yang sesetangah blogger dok kejar tu (sekarang dah tau tapi wateva) Bagi aku r kan, dari kejar UV baik kejar calon isteri.. =P

Cite lagi pasal kejar trafik, x sume blogger camtu. Contoh paling simple, brader kte ben ashaari. Memang die blogging bese2 je. X pernah lak aku tengok die up entri gebang2 pasal hanis zalikha ke, zackzukhairi ke.. Eh, sape zackzukhairi? Ade x kenal lagi? Camtu aku kenalkan jap. Sorang lagi blogger x kejar trafik. Entri sume cte hidup die je. Xde cte blogger femes add, hentam bloger len, etc. Malas nak cte panjang2. So kalau korang nak tau superb x superb ke brader name zackzukhairi ni, klik header terjah sendiri..



Kalau x gelak bace entri beliau, baik jumpe dr weh ^^

Kat mane tadi? Owh, cite trafik. Sedar x sedar ni pun isu selalu kuar dalam blog gak kan? Selalu aku bace entri berbentuk nasihat yang bagitau jangan r kejar trafik sangat. Aku awal2 dulu time je tapi sekarang ni, sape yang cite camtu memang aku terjah entri dorang sebab nak tau dorang ni jenis ketam ke x? So, kesimpulan yang aku dapat.. memang ade yang menjadi ketam. Jadi kepada anda, <-- bak="" bape="" br="" cni="" die="" general="" kan="" kat="" kate="" lagi="" mandi="" nak="" nye..="P" pepatah="" perfume="" sape="" so="" soalan..="" tanye="" terasa="" terase="" x="">
Jika anda x kejar trafik.. nape bile anda di follow atau di komen oleh blogger2 yang femes kat muka bumi ni, terus anda excited up entri untuk blogger tersebut? Tapi yang pelik nye sorang blogger bese yang komen 20 dari 22 entri anda, tidak pula anda up kan blogger itu.

Jika anda x kejar trafik.. nape bile ade sorang blogger kuar kan cte panas yang dapat perhatian orang ramai, anda juga turut same nak join kuarkan cite tu dalam blog anda? Apakah motif anda berbuat demikian? Nape x kuarkan cte len? Nape kuarkan cte same gak?

Jika anda x kejar trafik.. nape bile bacaan UV anda jatuh, anda mule rase bimbang, cuak, x senang duduk, makan x kenyang, tido x lena dan sewaktu dengan nye? Nape UV begitu penting kepada anda jika anda bukan seorang yang suke kejar trafik?

Jika anda x kejar trafik.. nape bile anda bukak bloglist baru, anda mewajibkan mereka yang nak masuk bloglist anda untuk meletakkan url blog anda dalam blog mereka terlebih dahulu? Kata x kejar trafik jadi apekah tujuan nye anda bertindak sedemikian?

Jadi nasihat saye kepada anda, sebelum anda menuduh blogger2 len kejar trafik, x seperti anda. Sebelum anda menasihati blogger2 len agar tidak memikirkan soal trafik semase berblogging, cerminlah blog anda sendiri dahulu.. Sekian.. =)

39 comments:

nik farina aishah.... :) said...

lol .. nik sendiri pon tak tau trafic tu tok ape sebenarnye kalau trafic kat jalan raya tu tau la.. hehehe

saljihitam said...

wah kemain berani kau sekarang.

hehe

walinong sari said...

cube mention name miss shark.. ade org kenal takk?? pftftfh..

tomatokering said...

aigoo ! sukak kamu.. ehh entri kamu ! :P

ceq tak kejo trafik , trafik yg kejo ceq . ekekeke :P

kalau ceq kejo trafik mmg hari2 ceq hupdate..hehe :P

Cik Bambam said...

heheheh..betol2!!! :P

blog cipisan xde lak niat nk share.. :)

mommylavender said...

uv tu hape kr oiiii~ mommy ni sronok cari kwn jer~hee

Halen said...

sama la mommylavender sy pun x tau uv tu apa. yg tau syok berblogging je lps tu ada member ramai hahha. ketinggalan zaman betol la.

Anonymous said...

UV tu happe ea? hmmm.. Cer citer cer citer..

Unknown said...

yeah,,bg mrk2 yg masih solo n available.better kejar jodoh kan ;p hahaha

kindergartenlibrary said...

Trafik ? Tak kejar ..sebab tak faham pe fungsinya ..hehe ..

Hanim Mahali said...

kenapalah dorang ni nak berlagak mulia tak kejar trafik padahal dalam diam mengejar sampai semput... #takfahambetuilah

syahassan said...

na kate gua kejar trafikk.. asewnye x.. tpi kalo yg cite pnas tue.. gua ad la jgk tulis skit2.. tpi citer yg hot tue pon jrg2 org tulis.. gua tulis pon skdr suke2.. itu pon dikira kejar trafik ke?? grr~~ ;p

Unknown said...

haha.. bernas!! kena beli cermin untuk blog gua..

استاذة ليلا said...

UV tuh ape? hee~
erm.ade ak blogger gituh? huhu~

Awan said...

uv? traffic? haha. tak pernah amik tau pun. berfaedah eh bnda tu? haha.

fiezah91 said...

hahaha.. kejar je trafik.. tp x la tinggi mana pun.. wuuuu~

Puan Kutu said...

haha panas2..uv protection sy tau la..betul lor ketinggalan zaman!kehkeh

Anonymous said...

Salam..kan..kan.baik kejar arnab..comel2.
cermin blog dulu ! aishh hitam !

MiszCoMoT said...

sirius comot xpaham lagi bila orang kata traffic2 neyh...sobsobsob....wuuuu lari joh2...~~~

Bunga said...

uv??

kejar je la nak kejar..xnak kejar pom xpe..semua atas individu tu masing la..

yang penting bunga hapy berblog..ada benda nak buat lau time xde keje kan..(eh cam ari2 xde keje jer bunga ni)..ahha..

anakpakcikali said...

kejar trfic untuk ape..tak paham la..noob nye....hehehe...

unknown girlz said...

huhu..main kejar2 plak..
:D
epy blogging..jgn gaduh2 ~

*zack besH~

sahromnasrudin said...

sy selalu kejar trafix lite kuning hehehehee

qyqa said...

betul.. baik kejar bini kan..
haha

. said...

aku memang tak pernah fikir pasal traffic pun. letak iklan tapi serupa iklan free je. aku kurang arif pasal bendalah duit-duit dari iklan ni. bagi aku kalo blog aku dibaca sudah cukup.

Hanis MY said...

betul tu stujuuuuu sgt i loike this entry...tapi kan smpi skrg tatau menatang uv tu hape hik2...

puteri ain said...

UV tu ape?
this entry nice..:)

Anonymous said...

bro zul mmg gilaa lawak laa..

Bee said...

mestilah nak traffic tp berpada2 lah kan :)

Unknown said...

UV tu cam sinaran matahari ke? kne pkai uv protection ke? uhuhu. bute blogging lagi rpenye aku ni

Yuslia Suhana said...

apakata ko buat satu entry pasal APA ITU UV, MANA NAK TAU/TGK traffic kita tggi ke rendah. Sbb aku pun tak tauuuuuuuu apebenda traffic2 UV2 neh.. huhhuhuhu

Aleen Aiden said...

uv 2 ape pon aku xtau.camane nak men kejar2?hu3

amny said...

huhkkhukk..

mau terasa ke tidak ek??

ehhehhehe....:D

Orkid Edyliyne said...

err... (berfikir sejenak...)
nasib baik OE dah faham UV tu apa dekat entry baru kamu...
hehehe....
oh trafic tu sama ke dengan UV???
(alahai orang tak minat IT nie)
(n_n)

cikcleopatra said...

cikcleo gile traffik!!! ade aqu qesah???hahaha.

Schubert Serenade said...

erm...perlu ke kejar traffic??ok i xtaw sgt asal kejadah ni..and xberminat nk taw..hikhik..:))

nurul rasya said...

manusia ni tak sedar yang mereka dah terjilat ludah sendiri.
duh! typical blogger

czueka zulaikha said...

terbaek lah entry ni :)
UV segala .
kalau czueka ta bce ,smp bile2 ta taw (^_^)

nur said...

INGAT MEMPERINGATI AMMALAN MULIYA..

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates